Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Varmaan 100x kysytty, mutta kumpi sävyistä, Astral Silver 735 vai Brilliant Silver 744, on lähempänä kuvan vanteen maalia ? Ja kandeeko vetää lakka, jotta pääsee lähelle kuvan vanteen väriä ? Vai onko joku muu vaihtoehto parempi, jos tavoitteena kuvan vanteen väri ? Kuvan vanteessa siis vissiin alkuperäinen Mersun AMG vanteen väri. Thänks
Standard silver taitaa olla noiden vanteiden orkkis väri.teggiz kirjoitti:Varmaan 100x kysytty, mutta kumpi sävyistä, Astral Silver 735 vai Brilliant Silver 744, on lähempänä kuvan vanteen maalia ? Ja kandeeko vetää lakka, jotta pääsee lähelle kuvan vanteen väriä ? Vai onko joku muu vaihtoehto parempi, jos tavoitteena kuvan vanteen väri ? Kuvan vanteessa siis vissiin alkuperäinen Mersun AMG vanteen väri. Thänks
Minusta standard silverillä viitataan kulloinkin voimassa olevaan perusväriin, eli silleen että se ei ole väri, vaan sillä tarkoitetaan ko. aikakauden perushopeaa, joka täl hetkel on se 744? Ennen oli 735.
Eli vuonna 1990 standard silver oli eri kuin vuonna 2014!
En tiedä, kunhan mutuilen.
Eli vuonna 1990 standard silver oli eri kuin vuonna 2014!
En tiedä, kunhan mutuilen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hyvin mahdollista että on noin koska tuolla standard silverille ei ole olemassa värikoodia ollenkaan. Aika vaalea variaatio 744:stä tuo väri.Sergey kirjoitti:Minusta standard silverillä viitataan kulloinkin voimassa olevaan perusväriin, eli silleen että se ei ole väri, vaan sillä tarkoitetaan ko. aikakauden perushopeaa, joka täl hetkel on se 744? Ennen oli 735.
Eli vuonna 1990 standard silver oli eri kuin vuonna 2014!
En tiedä, kunhan mutuilen.
Kumpi noista hopeista vaaleampi, Briliant Silver vai Astral Silver ?
Itse aloittelin tänäpänä tollasten AMG Styling III -vanteiden pienimuotoista kunnostusprojektia. Parista vanteesta tuli "lipoista" kanttarijäljet viilattua ja hiottua epäkeskohiomakoneella paperina 180. Edellinen omistaja on ilmeisesti yrittänyt lakata lippoja, ja reisille vähän mennyt. Lakka kellastunut ja melkein kynnellä raaputtamalla irtoilee nyt. Lisäksi lakkaa on ympäri puolia ja vähän siellä sun täällä
Vielä on vähän auki, mitä vanteille teen. Etupuolelta ainakin puolat maalataan. Lipat joko kiillotan tai maalaan. Pikkubudjetilla kun olisi tarkoitus mennä, niin vanteiden etupuolen ajattelin rikkoa hiekkapuhaltamalla hienolla hiekalla --> hionta 320 asti puolille ja väri ruiskulla pintaan. Parempia ideoita ? Alhaalla muutama kuva ennen ja jälkeen viilan ja 180 paperin.
Itse aloittelin tänäpänä tollasten AMG Styling III -vanteiden pienimuotoista kunnostusprojektia. Parista vanteesta tuli "lipoista" kanttarijäljet viilattua ja hiottua epäkeskohiomakoneella paperina 180. Edellinen omistaja on ilmeisesti yrittänyt lakata lippoja, ja reisille vähän mennyt. Lakka kellastunut ja melkein kynnellä raaputtamalla irtoilee nyt. Lisäksi lakkaa on ympäri puolia ja vähän siellä sun täällä
Vielä on vähän auki, mitä vanteille teen. Etupuolelta ainakin puolat maalataan. Lipat joko kiillotan tai maalaan. Pikkubudjetilla kun olisi tarkoitus mennä, niin vanteiden etupuolen ajattelin rikkoa hiekkapuhaltamalla hienolla hiekalla --> hionta 320 asti puolille ja väri ruiskulla pintaan. Parempia ideoita ? Alhaalla muutama kuva ennen ja jälkeen viilan ja 180 paperin.
Ei minusta noihin mitään hiekkaa tarvita.Naarmut vaan siloittelee ja vanne sisä- ja ulkopuolelta paperilla läpi ja väri päälle. Itse olen yleensä maalannut tuon kiiltävän huulen yli, ei siinä kiillossa paljoa eroa. Sterling silver olis komea väri noihin mutta on tummempi mitä orkkis väri, ja kallis maali.
Mulla on nuo omat styling 1 vanteet vedetty just tolla tavalla ja ei oo yhtään kaduttanut.
Mulla on nuo omat styling 1 vanteet vedetty just tolla tavalla ja ei oo yhtään kaduttanut.
Ostin noita vanteita 7kpl tossa syksyllä, 3kpl 9,5" ET33 ja 4 kpl 8,5" ET30. Itselleni pesin noita 4kpl (2x8,5" ja 2x9,5"), jotka menee suoraan alle. Sisäkehältä olivat hyvässä kunnossa.xin811 kirjoitti:Mun mielestä se astral silver vois olla lähempänä tuota alkuperäistä, brilliant silver on aika vaalea. Hiekkapuhalla koko vanteet niin tulee kerralla hyvä, aika happamat näkyy olevan sisältäkin. Noi on ihan eri näköiset jos huulet kiillottaa kunnolla
Toi kuvan vanne siis vain paskanen, sitä ei ole pesty Yksi vanne (tollanen 9,5" vanne ET33) olisi tarkoitus vielä hommata, jotta saisi täyden setin kunnostettuna myyntiin. Ei varmaan oikee passaa, että 3 vannetta on 8,5" ET 30 ja yksi 9,5". Yhden vanteen löysin Ebay, mutta olisi kotiin kannettuna vajaa 200€. Tarkoitus olisi halvemmalla päästä
Onko jollakulla kokemusta, kuinka kovat hiontatalkoot ton heikkapuhalluksen jälkeen on ? Puhaltaja on paljon puhallellut ja hiekka on hienoa. Vai riittääkö hiekkapuhalluksen jälkeen vain 320 tai 400 ?
Anybody ? Kuis röpelöinen/karkee tollanen hiekkapuhallettu pinta on ?!teggiz kirjoitti:Onko jollakulla kokemusta, kuinka kovat hiontatalkoot ton heikkapuhalluksen jälkeen on ? Puhaltaja on paljon puhallellut ja hiekka on hienoa. Vai riittääkö hiekkapuhalluksen jälkeen vain 320 tai 400 ?xin811 kirjoitti:Mun mielestä se astral silver vois olla lähempänä tuota alkuperäistä, brilliant silver on aika vaalea. Hiekkapuhalla koko vanteet niin tulee kerralla hyvä, aika happamat näkyy olevan sisältäkin. Noi on ihan eri näköiset jos huulet kiillottaa kunnolla
Riippuu hiekasta ja vehkeistä, kuorma-auton puhallusvehkeillä ja ilmeisen karkealla hiekalla jäi karkea jälki kun hiomatta maalas, semmosella pienellä hiekkapuhalluskoneella taasen riitti kun pyhkäsi hyvän pohjamaalin ja hiasi sievästi pohjamaalatun pinnan tasaseksi.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Eli hienolla hiekalla ja varovasti puhaltamalla ei välttämättä jäätävää hiomista vaadi. Tämä selvä, kokeillaan varovasti. Thänks !JiiTee_ kirjoitti:Riippuu hiekasta ja vehkeistä, kuorma-auton puhallusvehkeillä ja ilmeisen karkealla hiekalla jäi karkea jälki kun hiomatta maalas, semmosella pienellä hiekkapuhalluskoneella taasen riitti kun pyhkäsi hyvän pohjamaalin ja hiasi sievästi pohjamaalatun pinnan tasaseksi.
Juu, ei ole mahdoton homma ja tiedossakin, että ne joutuu hiekkapuhalluksen jälkeen hiomaan Juu ja noita kiillotus-topicceja tuli jo tsiikailtua. Komeeta jälkee jätkät tehny Täytyy noista kyllä noi lipat kiillottaa.xin811 kirjoitti:Joo, tuskin pinta kovin röpelölle menee. Ja puolien kevyt hiominenkaan tuskin mahdoton homma on? Teippaa ne reunat hyvin ja kiillota lopuksi, ne on tosi hienot kirkkaalla säällä kun se lippa kiiltää
Ei taida maalarin teippi olla paras vaihtoehto tohon suojaamiseen hiekkapuhallukselta ? Jesari ? Lisäksi sisäkehän täytyy jollain suojata, koska maalipinta siellä ei vaadi toimenpiteitä.
Tuohon reunaan asti tarkoitus maalata kaikki etupuolelta, poislukien lippa. Pieneksi ongelmaksi muodostuu se, että toi reuna kulkee myös tuolla puolan takana, ja tarkoitus ei ole puhaltaa puolan takaosaa. Kai sinne puolan takapuolelle alaosaan saa jotenkin siististi rajan vedettyä.
Ehkä olen vähän tyhmä kunnen tajua että miksi nuo vanteet pitää hiekkapuhaltaa?
Jos kerran lipat kiillotetaan ja sisäosat jätetään maalaamatta niin miksei noita puolia vaan hio koneella sen mitä pystyy ja käsin loput?
Itse hion juurikin 80 luvun alusta olevia vanteita ja hioin kaikki vanteet käsin, aikaa meni noin tunti puoltoista per vanne ja siihen kuului sisä ja ulkopuoli molemmat.
Jos kerran lipat kiillotetaan ja sisäosat jätetään maalaamatta niin miksei noita puolia vaan hio koneella sen mitä pystyy ja käsin loput?
Itse hion juurikin 80 luvun alusta olevia vanteita ja hioin kaikki vanteet käsin, aikaa meni noin tunti puoltoista per vanne ja siihen kuului sisä ja ulkopuoli molemmat.
No, mahtasko se järkevin tie sitten olla se käsin hionta...järkevintä ja helpointa tietä mä tässä vähän etsinkin Ei oo tullut alumiinivanteille koskaan tehtyä mitään nii ei oikeen tajuu miten kannattas alottaa Mut eihän noita keskiöitä kannata sit alumiiniin asti hioa ? Kannattaako alottaa 40 paperilla ja siitä sitten 320 tai 400 asti vai milleen ?
ei missään nimessä, jos ne on yhtä hyvässä kunnossa mitä tuo kuvan vanne niin jollain 300-400 aloittaa ja lopettaa vaikka 600.
Jos on jotain monttuja tms niin ne voi karkeemmalla niiltä osin.
edit, ja ottaa noi edellisen omistajan lakat pois jollain tinnerillä tms, varoo vaan ettei pehmennä itse kunnon maalia keskilätystä.
Jos on jotain monttuja tms niin ne voi karkeemmalla niiltä osin.
edit, ja ottaa noi edellisen omistajan lakat pois jollain tinnerillä tms, varoo vaan ettei pehmennä itse kunnon maalia keskilätystä.