CDI murheita...
CDI murheita...
Moi,
Koetetaanpa jos tällä foorumilla olisi joku joka osaa auttaa uutta tulokasta seuraavanlaisten murheiden äärellä...murheet ovat -01 E220 CDI:ssä.
Auto oli juuri B-huollossa, eli vikamuisti on luettu,ja siellä ei ollut mitään...muutenkaan ei mitään huomautettavaa sieltä tullut.
Lisäksi laatikkoon vaihdettiin öljyt,ja korjattiin o-renkaat jotka vuosivat (samalla tuli kuiva ohjausboksi konehuoneeseen)
Ongelma(t) jatkuvat kuitenkin...
-Aamuisin kun lähtee töihin,niin ensimmäiset 3km tärisee ja ravistaa, ihan kuin renkaat epätasapainossa, mutta sitten tämä katoaa melkein kokonaan...tärinä pahimmillaan 60-90 välissä, ja 4-vaihteella.
Tärinä kuitenkin jää taustalle, tuntuu aivan kun kumityynyt olisivat pettäneet, mutta tyhjäkäynnillä ei värinöitä tule...
-Auto kulkee ja vääntää periaatteessa hyvin, joskin tuntuu ajoittain reagoivan lievällä viiveellä kaasuun ("puutuu"), ja samalla pöllayttää "miehekkäästi".
Täristää silloin myös niin että,esim. vaihdekepistä kun pitää kiinni niin todella korkeataajuuksinen tärinä tuntuu selvästi,samoin jos nojaa jalalla oveen niin tärinä tuntuu koko korissa..ei niinkään ratissa.
Tämä tapahtuu ajettaessa tasaista 80-100 vauhtia, ja siitä kun painaa kaasua sen verran,että turbiinilukko aukeaa,tai laatikko vaihtaa 4:lle...kovemmissa nopeuksissa (120kmh) tätä pöllytystä/tärinää ei esiinny
-Tämä pöllytys on alkanut myös mustata pakoputken kohdalta puskuria, ennen ei pöllyttänyt oikeastaan ollenkaan, vain täyskaasukiihdytyksissä vähän,eli jotain on nyt selvästi pielessä....
Missä mahdollisesti vika...imusarja,ahtopaineet (läpät),MAF (putsasin mittapään, ei auttanut...voi toki olla rikkikin,mutta kun kiertää mielestäni ihan OK) , laatikko/turbiini, suuttimet?
Alkaa jo epätoivo vallata....ja tosiaan nämä oireet olivat jo ennen huoltoa,niistä mainitsin mutta mitään eivät löytäneet (testerissä ainakaan).
Koetetaanpa jos tällä foorumilla olisi joku joka osaa auttaa uutta tulokasta seuraavanlaisten murheiden äärellä...murheet ovat -01 E220 CDI:ssä.
Auto oli juuri B-huollossa, eli vikamuisti on luettu,ja siellä ei ollut mitään...muutenkaan ei mitään huomautettavaa sieltä tullut.
Lisäksi laatikkoon vaihdettiin öljyt,ja korjattiin o-renkaat jotka vuosivat (samalla tuli kuiva ohjausboksi konehuoneeseen)
Ongelma(t) jatkuvat kuitenkin...
-Aamuisin kun lähtee töihin,niin ensimmäiset 3km tärisee ja ravistaa, ihan kuin renkaat epätasapainossa, mutta sitten tämä katoaa melkein kokonaan...tärinä pahimmillaan 60-90 välissä, ja 4-vaihteella.
Tärinä kuitenkin jää taustalle, tuntuu aivan kun kumityynyt olisivat pettäneet, mutta tyhjäkäynnillä ei värinöitä tule...
-Auto kulkee ja vääntää periaatteessa hyvin, joskin tuntuu ajoittain reagoivan lievällä viiveellä kaasuun ("puutuu"), ja samalla pöllayttää "miehekkäästi".
Täristää silloin myös niin että,esim. vaihdekepistä kun pitää kiinni niin todella korkeataajuuksinen tärinä tuntuu selvästi,samoin jos nojaa jalalla oveen niin tärinä tuntuu koko korissa..ei niinkään ratissa.
Tämä tapahtuu ajettaessa tasaista 80-100 vauhtia, ja siitä kun painaa kaasua sen verran,että turbiinilukko aukeaa,tai laatikko vaihtaa 4:lle...kovemmissa nopeuksissa (120kmh) tätä pöllytystä/tärinää ei esiinny
-Tämä pöllytys on alkanut myös mustata pakoputken kohdalta puskuria, ennen ei pöllyttänyt oikeastaan ollenkaan, vain täyskaasukiihdytyksissä vähän,eli jotain on nyt selvästi pielessä....
Missä mahdollisesti vika...imusarja,ahtopaineet (läpät),MAF (putsasin mittapään, ei auttanut...voi toki olla rikkikin,mutta kun kiertää mielestäni ihan OK) , laatikko/turbiini, suuttimet?
Alkaa jo epätoivo vallata....ja tosiaan nämä oireet olivat jo ennen huoltoa,niistä mainitsin mutta mitään eivät löytäneet (testerissä ainakaan).
Tervetuloa foorumille Musman70
Kurkkaappa tuonne nyt ensialkuun, haiskahtaa imusarjan läpille jos näin amatöörin arvaus kelpaa.
viewtopic.php?t=380
Kurkkaappa tuonne nyt ensialkuun, haiskahtaa imusarjan läpille jos näin amatöörin arvaus kelpaa.
viewtopic.php?t=380
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
CDI murheita
Kiitos kyselystä ja kommenteista Musman !
Itseänikin kiinostaisi kun on vähän samoja oireita...
Pitänee kohta heittää autolla tuota tiileriä josko osaisi asialle jotain tehdä???
Mulla oli edellisessä -02 200CDI:ssä samoja tärinä oireita 255thk.
Sitten kun mettästelin rikkinäisiä etupyrän laakereita ja pyörittelin taka-rattaita ilmassa huomasin, että kun isommilla vaihteilla kun moottoria kuormitti niin moottori alkosi väpättämään ja heilumaan aiheuttaen aikaisemmin havaitsemaani tärinää => moottorin kumityyny rikki.
En tiedä auttaako tämä tapauksessasi, mutta nyt olisi alla uusi pirssi joka on -02 220 CDI. ajettu 170thk.
Vanhaan 200 verrattuna tämä on samalla tavalla nuhaisen oloinen ja terävyys puuttuu ja viivettä kaasussa samoin kun eukon perässä ajeli niin pölläytteli kyllä miehekkäästi aina välillä. Viimeaikoina on ollut myös lämpimänä tyhjäkäynnissä suurehkoa 100-150 rpm aaltoilua aina välillä. Ihan niinkuin vanhat valametit. Päm päm ...Niin ja se polttoaineen kulutuskin on sen 0,5l suurempi kuin normaalisti.
Imusarjan läpät tsekkasin eilen. 1,2 ja 4 vivut näytti heiluvan hyvin potikan tahdissa, kolomosta en nähnyt.
Joku joskus sano, että ainakin tuo tyhjäkäynnin aaltoilu voisi poistua jos puhdistelisi nuo ilma/paine anturit...
EGRän reikkäkin olisi tarkoitus aukaista pikapuolin
Mutta jos jollakin on isompi pää niin auttakaa miehiä hädässä...
Tuhannet kiitokset!!
Itseänikin kiinostaisi kun on vähän samoja oireita...
Pitänee kohta heittää autolla tuota tiileriä josko osaisi asialle jotain tehdä???
Mulla oli edellisessä -02 200CDI:ssä samoja tärinä oireita 255thk.
Sitten kun mettästelin rikkinäisiä etupyrän laakereita ja pyörittelin taka-rattaita ilmassa huomasin, että kun isommilla vaihteilla kun moottoria kuormitti niin moottori alkosi väpättämään ja heilumaan aiheuttaen aikaisemmin havaitsemaani tärinää => moottorin kumityyny rikki.
En tiedä auttaako tämä tapauksessasi, mutta nyt olisi alla uusi pirssi joka on -02 220 CDI. ajettu 170thk.
Vanhaan 200 verrattuna tämä on samalla tavalla nuhaisen oloinen ja terävyys puuttuu ja viivettä kaasussa samoin kun eukon perässä ajeli niin pölläytteli kyllä miehekkäästi aina välillä. Viimeaikoina on ollut myös lämpimänä tyhjäkäynnissä suurehkoa 100-150 rpm aaltoilua aina välillä. Ihan niinkuin vanhat valametit. Päm päm ...Niin ja se polttoaineen kulutuskin on sen 0,5l suurempi kuin normaalisti.
Imusarjan läpät tsekkasin eilen. 1,2 ja 4 vivut näytti heiluvan hyvin potikan tahdissa, kolomosta en nähnyt.
Joku joskus sano, että ainakin tuo tyhjäkäynnin aaltoilu voisi poistua jos puhdistelisi nuo ilma/paine anturit...
EGRän reikkäkin olisi tarkoitus aukaista pikapuolin
Mutta jos jollakin on isompi pää niin auttakaa miehiä hädässä...
Tuhannet kiitokset!!
Jatketaan topikia edelleen.
S202 CDI -01 mennyt muutaman kerran satunnaisesti vikatilaan, pääasiassa kuitenkin maantienopeuksissa, kierrokset jotain 2200-2500, kun alkaa väännättämään, eli jyrkempi mäki alkaa ja pitäisi tulla ahtoja. Nurkkapyörityksessä en ole huomannut kertaakaan. Viime päivinä mennyt pari-kolme kertaa ainakin; tila poistuu, kun käynnistää uudelleen.
Kandidaatteina tässä vaiheessa on, järjestyksessä:
1. ilmamassamittari
2. ahtopaineen säädin
3. imusarja
4. fööni
5. muu, mikä
...joista kolme viimeistä kuuluu vielä epätodennäköisiin.
Käytin testerissä, Star kertoi, että "P1470 Ahtopaineensäädössä on vikaa."
MAFista ei tietenkään tavuakaan - muiden kokemuksia lukien vika saattaa kuitenkin olla ilmamassamittarissa. Tai sitten ei. Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan, mitä kannattaisi testata vielä kotikonstein?
Imusarjaa en vielä ala ruuvailemaan, mustaa kissa ei kurkista pakoputkesta, vetoja riittää normiajossa eli turbo toimii (ja tässähän ei ole juuttuvasiipistä) - mitä ja mistä kannattaisi tutkiskella?
S202 CDI -01 mennyt muutaman kerran satunnaisesti vikatilaan, pääasiassa kuitenkin maantienopeuksissa, kierrokset jotain 2200-2500, kun alkaa väännättämään, eli jyrkempi mäki alkaa ja pitäisi tulla ahtoja. Nurkkapyörityksessä en ole huomannut kertaakaan. Viime päivinä mennyt pari-kolme kertaa ainakin; tila poistuu, kun käynnistää uudelleen.
Kandidaatteina tässä vaiheessa on, järjestyksessä:
1. ilmamassamittari
2. ahtopaineen säädin
3. imusarja
4. fööni
5. muu, mikä
...joista kolme viimeistä kuuluu vielä epätodennäköisiin.
Käytin testerissä, Star kertoi, että "P1470 Ahtopaineensäädössä on vikaa."
MAFista ei tietenkään tavuakaan - muiden kokemuksia lukien vika saattaa kuitenkin olla ilmamassamittarissa. Tai sitten ei. Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan, mitä kannattaisi testata vielä kotikonstein?
Imusarjaa en vielä ala ruuvailemaan, mustaa kissa ei kurkista pakoputkesta, vetoja riittää normiajossa eli turbo toimii (ja tässähän ei ole juuttuvasiipistä) - mitä ja mistä kannattaisi tutkiskella?
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Terve,isk kirjoitti:
Käytin testerissä, Star kertoi, että "P1470 Ahtopaineensäädössä on vikaa."
MAFista ei tietenkään tavuakaan - muiden kokemuksia lukien vika saattaa kuitenkin olla ilmamassamittarissa. Tai sitten ei. Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan, mitä kannattaisi testata vielä kotikonstein?
Imusarjaa en vielä ala ruuvailemaan, mustaa kissa ei kurkista pakoputkesta, vetoja riittää normiajossa eli turbo toimii (ja tässähän ei ole juuttuvasiipistä) - mitä ja mistä kannattaisi tutkiskella?
Ensimmäiseksi tarkistaisin ahtopaineanturin letkun kunnon eli löytyykö
murtumia sekä rassaisin sen puhtaaksi kierrätysmöhnästä. CRC:tä
kannattaa ruiskia myös sinne anturin karan reikään. Seuraavaksi tarkistaisin ahtimen ja muiden vermeiden alipainletkut sekä coolerin että
imusarjan välisten kumiputkien tiiviyden eli klemmarit.
Sitten sen ilmamassamittarin kimppuun.
Heikki
Päivän update:
Imusarjan läppien siirtotanko liikkuu ja palauttaa silmämääräisesti hyvin, yksittäisistä läpistä ei pysty sanomaan. Alipaineletkut joka paikassa pakoillaan, ehjän näköisiä kaikki. Paineletkut ovat ehjiä ja klemmarit paikoillaan, coolerista ei pysty vielä lausumaan.
Mutta mutta. Konsultoin dieselkorjaamoa ja lausunto kuului heti: "katalysaattori tukossa". Niinpä niin, CDI-aiheiset jutut on luettu moneen otteeseen läpi, opeteltu ulkoa ja parhaimpia paloja siteerataan illanvietoissa - mutta niinhän se vaan tuokin oli käyty läpi jo tässä "klassikkotopikissa", kun tarkkaan luki uudestaan.
Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
Imusarjan läppien siirtotanko liikkuu ja palauttaa silmämääräisesti hyvin, yksittäisistä läpistä ei pysty sanomaan. Alipaineletkut joka paikassa pakoillaan, ehjän näköisiä kaikki. Paineletkut ovat ehjiä ja klemmarit paikoillaan, coolerista ei pysty vielä lausumaan.
Mutta mutta. Konsultoin dieselkorjaamoa ja lausunto kuului heti: "katalysaattori tukossa". Niinpä niin, CDI-aiheiset jutut on luettu moneen otteeseen läpi, opeteltu ulkoa ja parhaimpia paloja siteerataan illanvietoissa - mutta niinhän se vaan tuokin oli käyty läpi jo tässä "klassikkotopikissa", kun tarkkaan luki uudestaan.
Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Jotkut on kuulemma rautakangella seivästäneet katalysaattoreita.isk kirjoitti:Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
Eihän se laillista ole, mutta katsastuksen päästötestistä pääsee läpi tyhjälläkin katilla. Näin siis dieseleissä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Katalysaattori käytetty irti ja... ei sieltä mitään yllätyksiä löytynyt, puhdas kuin mikä. Painepesurilla vettä läpi ja takaisin paikoilleen.isk kirjoitti:Huomenna katalysaattori irti, putsataan ja tarkastellaan maailmaa sen jälkeen uudestaan.
No katsellaan ja seuraillaan, josko tuo vikatila malttaisi pysyä poissa.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
No ei malta pysyä vikatila poissa. Kaupunkiajossa aivan ok, tosin alavääntöjä tuntuu hieman puuttuvan, mutta sitten stradanopeuksissa tiputtaa vikatilaan heti, kun ahtoja tarvittaisiin.isk kirjoitti:No katsellaan ja seuraillaan, josko tuo vikatila malttaisi pysyä poissa.
Seuraavaksi yritetään paikantaa se heikki5:n promovoima ahtopaineanturi ja letku (pienet tarkentavat vinkit tervetulleita ) ja ratsataan ne.
Sen jälkeen taidan suunnata ilmamassamittarikauppaan, Motonetissa näyttäisi kustantavan 64,50 ko. vekotin.
Sivumennen, millä olette aukaisseet ilmamassamittarin ruuvit, kun niissä on torxin keskellä tappi - saako jostain hankittua vai pitääkö tehdä reikä/viiste avaimeen? Voisi tuota kokeilla vielä putsatakin ennen vaihtamista.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Ei välttämättä tarvi. Niitä on ihan reiällisiä torxeja. Esim Biilteema myy mutta hyvinvarustellusta työkaluliikkeestä löytynee.isk kirjoitti:Sivumennen, millä olette aukaisseet ilmamassamittarin ruuvit, kun niissä on torxin keskellä tappi - saako jostain hankittua vai pitääkö tehdä reikä/viiste avaimeen? Voisi tuota kokeilla vielä putsatakin ennen vaihtamista.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Duh. Kyllähän mä ton tiesin...Roisto kirjoitti:Ei välttämättä tarvi. Niitä on ihan reiällisiä torxeja.
Kävin siis ostamassa asiallisen satsin hiljattain tarpeelliseksi osoittautuneita avaimia ja nyt on maffin puhdistuseksperimentti meneillään. Saas nähdä kuinka äijän (ja anturin) käy.
Edit: eipä ainakaan ekan liuotuksen jälkeen mennyt huonommaksi (ei kyllä paremmaksikaan). Anturi uiskenteli aikansa vyötäröönsä asti liuottimessa ja jätti jälkeensä aika tummaa nestettä. Näkyvä metallipinta on kyllä melko samea, joten en paljoa ihmettelisi, vaikka koko verme olisi hyvä muutenkin vaihtaa.
Oireet edelleen: auto liikkuu oikein mainiosti kaupunkiliikenteessä, moottoritievauhdissa menee yhä useammin ja helpommin vikatilaan.
Onkos se ahtopaineanturi siinä viimeisen ahtoputken ja imusarjan välissä oleva päällimmäinen vekotin, oheisessa kuvassa numerolla 53, päällimmäisenä? Mitä nuo 8 ja 11 mahtanevat sitten ollakaan?
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Jees, tuo 53 näyttäisi olevan egr-venttiili, eli säätelee sitä "möhnän"isk kirjoitti:
Onkos se ahtopaineanturi siinä viimeisen ahtoputken ja imusarjan välissä oleva päällimmäinen vekotin, oheisessa kuvassa numerolla 53, päällimmäisenä? Mitä nuo 8 ja 11 mahtanevat sitten ollakaan?
tuloa imusarjaan . Kohde 11 näyttäisi olevan alipainekello joka
käyttää imusarjan läppien kiskoa. Kohteesta 8 en osaa sanoa mitään.
Ahtopaineanturin letkun kara(rassaa puhtaaksi) näkyy imusarjan kakkospytyn imuputken
kohdalla. Jokin kourukin näkyy sen alla olevan. Eli kyseisestä karasta
lähtee kumiletku, joka on joskus murtunut ja se kannattaa tutkia tarkkaan
sekä rassata liottimella ja rautalangalla puhtaaksi sisältä. Kumiletkun toisessa päässä on se varsinainen (MAP?) ahtopaineanturi joka kannattaa
myöskin liotella karan kautta(näin ainakin olen itse tehnyt ja mustaa mönjää on ollut tuloksena huuhtelusta).
Tosin vikahan voi olla missä vain mutta edelleen näin ensihätään.
Heikki
Ok, alkaa hahmottua sanoista teonsanoiksi.
Otin ahtoputken irti siis ennen EGR-venttiiliä ja kurkkasin mitä näkyi: venttiilin läppä oli kyllä kasvattanut itselleen turkin, ehkä +1 mm paksuudeltaan; ei kuitenkaan sen enempää. Imusarjan läpillä saattaa sitten olla enemmänkin kerrostumaa (?).
Tutkinta jatkuu ensi viikonloppuna, nyt täytyy välissä käydä tutustumassa Flaviusten amfiteatteriin.
Otin ahtoputken irti siis ennen EGR-venttiiliä ja kurkkasin mitä näkyi: venttiilin läppä oli kyllä kasvattanut itselleen turkin, ehkä +1 mm paksuudeltaan; ei kuitenkaan sen enempää. Imusarjan läpillä saattaa sitten olla enemmänkin kerrostumaa (?).
Tutkinta jatkuu ensi viikonloppuna, nyt täytyy välissä käydä tutustumassa Flaviusten amfiteatteriin.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
Nokka-akselin asento anturi
No niin !
Auto kävi testerissä ja nokka-akselin asentoanturi oli viallinen.
Vaihto ja homma meni parempaan suuntaan. En tiedä oliko pohjimmainen vika, mutta enää pannu ei mene vikatilaan.
Auto kävi testerissä ja nokka-akselin asentoanturi oli viallinen.
Vaihto ja homma meni parempaan suuntaan. En tiedä oliko pohjimmainen vika, mutta enää pannu ei mene vikatilaan.
Re: Nokka-akselin asento anturi
Kun Wolkkarin (Golf 1.6 v.2000 lopulta) asentoanturi meni rikki (kilometrejä mittarissa oli tuolloin vain 1000), moottorin tietämyskone ei sallinut edes käynnistää konetta.Amazon123GT kirjoitti:No niin !
Auto kävi testerissä ja nokka-akselin asentoanturi oli viallinen.
Kone oli vielä tuolloin uusi malli, kun osan lisäksi piti huoltoon tilata työkalut ja ohjeet ulkomailta asti. Lisäksi piti purkaa puoli konetta alhaaltapäin - tai näin ainakin selitettiin kun korjaamiseen meni reilu viikko. Muutoin auto ei neljän vuoden/100tkm aikana juuri huoltojen lisäksi siellä viihtynytkään - lieneekö todennut kohtelun niin huonoksi ensimmäisellä kertaa?
- Jarkko
Arvaadealer kirjoitti:Missä käytit testissä ?
Na-anturi vian takia auto ei heti käynnistynyt jos sammutti ja yritti "bootata" vian, eli oli nokkakeppi hukassa lämpimänä
Näyttää muuten tuo "P 1470" tulevan aika usein vastaan, eli ahtopaineen säädössä vikaa.
Hukkaporttia ohjataan alipaineventtiilillä, mutta toisaalta tukkoinen katti antaa saman koodin.
Ilmamassamittarin vika ei monestikkaan näy vikakoodina, sen toiminta vaan heikkenee, niinkuin Lambda- tunnistimen bensa-autossa.
Mielenkiinnolla odotellaan tämän vian selviämistä, mahdollisuuksia kyllä riittää!
Joo muistelinki että joku korjaamo se tuommosesta soitteli taannoin mutten muistanu kuka.Arvaa
Ilmamassamittarin vika näkyy vikakoodina vain jos se pukkaa nollaa tai viittä volttia, jos vähänki vaihtelee niin ei voi tunnistaa viaksi kun ilmamassamittarissa ei ole kahta asiaa mitä vois verrata keskenään.
Paineensäädön vikaa on melkein aina käyntihäiriöisessä mersussa ... se on sitten eri asia mistä aiheuttaja löytyy.
wiimax.fi
No? Odottavan aika on pitkä.
Karkeasti vois olettaa että suurin osa CDI-koneiden ongelmista liittyy tähän pakokaasujen takaisinkierrätyksen pyhään kolminaisuuteen eli ilmamassamittari, EGR-venttiili ja imusarjan läpät. Tähän sydeemiin kun joku keksis ohituksen niin noopelin palkinnon vois sellaselle tyypille antaa.
Karkeasti vois olettaa että suurin osa CDI-koneiden ongelmista liittyy tähän pakokaasujen takaisinkierrätyksen pyhään kolminaisuuteen eli ilmamassamittari, EGR-venttiili ja imusarjan läpät. Tähän sydeemiin kun joku keksis ohituksen niin noopelin palkinnon vois sellaselle tyypille antaa.
Kaikki yllämainittu on siis kunnossa.....no,paljastetaan:
-Joku oli ajatellut hiukan virittää mahtimoottori CDItä, ja asentanut sellaisen ihmeitä tekevän (+30hp ja kauheesti säästöä kulutuksessa) tunerboxin,ja jemmanut sen hyvin piiloon.
-Kun tuon revin helvettiin sieltä,niin kas, alkoipas autokin taas toimia....ja mikä hauskinta, kulkeekin paremmin kuin "viritettynä" (tosin teinien kadehtima "voimasavu" puuttuu nyt), no keskialueella ehkä hiukan herkkyyttä hävisi,mutta lopputulos on pelkästään positiivinen.
Taas kerran....halpaa oikotietä onneen ei ole, eli jos lastutellaan,niin lastutellaan kunnolla,eli esim. Karalalle mars,mars.
-Joku oli ajatellut hiukan virittää mahtimoottori CDItä, ja asentanut sellaisen ihmeitä tekevän (+30hp ja kauheesti säästöä kulutuksessa) tunerboxin,ja jemmanut sen hyvin piiloon.
-Kun tuon revin helvettiin sieltä,niin kas, alkoipas autokin taas toimia....ja mikä hauskinta, kulkeekin paremmin kuin "viritettynä" (tosin teinien kadehtima "voimasavu" puuttuu nyt), no keskialueella ehkä hiukan herkkyyttä hävisi,mutta lopputulos on pelkästään positiivinen.
Taas kerran....halpaa oikotietä onneen ei ole, eli jos lastutellaan,niin lastutellaan kunnolla,eli esim. Karalalle mars,mars.
No niin, lomailu kannattaa, kun nähtävästi selventää ajattelua - jo selvisi tämä vika. Kuten Heikki esitti:
Letku teippikorjattu tilapäisesti ja uusataan, kun varaosatiski palvelee taas.
Mutta eron huomasi välittömästi, kun lähti ajoon: vekotin räjähtää liikkeelle entiseen malliin - ei enää kuin 200D vaan 200 CDI...
Lisään tähän myöhemmin vielä pari selventävää kuvaa, jos sattuu löytymään muitakin yhtä kädettömiä kuin itse.
Heikille isot kiitokset neuvoista!
niin osasin vihdoin sormeilla oikeaan paikkaan, joka siinä silmien alla koko ajan olikin - ahtopainemittari ja sille menevä letku. Kyllä näissä vaan saa tosi tarkkana olla, sillä en huomannut letkussa olevaa halkeamaa ennen kuin rassasin sitä johdonpätkällä molempiin suuntiin (oli puhdas) ja johto lipsahti lopulta letkun seinämästä läpi.heikki5 kirjoitti:Ensimmäiseksi tarkistaisin ahtopaineanturin letkun kunnon eli löytyykö murtumia sekä rassaisin sen puhtaaksi kierrätysmöhnästä.
Letku teippikorjattu tilapäisesti ja uusataan, kun varaosatiski palvelee taas.
Mutta eron huomasi välittömästi, kun lähti ajoon: vekotin räjähtää liikkeelle entiseen malliin - ei enää kuin 200D vaan 200 CDI...
Lisään tähän myöhemmin vielä pari selventävää kuvaa, jos sattuu löytymään muitakin yhtä kädettömiä kuin itse.
Heikille isot kiitokset neuvoista!
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
Nokka-akselin asentotunnistin
Joo tuosta Nokka-akselin asentotunnistimesta vielä sellainen uskomaton tarina, että kone kellui normaalin ja vikasietotilan välillä satunnaisesti. Eli siis esim 100km yhtenäinen matka saattoi olla niin että ensin oltiin puuttellisessa vikasietotilassa ensimmäinen 30 km siten oli normaali tehot 10 km sitten taas 50 vajaa teholla ja lopulta kun oli melkein kotona niin sitten oli taas kaikki tehot tallella. Kerrassa kiusallinen. Mistään muusta kuin tehon puuttestaa ei tiennut kummassa moodissa kone ole ennenkuin alkoi tulemaan noita lämpimänä käynnistymisvaikeuksia, jonka johdosta testeriin marssittiin.
NAAn vaihdon jälkeen homma on nyt sitten pelittänyt.
Suurkiitokset Autohuolto Aki Parkkillalle erinomaisesta asiantuntemuksesta, palveluhalukkuudesta ja edullisesta käytetystä varaosasta, jolla matka jatkui diaknoosin jälkeen väluttömästi!
NAAn vaihdon jälkeen homma on nyt sitten pelittänyt.
Suurkiitokset Autohuolto Aki Parkkillalle erinomaisesta asiantuntemuksesta, palveluhalukkuudesta ja edullisesta käytetystä varaosasta, jolla matka jatkui diaknoosin jälkeen väluttömästi!