Kyyti hyytyy kaasu pohjassa C180 Kompressorissa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
mun
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2005 12:41
Paikkakunta: Kokkola

Kyyti hyytyy kaasu pohjassa C180 Kompressorissa

Viesti Kirjoittaja mun »

2003 W203 C180 Kompressor. Toimii hyvin normaalissa maantie- ja kyläajossa, kun tulee tarve painaa kaasu pohjaan, niin meno hyytyy. Jos pitää kaasun pohjassa, niin ikuisuuden, eli parin sekunnin kuluttua alkaa tulla tehoa takaisin, muttei täyttä tehoa. Jos rauhallisesti pumppailee kaasua 0-100%, niin voi joku kerta lähteä vetämään kohtalaisesti ja pelaa normaalisti, kunhan ei paina kaasua pohjaan. Usein kuitenkin joutuu sammuttamaan, jonka jälkeen (ainaki ennen tämän kirjoittamista) pelaa normaalisti "puolikaasulla". Tämä on $@@?@+@+ vaarallinen vika.
On kait tätä onnetonta konetta muissakin malleissa. Miten te muut joilla kaikilla on ollu sama vaiva, niin olette saaneet pirssin pelaamaan, vai ettekö mitenkään :cry:.

Niin tässä on just se moottori, jossa on halpaa polkupyöränkettinkiä nokkaketjuna. Venyyköhän tuo kettinki kaasu pohjassa niin paljon, että menee ajoituksen pieleen ja kulku hytyy :roll:.

Kyselee tiedosta kiitollinen.
Emännällä W203,
tyttö vei parhaan, W201:n,
toinen tyttö vei tämän, itellä uuesta asti kans C-malli (Opel Kadett C 1200 Super -76),
kaikki tuotu Saksasta
Avatar
mun
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2005 12:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Aaapuuuva. Eikö kellään ole mitään ehdotusta?
Emännällä W203,
tyttö vei parhaan, W201:n,
toinen tyttö vei tämän, itellä uuesta asti kans C-malli (Opel Kadett C 1200 Super -76),
kaikki tuotu Saksasta
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Veikkaus olisi ilmamassamittarin suuntaan, tai sitten huohotinletkustoon joka näissä tyypillisesti alkaa vuotamaan ja aiheuttaa imm vikakoodeja ja tehottomuutta / nykimistä jne.
Onko testattu, mitä vikakoodeja löytyy ?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Onko ilmanputsari vaihdettu millon viimeksi? Tuntuu vetävän aika hyvin kaikki männynkäpyä pienemmät roskat itseensä ja vois tukkeentuessaan ahistaa juurikin täyskaasukiihdytyksissä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
mun
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2005 12:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Kiitos vastauksista! Ilmanputsari on vaihdettu, mutta Dealerin veikkaus ilmamassamittarista voi olla oikea. Huohotinletkusto taitaa olla kunnossa, koska pelaa muulloin tosi hienosti.

No nyt huomasin etten ollut kaikkia asiaan liittyviä tietoja kertonut:
Ostettiin tuo kesällä ja teetettiin/tehtiin perushuollot, eli kaikki nesteet, putsarit ja syt.tulpat vaihdettiin (+ kuskin ovimoottori, vilkkuviiksi, Defa). "Tavallisen" testeri näitti kaasupolkimen asentotunnistimessa olisi vikaa. Asentaja putsasi sen, jonka jälkeen ei hyytynyt pariin kertaan, mutta sitten se taas alkoi. Tunnistin on kuitenkin aika yksinkerteinen, etten usko kuiten sen vikaan. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että olen enimmäkseen väärässä.
Pitää käydä lasipalatissa, jos katsoisivat Starilla tarkemmin?
Emännällä W203,
tyttö vei parhaan, W201:n,
toinen tyttö vei tämän, itellä uuesta asti kans C-malli (Opel Kadett C 1200 Super -76),
kaikki tuotu Saksasta
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mun kirjoitti:Kiitos vastauksista! Ilmanputsari on vaihdettu, mutta Dealerin veikkaus ilmamassamittarista voi olla oikea. Huohotinletkusto taitaa olla kunnossa, koska pelaa muulloin tosi hienosti.

No nyt huomasin etten ollut kaikkia asiaan liittyviä tietoja kertonut:
Ostettiin tuo kesällä ja teetettiin/tehtiin perushuollot, eli kaikki nesteet, putsarit ja syt.tulpat vaihdettiin (+ kuskin ovimoottori, vilkkuviiksi, Defa). "Tavallisen" testeri näitti kaasupolkimen asentotunnistimessa olisi vikaa. Asentaja putsasi sen, jonka jälkeen ei hyytynyt pariin kertaan, mutta sitten se taas alkoi. Tunnistin on kuitenkin aika yksinkerteinen, etten usko kuiten sen vikaan. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että olen enimmäkseen väärässä.
Pitää käydä lasipalatissa, jos katsoisivat Starilla tarkemmin?
Jos ei mitään vika lamppuja pala niin ilmamassamittari, kaasupoljon potika

onhan noita *:reja muualkin kuin lasipaltseissa,
kuustenalla, hiekkarannoilla, pihoilla, katoksissa, takkonteissa, navetoissa, talleissa, halleissa ym paikoissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mun
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2005 12:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Sori kun en ole vastannut ketjuuni :oops:
Keväällä tilasin saksasta kaasupolkimen ja sain asennettua ihan ite aika helposti ja vika korjaantui sillä.
Nyt viikon päivät sitten tuntui hyytyvän, mutta en ole sata varma. Täytyy kuitenkin varoa, sillä se on viheliäinen ja vaarallinen tuo vika, kun se tietenkin murphyn takia iskee yleensä aina pahimmalla hetkellä.
Emännällä W203,
tyttö vei parhaan, W201:n,
toinen tyttö vei tämän, itellä uuesta asti kans C-malli (Opel Kadett C 1200 Super -76),
kaikki tuotu Saksasta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”