Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Myös Scanian Streamlinesta tehty Longline-pidennys:
Kuva
Kuva
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

Kuva miljoona satatuhatta :D
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 nissan cerry-85 nissan cerry-79
MB 211-06 MB124 250D-85 MB 123 240D-83
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Siinon volvo ja scania ihmiset ihmeissään :D

Kuva
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.S kirjoitti:Siinon volvo ja scania ihmiset ihmeissään :D
Onpa kyllä ilmestys. Saako ne vedon poikki tuolta toiselta teliakselilta?

EDIT:
Tämäkin on aika jännän näköinen:
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Mika.S kirjoitti:Siinon volvo ja scania ihmiset ihmeissään :D

Siksikö, että Sisu jaksaa nostaa takatöppöset ilmaan, vaikka olisi kuorma päälläkin :roll:
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

kondivo kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Siinon volvo ja scania ihmiset ihmeissään :D

Siksikö, että Sisu jaksaa nostaa takatöppöset ilmaan, vaikka olisi kuorma päälläkin :roll:
Sehän on jo vanha juttu :) lähinnä tarkotin tätä tridemin nousuteliä ja roiston linkittämää systeemiä. Käsittääkseni noissa on samanlainen vedon katkasu mitä normaalissa telivetosessa.

Jos tuo roiston linkkittämä auto on se prototyyppi nii siitä saadaan tuo etummainenki vetävä nostettua, takimmainen pitää tieten olla maassa
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.S kirjoitti:Jos tuo roiston linkkittämä auto on se prototyyppi nii siitä saadaan tuo etummainenki vetävä nostettua, takimmainen pitää tieten olla maassa
Koko auton vai telin taaimmaisin akseli? Oisi hupaista, kun oisi kaikki vetävät pyörät ilmassa. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Saahan 10v vanhasta perus 6x2 sisustakin vetoakselin nostettua :happy: Renkaiden vaihtoa varten.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laaksonen kirjoitti:Sinotruk Eurooppaan:
Kuva
http://www.koneporssi.com/uutiset/kiina ... urooppaan/
maahantuojana kaketi irlantilainen Harris:
http://www.hino.ie
lisätietoa:
http://en.sinotrukimpex.com/net1a/&Fron ... .html#cmap
Näitä Sinotruk A7 neliakselisia sementtimiksereitä on tuotu Irlantiin 250 auton erä.

Steyr-moottori. Suora-6, 10 ltr 380hv. Euro 5.
ZF 9-vaihteinen manuaalivaihteisto
Bosch-sähköjärjestelmä
Ym...

Hinta on kuulemma erittäin kilpailukykyinen sementtimikserinä.


Tässä kuva kolmiakselisesta Sinotrukista



Kuva


Sinotruk L-700 Betoni-ajoneuvo suppilolla varustettuna. Näillä ne pilvenpiirtäjät rakentuu.

Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Onko tämä se uusi Suomen markkinolle räätälöity Arocs 3563 8*4 Stream Space hytällä varustettu puutavara-auto? Esittely Kuljetusnäyttelyssä 11.6. 2015.

Kuva


Vaan tämä ei ole trippeliakselinen :nocando:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

kondivo kirjoitti:

Tässä kuva kolmiakselisesta Sinotrukista



Kuva


hytin sivuprofiili melko FH-mainen:
Kuva
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Sinotrukin valmistaja CNHTC on tehnyt yhteistyötä Volvon kanssa. Mutta on tehnyt jossain määrin myös Daimlerin kanssa; eikös tähti keulassa juorua siitä :roll:

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersun NG-kuormurin hytti taisi olla melko onnistunut, koska kelpaa vieläkin monille itävalmistajille kuten mongolialaiselle North-Benzille:
Kuva
http://www.northbenz.mn/
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Serbialainen FAP


Kuva


Jonka Sisu Auto osti :ritsa:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Myös lukematon määrä kiinalaisvalmistajia käyttää Neue Generation -hyttiä. Aikanaan selviää, minkälaisia uudistuksia Scania testaa peitteidensä alla:
Kuva
http://iepieleaks.nl/and-even-more-scan ... s-on-test/
-Vieläkö FH 750 säilyttää tehokunkuutensa vai joko Södertäljessä tavoitellaan 800:n rajapyykkiä :?: :roll:
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laaksonen 9.2.2012 kirjoitti:Tylsää pitää tätä topikkia yksinään pystyssä, mutta periksi en anna

No, onko aika käynyt pitkäksi :roll:


Laaksonen 10.5.2012 kirjoitti:Jos joku jaksaa vielä topikkia lukea...
Kyllä luetaan! Tuon kommentin jälkeen ainakin 80 000 lukukertaa :shock:
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Amerikan mantereella sikäläisille markkinoille tehdään erilaisia hyötyajoneuvoja utility- käyttöön.


Tässä Mack LR ja Mack Terrapro



Terrapro
Kuva


LR
Kuva

Kuva


Kuva


Linkki ----> Terrapro
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kondivo kirjoitti:Amerikan mantereella sikäläisille markkinoille tehdään erilaisia hyötyajoneuvoja utility- käyttöön.
Jenkitkö konservatiivisia – no höh. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Kuva
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Roisto kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Jos tuo roiston linkkittämä auto on se prototyyppi nii siitä saadaan tuo etummainenki vetävä nostettua, takimmainen pitää tieten olla maassa
Koko auton vai telin taaimmaisin akseli? Oisi hupaista, kun oisi kaikki vetävät pyörät ilmassa. :lol:

t.
Risto
:lol: Eiköhän se takimmainen vetävä piä olla maassa et etummainen nousee :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ristiriitainen firma. Toisaalla miettiivät miten kaikki pyörät saatas olemaan vetäviä ja tiukasti maassa, toisaalla kuinka niitä vähiäkin sais nosteltua ilmaan. :lol:

Mutta mites kun onnistuu ajo kisa-Protolla kaikki pyörät maassa, ja apukuskin peilikin. Normaali ajotilanne ja vehe jatkaa tästä kulkua...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersun vanhoja V6:ia (11,95 ltr) moottoreina myös amerikkalaisissa Grove-nosturiautoissa:
Kuva
https://www.manitowoccranes.com/en/cran ... in/GMK3060
maahantuojana:
http://machinery.fi/fi/nostokalusto/grove-nostokalusto
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Trippeli


Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kondivo kirjoitti:Kuva
Kyllä ihmisen silmän ja aivon yhteispeli on jännää. Vähän aikaa kun katsoo tuota kuvaa, niin alkaa näyttää, että itse kuva ei enää ole suorakaiteen muotoinen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Roisto kirjoitti:Kyllä ihmisen silmän ja aivon yhteispeli on jännää
Oulussa on hyviä optikkoliikkeitä :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VELQ39QAYP4[/youtube]


:wink:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kaukoidässä ja Venäjän kaukoidässä käytettävä kalusto on kovin toisen näköistä kuin läntisellä pallonpuoliskolla.



Kuva

Kuva


Nissan TWA52
Kuva


Nissan TW52 Komatsu- Nissan
Kuva

Nissan
Kuva


ISUZU
Kuva


Lisää kuvia ----> Klik



Kuva


Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”