Raskas kalusto
Hankook ja Mercedes sopimukseen
Korealainen autorengasvalmistaja Hankook Tire on toimittanut vuodesta 2014 lähtien alkuperäisrenkaita Mercedes-Benz Atego -kuorma-autoihin. Nyt valmistaja laajentaa alkuperäisrengastoimituksiaan Actros -kuorma-autoihin.
Hankook toimittaa uuteen Actrosiin neljää rengastyyppiä: kaukoliikenteeseen kehitetyn renkaan Hankook e-cube AL10 (All Position Long Haul) etuakselille ja e-cube DL10 (Drive Axle Long Haul) vetoakselille, sekä AM06- ja DM03-renkaat maasto- ja tiekäyttöön.
http://www.kuljetusnet.fi/1850-hankook- ... kseen.html
Korealainen autorengasvalmistaja Hankook Tire on toimittanut vuodesta 2014 lähtien alkuperäisrenkaita Mercedes-Benz Atego -kuorma-autoihin. Nyt valmistaja laajentaa alkuperäisrengastoimituksiaan Actros -kuorma-autoihin.
Hankook toimittaa uuteen Actrosiin neljää rengastyyppiä: kaukoliikenteeseen kehitetyn renkaan Hankook e-cube AL10 (All Position Long Haul) etuakselille ja e-cube DL10 (Drive Axle Long Haul) vetoakselille, sekä AM06- ja DM03-renkaat maasto- ja tiekäyttöön.
http://www.kuljetusnet.fi/1850-hankook- ... kseen.html
Ivecolta uusi Eurocargo:
http://iepieleaks.nl/scoop-new-iveco-eurocargo/
-Mallihan juontuu kai alkujaan Ford Cargosta.
http://iepieleaks.nl/scoop-new-iveco-eurocargo/
-Mallihan juontuu kai alkujaan Ford Cargosta.
Iveco kyllä osaa tehoa ottaa koneistaan; 13 ltr -560 hv:
http://www.iveco.com/finland/tuotteet/p ... torit.aspx
ja jos tarvetta suurempiin tehoihin joskus vielä ilmaantuu, niin teollisuuspuolelta löytyy 16-litrainen versio Cursorista:
http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
http://www.iveco.com/finland/tuotteet/p ... torit.aspx
ja jos tarvetta suurempiin tehoihin joskus vielä ilmaantuu, niin teollisuuspuolelta löytyy 16-litrainen versio Cursorista:
http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
Jättiläinen Suomesta
SKS Toijala Works osti Cargotecilta Kalmar-puukurottajien liiketoiminnan. Nyt yhtiö on saanut valmiiksi uuden sukupolven 12 tonnin TW LogStacker -puukurottajan, joka on suunniteltu puhtaalta pöydältä. Kehitystiimissä oli yhteistyökumppaneina ja järjestelmätoimittajina Suomesta 12 yritystä.
http://www.boy.fi/kone/component/conten ... 20-46.html
SKS Toijala Works osti Cargotecilta Kalmar-puukurottajien liiketoiminnan. Nyt yhtiö on saanut valmiiksi uuden sukupolven 12 tonnin TW LogStacker -puukurottajan, joka on suunniteltu puhtaalta pöydältä. Kehitystiimissä oli yhteistyökumppaneina ja järjestelmätoimittajina Suomesta 12 yritystä.
http://www.boy.fi/kone/component/conten ... 20-46.html
Zetor Crystalin paluu:
144-163 hv:
http://zetorcrystal.cz/en/zetor-crystal
maahantuoja:
http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=487
144-163 hv:
http://zetorcrystal.cz/en/zetor-crystal
maahantuoja:
http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=487
Mersu ymppäsi Unimogin alustan G-sarjaan, tuloksena raaka hinta ja kova maastokyky.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/merced ... tuotannon/
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz ... 2_concept/
http://tekniikanmaailma.fi/autot/merced ... tuotannon/
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz ... 2_concept/
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Tämmöinen ihme ollut jonkin aikaa työautona puolikkaan vedossa ja pienellä menee, noin 25 litraa näyttää tieturi ka. kulutusta. Kone vetää paremmin kuin tehoista voisi olettaa, kyseessä siis 510hv versio.Laaksonen kirjoitti:
http://www.e-julkaisu.fi/power-truck-show/2015/
Ergonomia muuten ok mutta kuskin penkki ei säädöiltään ja tuntumaltaan kummoinen, lisäksi vilkku/automaattivaihteiston vivut on turhan isot ja kohlot käyttää. Cruisessa hyvä ominaisuus pakokaasujarrun säätö, voit asettaa esim. 84 kmh ja pakokaasujarrulle esim. +6 niin alamäkeen päästää E:lle (vapaa) jolloin hyödyntää liukua ja kun 90kmh saavutetaan alkaa pakokaasujarrulla hiljentää.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Näihin murjottiin alupallot Misukoineen tuannottain. Ois kiva tietää mitä vaikutusta kulutukseen vs. rautapyörät ensiasennusrenkailla.todellauupunut kirjoitti:Tämmöinen ihme ollut jonkin aikaa työautona puolikkaan vedossa ja pienellä menee, noin 25 litraa näyttää tieturi ka. kulutusta. Kone vetää paremmin kuin tehoista voisi olettaa, kyseessä siis 510hv versio.Laaksonen kirjoitti:
http://www.e-julkaisu.fi/power-truck-show/2015/
Ergonomia muuten ok mutta kuskin penkki ei säädöiltään ja tuntumaltaan kummoinen, lisäksi vilkku/automaattivaihteiston vivut on turhan isot ja kohlot käyttää. Cruisessa hyvä ominaisuus pakokaasujarrun säätö, voit asettaa esim. 84 kmh ja pakokaasujarrulle esim. +6 niin alamäkeen päästää E:lle (vapaa) jolloin hyödyntää liukua ja kun 90kmh saavutetaan alkaa pakokaasujarrulla hiljentää.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Logistiikka-alalla oleva kaveri (toimistohommissa) sanoi, että Ivecon vetämiin ppv-yhdistelmiin saa suurimmat kuormat mutta on se Straliksen hytti kyllä semmoinen ahtaan oloinen mun makuun. Siinä on taidettu sitä painoa säästää?Laaksonen kirjoitti:Iveco kyllä osaa tehoa ottaa koneistaan; 13 ltr -560 hv:
http://www.iveco.com/finland/tuotteet/p ... torit.aspx
ja jos tarvetta suurempiin tehoihin joskus vielä ilmaantuu, niin teollisuuspuolelta löytyy 16-litrainen versio Cursorista:
http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Minulla myös alut Michukan palloilla, ollut uudesta lähtien. En usko että suurta eroa tekee ainakaan vanne, renkaan vierintävastuksella on kyllä iso merkitys. Tänään liukusin pitkälle toista kilometriä lähes tasaista hyvin vähän viettävää kohtaa kehäIII 60kmh nopeutta täydellä kuormalla, hivenen oli kyllä myötätuulta muttei paljoa.Easy Rider kirjoitti:Näihin murjottiin alupallot Misukoineen tuannottain. Ois kiva tietää mitä vaikutusta kulutukseen vs. rautapyörät ensiasennusrenkailla.todellauupunut kirjoitti:Tämmöinen ihme ollut jonkin aikaa työautona puolikkaan vedossa ja pienellä menee, noin 25 litraa näyttää tieturi ka. kulutusta. Kone vetää paremmin kuin tehoista voisi olettaa, kyseessä siis 510hv versio.Laaksonen kirjoitti:
http://www.e-julkaisu.fi/power-truck-show/2015/
Ergonomia muuten ok mutta kuskin penkki ei säädöiltään ja tuntumaltaan kummoinen, lisäksi vilkku/automaattivaihteiston vivut on turhan isot ja kohlot käyttää. Cruisessa hyvä ominaisuus pakokaasujarrun säätö, voit asettaa esim. 84 kmh ja pakokaasujarrulle esim. +6 niin alamäkeen päästää E:lle (vapaa) jolloin hyödyntää liukua ja kun 90kmh saavutetaan alkaa pakokaasujarrulla hiljentää.
12,8-litraisen R6:n teho nousee maksimissaan 530 hv:aan:
http://media.daimler.com/dcmedia/0-921- ... 6265830129
http://media.daimler.com/dcmedia/0-921- ... 6265830129
Onkos vielä julkistettu missään et mersuun olis tulossa R6 16ltr 580hv versio
Ootteko vertaillu millä renkaalla ajaa pisimpään
Ootteko vertaillu millä renkaalla ajaa pisimpään
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Johan tuo on ollut jonkin aikaa:Mika.S kirjoitti:Onkos vielä julkistettu missään et mersuun olis tulossa R6 16ltr 580hv versio
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ngine.html
(425 kW)
VW haastaa Daimlerin hyötyautoissa:
http://www.kuljetusnet.fi/1875-vw-haast ... oissa.html
http://www.kuljetusnet.fi/1875-vw-haast ... oissa.html
MANilta uusia teollisuusmoottoreita, huipulla 1110 hv V12:
http://www.traction-magazin.de/man-neue-motoren
http://www.traction-magazin.de/man-neue-motoren
Pääsin siinä sunnuntaina koeajamaan uutta polaria, harmi vaan ku tyhjällä nupilla joutu ajamaan, ei saanu täyttä totuutta laatikon toiminnasta mutta täytyy sanua et nyt alkaa robottilaatikko olla kohillaan, toimii paaaaljon paremmin mitä kakkos sarjalainen. Olis mielenkiintonen päästä kokeileen i shiftiä ja opticruisea nii näkis vähä et miten nuo muiden robotit toimii.
Nyt tuntuu olevan vakiona kunnon moottorijarru, ei semmonen pärisiä mikä oli euro 5
Kehitystä oli tapahtunu, mm kippausvakautta on parannettu 5 lehtisillä jousipakoilla ja tupla ristikoilla. Oli positiivinen kokemus vaikkei kuorma päällä saanu ajaa
Nyt tuntuu olevan vakiona kunnon moottorijarru, ei semmonen pärisiä mikä oli euro 5
Kehitystä oli tapahtunu, mm kippausvakautta on parannettu 5 lehtisillä jousipakoilla ja tupla ristikoilla. Oli positiivinen kokemus vaikkei kuorma päällä saanu ajaa
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o7vH1eYj3Eg[/youtube]