W124, W202 vai jopa W203?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Pasikiainen
Viestit: 57
Liittynyt: 06.11.2015 18:26

W124, W202 vai jopa W203?

Viesti Kirjoittaja Pasikiainen »

Niin. En tiedä mikä on mieheen mennyt, mutta olen nyt ajanut sierralla viimeiseen 9 kuukauteen 16tkm:ia, motarinopeuksissa sitä silloin tällöin rupeaa miettimään elämänsä tarkoitusta, kun kotiin ajelee.

Niin eikä siinä ilmastointia ole. Eikä tehostinta, eikä tietenkään cruisea. Cruise ei välttämättömyys nyt ole mutta kiva lisä.

Olen käsittänyt et mersuissa on vähän lyhyet välit jostain syystä monessa vehkeessä. Motariajoa olisi tarkoitus porskuttaa pahimmillaan pari tonnia kuussa (työtilanne vähän epäselvä). Emännän "iso"koneisessa W202 sedani automaatissa kierroksia on ainakin motarivauhdissa aika reilusti. Uusimmissa W202:ssa on ilmeisesti jo 5-vaihteinen automaatti, joka helpottais elämää varmaan, vai? 124:ssa taitaa olla vaan 4 vaihteista automaattia, miten kierrokset huitelee 120-130km/h loikotuksessa NOIN?

CDI-koneen tyyppiviat pelottaa. Mitä mieltä. Osaavat mennä vikotiloihin milloin mistäkin. Onko noissa w202:ssa niitä harmaita hiuksia aiheuttavia läppiä imusarjassa?

Tämmösiä aiheita varmaan jokunen on, poistakaa jos näette tarpeelliseksi. Olis kiva kuulla käyttäjäkokemuksia.

Saahan näistä kaikista pakettiautoja rekattua? Farkku siksi hakusessa, olen semmonen pojankoltiainen niin vakuutuksetkin on ihan naurettavan hintaset niin pakko olla edes pakettiautoksi rekattu ettei käyttövoimaveroa menis niin hirveesti. Ja miten kulutuspuoli, varmaan otsikon mukaisesti w124-> kuluttaa eniten ja w203 vähiten?
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W124, W202 vai jopa W203?

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Pasikiainen kirjoitti:Niin. En tiedä mikä on mieheen mennyt, mutta olen nyt ajanut sierralla viimeiseen 9 kuukauteen 16tkm:ia, motarinopeuksissa sitä silloin tällöin rupeaa miettimään elämänsä tarkoitusta, kun kotiin ajelee.

Niin eikä siinä ilmastointia ole. Eikä tehostinta, eikä tietenkään cruisea. Cruise ei välttämättömyys nyt ole mutta kiva lisä.

Olen käsittänyt et mersuissa on vähän lyhyet välit jostain syystä monessa vehkeessä. Motariajoa olisi tarkoitus porskuttaa pahimmillaan pari tonnia kuussa (työtilanne vähän epäselvä). Emännän "iso"koneisessa W202 sedani automaatissa kierroksia on ainakin motarivauhdissa aika reilusti. Uusimmissa W202:ssa on ilmeisesti jo 5-vaihteinen automaatti, joka helpottais elämää varmaan, vai? 124:ssa taitaa olla vaan 4 vaihteista automaattia, miten kierrokset huitelee 120-130km/h loikotuksessa NOIN?

CDI-koneen tyyppiviat pelottaa. Mitä mieltä. Osaavat mennä vikotiloihin milloin mistäkin. Onko noissa w202:ssa niitä harmaita hiuksia aiheuttavia läppiä imusarjassa?

Tämmösiä aiheita varmaan jokunen on, poistakaa jos näette tarpeelliseksi. Olis kiva kuulla käyttäjäkokemuksia.

Saahan näistä kaikista pakettiautoja rekattua? Farkku siksi hakusessa, olen semmonen pojankoltiainen niin vakuutuksetkin on ihan naurettavan hintaset niin pakko olla edes pakettiautoksi rekattu ettei käyttövoimaveroa menis niin hirveesti. Ja miten kulutuspuoli, varmaan otsikon mukaisesti w124-> kuluttaa eniten ja w203 vähiten?
Nosiis, itsellä on s202 200cdi ja siinä 120km/h paikkeilla on reilu 2500kierrosta koneessa. 5-vaihteinen automaatti tosiaan.
Cdi-koneessahan nyt kannattaa ennakoia ja vaihella ne suuttimien pohjaprikat ennenkuin vuotavat :roll: ja taitaa olla ainakin kaikkisa Cdi vehkeissä ne imusarjan läpät? Varmaksi en muista :lol:

Justiin kävin heittämässä reilun 400km lenkin tuolla omalla ja vajaa varttitankin imaisi ainetta. (Huom. Korkeapainepumppu vuotaa ulospäin vielä aika reilusti :oops: )

Ja tottakai ne farmarit ja pakuksi rekattua :lol:
Elä huoli, etoo ainut ketä on pelottanu tuommosen cdi vehkeen omistaminen 8)
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Pasikiainen
Viestit: 57
Liittynyt: 06.11.2015 18:26

Viesti Kirjoittaja Pasikiainen »

Noista suuttimien tiivisteiden vaihdoista, tartteeko erikoistyökaluja tms? Osaanevat ainakin jämähtää pirusti.

W202 lienee aika paljon nykyaikaisempi kun toi 124.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

No mulla ei ole ollut kun ekalla kertaa lujassa suutin sen jälkeen ajoissa vaihtanut niin ei ollut mitään ongelmaa ja laiskana en edes joka kerralla nähnyt tarpeelliseksi kalvaakkaan pohjaa vaan ihan vaan 1000 paperin pala pyöreessä kepissä ja pinta puhtaaks kannesta ja uus tilalle tietty uudella pultilla ja suutin rasvoilla,
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Eipä ne välttämättä lujassa ole, jos eivät ole vuotaneet.
Voiko sitä kalvainta sanoa erikoistyökaluksi? :lol: No miksipä ei.

Onhan se vähän nykyaikaisempi joo, facelift ainakin.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Pasikiainen
Viestit: 57
Liittynyt: 06.11.2015 18:26

Viesti Kirjoittaja Pasikiainen »

Allsprait. Kiitoksia vinkeistä, jos nyt CDI koneiseen päädytään.

Jos jollain on myydä niin vinkatkaa vaikka yyveenä tai jotain, saa olla vikojakin, ja ruostekaan ei välttis oo ongelma, kuhan ei joka pellissä rupsetta...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen käsittänyt et mersuissa on vähän lyhyet välit jostain syystä monessa vehkeessä. Motariajoa olisi tarkoitus porskuttaa pahimmillaan pari tonnia kuussa (työtilanne vähän epäselvä). Emännän "iso"koneisessa W202 sedani automaatissa kierroksia on ainakin motarivauhdissa aika reilusti. Uusimmissa W202:ssa on ilmeisesti jo 5-vaihteinen automaatti, joka helpottais elämää varmaan, vai? 124:ssa taitaa olla vaan 4 vaihteista automaattia, miten kierrokset huitelee 120-130km/h loikotuksessa NOIN?
W202 kaikissa ahdetuissa dieseleissä on automaatissa 5 vaihdetta. Motaria tulee itse niin harvoin ajettua millään autolla ettei ole muistikuvaa siitä miten moottori tuntuu "huutavan" esim. 130 mittarinopeudessa.
CDI-koneen tyyppiviat pelottaa. Mitä mieltä. Osaavat mennä vikatiloihin milloin mistäkin. Onko noissa w202:ssa niitä harmaita hiuksia aiheuttavia läppiä imusarjassa?

On läpät, tai monesta yksilöstä tietysti jo poistettu. Toimii minkä toimii, jos ja kun tulee vikaa niin korjaamaan. Ei niin helppoja ylläpitää kuin wanhat dieselit.
Saahan näistä kaikista pakettiautoja rekattua? Farkku siksi hakusessa, olen semmonen pojankoltiainen niin vakuutuksetkin on ihan naurettavan hintaset niin pakko olla edes pakettiautoksi rekattu ettei käyttövoimaveroa menis niin hirveesti.
Saa kaikista farkuista pakun.
Ja miten kulutuspuoli, varmaan otsikon mukaisesti w124-> kuluttaa eniten ja w203 vähiten?
Automaattivaihteisena ero on suurempi 124 vastaan uudemmat. Manuaalina ei niinkään.

Siinä kai ne kuuden litran pinnassa pyörii. Nelosella alkavat kulutukset on poimittu ajotietokoneesta eivätkä pidä paikkaansa, tai niihin ei käytännössä pääse järkevästi.
Pasikiainen
Viestit: 57
Liittynyt: 06.11.2015 18:26

Viesti Kirjoittaja Pasikiainen »

No nyt on W202. Ilmastointi, joka ei puhalla kylmää, sähkölasit edessä, sähköpeilit, 200cdi ja manuvaali. Katotaan mitä tästä nyt tulleepi, ekana teen vähän huollon tynkää, täytän ilmastoinnin, vaihdan m-öljyt ja suodattimen, ilmansuodattimen, naftasuodattimen ja raitisilmasuodattimen.

Noin 100km tuli mittariin ja on kyllä tosi jämäkän tuntunen ajettava. 289tkm mittarissa, tiedä sitten onko todellisuutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”