Käynnistyy huonosti pakkasella
Käynnistyy huonosti pakkasella
W220 320cdi käynnistyy todella huonosti pakkasella, starttaa hienosti muttei tahdo vaan käynnistyä. Kun käynnistyy niin jossei heti paina kaasua niin sammuu ja taas saa sahata. Hehkun merkkivalo jää palamaan kun auton vihdoin saa käymään, tämähän kielii rikki olevista hehkuista mutta onko niillä tosiaan näin radikaali vaikutus jo - 1 kelillä?
Syynä mitä todennäköisimmin suuttimien ohivuoto paluupuolelle.
Oireet tulee esille juuri kelien kylmetessä.
Toki muutkin ilmavaivat oireilee vaikeana käynnistymisenä.
Rail-paineensäädinkin voi vuotaa tiivisteistä läpi paluupuolelle, mutta lähtisin ensimmäiseksi mittaamaan suuttimien ohivuodot.
EDIT: Lähtee kyllä pikkupakkasessa käyntiin hehkuvikaisenakin.
Oireet tulee esille juuri kelien kylmetessä.
Toki muutkin ilmavaivat oireilee vaikeana käynnistymisenä.
Rail-paineensäädinkin voi vuotaa tiivisteistä läpi paluupuolelle, mutta lähtisin ensimmäiseksi mittaamaan suuttimien ohivuodot.
EDIT: Lähtee kyllä pikkupakkasessa käyntiin hehkuvikaisenakin.
Viimeksi muokannut Mika.T, 19.12.2019 17:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Muuten sama kone mutta 2syl vähemän lähti hyvin käymään niinkin penessä pakasessa kuin -30c kolmella hehkulla 1hehku/-10c siis ainkin riittä vielä käynistymisenMika.T kirjoitti:Syynä mitä todennäköisimmin suuttimien ohivuoto paluupuolelle.
Oireet tulee esille juuri kelien kylmetessä.
Toki muutkin ilmavaivat oireilee vaikeana käynnistymisenä.
Rail-paineensäädinkin voi vuotaa tiivisteistä läpi paluupuolelle, mutta lähtisin ensimmäiseksi mittaamaan suuttimien ohivuodot.
EDIT: Lähtee kyllä pikkupakkasessa käyntiin hehkuvikaisenakin.
ääni tuolle suutimien paluu vuodolle kuvaliset tarkistus ohjeet löytyy palstalat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Täytyy noi ohivuodot mitata. Eli siis säädinkin vois aiheuttaa tämmöstä? Edellinen omistaja puhu että on antanut vikakoodia rail paineanturille mut oisko menny sit sekasin ja tarkotti säädintä
Tänään huomasin että välillä kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin auto sammuu ja lävähtää epc valo mittaristoon, tätä ei tee läheskään joka kiihdytyksellä mutta välillä.

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sopii molempiin sekä kolmanteenkin eli siihen anturiin(jos on liimantuunut)JSO kirjoitti:Täytyy noi ohivuodot mitata. Eli siis säädinkin vois aiheuttaa tämmöstä? Edellinen omistaja puhu että on antanut vikakoodia rail paineanturille mut oisko menny sit sekasin ja tarkotti säädintäTänään huomasin että välillä kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin auto sammuu ja lävähtää epc valo mittaristoon, tätä ei tee läheskään joka kiihdytyksellä mutta välillä.
mutta tuosta suutin jutusta liikeelle
E: tuolla kuvatus miten tutkia viewtopic.php?t=23680
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Luultavasti sopii, bossilaiset suuttimet varmaan bemarissakin oli...
OM613 säädin railin takaosassa, anturi etuosassa. Säätimessäkin on yksi 0-rengas mikä voi katketa (siis säätimen karan tarkertelun lisäksi).
Anturin vikakoodi voi tässä tapauksessa tarkoittaa vain sitä että on trigannut vuodoista johtuvan alhaisen paineen. Kuulopheisiin mitkä perustuvat vielä pahimillaan yleismallin vikakoodeihin, joutuu aina suhtautumaan skeptisesti.
OM613 säädin railin takaosassa, anturi etuosassa. Säätimessäkin on yksi 0-rengas mikä voi katketa (siis säätimen karan tarkertelun lisäksi).
Anturin vikakoodi voi tässä tapauksessa tarkoittaa vain sitä että on trigannut vuodoista johtuvan alhaisen paineen. Kuulopheisiin mitkä perustuvat vielä pahimillaan yleismallin vikakoodeihin, joutuu aina suhtautumaan skeptisesti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Teeppä se ohivuotomittaus uudelleen, kylmänä.
En muista mikä oli vielä hyväksyttävissä mutta jos siellä on useampi suutin jotka on vähän siinä ja siinä rajoilla niin se vaikuttaa heti käynnistyvyyteen.
Onko autossa OM613 vai 648 moottori?
Noista 613:nen on aika herkkä ilmavuodoille.
648:ssa on tankissa sähkönen siirtopumppu joten siinä ei oikeastaan ikinä esiinny ilmavaivoja kun linjat on paineistettuna heti kun virrat kääntää päälle (vuotaisi siis ulospäin jos jossain on vuotoja)
En muista mikä oli vielä hyväksyttävissä mutta jos siellä on useampi suutin jotka on vähän siinä ja siinä rajoilla niin se vaikuttaa heti käynnistyvyyteen.
Onko autossa OM613 vai 648 moottori?
Noista 613:nen on aika herkkä ilmavuodoille.
648:ssa on tankissa sähkönen siirtopumppu joten siinä ei oikeastaan ikinä esiinny ilmavaivoja kun linjat on paineistettuna heti kun virrat kääntää päälle (vuotaisi siis ulospäin jos jossain on vuotoja)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
On niistä usein niistä letkuistaJSO kirjoitti:On tehty ja nyt oli kaikissa aikalailla sama pieni määrä, kolme suutinta vaihdoin siis nyt ja kolme tohon on vaihdettu alkuvuodesta. Om613 toi on, o-renkaat vaihtelinkin jo pari viikkoo sitten kirkkaisiin ps-letkuihin mut onko näissä vielä muita yleisiä paikkoja mistä hörppii ilmaa?
o rinkiulat on vain teko hengitystä
näkyykö ilmaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä