Olisin ostelemassa C209 eli CLK 270 CDI-koneella ja automaattina tietysti.
Koeajolla tuntui siltä kuin turbiinilukko ei ollenkaan kytkeytyisi eli kierroslukumittari liikkui kaasun asennon mukaan eikä niinkään nopeuden mukaan, ja kun esim. reippaasta maantievauhdista löysäsi kaasun, kierrokset tippuivat heti tyhjäkäynnille.
Onko tuo normaalia käytöstä 5G-tronic -lootalle vai mikähän tuossa on vialla? Ei tuota uskalla riesakseen ottaa ennen kuin saa uskonvahvistusta hieman.
CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
Harvemmin se yhtä puuta onCLK270cdi kirjoitti: ↑16.2.2021 18:09 Olisin ostelemassa C209 eli CLK 270 CDI-koneella ja automaattina tietysti.
Koeajolla tuntui siltä kuin turbiinilukko ei ollenkaan kytkeytyisi eli kierroslukumittari liikkui kaasun asennon mukaan eikä niinkään nopeuden mukaan, ja kun esim. reippaasta maantievauhdista löysäsi kaasun, kierrokset tippuivat heti tyhjäkäynnille.
Onko tuo normaalia käytöstä 5G-tronic -lootalle vai mikähän tuossa on vialla? Ei tuota uskalla riesakseen ottaa ennen kuin saa uskonvahvistusta hieman.
mutta vois olla vaikka turbinlukon solenoidi jos ei mitään muuta tuntunut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
Vaihteisto tosiaan käyttäytyi mielestäni muuten ihan asiallisesti. Vaihdot pehmeitä ja mitään nykimisiä ei tuntunut.
Muistelen vaan aikaisempia koeajoja mm. W211 -mallilla niin tuntuu että niissä on paljon paremmin ollut moottorijarrutusta esim. risteystä lähestyttäessä ja muutenkin laatikko on tuntunut paljon "kiinteämmältä", kierrosmittari käyttäytyi ihan kuin olisi manuaalia ajanut.
Onko turbiinilukon solenoidi sama kuin se paljon puhuttu KYB-venttiili? Onkohan tässä mahdollisuutta isompaan vikaan, kuten vaikka että turbiini olisi rikki...
Harmi jos jää tästä kaupat kiinni kun olisi muuten todella hyväkorinen ja kaikilla varusteilla oleva yksilö
Re: CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
Mulla oli tuollainen 270cdi ja olihan se laatikko mahdottoman löysä. Samanlainen kuminauha on myös W163 270cdin vaihteisto. Pienelläkin kiihdytyksellä kierrokset leijuu lähellä 3000rpm. Tuikutuksesta ei ollut apua tuohon, vaatisi egs:n puukotusta että saa lootaan pitoja.
W218 CLS 350 CDI -11
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
Re: CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
Onpa mielenkiintoista, kun samaa lootaa käytetty kuitenkin aika monessa kamppeessa jossa se on ihan olennaisesti napakampi.Ruscoder kirjoitti: ↑16.2.2021 20:32 Mulla oli tuollainen 270cdi ja olihan se laatikko mahdottoman löysä. Samanlainen kuminauha on myös W163 270cdin vaihteisto. Pienelläkin kiihdytyksellä kierrokset leijuu lähellä 3000rpm. Tuikutuksesta ei ollut apua tuohon, vaatisi egs:n puukotusta että saa lootaan pitoja.
Lieneekö kysymys nyt sitten auton iästä (vm 2002) eli EGS:n ohjelma on varmaan eri.
Paha kun ei oikein tiedä onko tuossa nyt jotain vikaa vai ei

Re: CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
Suunnilleen samanlaista vaihteiston käytöstä tässä videossa havaittavissa:
https://www.youtube.com/watch?v=_MmeEO49UIE
ainakin kohdasta 8:15 eteenpäin ja ehkä vielä selvemmin 9:40 alkaen.
https://www.youtube.com/watch?v=_MmeEO49UIE
ainakin kohdasta 8:15 eteenpäin ja ehkä vielä selvemmin 9:40 alkaen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: CLK 270 CDI vaihteisto-ongelma?
Samaa vaihteisto on vaikka missä, mutta sillä ei ole mitään tekmistä sen kanssa miten se käyttäytyy
sillä on miten sitä ohjataan ja ohjaus softissa on eroja,
mainitut mallit on niitä löysimällä lukituksella olevia
ajoitko myös vakkarilla oliko silloin moottori jarrua ? jos ei niin siten on jotain vikaa
ehjä näpelöimätön niin karkeasti näin lukon pitää aueta(siis sen vähänkin) kun vähänkin tulee ylä mäkeä kierokset nousee tas kaasulla viisarin pari tai hitusenkin painaa kaasua,
usein lukon toimitaa sotekee tuhoboxsi
sillä on miten sitä ohjataan ja ohjaus softissa on eroja,
mainitut mallit on niitä löysimällä lukituksella olevia
ajoitko myös vakkarilla oliko silloin moottori jarrua ? jos ei niin siten on jotain vikaa
ehjä näpelöimätön niin karkeasti näin lukon pitää aueta(siis sen vähänkin) kun vähänkin tulee ylä mäkeä kierokset nousee tas kaasulla viisarin pari tai hitusenkin painaa kaasua,
usein lukon toimitaa sotekee tuhoboxsi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä