Oon minä siihen ilmastointiputkeakin sovitellutHVM kirjoitti:Levijää pälli tuohon putkeen, tai on levinnyt jo vuosia sitten.
Superturbon 150tkm huolto / onko mitään ehjää jäljellä ???
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nii on, sirkkelit syytää purunsa lattialle. En olisi kyllä ikinä uskonut, että sucksi voisi olla näin halpamainen. Tässä ei nyt maha auttaa mikään muu kuin rivakka p*räreikä-penetraatio. Akka kontalleen.Aki P kirjoitti:Siitäkö tämä kaikki on saanut alkunsa:HVM kirjoitti: Levijää pälli tuohon putkeen, tai on levinnyt jo vuosia sitten.
Puruimurista on nus...u putki HVM:n työmaalla, koko laitos on suljettu ja avohoitojakso on alkanut
Kyllä se silti hyvä rööri on tuohonkin käyttöön
Leikkasin tästä tuon Petri K:n mersua käsittelevän osion erikseen, jatketaan siitä täällä viewtopic.php?t=14493
I drive an Opel. What's your excuse?
Nooh... Ollaanpas sitä liiton miehiäHVM kirjoitti:Nii on, sirkkelit syytää purunsa lattialle. En olisi kyllä ikinä uskonut, että sucksi voisi olla näin halpamainen. Tässä ei nyt maha auttaa mikään muu kuin rivakka p*räreikä-penetraatio. Akka kontalleen.
Hyvä hommaMelitos kirjoitti:Leikkasin tästä tuon Petri K:n mersua käsittelevän osion erikseen, jatketaan siitä täällä viewtopic.php?t=14493
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: Superturbon keväthuolto-> mitähän uutta sitä...
Moottori huohotti kesällä jo sen verran että pidemmässä vedossa ei öljytikku pysynyt paikoillaan. Tosin kaima sanoi että rautalangalla se pitääkin varmistaa. Samoin turbo päästää hiukan öljyistä ilmaa coolerille kun kampikammion paine on niin kova. Stefat ei kuitenkaan ehtineet vielä pullahdella.
Ehkä skitsoilua mutta en oo ajellut lavetilla muutamaan viikkoon. Ehkä nuo venttiilinnostajien säklätykset ekan kovemman rääkin jälkeen ja öljynpaineen heittely viittaakin enemmän kansipahvivikaan mutta jokatapauksessa tikulla kuunneltuna oletin kuulleeni kakkospytyn kiertokangen alapään laakerin ääntävän. Pitäähän tuo jokatapauksessa aukaista. Kuullaanpas sitten lisää....
Ehkä skitsoilua mutta en oo ajellut lavetilla muutamaan viikkoon. Ehkä nuo venttiilinnostajien säklätykset ekan kovemman rääkin jälkeen ja öljynpaineen heittely viittaakin enemmän kansipahvivikaan mutta jokatapauksessa tikulla kuunneltuna oletin kuulleeni kakkospytyn kiertokangen alapään laakerin ääntävän. Pitäähän tuo jokatapauksessa aukaista. Kuullaanpas sitten lisää....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ajattelin pistää kuvan kaunokaisestani kaikkien forumilaisten ihailtavaksi
Hyvä ryhti, kaunis kori, komiat vanteet...
Syysh.... eiku... Keväth... eiku.... vuosihuoltoa jatkamaan
Hyvä ryhti, kaunis kori, komiat vanteet...
Syysh.... eiku... Keväth... eiku.... vuosihuoltoa jatkamaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jakari kouraan ja mars tallille, aurinko jo lämmittää ja moottoritie on kuuma!
Saahaankohan tällä menolla tämän kesän tuposmiitessä lavettikyytiä ollenkaa vai jouvutaanko tyytymään hondaan..?
Saahaankohan tällä menolla tämän kesän tuposmiitessä lavettikyytiä ollenkaa vai jouvutaanko tyytymään hondaan..?
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Tässä projektissa on käsite "vuosihuolto" saanu selevästi uuden merkityksen. Tämä nimenomainen historiankirjoja muuttava huolto kun ei alle vuoteen valmistu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
No eihän se suksin vika ,että anglosaksisessa kalenterissa on pääsiäinen vain kerran vuoteen.Fetisisti kirjoitti:Tässä projektissa on käsite "vuosihuolto" saanu selevästi uuden merkityksen. Tämä nimenomainen historiankirjoja muuttava huolto kun ei alle vuoteen valmistu.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Piperxross
XUX63 oletkos löytänyt uuden suodattimen, meinaan ois noita kuuluisia Pipereitä saatavilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Re: Piperxross
löytyykös noita suodattimia orkkis koteloon, 124 603 turboon siis... muuttuuko äänet sillä vai pitääkö ostaa kartio suodinjeemu kirjoitti:XUX63 oletkos löytänyt uuden suodattimen, meinaan ois noita kuuluisia Pipereitä saatavilla.
Re: Piperxross
Enpä tiedä löytyykö Piperiltä. K&N valmistaa merkkihohtaisia suodattimia. Pitäs kattoo onko tuohon 3 sataseen. Yhteen viri ässään tuollaisen hommasin, mutta en ole sen kummemmin kysellyt siittä.epk kirjoitti:löytyykös noita suodattimia orkkis koteloon, 124 603 turboon siis... muuttuuko äänet sillä vai pitääkö ostaa kartio suodinjeemu kirjoitti:XUX63 oletkos löytänyt uuden suodattimen, meinaan ois noita kuuluisia Pipereitä saatavilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Juu, pitää kaivella kuvia muistikorteilta kun vaan ehtii... Nyt on ollu kädet täynnä muuta puuhasteluahcmato kirjoitti:Kait saajaan rojektikertomusta ja paaljo kuvia
Mikäs Mugenissa on muka vikana Suorastaan järkyttävää kuulla että joku haluaa mieluummin vanhan etukammioriisselin kyytiin entä Mugenin Mutta eiköhän sitä lavettikyytiäkin oo tarjolla jossain vaiheessa kesää... jotain kesää ainakinsalesone kirjoitti:Saahaankohan tällä menolla tämän kesän tuposmiitessä lavettikyytiä ollenkaa vai jouvutaanko tyytymään hondaan..?
Äläpäs nyt, vielä on aikaa about puoli vuotta - ja sehän ei tunnetusti kovinkaan äkkiä hurahdaFetisisti kirjoitti:Tässä projektissa on käsite "vuosihuolto" saanu selevästi uuden merkityksen. Tämä nimenomainen historiankirjoja muuttava huolto kun ei alle vuoteen valmistu.
Piperikuume iski just nyt Back to the Pastjeemu kirjoitti:XUX63 oletkos löytänyt uuden suodattimen, meinaan ois noita kuuluisia Pipereitä saatavilla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Muistikortilta kaiveltua
Yleisilmettä pajatuksesta:
Nostajia, ehjempiä ja vähemmän ehjiä:
Ehjiä mäntiä:
"Ehjä" koeponnistettu kanki:
OM606TBO kanki versus OM603TBO kanki:
Yleisilmettä pajatuksesta:
Nostajia, ehjempiä ja vähemmän ehjiä:
Ehjiä mäntiä:
"Ehjä" koeponnistettu kanki:
OM606TBO kanki versus OM603TBO kanki:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tulihan se sieltä..XUX63 kirjoitti:... jotain kesää ainakin
OT: Omaki lintta makaa edelleen hallilla, homman edistyminen on vissiin nopeuden puolesta suoraan verrattavissa tähän "vuosihuoltoon"..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Meinaa olla sen verran vähissä nuo varaosaliikkeen hyllynpainoina olevat mekaaniset nostajat joten kyselläänpäs hiukka apuja täältäkin. Touhottajaa jo hättyytinkin
Eli orggishan on 40mm hydraulinen ja tilalle pitäis löytää about 42mm tai isompi mekaaninen kuppi mieluusti kupin alle tulevilla säätölevyillä. Alle tulevat säätölevyt lähinnä tuon nokka-akselin vuoksi.
Tai sitten nuo pitää alkaa tekemään vaikka vanhoista hydraulisista
Eli orggishan on 40mm hydraulinen ja tilalle pitäis löytää about 42mm tai isompi mekaaninen kuppi mieluusti kupin alle tulevilla säätölevyillä. Alle tulevat säätölevyt lähinnä tuon nokka-akselin vuoksi.
Tai sitten nuo pitää alkaa tekemään vaikka vanhoista hydraulisista
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kupin alle... Tarkoittaako se sitä, että jos säätöä pitää tehdä, niin nokka-akseli pitää käyttää irti? Onko tuommoinen ratkaisu lujempi kuin ne kupin päälle tulevat lätkät vai mitä tuolla saavutetaan? Cossussa vissiin tuommoinen ratkaisu on mutta eikö Volkkarissa säätöpala ole siinä akselin ja kupin välissä.XUX63 kirjoitti:Eli orggishan on 40mm hydraulinen ja tilalle pitäis löytää about 42mm tai isompi mekaaninen kuppi mieluusti kupin alle tulevilla säätölevyillä. Alle tulevat säätölevyt lähinnä tuon nokka-akselin vuoksi.
t.
hydraulinostinmies
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Moro. Mites kävi koneistus reissun kanssa? Meinaan vieläkö otti töitä vastaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Joillain lähteny säätörikat lentoon reilun 10tkm ajon jälkeen kireemmän nokan ja kiertävämmän koneen kanssa. Nokan käyttö irti on näppärä homma tossa OM603:ssa. Ensin mietin ettei säätöö ollenkaan mutta sitten tuli mieleen että istukoitten kuluma johtaa kannen nostoon ja venttiilien lyhentämiseenhydraulinostinmies kirjoitti:Kupin alle... Tarkoittaako se sitä, että jos säätöä pitää tehdä, niin nokka-akseli pitää käyttää irti? Onko tuommoinen ratkaisu lujempi kuin ne kupin päälle tulevat lätkät vai mitä tuolla saavutetaan?
405:n kupit mulla olikin yhtenä vaihtoehtona mutta ei nuissa mitään säätörikkoja ollut ja kupin pohjakin oli sellainen ettei siellä vois "ehkä" rikkaa ollakaan eli aika kupera oli Mutta ah, niin kevyt kuppi BX:ssä on muuten pakoventtiili samankokoinen mutta varsi muistaakseni 5mm pidempi.Cool Hand Saku kirjoitti:Pösön ja citikan ns. vinokoneissa olikohan ne XU.. jotain koneita ( ainakin 405 ja BX noita löytyy) on myöskin kovat nostimet ja säätöpala kupin alla.
Ois varmaan ottanut mutta meillä meni aikataulut ristiin kun JP lähti sunnuntaina taas reissuun. Palailee todnäk torstaina ja tuun käymään mutta kansi on jo muualla työnalla.jeemu kirjoitti:Moro. Mites kävi koneistus reissun kanssa? Meinaan vieläkö otti töitä vastaan.
Mitat ois tervetulleita. Kaikki vaihtoehdot pitäis punnita.Mika.T kirjoitti:No perhana.. Mulla on työmaalla jemmassa yks semmonen XU...9 jotaki koneen kansi. Pitää mittoa nostajat.
Onko tuo kikkare siis kupin alla Hmmm... tuopa vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Pitää tonkia onko sopiva kuppikokoNFS kirjoitti:Juu pösöstä löytyy moiset kupit/säätölevyt.
Myös MB 2,3-16v/2,5-16v moteissa on semmoiset. Säätökikkareen halkaisija tais olla 13,4mm yks setti semmosia löytyy, eikä nuo ollut kalliita kyllä ostaakkaan, mut kupit voi olla vähän hankalammin saatavilla, mut eiköhän ne löydy
Tuommonen vaihtoehto ois hyvä kupin painon alhaisuuden vuoksi versus säätölevy jotka yleensä painaa turhan paljon. Toki jousella, kevyellä retainerilla ja venttiililläkin paljon saa tehtyä.Jiitek kirjoitti:Uusissa Toyotissa, ainakin joissakin malleissa, säädetään venttiilit kuppia vaihtamalla. Niitä on eri paksuisia. Halkaisijasta ei mitään havaintoa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Saabin koneissa on samanlainen kupin alla oleva palasäätö myös, ainakin B-koneessa ja taisi H-koneessakin ollaXUX63 kirjoitti:Onko tuo kikkare siis kupin alla Hmmm... tuopa vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Pitää tonkia onko sopiva kuppikokoNFS kirjoitti:Juu pösöstä löytyy moiset kupit/säätölevyt.
Myös MB 2,3-16v/2,5-16v moteissa on semmoiset. Säätökikkareen halkaisija tais olla 13,4mm yks setti semmosia löytyy, eikä nuo ollut kalliita kyllä ostaakkaan, mut kupit voi olla vähän hankalammin saatavilla, mut eiköhän ne löydy
Tuommonen vaihtoehto ois hyvä kupin painon alhaisuuden vuoksi versus säätölevy jotka yleensä painaa turhan paljon. Toki jousella, kevyellä retainerilla ja venttiililläkin paljon saa tehtyä.Jiitek kirjoitti:Uusissa Toyotissa, ainakin joissakin malleissa, säädetään venttiilit kuppia vaihtamalla. Niitä on eri paksuisia. Halkaisijasta ei mitään havaintoa.
Tuo pitää selvittää kans...Jani kirjoitti:Saabin koneissa on samanlainen kupin alla oleva palasäätö myös, ainakin B-koneessa ja taisi H-koneessakin olla
Yks zoomailun alla oleva vaihtoehto on tuommonen:
Tohon männän ja tuon vastinkappaleen väliin tulis säätörikka. Eihän tuo kauheen kevyt vaihtoehto oo
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
[OT]
Onko noista jommankumman tarkoitus esittää pöllöä?
[/OT]
Olisiko noissa takoitus käyttää hyväksi sitä vanhaa hydraulista nostinta vai ihan niitä kiinteitä kuppeja?
t.
Risto
Jaha. XUX on pistämättömänä kameramiehenä siirtynyt myös graafisen taiteen alalle.XUX63 kirjoitti:Yks zoomailun alla oleva vaihtoehto on tuommonen:
Tohon männän ja tuon vastinkappaleen väliin tulis säätörikka. Eihän tuo kauheen kevyt vaihtoehto oo
Onko noista jommankumman tarkoitus esittää pöllöä?
[/OT]
Olisiko noissa takoitus käyttää hyväksi sitä vanhaa hydraulista nostinta vai ihan niitä kiinteitä kuppeja?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)