Keskustelua moottorin lämmittämisestä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

PM kirjoitti:Tai kai niitä on semmosiakin malleja, jossa on merkkivalo valmiina? :roll:
Haaroitus, joista toiseen vaikkapa pyörivä hälytysmajakka :?:
:D

Näkee naapuritkin, milloin ässä lämpiää 8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

PM kirjoitti:Mää aattelin laittaa semmosen parin kympin kauko-ohjattavan IP44-pistorasian, jonka kauko-ohjaus pitäis toimia jopa 70 metrin päästä. Lähtöaika kun on kaikkea klo 7-12 väliltä, niin ajastinkellosta ei ole paljoa iloa. Vaan joku ledi siihen on ympättävä merkkivaloksi, että näkee sitten ikkunasta menikö se päälle vai ei. Tai kai niitä on semmosiakin malleja, jossa on merkkivalo valmiina? :roll:
Itselle tulee mieleen hieman halvempi konsti, laittaa rakentaessa tai myöhemmin ylimääräisen ulkovalokatkaisimen sisälle joka sitten ohjaa ulkopistorasiaa. Autoon roikka kiinni ja sitten saa lämpimästä eteisestä käydä napsauttaan auto lämpeneen, eikä tarvi painaa munasillaan ulkona jäisen roikan kanssa.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

PM kirjoitti:Mää aattelin laittaa semmosen parin kympin kauko-ohjattavan IP44-pistorasian, jonka kauko-ohjaus pitäis toimia jopa 70 metrin päästä. Lähtöaika kun on kaikkea klo 7-12 väliltä, niin ajastinkellosta ei ole paljoa iloa. Vaan joku ledi siihen on ympättävä merkkivaloksi, että näkee sitten ikkunasta menikö se päälle vai ei. Tai kai niitä on semmosiakin malleja, jossa on merkkivalo valmiina? :roll:
Melekoosen kallista? Teknarissahan noita kaukohjausvermeitä esiteltiin. Hinta vaan syletti, luokkaa 150ekee :x
Mutta olis kyllä pätevä vehje ei siinä mitään.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Ville S. kirjoitti:Melekoosen kallista? Teknarissahan noita kaukohjausvermeitä esiteltiin. Hinta vaan syletti, luokkaa 150ekee :x
Mutta olis kyllä pätevä vehje ei siinä mitään.
Motonetissä oli setti, jossa kolme rasiaa (yks rasia IP44); tais olla jotain kolme kymppiä. :?:
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jarno.V kirjoitti:
PM kirjoitti:Mää aattelin laittaa semmosen parin kympin kauko-ohjattavan IP44-pistorasian, jonka kauko-ohjaus pitäis toimia jopa 70 metrin päästä. Lähtöaika kun on kaikkea klo 7-12 väliltä, niin ajastinkellosta ei ole paljoa iloa. Vaan joku ledi siihen on ympättävä merkkivaloksi, että näkee sitten ikkunasta menikö se päälle vai ei. Tai kai niitä on semmosiakin malleja, jossa on merkkivalo valmiina? :roll:
Itselle tulee mieleen hieman halvempi konsti, laittaa rakentaessa tai myöhemmin ylimääräisen ulkovalokatkaisimen sisälle joka sitten ohjaa ulkopistorasiaa. Autoon roikka kiinni ja sitten saa lämpimästä eteisestä käydä napsauttaan auto lämpeneen, eikä tarvi painaa munasillaan ulkona jäisen roikan kanssa.
Tai sitten napsuttelee automaattisulaketta tarpeen mukaan. :D
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HVM kirjoitti:Tai sitten napsuttelee automaattisulaketta tarpeen mukaan. :D
Tai sitten hommaa tuollaisen tyylikkään ajastimen sinne sulaketaululle :idea: :lol:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

PM kirjoitti:Mää aattelin laittaa semmosen parin kympin kauko-ohjattavan IP44-pistorasian, jonka kauko-ohjaus pitäis toimia jopa 70 metrin päästä. Lähtöaika kun on kaikkea klo 7-12 väliltä, niin ajastinkellosta ei ole paljoa iloa. Vaan joku ledi siihen on ympättävä merkkivaloksi, että näkee sitten ikkunasta menikö se päälle vai ei. Tai kai niitä on semmosiakin malleja, jossa on merkkivalo valmiina? :roll:
Samanlainen ollut mielessä kun sama homma nuitten työaikojen suhteen että tarkka aika on harvoin etukäteen tiedossa. Tuollaista ittelleni mietin...

http://www.tv-ora.fi/info/ele/24.htm

... mutta toisena vaihtoehtona on ollut rakentaa kuukausimaksuttomalla liittymällä varustetusta puhelimesta ohjain joka pistä päälle ja katkaisee virransyötön. ainoa ongelma siinä on, etten osaa tehdä sitä kuin soittoon reagoivaksi ja silloin ei ole varmaa onko lämmitys varmasti päällä vai ei :roll: tai puhelimen logeistahan sen voi tarkistaa... normaalisti sms ei anna signaalia pohjaliittimeen ja vaikka se muuten olisikin ohjauksena mielenkiintoinen niin kun en osaa määrittää jonkun vakioviestin antamaan signaalin määrättyihin pinneihin ja toisen toisiin niin sitä kautta sms on aika hyödytön tällä tietomäärällä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

XUX63 kirjoitti:
PM kirjoitti:Mää aattelin laittaa semmosen parin kympin kauko-ohjattavan IP44-pistorasian, jonka kauko-ohjaus pitäis toimia jopa 70 metrin päästä. Lähtöaika kun on kaikkea klo 7-12 väliltä, niin ajastinkellosta ei ole paljoa iloa. Vaan joku ledi siihen on ympättävä merkkivaloksi, että näkee sitten ikkunasta menikö se päälle vai ei. Tai kai niitä on semmosiakin malleja, jossa on merkkivalo valmiina? :roll:
Samanlainen ollut mielessä kun sama homma nuitten työaikojen suhteen että tarkka aika on harvoin etukäteen tiedossa. Tuollaista ittelleni mietin...

http://www.tv-ora.fi/info/ele/24.htm

... mutta toisena vaihtoehtona on ollut rakentaa kuukausimaksuttomalla liittymällä varustetusta puhelimesta ohjain joka pistä päälle ja katkaisee virransyötön. ainoa ongelma siinä on, etten osaa tehdä sitä kuin soittoon reagoivaksi ja silloin ei ole varmaa onko lämmitys varmasti päällä vai ei :roll: tai puhelimen logeistahan sen voi tarkistaa... normaalisti sms ei anna signaalia pohjaliittimeen ja vaikka se muuten olisikin ohjauksena mielenkiintoinen niin kun en osaa määrittää jonkun vakioviestin antamaan signaalin määrättyihin pinneihin ja toisen toisiin niin sitä kautta sms on aika hyödytön tällä tietomäärällä.
No mikäs siinä niin ongelmallista on? Puhelimen valoista/ tilulii-summerista kärkitieto releelle joka vetää sitten virrat päälle. :idea:

Helpin toteuttaa tappamatta itseään kun ostaa n.200e gsm-robottipuhelimen.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sullahan varmaan olis nuista ropottipuhelimista kokemusta... mimmonen kannattais laittaa jos tuota lähtis kehittään :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Onko siinä 200e -mallissa jo puhelinosakin mukana?
Jos on, niin voiko siinä käyttää mitä tahansa SIM:iä?

Täällähän myydään 90 eurolla laitetta, mutta vaatii kännykän erikseen.
http://www.gsmhalytyslaite.com/ohjain.htm

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

XUX63 kirjoitti:Sullahan varmaan olis nuista ropottipuhelimista kokemusta... mimmonen kannattais laittaa jos tuota lähtis kehittään :roll:
Katoppa http://www.siitek.com

En ole kyseisen firman jälleenmyyjä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”