Hah...sulkeutuuko momentti pisteet siltikin??
hmmm... romuroope on tehnyt comebackin ehkä nyt hänen hermonsa kestävät pidempään...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
® Mesen linttaklubi
MB 230 CE vm.89
MB 230 CE vm.89
Eipä kestänyt
Puhu itsensä pussiin ja MikkoK:oon topiciin ilmestymiseen vedoten deletoi taas solmupisteviestinsä ja häipyi
Seuraavan kerran kun ilmaantuu joku yhtä mehukas ketju, pitää lainata kaikki roopen sanoma niin ei pääse deletoimaan juttujaan.
Puhu itsensä pussiin ja MikkoK:oon topiciin ilmestymiseen vedoten deletoi taas solmupisteviestinsä ja häipyi
Seuraavan kerran kun ilmaantuu joku yhtä mehukas ketju, pitää lainata kaikki roopen sanoma niin ei pääse deletoimaan juttujaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mitenkähän tossa Napierin Delticissä menee noi monumentit ja pisteet? Siinähän imu- ja pakomäntä antaa erisuuruisen voiman kampuroille, koska niissä on eri "sytytysennakko". Youtubesta löytyi hienoja pätkiä noista rittien vetureista. Mielenkiintoinen käyntiääni noissa ainakin on. Koneessa on kaksitoista "roikkuvaa" mäntää, joten tyhjäkäynniltä kierroksia nostaessa pölläyttää öljyä aika miehekkäästi kuten tähtikoneet. Ei tuon koneen keksinyt heppu ole ihan tavan aamumuroja syönyt.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nyt on jo uusi topikki aloitettu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57340
Sinne vaan inttämään toopen kanssa joka turboista ymmärtää ja muistakaa lainaukset
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57340
Sinne vaan inttämään toopen kanssa joka turboista ymmärtää ja muistakaa lainaukset
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Joo on se hienoa että kun lukee tohtoriksi niin tietää kaiken moottorista...nyt se on vielä löytäny sellaasen henkilön joka tietää myös ahtamisesta kaiken...AIVAN KAIKEN!! Jotakin vois kyllä väittää ihan piruuttaan
Minkähänlaisen korkeakoulun pitää käydä että osaa suomen kieltä??riittääkö harvardi?
Minkähänlaisen korkeakoulun pitää käydä että osaa suomen kieltä??riittääkö harvardi?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
No ainakin Tekniikan Maailma on kanssasi samaa mieltä. Joskus 90-luvun lopulla siinä oli muutaman aukeaman juttu nimellä Pyttykerho. Siinä oli käsitelty tuo asia kaikkien moottorityyppien kannalta. Itsellänihän on toki siitä kopiot. Sen saa vielä käsiinsä kirjastosta.Junnu R kirjoitti:Poistivat käpyvoorumilta ne viestit.
Mun mielestä kutonen on eka konstruktio jossa nämä voimat menee tasapainoon eli voimat kumoaa toisensa Moottori on sisäisesti tasapainossa elikkäs se momenttipiste sulkeutuu.
Luulin niin, mutta kutonen ei kuulemma ole.
(tais Nicnac olla samaa mieltä asiasta).
Kuulemma vitonen (ja sen kerrannaiset) on ainoita missä momenttipiste sulkeutuu. Kokeilin perustella asiaa, vaikka miltä kannalta mutta väärässä olin. Näin väitti siis Romuroope.
Jos joku asiasta oikeesti tietävä vois hieman valaista. Olisi kiva jatkaa aiheesta. Edelleen olen sitä mieltä että se kutonen (suora siis) on eka konstruktio joka on sisäisesti tasapainossa noiden voimien suhteen.
No jooh. Taas aloin.
Myöskin Autotekniikan käsikirja: Dieselmoottorit käsittelee tuota ja on samaa mieltä. Siitä löytyy jopa laskukaavat.
Kuutonen on todellakin pienin täysin ulkoisesti tasapainossa oleva moottori. Viitonen ei ole sinnepäinkään, mutta on siinäkin sen verran pyttyjä, ettei käsittääkseni vauhtipyörälle tulevan momentin suunta käynnin aikana muutu. Suora kasi on myös täysin tasapainossa jne. kaikki parilliset rivikoneet kuutosesta ylöspäin.
V8 ei ole tasapainossa, mutta niin lähellä sitä ettei herkinkään automies tunne sen tärinää. Samoin V10. V12 on puolestaan täydellisen tasapainoinen.
Nämä ovat siis noista lähteistä aikanaan luettuja juttuja.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ja selvin päin Eilen illalla oli pienessä pierussa kirjoitellessa oikeastaan ihan hauskaaMikko K kirjoitti:Voi kun kaikki ois niin viisaita , eikä kukaan kysyis sen turbo jutuista mitään. Huomaiskohan ite missä vika
Tuon kanssa olis kiva vääntää jollei sen aina tarvis olla oikeassa joka asiassa.
Eihän noista oikeasti kukaan tiedä kaikkea ei edes kaikki yhdessä
Kyllä Mersun vakioturboahdin KKK ( E 300 TDT ) ruokkii aivan riittävästi 7 mm elementeillä ruiskutettavan polttoaineen tarvittavaa ilmaa..pienillä muutoksilla.Senhän tietää kaikki todelliset turbospecialistit.
näinhän sen täytyy olla jos kerta tekniikan tohtori niin sanoo
näinhän sen täytyy olla jos kerta tekniikan tohtori niin sanoo
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Jopas on tyyppi. Saisikohan sitä tällekin foorumille. Huumoriosiossa olisi kyllä tilaa. Nuo jutut alkaa usein vähän niin kuin kaikilla suurilla valehtelijioilla. Ensin tulee ihan oikeaa asiaa, mutta jo seuraavassa lausessa tulee aivan ihmeellisiä juttuja.
Harmi, kun jäi parhaat jutut näkemättä. Olisi pitänyt olla ajoissa liikkeellä.
Harmi, kun jäi parhaat jutut näkemättä. Olisi pitänyt olla ajoissa liikkeellä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99