*VEIKKAUS* Kauanko menee kannentiivisteen vaihdossa ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimien tarkastus 20 e.
Ei ole kallis :lol:
Kannen tarkastus 253 e. ja kansi oli ollut hiomon mielestä oikein hyvässä kunnossa (624 tkm. ajettuna)
Olisiko myös venttiileitä hiottu tms.
Moniurahihna ja kiristinosat vaihdettu
Kaasuvaijeri
Öljyt vaihettu koneeseen
Monitoimiviiksi vaihdettu
Auto katsastettu
Kannentiivisteen vaihto
Hehkutulppien vaihto

16 tuntia työtä.
No jos laskee 8 tuntia kansiremppaan, yhteensä tunnin monitoimiviikselle ja kaasuvaijerille.
Öljynvaihto kuuluu kansiremonttiin, hehkutulpat vaihtuvat myös siinä samalla työllä.
Remmin kiristinosien vaihtoon pitää irrottaa vesipumpun pyörän 4 ruuvia ja kiristimen pultti+ruuvit sekä tietysti ruuvailla takaisin.
Oisko katsastusasemalla ollut jonoa ? :happy:

Ei vais, mikäpä minä olen muiden tekemää työtä arvostelemaan.
Läheskään aina remontti ei etene hyvässä tahdissa, autosta johtuvista syistä. Nämähän on 20 vuotta vanhoja ja paljon ajettuja laitteita.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10737
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jotenkin omaa silmää tämmönen perusvalkea siisti 124 miellyttää. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

pappi kirjoitti:Jotenkin omaa silmää tämmönen perusvalkea siisti 124 miellyttää.
Tjoooo, ja tuossa yksi esimerkki nätistä valkoisesta 124:stä:
Mika.S kirjoitti:Kuva
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

dealer kirjoitti: Oikaisu ja koeponnistus taitaa olla satasen toista yhteensä.
Totta, kysyin Autiolta vuodenvaihteen tienoilla ja koeponnistus + suoruuden tarkistus oli 60 euron pintaan ja oikasu jotakuinkin saman verran.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jatkettaa apinoiden tiileriä:

Eli kauanko mennee kannentiivisteen vaihosa? Koneena tuttu ja turvallinen Om617 kuning....rautamoottori...

Homma hoituu samaan tapaan ku tiilerillä. Yksin ruuvaan, tosin iltasin. Moottori on pesty valamiiks ja kun kansi on pöyällä, se mittaillaan/putsaillaan/tarkastellaan, mutta aika katkiaa sen jäläkeen siksi aikaa ku etin ratkasua "vahavistaa" heikkua kohtaa. Yläpään tiivistesarja ja kannenpultit pittää tilailla huomena joten kasaaminen alakaa varmaan keskiviikkona.(jossei oo motot töisä levällään ja sotke harrastuksia)

Eli kello laskee kannen irrotukseen, tarkasteluun/putsailuun ja asennukeen käytetyn ajan.

Onko veikkauksia? :lol:

Nii ja lähtö tilanteen kuvatukset:
http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/w123%2 ... 3.JPG/full
http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/w123%2 ... 2.JPG/full
http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/w123%2 ... 4.JPG/full
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Missäs tuo pahvi sitten kannattais vaihdattaa, ja paljonko se maksaa?? Siis osineen töineen 250td moniventtiilikoneeseen???
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Lucky-Dog kirjoitti:
laineracing kirjoitti:noin 8tuntia menee kaikkine moottorinpesuineen,kannesta irrotat pakosarjan pultit uusit ne,kuskaat kantta koneistukseen,koekäyttö,uusit kiristimiä,alipainepumppua ym samalla. välillä on hankaluuksia enemmänkin kun katkeilee pultteja ym kannensisään...
Niimpä, ja esim. siinä ku ne laaharin tapit on oikeen kunnolla jumissa...... :wink:
Niin kun mulla rintterissä piti porata pulti pois, et sai kannen ylös, kun kannasta lähti hampaat. Olihan siinä 2 suutinkin niin jumissa, et piti väkivalloin irrottaa. :shock: kilsoja oli 540TKM
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Näin jälkikäteen arvattuna oisin sanonut jo kertaalleen veikatun 3.5h tehokasta työaikaa.

Paljonkos dealer itse arvioi ennen aloitusta tehokasta aikaa menevän?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljonkos dealer itse arvioi ennen aloitusta tehokasta aikaa menevän?
En tullut veikanneeksi mutta olisin varmaan arvioinut että vähän kauemmin kuin lopulta meni.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kovin hyvin lähti mekkeri 23 asteen pakkasesta käyntiin :D
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

dealer kirjoitti:Kovin hyvin lähti mekkeri 23 asteen pakkasesta käyntiin :D
päivän ollu roikassa ja masteri huutanu pellin alla, :lol:
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä nyt Jake aleta arveleen levottomia :lol:

Katsastuksessa joku k***ä on merkinnyt otteeseen että tuulilasi vaihdettava koska se on halki ... joo, vaarantaahan se alareunan lämpörailo kaikkea paaaaljon enemmän kuin ripakopallinen välijä niveliä joka nurkassa alustassa ja kuluneet etujarrulevyt joista ei mistään mitään mainintaa :ttu:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

dealer kirjoitti:Eipä nyt Jake aleta arveleen levottomia :lol:

Katsastuksessa joku k***ä on merkinnyt otteeseen että tuulilasi vaihdettava koska se on halki ... joo, vaarantaahan se alareunan lämpörailo kaikkea paaaaljon enemmän kuin ripakopallinen välijä niveliä joka nurkassa alustassa ja kuluneet etujarrulevyt joista ei mistään mitään mainintaa :ttu:
Se on tätä nyky katsastusta kuomaseni. :lol: Niin kuin kaverin c30 oli leimalla, oli kummatkin taaemmat alatukivarret väljiä, niin hylky tuli kalvotetusta etu sivu ikkunasta. :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

dealer kirjoitti:Eipä nyt Jake aleta arveleen levottomia :lol:

Katsastuksessa joku k***ä on merkinnyt otteeseen että tuulilasi vaihdettava koska se on halki ... joo, vaarantaahan se alareunan lämpörailo kaikkea paaaaljon enemmän kuin ripakopallinen välijä niveliä joka nurkassa alustassa ja kuluneet etujarrulevyt joista ei mistään mitään mainintaa :ttu:
Ikkunasta hylyky on kyllä ihme homma, mikäli ei haittaa ulos kurkistelua. Onhan se vissiin liimalasi toki jollain tapaa kantava rakenne. Joutavan pienistä mätärösöistä jaksetaan kyllä senkin eestä aina marista. Viikkoa aiemmin leimatun auton ostajat kun menee kitisemään konttorille ku vanaha sarana jos on joku röpö kaaressa. Niveletkin voi teoriassa väljistyä lyhyessäkin ajassa, joten voidaan väittää että katsastuksessa ne oli ihan ok. Ruostereikä ei tule viikossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

dealer kirjoitti:Kovin hyvin lähti mekkeri 23 asteen pakkasesta käyntiin :D
Hui, onko siellä pohjanmaalla vielä noin kylmiä aamuja.
Kyllähän nuo W124:set käynnistyy hyvin-ei ole isä lämmittänyt kertaakaan mersua, W124 300d, koko talvena. Aina lähtee....eikä ole kyllä pessytkään kertaakaan :wink:

Älä nyt kehu autoa enempää ettei vaimosi menetä autoaan toisille :lol:

Yksi kova härnäyskeino olisi vielä kertoa, että asd-perä on mukava liikkellelähdöissä liukkaalla ja tässä yksilössä perä ei äännä yhtään :wink:

Ei ole asd-perä kyllä kai kovinkaan yleinen 250 koneellisissa? Yksihän tosin ainakin oli 200 D:nkin perässä joskus-olikohan se vanja-enolla?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

kardaani kirjoitti: Ei ole asd-perä kyllä kai kovinkaan yleinen 250 koneellisissa? Yksihän tosin ainakin oli 200 D:nkin perässä joskus-olikohan se vanja-enolla?
Eli ASD:täkö on pikkuperänäkin? Kuinkahan harvinainen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

No mullahan on esim. tenavassa pikku-ASD, tai ainaki se on 100mm laipoilla... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko 168mm tjsp. lautasella? Pikkuperän etukannake on selvästi stefaa edempänä, eli varsinainen kuori on lyhyempi kuin 185mm perässä, jossa etukannakkeen sarvi on liki tasan etustefan kanssa. Kuoren selkälinja on eri mallinen. Selevin ero on kun pienemmässä perässä on täytöropun reikä viistosti porattu, toisin kuin isoveljessään jossa poraus vetoakselilinjan suuntainen. Osaakko näistä kertoa kumpi kyseessä? Isoakin perää kun on vissiin pienillä laipoilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuossa ison perän etu-ulottuvuus ja näkkyy se roppukin ku oikeen tihrustaa.

Kuva
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksi kova härnäyskeino olisi vielä kertoa, että asd-perä on mukava liikkellelähdöissä liukkaalla ja tässä yksilössä perä ei äännä yhtään
Eiköpä suurin osa lukijoista tienne lukkoperän edut erikseen kertomatta.
Äänettömät ASD-perät on yhtä vähissä kuin ruosteettomat satakakskolmoset, tässäkin ääntää. Onneksi ei 100 vauhdeissa kuitenkaan.

Nyt pihassa oleva kuutosdiesel lähti sekin hyvin käyntiin, pakkasta tänään -26 astetta.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

dealer kirjoitti:
Yksi kova härnäyskeino olisi vielä kertoa, että asd-perä on mukava liikkellelähdöissä liukkaalla ja tässä yksilössä perä ei äännä yhtään
Eiköpä suurin osa lukijoista tienne lukkoperän edut erikseen kertomatta.
Äänettömät ASD-perät on yhtä vähissä kuin ruosteettomat satakakskolmoset, tässäkin ääntää. Onneksi ei 100 vauhdeissa kuitenkaan.

Nyt pihassa oleva kuutosdiesel lähti sekin hyvin käyntiin, pakkasta tänään -26 astetta.
Juu, eikö ne äännä siinä talvinopeuksissa juuri silleen ilkeimmin. Mutta tosiaan eikö se ole oikeasti aika harvinainen 250 d:n yhteydessä? En tiedä sitten E-mallin W124:sista, mutta 250D:ssä ei kovinkaan usein näe asd-perää. Onko siinä asd-perässä muuten sama välitys kuin normiperässä?......Ai joo taisit mainita, että 2500 kiertää sadassa, joten se on sitten tod.näk aivan sama välitys kuin normiperässä.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Easy Rider kirjoitti:Onko 168mm tjsp. lautasella? Pikkuperän etukannake on selvästi stefaa edempänä, eli varsinainen kuori on lyhyempi kuin 185mm perässä, jossa etukannakkeen sarvi on liki tasan etustefan kanssa. Kuoren selkälinja on eri mallinen. Selevin ero on kun pienemmässä perässä on täytöropun reikä viistosti porattu, toisin kuin isoveljessään jossa poraus vetoakselilinjan suuntainen. Osaakko näistä kertoa kumpi kyseessä? Isoakin perää kun on vissiin pienillä laipoilla.
Mie voin palata asiaan kunhan päässeepi auton alle öljyn vaihtoon... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mullakin on 250TD (tai siis faijalla) ASD-perällä. Siihen on vaan vaihdettu uusi perä, mikä on tiheempi kuin alkuperäinen :shock:

Oliskohan peräsin 200D:stä :huh:

Hotari saattas tietää tarkemmin :lippu:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ai joo taisit mainita, että 2500 kiertää sadassa, joten se on sitten tod.näk aivan sama välitys kuin normiperässä.
Juu vähän alle 2500, en tiedä mitä normiperällä.
Automaattivaihteisen perä on erikseen, kone huutaa satasessa jo 3000 paikkeilla ja se on liikaa. Ainakin monivena (E-mallissa).
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Pappi kirjoitti:Jotenkin omaa silmää tämmönen perusvalkea siisti 124 miellyttää. :D
Juu niin tekee..muistelen omaa mersua
Kuva
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Soon niin paskaane notta ruastehekkaan ei näy :lol:
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

L.Samarialainen kirjoitti:Soon niin paskaane notta ruastehekkaan ei näy :lol:
sinäpä sen sanoit :lol:
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

teppo21 kirjoitti:Mullakin on 250TD (tai siis faijalla) ASD-perällä. Siihen on vaan vaihdettu uusi perä, mikä on tiheempi kuin alkuperäinen :shock:

Oliskohan peräsin 200D:stä :huh:

Hotari saattas tietää tarkemmin :lippu:
W124 250D 5vaiteinen manuaali välitys on 3,67. Sun faijjan mesen oikea välitys oli 3,27
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Semmottisia 3,2-3,3 väliin sattuvia pikku-ASD reppujako siis on? Tahtoo heti yhen peruuttamattomasti rojuiksi ajetun. Tarjokkaa vaan p*skaa halavalla jos löytyy.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihdettiin mekkeriin kesärenkaat alle.
Samassa yhteydessä huomattiin että takakelkan toinen etukiinnitys on korin puolelta ruostunut osittain joten pikku hitsaus oli paikallaan.
Tiileri 3 viikkoa sitten kirjoitti:Yksi ottaja kävi jo koeajollakin.
Oli "pakko saaha", siinäpähän ajelkoot :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”