Provotopikki

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

dealer kirjoitti:
Tuommonen uudempi tdi-pasa pitää sitten suorituskyvyn puolesta tuota tdt:tä pujottelukeppinä
Ei taida olla suurta eroa 1,9-2,0 dieselien suorituskyvyssä verraten 124 300 turbodieseliin ?
Veekuutonen on vähän rivakampi kuin neloskoneiset ?
Ei ole tullut suoritusarvoja niin katseltua, vääntöähän noissa 130-heppaisissa povertiiseleissä on mukavasti.
Kyllä siinä yllättävän iso ero on jos seisoviltaan lähetään ja jonnekkin 140-150km/h vauhtiin asti vedellään, passatin valoja takavaloja saa tutkailla mersun kajuutassa tiukkaan (suljetulla alueella). Ukon tdt:ssä on kuopiossa säädetty pumppu mutta se paino on se tekijä joka tuon suorituskyvyn kääntää päälaelleen näin ainakin pähkäilin pienessä mielessä...

Epäilen näin persdynolla mitattuna (huom! mittausmenetelmä) että jotain 20km/h on nopeuseroa tai jopa enemmän kun pasa saavuttaa tuon edellä mainitun mittapyykin ja tdt pyrkii perässä? Pasasta en tiiä onko siinä jotain lastua tuontipeli kun on, en oo koskenu ja peltiä aukonu turhaan kun kerran toimii...


Ainiin ja pitää vielä kompata haikaraa, saappaassa on erinomaiset penkit! :pappa:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

Mihaline kirjoitti:
L.Samarialainen kirjoitti:Niin ja kyseessä kun on "Provotopikki" niin totean että kuka edes haluaa ajaa uudella voksvieterillä kun saa ajaa TDT:lläkin :wink:
Ja toisekseen, ja kun volksvieterillä ei pääse tuota 700 tkm, niin öljynvaihtokulut sen kun vaan pienenee :lol: :lol:
Siis koska nyt on kyseessä provotopic voisi tuon lauseen myös kääntää niinpäin että kuka ihme nyt haluais ajaa tdt:llä jos olisi mahdollisuus ajaa taloudellisella ja mukavalla volksvieterillä? Ei niskojen nyrjäytyksiä automaatin pykältäessä, mukavat ja tukevat penkit, kuutosella alkavat kulutuslukemat yms... :lol: :shock:
Saako niillä yli 6 menemään :?
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

ArzieX kirjoitti:Saako niillä yli 6 menemään :?
Saap, saksassa oli jotain yheksän pintaan keskikulutus? :shock:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Mihaline kirjoitti:Ainiin ja pitää vielä kompata haikaraa, saappaassa on erinomaiset penkit! :pappa:
Tavallisen 9000 saabin penkki eroaa sitten Aeron penkistä suunnilleen saman verran, kuin yö päivästä :lol: :lol: :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

autot huononee, vaikka autoteollisuus käyttää tuotekehitykseen kohtuullisia summia rahaa
Kestävyyden osalta näin on päässyt käymään.
Elleivät autojen päästömääräykset koko ajan kiristyisi kiihtyvää tahtia, ellei autojen maalauksessa olisi jouduttu siirtymään vesiohenteisiin maaleihin, ellei kaikkea materiaalia tarvitsisi voida kierrättää, elleivät tehtaat kilpailisi siitä kuka tekee pienikulutuksisimman dieselin (ne päästöt...) jne uskoisin että uudet autot olisivat koreiltaan ja koneiltaan ja muutenkin todella kestäviä ja toimivia.
"Väykkyä" tuskin tullaan koskaan muistelemaan viimeisenä "kunnon Mersuna" sen ruosteongelmien takia, muutenhan homma menee juuri niin että aika kultaa muistot. :lol:
Ukon tdt:ssä on kuopiossa säädetty pumppu mutta se paino on se tekijä joka tuon suorituskyvyn kääntää päälaelleen näin ainakin pähkäilin pienessä mielessä...
Eikö Passat paina suunnilleen saman verran kuin 124 ? :D
Passatissa saattaa muuten pienempi ilmanvastuskin auttaa aikalailla kun mennään yli 100 nopeuksiin ?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Valmistajan ilmoitusten mukaan ei kyllä eroja suorituskyvyissä ole, siis noissa 124/passat. Sekunnin taisi olla nopsempi 300TDT 0-100, huiput aika samoissa. Erikoista kyllä tuo pakettiauton koneella varustettu väykkykin jota aina haukutaan todella laiskaksi menee saman 0-100 kuin PowerDiesel pasuuna :shock:

Ja provotopicci tosiaan, herneitä ei kannata vieläkään nuuhkia 8)
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

Mihaline kirjoitti:
ArzieX kirjoitti:Saako niillä yli 6 menemään :?
Saap, saksassa oli jotain yheksän pintaan keskikulutus? :shock:
Varmaan automaatti. Enpä tuota huomioinu ollenkaan.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

dealer kirjoitti:Kestävyyden osalta näin on päässyt käymään.
Elleivät autojen päästömääräykset koko ajan kiristyisi kiihtyvää tahtia, ellei autojen maalauksessa olisi jouduttu siirtymään vesiohenteisiin maaleihin, ellei kaikkea materiaalia tarvitsisi voida kierrättää, elleivät tehtaat kilpailisi siitä kuka tekee pienikulutuksisimman dieselin (ne päästöt...) jne uskoisin että uudet autot olisivat koreiltaan ja koneiltaan ja muutenkin todella kestäviä ja toimivia.
"Väykkyä" tuskin tullaan koskaan muistelemaan viimeisenä "kunnon Mersuna" sen ruosteongelmien takia, muutenhan homma menee juuri niin että aika kultaa muistot. :lol:
Niin, myös yhteiskunnan muutos ja sitäkautta kustannuspaineet ja tuloksentekokyvyn turvaaminen autotehtaiden osalta ovat ajaneet OSALTAAN tähän kehitykseen :idea:
Autotehtaan on tehtävä tietynlainen tulos ja koska aika on muuttunut niin kiinteiden, kuin muuttuvien kustannusten osalta entistä kalliimpaan suuntaan, niin lopputuote on tuotekehityksen, käytettävissä olevien rahallisten resurssien ja tuotteesta markkinoilla saatavan loppuhinnan summa :idea:

Nykyään osataan varmasti tehdä auto, joka kestää ns. ydinsodan, mutta onko se hinnaltaan kilpailukykyinen verrattuna uusiin kilpailijoihin ja arvostavatko asiakkaat absoluuttista kestävyyttä niin, että he päätyvät ostamaan tuotteen :?:

Siis: markkinat (asiakkaat) vaativat varustellumpia, parempia, suorituskykyisempiä, ympäristöystävällisempiä, halvempia jne autoja ja tehdas vastaa olemassa olevilla resursseillaan tähän kysyntään :arrow:
lopputulos on keskimääräisen laatuinen auto :idea:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

dealer kirjoitti:Eikö Passat paina suunnilleen saman verran kuin 124 ? :D
Passatissa saattaa muuten pienempi ilmanvastuskin auttaa aikalailla kun mennään yli 100 nopeuksiin ?
Muistelen että 1700kg painoi tuo 300tdt puntarilla ajokunnossa?


Ja siihen tehtaan ilmoittamaan 10 ja risat aikaan 0-100km/h en ole tdt:llä edes muutamalla yrityksellä päässyt vai oliko se enemmänkin? Pasasta ei ole tietoa muuta kuin tämä suuresti suosittu suorituskyvyn mittari persdyno. Mutta ei hernehiä, nää ol miun tekemiä havaintoja suorituskyvystä... :lol:

Johan muuten alko keskustelu vilkastua ja lipsua alkuperäisestä aiheestaan väyrysestä, eikös siitä nyt aluperin ollu kyse? :lol: :oops:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

No jo on aikoihin eletty, kun pitää 124:sta verrata uuden karheaan Passatiin :shock:
Meillä perheessä molempia, 1986 250D, 90 hv, vie aika lailla yhtä paljon diisseliä kuin 2003 4-motion TDI Variant ,131 hv.
Tuon ikäinen Passat on huomattavasti vähäruosteisempi kuin ikäisensä väyrynen :arrow: kori ainakin kestää kauemmin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muistelen että 1700kg painoi tuo 300tdt puntarilla ajokunnossa?
Kyllä se taitaa lähellä sitä olla, ja Passatti lie 1500 kg nurkilla (?) eli eroa on.
Ja siihen tehtaan ilmoittamaan 10 ja risat aikaan 0-100km/h en ole tdt:llä edes muutamalla yrityksellä päässyt vai oliko se enemmänkin?
Muistaakseni teki tiukkaa päästä edes alle yhdentoista sekunnin vaikka röntästä on muka mitattu 168 hv/320 Nm. :shock: :lol:
Ei nämä mitään raketteja ole.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

AM kirjoitti:Erikoista kyllä tuo pakettiauton koneella varustettu väykkykin jota aina haukutaan todella laiskaksi menee saman 0-100 kuin PowerDiesel pasuuna :shock:
Juu. Varsin ripeä liikkeissään. :shock: Tosin ST:n on matkaan paaaljon. :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
Muistelen että 1700kg painoi tuo 300tdt puntarilla ajokunnossa?
Kyllä se taitaa lähellä sitä olla, ja Passatti lie 1500 kg nurkilla (?) eli eroa on.
Mun lavetti oli tavaroineen reilun 1500Kg kun käytin vaakalla. Se kyllä meneekin alle 10s. o-100kmh :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mihaline kirjoitti:
dealer kirjoitti:Eikö Passat paina suunnilleen saman verran kuin 124 ? :D
Passatissa saattaa muuten pienempi ilmanvastuskin auttaa aikalailla kun mennään yli 100 nopeuksiin ?
Muistelen että 1700kg painoi tuo 300tdt puntarilla ajokunnossa?


Ja siihen tehtaan ilmoittamaan 10 ja risat aikaan 0-100km/h en ole tdt:llä edes muutamalla yrityksellä päässyt vai oliko se enemmänkin? Pasasta ei ole tietoa muuta kuin tämä suuresti suosittu suorituskyvyn mittari persdyno. Mutta ei hernehiä, nää ol miun tekemiä havaintoja suorituskyvystä... :lol:

Johan muuten alko keskustelu vilkastua ja lipsua alkuperäisestä aiheestaan väyrysestä, eikös siitä nyt aluperin ollu kyse? :lol: :oops:
Lipsutaan vähän lisää,onkos mihaline:llä mersun motti levällään vai onko nuo vanhoja rojektikuvia avattaressa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Haastan ensimmäisen rohkenevan TDI Passat kuljettajan Kemoralla vakio Väykkyä vastaan :idea: Vetelin Shell huoltamolla on monesti halpaa polttoainetta... että kannattaa VW-miehen ajella kauempaakin :idea:
:lol:
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 10.12.2007 2:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

AM kirjoitti:Valmistajan ilmoitusten mukaan ei kyllä eroja suorituskyvyissä ole, siis noissa 124/passat. Sekunnin taisi olla nopsempi 300TDT 0-100, huiput aika samoissa. Erikoista kyllä tuo pakettiauton koneella varustettu väykkykin jota aina haukutaan todella laiskaksi menee saman 0-100 kuin PowerDiesel pasuuna :shock:
Puhutaanko tässä nyt 100, 115 vai 130 heppaisesta powerdieselistä?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

XUX63 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Muistelen että 1700kg painoi tuo 300tdt puntarilla ajokunnossa?
Kyllä se taitaa lähellä sitä olla, ja Passatti lie 1500 kg nurkilla (?) eli eroa on.
Mun lavetti oli tavaroineen reilun 1500Kg kun käytin vaakalla. Se kyllä meneekin alle 10s. o-100kmh :roll:
Menin autovaakan läpi pitkällä mesellä, tasan 1900kg. - Kuski sisässä. :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ArzieX kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt 100, 115 vai 130 heppaisesta powerdieselistä?
96kw versiolle löysin tuollaiset suoritusarvot->Huippunopeus 196 km/h Kiihtyvyys 11.9 sek/0-100. Farmari ja automaatti, tasavertaisuuden vuoksi 8)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Jarno.V kirjoitti:ykskin ukko haki oikeen viimesen päälle -96 850 tdi volvon saksasta, mittarissa 145tkm ja ei siitä epäillä ees osannu että ois ruuvattu. No testerillä kuiten niissä näkee oikeat lukemat, katos eihän ollukkaan ajettu ku vasta 645tkm :lol:
On ne lujia pelejä. Ne Volvot. :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

dealer kirjoitti:
Veekuutonen on vähän rivakampi kuin neloskoneiset ?
Veekutos-TDI koneisessa konsernin Passatin kokoisessa tuotteessa on tullut pelkääjän paikalla istuttua muutama sata kilometriä. Kiihtyvyys nelosvaihteella vajaan satasen vauhdista on sitä luokkaa kuin 200D:llä vaikkapa kallionkielekkeeltä alas ajettaessa. :lol:

Voimaa on ihan tolkuttoman paljon enemmän kuin neloskoneisessa 1,9TDI:ssä. Eli vallan hirveästi. Eikä tuo kutvonen edes nokivasaralta kuulosta kuin tyhjäkäynnillä. :supersad:

Enpä silti haluaisi nimeni tuollaisen ajopelin rekisteriotteessa komeilevan, ainakaan silloin kun jakoremmin vaihto tulee ajankohtaiseksi. :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

JuMu S kirjoitti:
Enpä silti haluaisi nimeni tuollaisen ajopelin rekisteriotteessa komeilevan, ainakaan silloin kun jakoremmin vaihto tulee ajankohtaiseksi. :eec:
No samallahan se vaihtuu kun nokka-akselit, ja mitä sitten sattuu samalla hajoamaankin 8)

Kyllähän tuollaisessa 1.9TDI:ssä tarpeeksi normaaliliikenteeseen on potkua, ainakin lastun kera. Sellainen A6 Quattrona ei olisi mikään hullu ajatus :roll:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

ArzieX kirjoitti:Puhutaanko tässä nyt 100, 115 vai 130 heppaisesta powerdieselistä?
Powerdiesel on suomennos saksankielisestä sanasta PumpeDüse. (Pumppusuutin) :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

AM kirjoitti:
ArzieX kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt 100, 115 vai 130 heppaisesta powerdieselistä?
96kw versiolle löysin tuollaiset suoritusarvot->Huippunopeus 196 km/h Kiihtyvyys 11.9 sek/0-100. Farmari ja automaatti, tasavertaisuuden vuoksi 8)
Mie kaivelen jossain vaiheessa mitä tuo pasan ohjekirja sanoo, tuossa on kuitenkin autotallin tietojen kans ristiriitaa kun uudemmassa 96kw dieselissä on vääntöä rajattu alemmas. -01 mallissa on jotain 310 tai 320nm vääntöä parin tonnin korvilla ja uudemmassa olikohan vajaa 40nm vähemmän eikä tippilaatikot tunnu kestävän sitäkään? Mutta ei oo raketteja kumpikaan kuten diileri jo edellä sanoikin, keskusteluhan lähti alunperin siitä W124 vs. pasa-tdi ja mukaan riistäyty pakunkoneiset paavotkin... :shock: :lol:

Sanotaan nyt tässä ääneen vielä kerran olen koettanut päästä w124-korin 300tdt:llä useampaan otteeseen edes tuohon 11s aikaan 0-100km/h välillä onnistumatta. Ja kyllä, tuo kyseinen tdt jolla suorituskykymittauksia persdynolla olen tehnyt omaa kuopiossa säädetyn pumpun ja edelleen kyllä, hän tahtoo viettää 0-100km/h välillä aikaa 14 ja risat sekunteina. Pasalla pääsee siihen kympin korviin 0-100km/h jos oikein korvia kuumottaa. Pakunkoneinen paavo on jäänyt testaamatta.

Jarille sit erikseen: Joo siinon pientä pintaremottia menossa, kun kaikilla muillakin on mäntäkuvia niin viskasin miekii... Nykyisin kone on jo nipussa ja soi parasta aikaa...

Ainii ja siihen jakoremmin vaihtoon, soon muuten yllättävän näppärä homma tehdä, tempastaan liukukiskoja myöten keula pois, kaikki nippelit on pikaliittimillä ja jopas tuli tilaa askarrella :lol: :shock:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

AM kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:
Enpä silti haluaisi nimeni tuollaisen ajopelin rekisteriotteessa komeilevan, ainakaan silloin kun jakoremmin vaihto tulee ajankohtaiseksi. :eec:
No samallahan se vaihtuu kun nokka-akselit, ja mitä sitten sattuu samalla hajoamaankin 8)

Kyllähän tuollaisessa 1.9TDI:ssä tarpeeksi normaaliliikenteeseen on potkua, ainakin lastun kera. Sellainen A6 Quattrona ei olisi mikään hullu ajatus :roll:
Sitä rakennetta on muutettu joskus 2002/2003 vaihteen tienoilla. Uudemmat kyllä kestää hyvin, tunnistaa siitä, että moottorikoodi alkaa B:llä, kun vanhemmissa se alkaa A:lla. Ei kai kukaan enää tuota vanhempaa autoa osta :roll:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

ArzieX kirjoitti: Sitä rakennetta on muutettu joskus 2002/2003 vaihteen tienoilla. Uudemmat kyllä kestää hyvin, tunnistaa siitä, että moottorikoodi alkaa B:llä, kun vanhemmissa se alkaa A:lla. Ei kai kukaan enää tuota vanhempaa autoa osta :roll:
Ei, eikä uudempaakaan :twisted:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mihaline kirjoitti:Ainii ja siihen jakoremmin vaihtoon, soon muuten yllättävän näppärä homma tehdä, tempastaan liukukiskoja myöten keula pois, kaikki nippelit on pikaliittimillä ja jopas tuli tilaa askarrella :lol: :shock:
Tuosta ne ei taida tietää kaikilla merkkikorjaamoillakaan. Päätellen työn hinnoittelusta. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mihaline kirjoitti: Mutta ei oo raketteja kumpikaan kuten diileri jo edellä sanoikin, keskusteluhan lähti alunperin siitä W124 vs. pasa-tdi ja mukaan riistäyty pakunkoneiset paavotkin... :shock: :lol:
Juu,se minullakin oli tarkoituksena sanoa että näitten minkään suorituskyky ei ole Hyvä, ei voi kehua tehoilla :lol: Alavääntöhän turbotiisseleissä tekee ajelusta mukavan, suorituskykykin on normiajoon varmasti riittävä. Mutta tehokkaita näistä ei ole vakiona yksikään :lol:

Niin ja alunperinhän keskustelu oli 124 vs. paavo, jostain syystä tähän tuli mukaan nuo kansanvaunutkin 8)
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Joo, no eipä siinä ostakaa niitä volkkareita ja ajelkaa niillä jos ne noin hyviä on ja onnelliseks tekee :!: :shock: :)

Ja mitä siihen aika kultaa muistot ym. tulee niin kyllähän se osan kultaaki, mutta silti esimerkkinä voin sanoa, että ennenku pystäristä koneen räjäytin reilu vuos sitte, aloin olla jo aika kypsä siihen, sitte ku se siirty projektiksi ja laitoin W201sen väliaikaseks autoks niin äkkiä tuli ikävä pystärin rattiin takas ja nyt ku pari kuukautta sitte vaihoin sen W201sen tuohon W123seen niin täytyy sanoa, että yhtään ei oo ollu ikävä W201stä.

Autoista on tehty kertakäyttösiä, siinä se on menny vikaan paljolti. Aerodynamiikkaa on haettu ja kaikista on tullu samannäkösiä. Vanhemmissa malleissa tosin alkaa olla jo aika paljo yksilöitä eikä mallin arvostelua voi tehdä yhden tai kahden auton perusteella sen huomasin nyt viimeksikin kauppoja tehdessä ku paskoja W123sia tuli kokeiltua. Ja kyllähän ne uudemmat perusmersut ja volkkaritki voi hyvältä tuntua jos on jollain japsipaskoilla tottunut ajaan. :)

Siinäpä vähä provoa. :wink:
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

Niin joku liikkuu taloudellisesti tuoreehkolla autolla ja toinen käyttää kaiken vapaa-aikansa jonkun museoikäisen lintan turaamiseen. Se on jokaisen oma valinta :lol:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

AM kirjoitti:Juu,se minullakin oli tarkoituksena sanoa että näitten minkään suorituskyky ei ole Hyvä, ei voi kehua tehoilla :lol: Alavääntöhän turbotiisseleissä tekee ajelusta mukavan, suorituskykykin on normiajoon varmasti riittävä. Mutta tehokkaita näistä ei ole vakiona yksikään :lol:

Niin ja alunperinhän keskustelu oli 124 vs. paavo, jostain syystä tähän tuli mukaan nuo kansanvaunutkin 8)
Toisaalta siinä alaväännössä on omalla tavallaan ikävä ominaisuus myös se että ajosta tulee helposti repivää ja rengas valittaa tahattomastikkin (etuvedon ongelma), lukittuva turbiini kun ei anna anteeksi sillälailla reippaampaa annostelua pedaalilla kuten vanhempi 2300rpm asti luistavalla turbiinilla oleva tdt. :shock: :nocando:

Ja tuosta nokkahihnan vaihdosta on yksi oma kokemus jo hankittu, tuskastuttavaa se voi olla siinä vaiheessa kun asentaja ei tiedä mitä on tekemässä ja tarvittaessa kyselee asiakkaalta että "mitenhän tää muuten pitäis olla?", tuskan hiki ensimmäistä kertaa avainta väännettäessä on tosiasia. Autodata taisi antaa ohjeajaksi 3,5h nokkahihnan, vesipumpun ja rullien vaihdolle. :oops: :?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”