*VEIKKAUS* Kauanko menee kannentiivisteen vaihdossa ?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tuttua onlaineracing kirjoitti:"just oli täällä korjauksessa ja nyt jo on rikki" kuullostaako tutultadealer kirjoitti:Ajettu 11000 km remontista ja vaihdettiin öljyt, Neste City Pro 5w40 + suodatin. Hienosti toimii.
Kässäri ei toimi, liekö vaijeri poikki. Katsotaan kun ehditään (viitsitään).
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ihan kuvitteellinen esimerkki:"just oli täällä korjauksessa ja nyt jo on rikki" shout kuullostaako tutulta Wink
Asiakas tuo auton jarruremonttiin.
Jarrut täristävät.
Kaikki levyt, palat ym. joudutaan laittamaan uusiksi.
Samalla autoon vaihdetaan sovitusti moottoriöljyt ja suodatin.
Kun jarrujen viat on tutkittu lasketaan mitä korjaus maksaisi ja asiakas antaa luvan tehdä remontin.
Laskun loppusumma 750 euroa.
Asiakkaasta summa tuntuu yllättäen maksuhetkellä kohtuuttoman suurelta ja hänelle joudutaan moneen kertaan selittämään mitä kaikkea jarruille on tehty, hän on sitä mieltä ettei laskua tarvitsisi maksaa mutta lopulta suostuu kun hänelle kerrotaan että auton saa viedä vasta sitten kun lasku on maksettu.
Kuukauden päästä sama nainen on korjaamon tiskillä, katsastuskonttorin lappu kädessä, kertoen että katsastuksessa tuli hylkäys väljästä nivelestä, toimimattomasta valojen korkeussäädöstä, katkenneesta takajousesta ... ja auto meni ajokieltoon kun sitä ei viety ajoissa katsastukseen.
"Minähän käytin juuri auton TUHANNEN EURON HUOLLOSSA niin MITEN SE EI NYT OLE KUNNOSSA ???? Mikä on KORJAAMON VASTUU ???
Tehän taidatte olla PETKUTTAJIA !!!! Laitatte nyt heti TAKUUSEEN nämä viat kuntoon !!!" plaaplaaplaa.
Nonononjaa se on jiänyt käppärin varppi kanhen ja lohon välhin
Kilometrejä on kertynyt tasaiseen tahtiin lisää.
Akku vaihdettiin alkutalvesta kun virta lopahti pari kertaa kesken käynnistyksen.
Kaasu oli alkanut jättää päälle ja eräänä iltana katselin pihassa pellin alle vikaa etsien; tyhjäkäynnillä kuului rominaa ja tehostimen pumpun korvakkohan se oli poikki.
Pumppu on kuulemma vaihdettu eilen ehjään, kaasua jumitti irronnut poljin.
Akku vaihdettiin alkutalvesta kun virta lopahti pari kertaa kesken käynnistyksen.
Kaasu oli alkanut jättää päälle ja eräänä iltana katselin pihassa pellin alle vikaa etsien; tyhjäkäynnillä kuului rominaa ja tehostimen pumpun korvakkohan se oli poikki.
Pumppu on kuulemma vaihdettu eilen ehjään, kaasua jumitti irronnut poljin.
Tuohon kuntoon minäkin yritän aina renkaat ajaa. Ei vaan meinaa nuot nykyaikaset kestää ajaa noin loppuu. Paukahtavat pirut aikasemmin. Jenkeistä kuulemma saa vielä sellasia High Mileage renkaita jotka on tosi kestäviä. Eihän ne pidä mittään mutta kestävät hyvin. Tois vaan joku niitä Suomeen niin pääsis testaamaan.dealer kirjoitti:Tyttö kävi vaihtamassa talvirenkaat alle.
Kerran syksyllä huomautinkin ettei ole kesärenkaat enää lailliset eikä turvalliset, no tuohon kuntoon ne on sitten ajettu
Keväällä oli hyvin pintaa.
vastaus kysymykseen "kauanko menee kannentiivisteen vaihdossa?"
KAUAN!
nimittäin eräällä tutulla on muistaakseni 606 vai olikohan 605 koneinen väyrynen,,
aikanaan varmaan lokakuussa hehkuvalo jää palamaan tarttauksen jälkeen,, elikkäs joku hehku on vissiin kyrvähtänyt,, auton omistaja vie auton läheiseen korjaamoon(joku autofix vai mikäsenytoli),,jossa toteavat että helppo homma; hehkuja on varastossa laitetaanko kaikki vai vaan palanut: kai ne kaikki laitetaan? omistaja kysyy meneekö siinä kuinka kauan, vastaus joku tunti tai jotain,, hommat alkaa ensin yksi hehku väännetään poikki alakautta ,, sitten vissiin toinen sitten alkaa "imusatsin" irroitus,,ahtoputket vissiin melkeist turbolta saakka väkivaltaisen näköisesti irti,, no "imusatsi" on saatu irti vaikkakin pultteja on jouduttu välillä sahaamaan/poraamaan pois kun kannat on "nylppääntyneet",, loput hehkut lähtee katkeamati irti,, katkenneita hehkuja yritetään ottaa jokakonstilla irti niin että kierteet häviää+ yksi hehkun reikä kairataan "kierteenpuhdistuksessa" puhtaaksi kierteistä ,,
kansi irti (ilmeet kertoo: mitä me nyt tehdään),,
ensin tietysti "plaanataan" kannesta reilu siivu pois "jos se nyt pitäisi" (autolla on siis ajettu n.200tkm ja kone on puhdas "ulkoa" eikä muutenkaan ole kyllä nahka vuotanut)
hehkun reikiin yritetään vielä veivata helicoileja huonolla menestyksellä,,
no kansi lähetetään johonkin arvioitavaksi jossa todetaan että ei tuosta enää halvalla peliä saa,,no kierteettömät hehkun reijät(3kpl) tuikataan puikolla umpeen ja kansi(+muut hilppeet) asennetaan vauhdilla paikalleen(urakka taitaa kusta) ,,
auto ei kummiskaan käy,, no jollain ihmeen konstilla auto kummiskin saadaan käymään (viikossa) mutta hehkuvalo palaa yhä starttauksen jälkeen,, mittaristo pois ja naitetaan hehkuvalo airbäkkien kanssa samaan valoon.
soitto omistajalle: autonne on nyt valmis
omistaja tulee hakemaan autoaan, vääntää avaimesta auton tulille ja toteaa heti että auto ei ole kunnossa kun se kolisee tuollai,, korjaamon väki on yksissä tuumin sitä mieltä että auto on parhaassa kunnossa koskaan
no auto lähtee, Joulut toivotellaan puolin ja toisin,, pakkaset kovenee ja kolina kasvaa,,
omistaja vie auton vissiin Veholle,,jossa mittaillaan hiukan aikaa ja soitetaan omistajalle että autoonne tarvitaan uusi moottori koska vanha on tuhottu täysin,,,,
Tästä jutusta vissiin käydään joskus vielä oikeutta...
KAUAN!
nimittäin eräällä tutulla on muistaakseni 606 vai olikohan 605 koneinen väyrynen,,
aikanaan varmaan lokakuussa hehkuvalo jää palamaan tarttauksen jälkeen,, elikkäs joku hehku on vissiin kyrvähtänyt,, auton omistaja vie auton läheiseen korjaamoon(joku autofix vai mikäsenytoli),,jossa toteavat että helppo homma; hehkuja on varastossa laitetaanko kaikki vai vaan palanut: kai ne kaikki laitetaan? omistaja kysyy meneekö siinä kuinka kauan, vastaus joku tunti tai jotain,, hommat alkaa ensin yksi hehku väännetään poikki alakautta ,, sitten vissiin toinen sitten alkaa "imusatsin" irroitus,,ahtoputket vissiin melkeist turbolta saakka väkivaltaisen näköisesti irti,, no "imusatsi" on saatu irti vaikkakin pultteja on jouduttu välillä sahaamaan/poraamaan pois kun kannat on "nylppääntyneet",, loput hehkut lähtee katkeamati irti,, katkenneita hehkuja yritetään ottaa jokakonstilla irti niin että kierteet häviää+ yksi hehkun reikä kairataan "kierteenpuhdistuksessa" puhtaaksi kierteistä ,,
kansi irti (ilmeet kertoo: mitä me nyt tehdään),,
ensin tietysti "plaanataan" kannesta reilu siivu pois "jos se nyt pitäisi" (autolla on siis ajettu n.200tkm ja kone on puhdas "ulkoa" eikä muutenkaan ole kyllä nahka vuotanut)
hehkun reikiin yritetään vielä veivata helicoileja huonolla menestyksellä,,
no kansi lähetetään johonkin arvioitavaksi jossa todetaan että ei tuosta enää halvalla peliä saa,,no kierteettömät hehkun reijät(3kpl) tuikataan puikolla umpeen ja kansi(+muut hilppeet) asennetaan vauhdilla paikalleen(urakka taitaa kusta) ,,
auto ei kummiskaan käy,, no jollain ihmeen konstilla auto kummiskin saadaan käymään (viikossa) mutta hehkuvalo palaa yhä starttauksen jälkeen,, mittaristo pois ja naitetaan hehkuvalo airbäkkien kanssa samaan valoon.
soitto omistajalle: autonne on nyt valmis
omistaja tulee hakemaan autoaan, vääntää avaimesta auton tulille ja toteaa heti että auto ei ole kunnossa kun se kolisee tuollai,, korjaamon väki on yksissä tuumin sitä mieltä että auto on parhaassa kunnossa koskaan
no auto lähtee, Joulut toivotellaan puolin ja toisin,, pakkaset kovenee ja kolina kasvaa,,
omistaja vie auton vissiin Veholle,,jossa mittaillaan hiukan aikaa ja soitetaan omistajalle että autoonne tarvitaan uusi moottori koska vanha on tuhottu täysin,,,,
Tästä jutusta vissiin käydään joskus vielä oikeutta...
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Tämän topikin aihe on myynnissä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/5346881
Tosiaan kuvista poiketen toinen etulokasuoja on uusi maalaamaton (musta).
Tosi hyvä veturi heppakopille kun on lukkoperällä.
Kunnossa ja vasta katsastettu, itse en ole ajanut tuolla aikoihin mutta kerron kokemukset jahka pääsen koeajolle....
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/5346881
Tosiaan kuvista poiketen toinen etulokasuoja on uusi maalaamaton (musta).
Tosi hyvä veturi heppakopille kun on lukkoperällä.
Kunnossa ja vasta katsastettu, itse en ole ajanut tuolla aikoihin mutta kerron kokemukset jahka pääsen koeajolle....
Vai High Milagea... Voihan ne mitkä tahansa renkaat ajaa kuviottomaksikin asti. Mutta sitten joutuu ajelemaan muiden haittona yhtäkymppiä. Itse tein sen virheen että ostin hyvin pitävien renkaiden tilalle kestäviksi sanotut renkaat ja eihän niillä kerennyt kunnolla edes muottirasvoja pois ajella kun auto oli lunastuksessa... Ei mitään pitoa verrattuna entisiin hyviin renkaisiin. Jotta kannattaa miettiä mitkä ja millaiset renkaat autonsa alle laittaa. Tai sitten ajella niillä paskoilla yhtäkymppiä.HannuS kirjoitti:Tuohon kuntoon minäkin yritän aina renkaat ajaa. Ei vaan meinaa nuot nykyaikaset kestää ajaa noin loppuu. Paukahtavat pirut aikasemmin. Jenkeistä kuulemma saa vielä sellasia High Mileage renkaita jotka on tosi kestäviä. Eihän ne pidä mittään mutta kestävät hyvin. Tois vaan joku niitä Suomeen niin pääsis testaamaan.
Enpä ihmeemmin ehtinyt koeajaa, oli mennyt jo kaupaksidealer kirjoitti:Tämän topikin aihe on myynnissä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/5346881
Tosiaan kuvista poiketen toinen etulokasuoja on uusi maalaamaton (musta).
Tosi hyvä veturi heppakopille kun on lukkoperällä.
Kunnossa ja vasta katsastettu, itse en ole ajanut tuolla aikoihin mutta kerron kokemukset jahka pääsen koeajolle....
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla