Vinkkejä tuulilasin vaihtoon
Vinkkejä tuulilasin vaihtoon
Tarkoitus olisi vaihtaa kuplaan tuulilasi. Osaan homman vaikka silmät ummessa, laseja kun on tullut vaihdeltua joskus runsaastikin. Vai mitä olette mieltä tästä:
-Tiivisteen uraan pyykkipulveria.
-Uraan pyykkinaru.
-Lasi "huulille" ja tempomaan narusta.
Kaikki eivät ole varmaan yhtä taitavia kuin minä, joten yhteisen edun nimissä kerätään nyt tietoa tästäkin aiheesta.
-Tiivisteen uraan pyykkipulveria.
-Uraan pyykkinaru.
-Lasi "huulille" ja tempomaan narusta.
Kaikki eivät ole varmaan yhtä taitavia kuin minä, joten yhteisen edun nimissä kerätään nyt tietoa tästäkin aiheesta.
Jeps, vaikka Fairya liukasteeksi uraan.
Naru kannattaa kiertää niin että päät ovat alalaidasta ristissä 20-30 cm, asennusvaiheessa kaveri pitää lasia paikallaan kun vedät narulla tiivisteen reunaa pellin päälle.
Sivuille noustessa lasia voi taputella varovasti kämmenellä jotta tiiviste painuu uraansa kunnolla.
Naru kannattaa kiertää niin että päät ovat alalaidasta ristissä 20-30 cm, asennusvaiheessa kaveri pitää lasia paikallaan kun vedät narulla tiivisteen reunaa pellin päälle.
Sivuille noustessa lasia voi taputella varovasti kämmenellä jotta tiiviste painuu uraansa kunnolla.
Selevä, eli nyt läks eukon kihartimesta piuha.Ville S. kirjoitti:ja on kestävämpää/liukkaampaa ja muutenkin helpompaa löytää kuin sopeva naru.Jarno.V kirjoitti:Sopiva sähköjohto esim. 2.5mm2 käy myös narun sijasta.
Onkos ne isojen poikien asennuskoukut miten käteviä? Varmasti on, miksikäs ne muuten niitä käyttäisivät... No semmosta koukkua ei nyt tähän rähinään löydy, ei edes virkkuukoukkua. Tukkikoukku taitaa olla aavistuksen karkea värkki tähän hommaan.
No ei nyt ihan niinkään. Entinen lasihan lähtee monottamalla, mutta uusi ei mene paikalleen monottamalla. Tiiviste oli tuhottoman jäykkä ja paksu versus entinen, tai vaikkapa Ladan tiiviste. paikalleen hierominen kesti noin tunnin.Wireless kirjoitti:Olipa helppo homma
Vikaa on varmasti asentajassa, menetelmissä ja välineissäkin, mutta aikaisempiin lasinvaihtoihin verrattuna oli tosiaankin aika jäykkä leivottava.
Sovitaanko että housut kestävät jalassa jos kysyn mitä liukastetta ammattilaiset asennuksessa käyttää? Hyvä, kiitos.
Mitä ainetta lasisepät asennuksessa käyttää? Astianpesuaine tahtoo kuivua ikävästi kesken asennuksen, kastelemassa saa olla alvariinsa. Jarrukumirasva taas jää tuomiopäivään saakka lasin väliin.
Onko asennukseen olemassa "oma myrkkynsä", vai ratkaiseeko hommassa pelkkä rutiini?
Lisää kysymyksiä:
Onpa tuo joskus mietityttänyt, jotta millainen on asennusjärjestys sellaisen lasin kanssa, minkä tiivisteessä on tuo kiila?
Jotta tuleeko se kiila laitettavaksi ennen vai jälkeen, kun lasi on saatu halkaistuksi koriin asennellessa?
Onpa tuo joskus mietityttänyt, jotta millainen on asennusjärjestys sellaisen lasin kanssa, minkä tiivisteessä on tuo kiila?
Jotta tuleeko se kiila laitettavaksi ennen vai jälkeen, kun lasi on saatu halkaistuksi koriin asennellessa?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
No tiivisteen puolesta minä tässä pelkäsinkin. Kiitos rohkaisusta, nyt ollaan seuraavalla kerralla viisaampia.Mika.T kirjoitti:Myö ollaan lasien vaihosa käytetty luikasteena vaseliiniä. Varovaisena saapi olla ettei sotke sisustaa ko. moskalla.
SAmalla saapi vähän ruostesuojausta lasin ympärille. Ainakin toistaiseksi tiivisteetkin on kestäneet.
Voi harmi kun tuli myöhässä tämä hirmusen hyvä vinkki!Iso-Jukka kirjoitti:oliskai sen lasin voinu tunkata sillä king kong koon näyttelyesineellä paikalleen? ja myyny lippuja näytökseen:)
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
No kaipa itteään vois lasisepäksi kutsua kun noita töikseni olen 15 vuotta asennellut Ei meillä ainakaan mitään rasvoja ole koskaan käytetty,kyllä ne sinne ilmankin uppoaa kun käyttää lempeää avokämmentä,noissa vanhemmissa autoissa kylläkin kannattaa laittaa oikea tuulilasimassa sinne korin ja kumin väliin niin ei tarvitse jälkikäteen kittailla vuotavaa lasia lasin ja kumin väliin on helppo jälkikäteenkin ruutata.
Silikoni ei kuulu sitten tuonne
Silikoni ei kuulu sitten tuonne
Ainakaan Ladan akkunassa se kiilalista ai vaikuta siihen koriin kiinnittyvään uraan hevon herttasta. Lasin saa irti ja paikalleen vaikka se on siinä tiivisteessä paikallaan. Minä otin lasia vaihtaessa tiivisteen kiiloineen vanhasta lasista uuteen ja nyppäsin muovitetun pyykkinarun avulla paikalleen, liukasteeksi mäntysuopaa.eki kirjoitti:Onpa tuo joskus mietityttänyt, jotta millainen on asennusjärjestys sellaisen lasin kanssa, minkä tiivisteessä on tuo kiila?
Jotta tuleeko se kiila laitettavaksi ennen vai jälkeen, kun lasi on saatu halkaistuksi koriin asennellessa?
Puolisen tuntia taisi männä siihen savottaan.
Uskon joka sanan, mutta sitä en usko, että minä olisin saanut akkunaruudun paikoilleen ilman liukasteita. No nythän se tietysti lentää jarrutuksessa eellä ajavan kopittoman verkusonin kuskin niskaan ja katkoo siltä pään ti-lasiseppä linnaan.Jaakko Parantainen kirjoitti:No kaipa itteään vois lasisepäksi kutsua kun noita töikseni olen 15 vuotta asennellut Ei meillä ainakaan mitään rasvoja ole koskaan käytetty,kyllä ne sinne ilmankin uppoaa kun käyttää lempeää avokämmentä,noissa vanhemmissa autoissa kylläkin kannattaa laittaa oikea tuulilasimassa sinne korin ja kumin väliin niin ei tarvitse jälkikäteen kittailla vuotavaa lasia lasin ja kumin väliin on helppo jälkikäteenkin ruutata.
Silikoni ei kuulu sitten tuonne