12 vai 24 venttiiliä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

12 vai 24 venttiiliä

Viesti Kirjoittaja jomi »

Olen tässä pohtinut :roll: seuraava MB:täni ja ajatuksena on ostaa 124 CE.Mutta kummalla koneella 12 venttiilisellä vai 24 venttiilisellä.Jälkimmäinenhän on tietty uudempi versio, taas toisaalta kalliimpi huoltaa ja korjata.Ainakin alkuvuosien rivi 6:ssa oli kuulemma nokkaongelmia.Tosin itsellä oli W 201 2.6 yli 350.000 ajettu ja ei mitään ongelmaa. Niin että kumpi vai kampi :?: :?: :?:

Ps. jopa näinkin tyhmä yksilö toki ymmärtää, että ton ikäisissä autoissa on aina jotain vikoja.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Autoilu näillä vehkeillä on aina arvokasta, siksi käyttäisinkin ne rahat hyvin. Eli ostaisin ehdottomasti 24v:n, teho tuo iloa tullessaan. Teho on ystävä.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Merzedes kirjoitti:Autoilu näillä vehkeillä on aina arvokasta, siksi käyttäisinkin ne rahat hyvin. Eli ostaisin ehdottomasti 24v:n, teho tuo iloa tullessaan. Teho on ystävä.
Mjaa no riippuu vähän.. Markkinoilla liikkuu ehkä enemmälti 12tappisia versioita ja ovat useimmiten hiukan halvempiakin. Kumpikaan nuista moottoreista ei ole raketti, itseasiassa sen mitä minä olen kokeillut niin ero on yllättävän pieni käytännössä :shock: Tokihan kannattaa itse käydä kokeilemassa molemmat niin tietää.
12tappisissa tosiaan vanhemmissa ollut tuota nenävaivaa ja 24venaisessa muistaakseni tuppaa kansipahvi vuotamaan koneen etuosasta (ja olikohan sitten joitain satunnaisia kansivikoja)
BMW E31 V12
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Osta semmonen 24-tappinen, jonka hanskalokerossa on kuitti kannentiivisteen vaihdosta :arrow: 200-300Tkm. :idea:

Miellyttävä moottori.
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Se nyt vaan on tyhmää ostaa minimi-moottori :lol: No ei, kyllä itse havaitsen selvän eron noiden moottoreiden välillä.
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Samoilla linjoilla Stangerin kanssa... Kumpikaan noista ei ole mitenkään nopea auto. Eikös nuo 24-venaiset ole vielä juuri sitä ikäluokkaa, että niissä on ne hapertuvat johtosarjat?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

24 tappinen: http://mercefreaken.com/modellene/124/300e24.htm
Ja
12 tappinen: http://mercefreaken.com/modellene/124/300e-2.htm
Ei oo paljoa eroa numeroarvoissa, tosin 12 tappisen kaikki arvot, myös pa- kulutus on pienempiä kuin 24 tappisen.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Molemmat laiskoja p*skoja. Vaikka numerojen valossa 24 näyttäisi pesevän 12-tappisen niin käytännön suorituskyky on lähes samaa tasoa, kiitos 24:n täysin hengettömän alakierrosväännön. Muutenkin tuo M104 on moottorina sarjasta paljon melua tyhjästä, ponneton mutta kylläkin janoinen. 12-tappisen kulutuksista ei ole kokemusta mutta 24 hörsii nautinnolla 10-18 litraa sataselle ajotavasta riippuen. Johtosarjaongelmat alkaa 92/93 vuosien tienoilla joten ne koskee enemmänkin uudempia 280/320 moottoreita.

Tosiasiahan on että nykyiset järkeväperheenisä-keskiluokan autot näyttää helposti takavalot näille M103/M104 moottorisille märssuille. Mutta onhan siinä MB-omistamisessa muitakin arvoja kuin suorituskyky :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eldorado kirjoitti:laiskoja p*skoja. Mutta onhan siinä omistamisessa muitakin arvoja kuin suorituskyky :wink:
Niin, on kai siinä pakko olla. :| :lol:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jos siihen ce:hen kulkua haluaa ja ei ole niin parista eurosta kiinni, niin ei muutakuin etsii vähäpäästöisen ja vie pajalle ahdettavaksi :arrow: sitten liikkuu :twisted: Samotenhan sitä nykyään huhutaan että dieselitkin saavat melko hyvin kulkemaan 8)
(itse olen joskus pervessioinut muutaman sekunnin c36:sen tai w124 420e konetta tuollaisen ce:n pellin alle)..


ps. Eikö EPK:lla ollut joskus maailmassa tuollainen 4.2 pensakone myynnissäkin
BMW E31 V12
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Olen monesti ihmetellyt miksei tehdas suostunut laittamaan viislitraista kasia C124:n pellin alle, tai edes 420 kasia. Kysyntää varmasti olisi ollut. Mutta tutkimattomat ovat MB:n herrojen tiet.

Viislitraista kasia on kyllä maailmalla tungettu CE:n pellin alle, mutta miten lienee Suomessa viranomaiset mahtaa suhtautua. Se että sellainen löytyy vakiona sedankorista ei välttämättä riitä perusteluksi luvan saamiselle.

Sama melkein kun ostaa SEC:n valmiiksi kasikoneella (500 tai mielummin 560), ainakin helpommalla pääsee.

edit: hieman sivuraiteilla heti tämä keskustelu, ketjun aloittajahan kyselee kumpi kuutonen parempi 12 vai 24, ja heti tässä manataan molemmat laiskoiksi ja ehdotellaan ahtamista/kasikonetta yms. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Näistä nyt kun joutuu valitsemaan,niin lähinnä askarruttaa kuinka nää kestää ja mitä ongelmia niissä yleensä on.24 venttiilinen on tietty kalliimpi korjata kuin 12 venttiilinen.

Kulutus ei ole niin ratkaiseva tekijä kun ajoa tulee n. 10.000-15.000 km/vuosi.

Jos taas pitäis saada paljon tehoa ja ei olis väliä mitä maksais niin ostaisin varmaankin jonkin possun tai oodin.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kerran koeajoin oulussa 24 tappista sedania automaattina ja se oli kyllä livakka peli kulkemaan tai sitten aika kultaa muistot. Päällimäisenä jäi mieleen, että punaraja on yli seittemässä tonnissa ja yläkierroksilla se teho siinä tulikin. Vääntöä molemmissa kolmilitraisissa saman verran, mutta 24v:ssä 40 hv enemmän tehoa, kai se jossain näkyy?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kyllä ainakin minä tykästyin tuohon 24 tappiseen malliin kun pääsin sellaista bensakoneista ajamaan(itellä oli vielä silloin 24tappinen diesel myllyllä niin ero oli kuin yöllä ja päivällä)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ville S. kirjoitti:Kerran koeajoin oulussa 24 tappista sedania automaattina ja se oli kyllä livakka peli kulkemaan tai sitten aika kultaa muistot. Päällimäisenä jäi mieleen, että punaraja on yli seittemässä tonnissa ja yläkierroksilla se teho siinä tulikin.
Aika lienee kultaa muistot :lol:

No tottapuhuen, kyllähän tämä 24 tappinen kulkee jos käskee rankemmalla jalalla, eli juuri kuten Ville S. sanoo niin 6000-6500 r/min tienoille on polkastava ennenkuin alkaa tapahtua. On vaan niin sivistymätöntä ajamista sellainen kun ohituksiin on survaistava pedaali pohjaan kun taas paremmin ja alhaalta vääntävillä moottoreilla pieni koukistusliike jalalla riittää ja jo mennään. Paljon leppoisampaa ajamista sellainen kun ei tarvitse varvikellon punarajoilla seikkailla päästäkseen rekasta kunnolla ohi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin olen kuullut väitettävän että 12 tappinen on vielä enemmän kierroskone. 24V:stä ei ole kokemuksia, joten enpä osaa vertailla. Mutta tuollanen 12 tappinen on ainakin aika hengetön alakierroksilla, kyllähän se kierroksilla sitten johonkin menee mutta...manuaalilootalla oli ainakin sellainen 80km/h vauhti aika hankala, ei ollut sopivaa vaihdetta siitä kiihdytykseen.
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Osta 320 24v siinä on jo eroa ajossaki tuohon 300 24v:n verrattuna. Ite oon koeajanu molempia(kummatki manuaalitoosalla) ja tuosa 320 on sitä alavääntyä kyllä enemmän. Toisinsanoen mukavampi käyttää...
Avatar
tinke76
Viestit: 68
Liittynyt: 18.3.2007 16:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

Suorituskyky käytännössä lähes sama, tämän todistaa myös TM mittaustulokset :wink:
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Avatar
M-Lead
Viestit: 7
Liittynyt: 07.4.2008 19:19
Paikkakunta: P.Reikä

Viesti Kirjoittaja M-Lead »

Lainaten nytten tätä aihetta, kun tuo C124 koppa alkanut polttelemaan tuolla 3.0 litrasella M103 moottorilla.
Mitä huonoja sekä hyviä puolia noissa 12 ja 24 venttiilisissä 3.0 litran pannuissa on? Kumpi ns. parempi kun ajatellaan kestävyyttä sekä huoltamista? :roll: Moottorin voimalla kun ei niinkään ole väliä näin alkuun.

Nämä nyt sain selville ja täydennystä voisi olla ihan poikaa;
12 tappisesta: Nokka-akseli kuluu, mutta mistä syystä ja missä ajokilometrimäärässä noin yleensä? Nokka-akselin voitelu riittämätön?
24 tappisesta: 200-300tkm välillä venttiilikannen tiiviste voi alkaa vuotamaan? Mistä johtuen?

Fakta tietoja kaivataan... :roll:
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Se nokka-akselijuttu tais olla ennen 04/88 valmistettuja autoja koskeva jos ny en muista vallan väärin. Saksassa ainakin lienee jopa takuuna laitettu kondikseen niitä, mutta ei kai härmlandiasa kun kerran taiteilijat muutenkin on halukkaita maksamaan... :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

M-Lead kirjoitti:24 tappisesta: 200-300tkm välillä venttiilikannen tiiviste voi alkaa vuotamaan? Mistä johtuen?

Fakta tietoja kaivataan... :roll:
Faktaa eli ei. (Ja tuossa tarkoitettaneen sylinterikantta eikä v.koppaa) Tuossa vaihtelin 320:sen kansinahkan, kun tillitteli öljyä etummaisesta ö-kanavasta. Luettuani hetken foorumeja meiltä ja maailmalta, huomasin useita samanlaisia tapauksia, tai sitten öljyt ja vedet ovat sekautuneet. Syyksi on useassa keskustelussa arveltu pitkän moottorin ja erimateriaalisten kannen ja lohkon eriaikaista ja suuruista lämpölaajenemista. Onko se moniventtiilikansi sitten vain niin paljon reikäisempi ja hatara kun ei tusinatappisista ole juuri tuollaisia ongelmia raportoitu, vaikka sekin kansi on kevytmetallia. Mene ja tiedä. Ei kai se moniventtiili muuten varsinaisen herkkä ole polttamaan tiivistettä, mitä nyt tehon lisäys aina sitäkin riskiä kasvattaa.

Itsellä ei ole vielä kovin pitkäaikaista kokemusta tuosta moottorista, eli mutustelua tämä on pitkälti, mutta sattuneesta syystä on tullut luettua kaikki silmiin osunut aihetta sivuava teksti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
M-Lead
Viestit: 7
Liittynyt: 07.4.2008 19:19
Paikkakunta: P.Reikä

Viesti Kirjoittaja M-Lead »

Easy Rider kirjoitti:
M-Lead kirjoitti:24 tappisesta: 200-300tkm välillä venttiilikannen tiiviste voi alkaa vuotamaan? Mistä johtuen?

Fakta tietoja kaivataan... :roll:
Faktaa eli ei. (Ja tuossa tarkoitettaneen sylinterikantta eikä v.koppaa) Tuossa vaihtelin 320:sen kansinahkan, kun tillitteli öljyä etummaisesta ö-kanavasta. Luettuani hetken foorumeja meiltä ja maailmalta, huomasin useita samanlaisia tapauksia, tai sitten öljyt ja vedet ovat sekautuneet. Syyksi on useassa keskustelussa arveltu pitkän moottorin ja erimateriaalisten kannen ja lohkon eriaikaista ja suuruista lämpölaajenemista. Onko se moniventtiilikansi sitten vain niin paljon reikäisempi ja hatara kun ei tusinatappisista ole juuri tuollaisia ongelmia raportoitu, vaikka sekin kansi on kevytmetallia. Mene ja tiedä. Ei kai se moniventtiili muuten varsinaisen herkkä ole polttamaan tiivistettä, mitä nyt tehon lisäys aina sitäkin riskiä kasvattaa.

Itsellä ei ole vielä kovin pitkäaikaista kokemusta tuosta moottorista, eli mutustelua tämä on pitkälti, mutta sattuneesta syystä on tullut luettua kaikki silmiin osunut aihetta sivuava teksti.
Selvä, eli sylinterikannen tiiviste pamahtaa puhki. Lievää lukihäiriötä minulla havaittavissa kun se sylinterinkansi selvästi tuolla ylempänä lukeepi. :lol:

Vähän OT:ta:
Tuota samaa vikaa on myöskin bemareitten 80-luvun kutosmoottoreissa joihin on sotkettu raudan lisäksi alumiiniseoksesta valmistettuja sylinterinkansia. Nopea tai pakottava lämpölaajeneminen aiheuttaa kieroutumisia ja tiivisteiden puhkeamisia, varsinkin kylmäkäynnistykset ja kylmänä revittelyt tekevät todella hallaa. Mutta asiallisella käytöllä voidaan tämäkin välttää, oli se sitten 12 tai 24 venttiilinen koneisto kannessa.
Omasta harrastepommista venttiilikopan tiiviste puhkesi pultinreiän juuresta ja valutti öljyä pakosarjan niskaan, aiheuttaen ihanan käryn kabiinin puolelle. Vaihdoin tiivisteen ja tarkastin sekä säädin siinä samalla sitten venttiilinvälykset, toimii taas ja pitää öljyt sisällä. Venttiilikoppa kun on alumiiniseosta ja muut moottorin osat ovat onneksi rautaa :)

Mutta se niistä, jatketaan mersun moottoreilla? :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mustalakinen vähäventtiilinen on laiskan tuntuinen, mutta kestävä.
Venttiilihommaa on kuulemma luvassa 300 tkm kohdalla. Siinä TM:n
85-mallissa ei varmaankaan ollut katalysaattoria ja kulkupuoli on silloin
parempi.

Se 3,0 24-venttiilinen kulkee mukavasti yläkierroksilla, käy koittamassa.
Kannentiivisteen vaihto ei liene ihan mahdoton homma.

3,2 on AMG:n mallin mukaan tehty vääntävämpi versio, joka
kärsii niistä johtosarjaongelmista. Itse valitsisin silti tämän, se on
uusin ja siinä on voima ja kulutus tasapainossa. Käytännössä tarjonta
on jo niin vähäistä, että kelpuuttaisin nuo muutkin kuutoset, jos
auto on muuten sopiva.

Se 230 on myös siistikäyntinen moottori ja paras valinta niille,
joille kulkupuoli ei ole niin kovin tärkeä. Kulutus ja kestävyys ovat
hyvät puolet.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

230-mallin tiputtaisin pois ihan suosiolla. Kuluttaa ihan yhtä miehekkäästi kuin kutoset. Nauti siinä sitten neloskoneesta, kutosen kulutuksella.

Jos bensaa menee, otetaan sitten nautinto edes äänistä. :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kyllä minä sain 230:n menemaan noin 10 kulutuksella.
Nuo kuutoset menevät minun ajollani 11-12. Kun pyttyjä on 50%
enemmän, niin bensaa palaa väkisinkin enemmän. Toisille
se voi olla tärkeämpä kuin hyvät äänet ja kulkupuoli,
Kuutoskone pitäisi kyllä olla pakollinen katsastusvaruste Coupessa.
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Pieni on maailma, miullol tuo tm:n koeajama 24 tappinen pari päivää ajossa aikanaan :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

Ei millään pahalla mut jos 6-kone vie sen 10-18l/100km niin ette ikuna arvaa paljonko vie tuommoinen e50 amg vm1997..

No se vie sen saman, maantiellä helpostikkin pääsee alle 10l/100km ja kaupungissa sen 15-18l/100km kun ei juuri poljeskele.
nilkan suoristaessa alkaa kulumaan ilolientä mutta niin tekkee maisematkin..
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

jackhammer kirjoitti:Ei millään pahalla mut jos 6-kone vie sen 10-18l/100km niin ette ikuna arvaa paljonko vie tuommoinen e50 amg vm1997..

No se vie sen saman, maantiellä helpostikkin pääsee alle 10l/100km ja kaupungissa sen 15-18l/100km kun ei juuri poljeskele.
No jos pelkkää polttoaineenkulutusta verrataan niin -81 mallin 380 secci menee matka-ajossa siihen kymppiin tai jopa pikkasen alle ja kaupungissa menee se 13-15l/100km mutta siitä ei tainnu nyt olla kyse vaan koneen ominaisuuksista.

Ite joskus aikonaan kirjotin tuosta 24 tappisesta jotenkin näin: "Mielikuva koneesta oli huomattavasti rajumpi ennen ajoon pääsyä, pari tuntia tuntui että auto liikkuu ja veto yläkierroksilla viehätti mutta pidempään ajellessa suorituskyvystä tuli mieleen hampaaton leijona jonka perässä raahautuu ahkio... Ei se hidas ole mutta ei nykymittapuulla nopeakaan..."

Tästä nyt on turha vetää herneitä kenenkään nenään, on vaan oma mielipide...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Itse pähkin aikoinaan tämän saman asian kanssa,lopuksi päädyin sitten siihen mikä oli taatusti ehjä auto.Eräskin 24 venainen auto kiinnosti kovasti mutta,mutta...Auto oli myynnissä jobbarilla,joka oli ostanut sen Veholta,kaivoin sieltä auton entisen omistajan esiin ja puhelinkeskustelu paljasti seuraavaa:

-hän oli ostanut sen asuessaan Ruotsissa ja käynyt Saksassa sillä työkeikoilla,autolla oli koko ajan poltettu baanalla pultti pohjassa joten tekniikan kuluminen oli ollut ihan toista luokkaa kuin Suomen/Ruotsin nopeuksilla
-siinä oli myöhemmin ollut kaikkea pikkuvikaa,joka oli tullut hintoihinsa korjata
-auto oli ylimaalattu paikka paikoin ilkivallan jäljiltä, jne.

Joten kiinnostus lopahti äkkiä.

Ruotsin puoleltahan noita löytää hyviäkin,itse meinasin hakea sieltä.Sitten vain osui tuo nykyinen silmiin ja luovuin CE ajatuksista.

Eihän nää kiihtyvyydeltään kumpikaan mitään raketteja koneiltaan ole,jos vaikka vertaa 951 Possuun, joka maksaa vähän enemmän tarjoten myös taatusti enemmän kiksejä.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

24 venttiilinen on huomattavasti mukavampi ajaa, koska lähtee alhaalta paremmin verrattuna 12 tappiseen. Itsellä ollut kumpaakin mallia ja kyllä niissä aika suuri ero on vaikka suoritusarvot ovat samaa luokkaa. En tiedä millanen toi 320 olis, varmasti paras vaihtoehto eikä edes paljon kalliimpi. Mutta jos noista kahdesta pitäs valita niin oon 24 venttiilisen kannalla, miinuspuolena että moottorin osat maksaa tuplat 12 venaseen verrattuna.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”