MB käyntihäiriöitä. Mikä mahtoi olla vikana ?
MB käyntihäiriöitä. Mikä mahtoi olla vikana ?
Auto 90-luvun loppupuolen 220D Mercedes-Benz.
Oireet:
- Kylmänä käy epätasaisesti ja savuttaa runsaasti. Savu on valkoista / harmaata.
- Savutus loppuu kun auto lämpiää, ja käyntikin tasoittuu aikalailla.
- Kuumana koneesta kuuluu terävää nakutusta, joka korostuu kaasutettaessa.
- Puristuspaineet: 1)21 2)16 3)21 4)24
- Ohivuotomittaus tehty kahteen sylinteriin: 2)10% 4)50%
Kertokaapas nyt mitä löytyi kun irrotin sylinterinkannen
Oireet:
- Kylmänä käy epätasaisesti ja savuttaa runsaasti. Savu on valkoista / harmaata.
- Savutus loppuu kun auto lämpiää, ja käyntikin tasoittuu aikalailla.
- Kuumana koneesta kuuluu terävää nakutusta, joka korostuu kaasutettaessa.
- Puristuspaineet: 1)21 2)16 3)21 4)24
- Ohivuotomittaus tehty kahteen sylinteriin: 2)10% 4)50%
Kertokaapas nyt mitä löytyi kun irrotin sylinterinkannen
wiimax.fi
Perttu K osoitti ettei titteli ole tullut turhaan, loistavaa päättelyä
Kakkospytyssä kanki mutkalla, mäntä 1,4 mm alempana kuin muissa.
Siksi puristukset liian matalat, muttei kuitenkaan ohivuotoa.
Ylimääräinen ääni johtui tästä.
Nelospytyssä kannentiivisteessä kohta, josta vuoti pakkasnestettä männän päälle, siitä korkeat puristukset ja runsas savu kylmänä.
Kakkospytyssä kanki mutkalla, mäntä 1,4 mm alempana kuin muissa.
Siksi puristukset liian matalat, muttei kuitenkaan ohivuotoa.
Ylimääräinen ääni johtui tästä.
Nelospytyssä kannentiivisteessä kohta, josta vuoti pakkasnestettä männän päälle, siitä korkeat puristukset ja runsas savu kylmänä.
wiimax.fi
Kiertokanki maksaa reilut 250 euroa, eikä niitä saisi vaihtaa yksitellen.
Kansityöt, kk-laakerit, tiivisteet, öljyt, nesteet, Luukas vuotaa (1200 euroa), pari päivää töitä... kertyy kai siitä melko summa.
Kiertokanki ei mene mutkalle muuta kuin sillä että männän päällä on joskus ollut pakkasnestettä / jotain muuta nestettä startatessa.
Kansityöt, kk-laakerit, tiivisteet, öljyt, nesteet, Luukas vuotaa (1200 euroa), pari päivää töitä... kertyy kai siitä melko summa.
Kiertokanki ei mene mutkalle muuta kuin sillä että männän päällä on joskus ollut pakkasnestettä / jotain muuta nestettä startatessa.
wiimax.fi
Mitäs mersun startissa on tehoa? Jotain kilowatti, puolitoista? Kyllä sillä kanki viäntyy. Lisäksi vielä vauhtipyörän liikemomentti ja muut asiat mitä en tajua, niin ei tee tiukkaakaan.
On muuten kallis remontti, kannattaisi ennemmin vaihtaa koko kone...
On muuten kallis remontti, kannattaisi ennemmin vaihtaa koko kone...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ihanhan tässä nousee hattuun. Sanotaan nyt että mietin tuota aika tarkkaan ja silti jäi arvauksen puolelle.
Kävin muuten tänään Veholla istumassa väyrysen ratin takana. Suunnittelin jo, että lähivuosina ajelisin sellaisella kunhan ostovoima alkaa siihen riittää. Pitää varmaan tuon suunnitelma aikataulua miettiä vielä kerran, kun väyrysessä on noita w124 hintaisia remontteja. Hankintaanhan ei nykyään hirveitä summia tarvita, mutta omistamiseen pitää olla ostovoimainen kuukausipalkka.
Kävin muuten tänään Veholla istumassa väyrysen ratin takana. Suunnittelin jo, että lähivuosina ajelisin sellaisella kunhan ostovoima alkaa siihen riittää. Pitää varmaan tuon suunnitelma aikataulua miettiä vielä kerran, kun väyrysessä on noita w124 hintaisia remontteja. Hankintaanhan ei nykyään hirveitä summia tarvita, mutta omistamiseen pitää olla ostovoimainen kuukausipalkka.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
1.6i 91 kadetti ei jaksanu startilla pyöräyttää käyntiin kun nelosessa oli vettä. Tai pyörähti sitten kohta mutta ei särkeny mitään. Tätä ei vielä tiedetty kun auto kävi "jostain syystä" kolmella no jos siitä on kipinä hukassa. Sopivasti nelosesta tulppa irti, onpas se puhdas, noh minä pidin tulppaa vent. koppaa vasten ja toinen starttas.. Ainakin 8 barin paineella geysir suoraan rintaan ja osaksi 5metrin päähän tallin seinään.. mutta vika löyty.
Mulla tulisi kanssa mieleen ekana kannentiiviste. Vettä valuu palotilaan ja kun starttaa sitä on siellä jo jonkin verran. Kuumana se suurempi määrä on poistunut ja sinne tihkuaa vain vähän vettä.
Naputus taas voi johtua esim sopimattomasta öljylaadusta jolloin venttiilinnostaja(t) eivät toimi oikein.
Naputus taas voi johtua esim sopimattomasta öljylaadusta jolloin venttiilinnostaja(t) eivät toimi oikein.