RVS Technology

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

RVS Technology

Viesti Kirjoittaja pp d »

Onkos kelhään tieto/kokemusta tämmösestä smäidästä?
HVM

Re: RVS Technology

Viesti Kirjoittaja HVM »

pp d kirjoitti:Onkos kelhään tieto/kokemusta tämmösestä smäidästä?
On.

Käytin ässän koneessa nuo kyseiset lirut. Alkuun hiljentää venttiilinnostimet, tyhjäkäynti nousee ja tasoittuu kun kitka pienenee, lämmöt tippuvat viisarin mitan. Nostimia hiljentävä vaikutus alkoi laantua 10tkm ajon jälkeen, johtunee horoista nostimista.

Toinen puoli minusta uskoo että aine toimii, toinen puoli on sitä mieltä että se hapatti koneesta venttiilivarren kumit. :lol:

Kallis kokeilu, mutta testaa niin saat mielenrauhan. Ei se nyt ihan täyttä huuhaatakaan ole, kunnossa olevalle koneelle ehkä jopa hyväkin suoja. Sen kun vaan muistat että koneremonttia ei voi ostaa pullossa. :wink:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Re: RVS Technology

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

HVM kirjoitti: Sen kun vaan muistat että koneremonttia ei voi ostaa pullossa. :wink:
Motor-Up ja saat tehdä koneremontin :lol:

Mitäs tuommonen RVS techno maksaa?
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
HVM

Re: RVS Technology

Viesti Kirjoittaja HVM »

®ÐÐ kirjoitti:
HVM kirjoitti: Sen kun vaan muistat että koneremonttia ei voi ostaa pullossa. :wink:
Motor-Up ja saat tehdä koneremontin :lol:

Mitäs tuommonen RVS techno maksaa?
Riippuu mitä ainetta ostat, niitä kun on useampaa kokoa ja laatua. Ässän satsi kaheksaan litraan öljyä suunnilleen vanhan tonnin, jos oikein muistan... :shock:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Öö tota noin... Älä laita koneeseen. Villen isä on joku öljyteknikko :roll: ja se osasi kertoa aika tarkkaan miksi mitään lisäaineita ei kannattaisi koneeseen laittaa. Liittyi jotenkin polymeereihin tai johonkin muuhun sellaiseen mistä minulla jää suu auki. Mutta tottelen viisaampia.

Ville kertonee tarkemmin, kun taitaa muistaa mitä se isäpappa höpötti?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tulihan niitä kokeiltua edelliseen mersuun jossa oli laatikkovika.
Loota hiljeni huomattavasti,mutta piti se kummiskin vaihtaa myöhemmin.
Mitään ihan risaa se ei eheytä,mutta jos kulumaa on vähän niin siihen se kyllä tepsii :D .
Nykyään käytän X-1R aineita ja käytän jatkossakin.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuo RVS vaikuttaa minusta kaikista parhaalta "ihmeaineelta". Meinasin puolitosissani jo kokeilla sitä yhteen entiseen kesäkorollaani, mutta hinta oli aika kova kun se vaatii kaksinkertaisen käsittelyn. Lisäksi auto ostettiin käsistä ennenkuin ehdin asiaa viemään pidemmälle. Tarkoitus oli tehdä dynamometriajot ennen ja jälkeen, öljynpaineen mittaukset yms pieniä testejä. Huomautukseksi kerrottakoon että korollan kone hajosi noin 4kk sen jälkeen kun myin sen (luultavasti veivinlaakeri). :lol:

Testitulokset ja selostus aineen toimintatavasta vakuuttivat kyllä allekirjoittaneen. Tähän on varmaan hyvä kertoa, että opiskelen auto- ja työkonetekniikan DI:ksi joten jonkunlainen aavistus on siitä, mikä oikeasti voi toimia ja mikä ei.

Tuo ei tosiaan ole mitään motoruppia... Motoruppihan sisältää esim TEFLONia, joka EI SOVELLU KÄYTETTÄVÄKSI MOOTTORIN SISÄISESTI! Tähän varmaan liittyy ne ahosen isäpaapan varoitukset?
I drive an Opel. What's your excuse?
jannekoo
Viestit: 81
Liittynyt: 02.11.2005 14:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jannekoo »

Sivonen kirjoitti:Öö tota noin... Älä laita koneeseen. Villen isä on joku öljyteknikko :roll: ja se osasi kertoa aika tarkkaan miksi mitään lisäaineita ei kannattaisi koneeseen laittaa.
Niin, tuotahan ei ole öljyn lisäaine ollenkaan (ainakaan RVS:n mukaan). vaan öljy toimii vaan siirtomediana, jolla tämä aine pääsee kitkapintojen luo, missä se alkaa vaikuttaa suoraan niihin.

www.rvs.fi sitella oli kyllä kieltämässä aika vakuuttavan oloisia puolueettomia testituloksia. Laatikkoon ajattelin itse ekaksi kokeilla, ja sitten ehkä koneeseen myöhemmin. Autoni kun saa aika paljon kovaa kyytiä radalla, niin kaikki lisäsuoja on kyllä tarpeen. Ja varmaan kuluneisuuttakin jo jostain löytyy...
Janne
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tein parikesää sitte 250D:hen RVS- käsittelyn, moottorin käyntiääni hiljeni mielstäni, öljynpaineet myös hivenen parani. :shock:

Motilla oli ajettu 0.55 miljoonaa.

Ehkä merkittävintä oli hiljaisempi tyhjäkäynti.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Sivonen kirjoitti:Öö tota noin... Älä laita koneeseen. Villen isä on joku öljyteknikko :roll: ja se osasi kertoa aika tarkkaan miksi mitään lisäaineita ei kannattaisi koneeseen laittaa. Liittyi jotenkin polymeereihin tai johonkin muuhun sellaiseen mistä minulla jää suu auki. Mutta tottelen viisaampia.

Ville kertonee tarkemmin, kun taitaa muistaa mitä se isäpappa höpötti?
Joo, tuo isäukon antama "luento" liittyi siihen, kun ostin pullon x1ärrää.
Ja mietin laittaisinko koneeseen vai en. No en uskaltanu kun ukko puhui
öljyn ominaisuuksien muuttumisesta kun se reagoi lisäaineen kanssa.
Esim. tietyillä öljymerkeillä saattaa vaahdonestoaine lopettaa toimintansa ja voi vain kuvitella mitä sitten tapahtuu. Jostain pölymeereistä oli tosiaan puhetta, mutten minäkään niitä muista. Päädyin kuitenkin jättää x1r:än pois moottorista. RX7:n perän ulina kyllä väheni tuolla aineella.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mulla tuo X-1R on ollu noin 5000km joka paikassa ja ongelmia ei oo ilmenny.
X1-R ei sisällä lyijyä,teflonia eikä muita haitallisia lisäaineita,moneen kertaan testattu,autotehtaiden hyväksymä tuote.
Uskallan luottaa siihen :D .
Tänään just kävin korjaamolla pyöränlaakerin vaihdossa ja tuli juttua aineesta ja ukko sanoi monien käyttävän ainetta eritoten rallihemmojen,ovat kuulemma tyytyväisiä tuotteisiin...myös raskaan kaluston äijät monet käyttää.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt lienee aiheellista huomauttaa että RVS-techiä ei jätetä koneeseen, plöröt lasketaan pois öljyjen mukana kun käsittely on tehty. Näin muistelen... :roll:

Tuoltahan se niitten sivuilta olisi varmaankin varmistunut jos olisi jaksanut kurkata... :D
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Liian hyvää ollakseen totta. Vai onko???

Mielestäni koko aineen keksiminen, kehitys ja tuotteistaminen on varsin erikoinen tapaus. Tavallaan valmis tuote on kehitelty pikkuhiljaa suurelta käyttäjäkunnalta salassa ja nyt sitten kun "epämääräisiä" todisteitakin aineen tehosta alkaa löytymään joudutaan samalle viivalle todellisten ihmeaineiden kanssa vaikka sinne ei todellisuudessa kuuluttaisi.

Jotta suuret valmistajat ja käyttäjät todella kiinnostuisivat asiasta pitäisi tuotteesta tehtyjä tutkimuksia ja julkaisuita löytyä tunnettujen tiedelehtien palstoilta, väitöskirjoista yms. Tämähän se on se yleisempi tie ja sillä taitaa olla paremmat mahdollisuudet viedä asiaa eteenpäin. Rapen remonttipajan todistelut, tai vaikkapa huomattavan paikallisen liikennöitsijänkään lausunto ei paljoa loppujen lopuksi paina.

Mitähän ne inssit käytti Mersun F-1 moottorissa jokunen vuosi sitten kun oli kaplakkaa siitä keraamisesta sylinteripinnoitteesta, joka oli vielä niin kallista ettei pikkutalleilla ollut varaa, ettei vaan...
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

RVS tuli kokeiltua W124 200D jolla oli ajettu jotain 700tkm->.

Moottori piti hirveetä rahinaa lämpimänä 1000-2000rpm.
Nostajat naputti tyhjäkäynnillä.
Öljynpaineet putosi kuumana tyhjäkäynnillä 0,5:n.
Muuten moottori toimi ok ja vedot tallella.

Ajoin 500km matka-ajoa jonka jälkeen plöräytin litkut koneeseen. Moottori käyntiin ja kierrokset 3000rpm 5minuuttia.
Vaikutukset: tyhjäkäynti nopeus nousi. Nostajat hiljeni ja rahina loppui :D .

Tämän jälkeen jatkoin ajoa 350km jonka jälkeen vaihdoin öljyt ja laitoin uuden pullollisen litkua koneeseen, kuten ohjeessa sanotaan.

Vaikutukset: noin kahdenviikon päästä moottorin käyntiääni todella pehmeä, ei mitään ylimääräisä ääniä ja moottori veti todella ilosesti. Öljynpaineet parani, 1,5 tyhjäkäynnillä kuumana. Eli vaikutus hieman tehostui kun toinen käsittely oli tehty.

Mutta mutta. Eräänäänä aamuna kun autoon hyppäsin ja käynnistin niin kone kävi 10 sek ok ja sen jälkeen hirvee meteli koneesta :x . Hetken ihmettelin moottoria että mikä sille nyt tuli ja totesin että koneessa mekaanin vika. Ajelin pajalle 3km kun auto kuitenkin vielä jotenkin meni eteenpäin. Vaihdoin autoon toisen koneen kun en jaksanut alkaa korjailemaan vanhaa. 200D koneita kun saa todella edullisesti.

Nyt kun moottori purettu niin diagnoosi oli että ketju hypännyt ja rikkonut mennessään pienemmät laahaimet.

Eli ei se rvs mekaaniseen vikaan auta. jos jokin on rikki niin se on rikki.
Mutta ehjään paljon ajettuun moottoriin oikein laitettuna RVS on hyvä aine :wink: . Ainoa miinus on hinta ja se että kauanko käsittely pysyy koneessa :roll: .


200D meni kaksi pulloa/käsittelyä. Ensimmäinen puhdistusta varten ja toinen käsittelyä varten. Kun koko käsittely vaihe tehty autoon niin öljyjä voi vaihtaa ja käsittelyn pitäisi pysyä moottorissa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vanhaan 200D koneeseen laitoin taannoin x1r:ää, käyntiääni pehmeni ja kone veti paremmin ylikierroksille. Kunnon pakkaset tulivat, niin kone ei käynnistynyt kylmästä.
Motor uppia laitoin 90- luvulla mazdaani, 1,5:seen siinä en huomannut mitään eroa. :roll:
2-t jammuuni tein konerempan jälkeen slick 50 käsittelyn ja sen vaikutuksen huomasi hyvin, kone veti 500 rpm korkeammalle ja käyntiääni pehmeni.
Nuo öljyn sekaan laitettavat on mulla banni listalla, koska en ole vakuuttunut.
Öljykalvon heikkenemisen (vaahto) ja polymerisaation pelossa en aio enää ihmeaineita kokeilla... Koneen pesua ajattelin kokeilla kylläkin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=rvs

RVS:n kannalta taitaa olla vääryys, että samana päivänä puhutaan muista "ihmeaineista" :shock:
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Oma mielipiteeni RVS:stä on :
-Toimii jos käsittely tehdään oikein,
-Korjaa kulumat, äänet, kitka pienenee
-Ei poista mekaanista vikaa koneesta, eikä rikkinäisiä tiivisteitä.
-Liian kallista, teelusikallinen ainetta (D4) €72,70.
Esim nykyiseen autooni käsittely n.300e :shock: .

Käsittely hyvä tehdä niin että vanhoilla vaihtokunnossa olevilla öljyillä lähtee pidemmälle matkalle. Matkan aikana kun kone kuuma (ajettu +50km matka-ajoa) laittaa litkut koneeseen. Käyttää hetken n.5 min kierroksilla paikallaan ja jatkaa matkaa +300km. Sitten vaihtaa uudet öljyt ja uudet RVS koneeseen. Vaatii sen kaksi käsittelyä.

Ja kuten jo mainittu RVS ei poista koneremontin tarvetta, voi kyllä siirtää sitä (mekaaninen vika). Käsittelyn katsosin parhaimmaksi viritettyyn ja tai kuluneeseen koneeseen jossa ei mekaanista vikaa.

Oman ex200D moottorin hajoaminen RVS käsittelyn jälkeen johtui tästä. Eli ketju ja laahain kuluneet loppuun. Ketju pääsi hyppäämään tyhjäkäynnillä kylmänä. Hyppäsi yhdellä joten ei rikkonut kuitenkaan mitään. Koneen kansi nykyään vitossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29142
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saattaisi olla kelpo käsittely koneelle;
Ensin öljytilan pesu Fortella ja sitten RVS.
Käyttääköhän ST-äijät RVS:ää ?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Käsittelyn katsosin parhaimmaksi viritettyyn ja tai kuluneeseen koneeseen jossa ei mekaanista vikaa.
Entä jos laittaa uuteen autoon?

Siinähän sen käsittelyn hinta jää aika pieneksi verratuna auton arvoon. Paljonko uudehkossa autossa pitää maksaa lisähevosista/kpl. 100-200€/kpl? Samassa kaupassa ei varmaankaan saa pienempää kulutusta. Entä pidentynyt kestoikä, se ei yleensä huoleta uuden auton pitäjää?

Äkkiä laskien tuon käsittelyn hinta on nimellinen! Sehän maksaa jo kulutuksen pienentymisenä itsensä takaisin kaksin, kolminkertaisesti. Muut edut tulevat bonuksina.

Minun mielestä jos ja kun nyt näyttää siltä, että aine pitää sen mitä lupaa kyse on jostain hiukkasen suuremmasta jutusta kuin vain taas uudesta lisäaineesta. Miljardiluokan globaalista bisneksestä. :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10676
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jiitek kirjoitti:Entä jos laittaa uuteen autoon?
Miten käynee takuun, jos autossa käytetään muuta kuin valmistajan suosittamia aineita? Voipi olla korvaukset melko vähässä?

Kannattanee kysyä ennenkuin korkkaa pullon :deku: :naughty:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Takuun? Hulluahan se olisi mennä suunapäänä kertomaan, että sinne koneeseen on kaadettu nyt sitä ja tätä... Oletusarvonahan on sitäpaitsi se, että käsittely lisää moottorin elinikää eikä siitä todellakaan aiheudu mitään vaurioita moottorille. :shock:

Jos sitten kone jostain muusta syystä särkyy ja aineen käyttö huomataan se on vähän voivoi.

Nuo takuujutut ovat yksi keino sitouttaa asiakas merkkiin ja sen huolto-organisaatioon oikein viimeisen päälle mutta se on jo toisen topicin paikka. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10676
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jiitek kirjoitti:Takuun? Hulluahan se olisi mennä suunapäänä kertomaan, että sinne koneeseen on kaadettu nyt sitä ja tätä...
Hullua tai ei, mutta mikäli autoon tulee joku vika, joka vaatii syvempää tutkimista myyjän / maahantuojan toimesta. Mites sitten suu pannaan kun tuumaavat: "meidän selvityksen mukaan autossa on käytetty aineita, jotka eivät kuulu suosituksiimme, korvauksen voit unohtaa" .

Asiahan on myös kiinni siitä, miten asian esittää? En minäkään niin pöljä ole, että menisin sanomaan, "kuule, kaadoin just koneeseen tämmöset litkut, miten käy takuun" :wink:

Taitaa olla aika heikoilla kuluttajasuoja-asiamiehenkin kanssa mikäli jotain ilmenee?

ASIAA: itselläni vähän kiinnostaisi tuo syöttöpumpulle tarkoitettu aine. Forte käsittely on tehty jokin aika sitten ja siitä oli ainakin selvästi hyötyä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”