Xenon-valot värilämpö, valoteho, erottuvuus
Xenon-valot värilämpö, valoteho, erottuvuus
Kolme vuotta kerkes olla omassa tenavassa jälkiasennus xenonit, kunnes nyt on toinen poltin pimeänä. Entiset oli värilämmöllä 6000k, mutta mitkähän sitä seuraavaksi laittaisi?
Vaihtoehdot omaan sarjaan 4300K, 6000K, 8000K, 10000K ja 12000K.
Värilämmöllä 4300K pitäisi olla paras valoteho ainakin yhden xenonkaupan mukaan, mutta mitenkäs on silmän erottelukyvyn laita? ( http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... leistietoa )
Eli minkä lämpöiset xenonit olisivat parhaat?
Mielellään linkit vielä lähteisiin, niin ei ole pelkkää mutuilua.
Vaihtoehdot omaan sarjaan 4300K, 6000K, 8000K, 10000K ja 12000K.
Värilämmöllä 4300K pitäisi olla paras valoteho ainakin yhden xenonkaupan mukaan, mutta mitenkäs on silmän erottelukyvyn laita? ( http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... leistietoa )
Eli minkä lämpöiset xenonit olisivat parhaat?
Mielellään linkit vielä lähteisiin, niin ei ole pelkkää mutuilua.
Hyvin on kestäneet sulla jälkiasennus polttimot!
Ite tilasin kanssa justiinsa pitkiin 55w 6000k Xenonit. Saas nähä näkeekö niillä sen paremmin.
Ja oli kalliit, pitäis olla Hyluxtekin ballastit jne, vaikka ei kyllä siltä näytä. Polttimoissa lukee Philips.
Tuossa linkissäs luki että 6500k ois puhdasta valkoista, silloinhan nuo 6000k passais oikein hyvin. 4300k on vähän "turvallisempi" vaihtoehto, ei näytä niin paljon xenoneille... (ei vai? )
Ite tilasin kanssa justiinsa pitkiin 55w 6000k Xenonit. Saas nähä näkeekö niillä sen paremmin.
Ja oli kalliit, pitäis olla Hyluxtekin ballastit jne, vaikka ei kyllä siltä näytä. Polttimoissa lukee Philips.
Tuossa linkissäs luki että 6500k ois puhdasta valkoista, silloinhan nuo 6000k passais oikein hyvin. 4300k on vähän "turvallisempi" vaihtoehto, ei näytä niin paljon xenoneille... (ei vai? )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
mitä ny näitten kiinaxenoneitten kans vähä tullu erilaisia värilämpöjä testattua nii 6000k ihan liian sininen. 5000k tai 4300k polttimot on ainoa vaihtoehto, jos niillä oikeasti haluaa nähä.
nii ja omasta mielestä 4300k polttimon väri on ihan valkonen eikä kellertävä niinkö ekan postauksen linkisä
nii ja omasta mielestä 4300k polttimon väri on ihan valkonen eikä kellertävä niinkö ekan postauksen linkisä
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Nuo k-luvut ei oikein ole verrattavissa keskenään kun polttimoilla on miljoona eri valmistajaa ja jokainen ilmoittelee vähän miten sattuu.
No mutta asiaan. Itse olen käyttänyt Vvme:n sarjoja ja ne ovat tunnetusti vaalean sävyisiä. 5000k menee ihan halogeenista, 6000k on sellainen valkoinen ja 8000k on hiukan sinertävä (ei vielä lähelläkään sinistä)
Enempi mulla on kokemusta 35 watin digimuuntajalla olevista sarjoista, 55 watin sarjoissa todellinen värisavy tuntuu olevan vielä astetta vaaleampi kun 35w sarjoissa vaikka molemmissa ilmoitetaan esim. 6000k.
Ja Vvme:n settejä on tullu tilailtua joku 20-30 sarjaa ja tänä aikana olen saanut yhden muuntajan rikki (sekin vähän asennusmoka) ja 1 polttimo on 100tkm ajettuna menettänyt äkillisesti valotehonsa.
No mutta asiaan. Itse olen käyttänyt Vvme:n sarjoja ja ne ovat tunnetusti vaalean sävyisiä. 5000k menee ihan halogeenista, 6000k on sellainen valkoinen ja 8000k on hiukan sinertävä (ei vielä lähelläkään sinistä)
Enempi mulla on kokemusta 35 watin digimuuntajalla olevista sarjoista, 55 watin sarjoissa todellinen värisavy tuntuu olevan vielä astetta vaaleampi kun 35w sarjoissa vaikka molemmissa ilmoitetaan esim. 6000k.
Ja Vvme:n settejä on tullu tilailtua joku 20-30 sarjaa ja tänä aikana olen saanut yhden muuntajan rikki (sekin vähän asennusmoka) ja 1 polttimo on 100tkm ajettuna menettänyt äkillisesti valotehonsa.
Pitänee tänää ottaa kuvia, äsken tuikkasin pitkiin noi 6K-k xenonit... Oli ainakin selvästi sinisemmät kuin nuo orkkis xenonit...
näinköhän mentiin metsään värivalinnassa...
näinköhän mentiin metsään värivalinnassa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
onhan se vielä niin että esim 4300K polttimoita moni valmistaja lupaa yli 3000lm (jopa 3500lm) ja mitä ylemmäs mennään, 5000-8000K polttimot, niin sitä vähemmän lm löytyy. eli pahimmillaan liki kolmanneksen vähemmän lumenia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Nuo orkkis xenonit tuntuu ihan hehkuille sen jälkeen kun noita 55w 6000K pitkiä on pitäny päällä, kaikki kellastuu ja ei nää mitään...
Ja valo on todellakin valkoista tällä 6000k satsilla.
Ja valo on todellakin valkoista tällä 6000k satsilla.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Lainaanpa tätä topickia. Mitäs Xenon-sarjaa suosittelisitte, Xenonkauppa.com myy tuota Cobraa ja se ois hintansa puolesta ainakin OK. Ei ole vaan kokemuksia näistä tarvike xenon-sarjoista, joten aattelin kysellä vähän neuvoja
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Ite ostin olikohan EPD tuningilta vai mikähän se oli, nuo omat, Hyluxtekit, eli pitäisi olla samat kuin "hellat". Polttimoissa lukee Philips... Kalliithan nuo 55W on, toivottavasti kestäisi kauan myös.
Sikäli jännä, että noissa ei lue mitään Hylux:sta, luulis että jos tehdään "laatukamaa" niin sen merkinkin siihen laittaisi näkyviin?
Tällänen sieltä tulee (ja onhan tää näköjään tuolla sivuilla ihan)
Ja kun tälläsellä "houkutellaan" asiakkaita, tai ainakin mulle tuli mielikuva tuonnäköisestä ballastista:
Sikäli jännä, että noissa ei lue mitään Hylux:sta, luulis että jos tehdään "laatukamaa" niin sen merkinkin siihen laittaisi näkyviin?
Tällänen sieltä tulee (ja onhan tää näköjään tuolla sivuilla ihan)
Ja kun tälläsellä "houkutellaan" asiakkaita, tai ainakin mulle tuli mielikuva tuonnäköisestä ballastista:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ebaystä taitaa halvimmat sarjat olla nykyään jo 25€ paikkeilla posteineen? Hyvin on nuo halvimmatkin sarjat toimineet. Paketti/sisältö näyttää ihan samalta hinnasta riippumatta, myös noihin suomessa myytäviin kalliimpiin verrattuna. Melkeinpä väittäisin että tulee samoista tehtaista, eri tarrat vaan päällä.
Lyhkäsiin kannattaa sitten tilata ne ärrä loppuiset, esim. H7R sarjat. Niissä on polttimoissa häikäisysuoja samaan tyyliin kuin orkkis halogeeniumpiolle tarkoitetussa D2R polttimoissa. Ja sitten kun vielä varmistuu että suuntaus on kohdallaan eikä valo häikäise vastaantulijaa niin hyvä....Melkoisia virityksiä tulee aina välillä vastaan.
Lyhkäsiin kannattaa sitten tilata ne ärrä loppuiset, esim. H7R sarjat. Niissä on polttimoissa häikäisysuoja samaan tyyliin kuin orkkis halogeeniumpiolle tarkoitetussa D2R polttimoissa. Ja sitten kun vielä varmistuu että suuntaus on kohdallaan eikä valo häikäise vastaantulijaa niin hyvä....Melkoisia virityksiä tulee aina välillä vastaan.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Tilasin Xenonkaupasta Cobran D2R sarjan 5000k valolämpötilalla (eli sama polttimo kuin alkuperäinenkin paitsi tuo värilämpö) , makso toimituskuluineen 117€. Ei nyt viitsinyt alkaa sen enempää tuon kanssa vatuloimaan, kun jonkinlaiset tuikut tuohon keulalle pitää saada loppuviikon aikana. Olihan tuo nyt kuitenkin 343€ halvempi kuin se uusi sytytin tuohon vanhaan systeemiin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
noissa H7 jälkiasennus sarjoissa olis yksi kyrvähtänyt ja tarvii uuden. Mutta tuossa on läpivienti istutettu kaapeleihin kiinni.
Kysymys kuuluu: Onko uudessa polttimossa samanlainen läpivienti?
Kysymys kuuluu: Onko uudessa polttimossa samanlainen läpivienti?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lyhyet päällä vasemmalla uusi 4300K xenon ja oikealla kolme vuotta vanha 6000K. Äkkiseltään näyttäisi tuo 6000K kirkkaammalta, mutta kun katsoo miten pitkälle 4300K:lla erottuu, on 4300K selvästi voittaja.
Pitkät päällä taas vasemmalla uusi 4300K ja oikealla kolme vuotta vanha 6000K. Vaikka 6000K kirkkaasti lähimmäisistä koivuista heijastuu, on se selvästi huonompi valaisemaan tietä, eikä näy niin kauas. Silmällä eron huomaa paremmin kuin kuvasta.
Johtopäätös: Ainakin uusi 4300K näyttää paremmin tietä kuin vanha 6000K
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Jatketaas herkullista aihetta.....
Tuohon ässääni aloin haaveilemaan jotain muita kelvineitä, kuin original 4300k....mutta nytpä en tiedäkkään mitä sinne laittaisi Siis tuossa facelift w220:ssä on nuo oikeat Bi-xenon umpiot ja pitkät varmasti alkuperäiset (lyhyet vaihdoin viime syksynä), mutta jotenkin vaan tuntuu että näillä syys sateilla ei näe...liekö näkö mennyt ?
5000k haaveilin, mutta nyt pikaisella googlettelulla on tullut niinpaljon plussaa noiden alkuperäisten 4300k puolesta, että joutuu ehkä pitäytyä niissä....mutta onko kellään oikeeta faktaa noista alkuperäisistä phiiiilipsin polttimoista vrt. "tavallisiin" D2R phiiiilipseihin, kun hintaEROA on rapiat 70€/poltin...että onko ne oikeesti parempia kuin nuo kaikkien kauppojen hyllyltä löytyvät "tavalliset"? Missään en ole nähnyt vertailuja noista xenon polttimoista, että onko niissä eroja niinkuin halogeeneissa
Tuohon ässääni aloin haaveilemaan jotain muita kelvineitä, kuin original 4300k....mutta nytpä en tiedäkkään mitä sinne laittaisi Siis tuossa facelift w220:ssä on nuo oikeat Bi-xenon umpiot ja pitkät varmasti alkuperäiset (lyhyet vaihdoin viime syksynä), mutta jotenkin vaan tuntuu että näillä syys sateilla ei näe...liekö näkö mennyt ?
5000k haaveilin, mutta nyt pikaisella googlettelulla on tullut niinpaljon plussaa noiden alkuperäisten 4300k puolesta, että joutuu ehkä pitäytyä niissä....mutta onko kellään oikeeta faktaa noista alkuperäisistä phiiiilipsin polttimoista vrt. "tavallisiin" D2R phiiiilipseihin, kun hintaEROA on rapiat 70€/poltin...että onko ne oikeesti parempia kuin nuo kaikkien kauppojen hyllyltä löytyvät "tavalliset"? Missään en ole nähnyt vertailuja noista xenon polttimoista, että onko niissä eroja niinkuin halogeeneissa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mites ku mersussa o on tehtaalta tullessa jo biikksenonit niin mitenkhän olis noitten alkuperästen ballastimien vaihto 35 -> 55w jälkiasennus ballasteihin.. ja samoten polttimot 55w onnistuiskohan?
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Eiks niillä muka nää?Weird kirjoitti:Mites ku mersussa o on tehtaalta tullessa jo biikksenonit niin mitenkhän olis noitten alkuperästen ballastimien vaihto 35 -> 55w jälkiasennus ballasteihin.. ja samoten polttimot 55w onnistuiskohan?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vensku_ kirjoitti:Eiks niillä muka nää?Weird kirjoitti:Mites ku mersussa o on tehtaalta tullessa jo biikksenonit niin mitenkhän olis noitten alkuperästen ballastimien vaihto 35 -> 55w jälkiasennus ballasteihin.. ja samoten polttimot 55w onnistuiskohan?
No ei ainakhan minunmielestä... liikennevaloissa eilen oli joku uudehko matsda vieressä ja pimeäähän oli tietenki.. ja ku ne sen valot näytti ainaki kakskertaaa paremmin sen edessäolevan kaistan ku tuo meikäläisen ajokki...
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75