Kesärengas valintoja/kokemuksia
Kesärengas valintoja/kokemuksia
Eli ajatus laitella kesäkumit alle tuohon 124 300D Turboon
jossa einbachin alustasarja ja paperit 225/45 17 vanteelle.( ATS alut.)
Toinen luulisin mukavampi ja edullisempikin vaihtoehto nuo original kokoset AMG aluvanteet 195/65 15 ja niihin hiljainen?.. Good Year EfficientGrip?
Olisiko joku kokeillut tuota rengasta jottei aivan suotta tuhlaa jos suuria ongelmia on....79ekpl asennukset ja 40e rahti päälle tyrematen katalookissa ja tuota ne merkin ja mallin perusteella suositti "paras" osiossa misukan ja pirellin kera.
Hakusessa,pieni melutaso,vierintävastus,kohtuu hinta ja kuitenkin jämäkkä rengas jollaiseksi tuota mainostellaan.......
Jotenkin epäilyttää nuo matalat kumit kolukärryksi muuttavan mukavuutta? Olisko ne nyt sitte tyylikkäämmät (pirun arvokkaat ainakin tavallisiin verraten) toriparkkiin vai mukavammat matka ajoon.....
Tai miten ne laakerikuormitukset jne...
Renkaan melu vois olla pienempikin....näissä alla olevissa AMG 15 tuumasissa ainakin nuo noranzan nastat on äänekkäämmät hyttiin kuin vakio jousilla.(tosin vakio oli 200D aikoinaan) hiljainen rengasääniltään nykyiseen verrattuna ja löysä kuin mikä kurvissa nykyiseen verraten mikä ei liene yllätys.>No menee kyllä näillä alustan osilla edelleen juurikin tuon mutkamukavuuden vuoksi vaikka hiukan ääntä onkin enemmän ,niin ei nyt sentään corollan malliin... .
jossa einbachin alustasarja ja paperit 225/45 17 vanteelle.( ATS alut.)
Toinen luulisin mukavampi ja edullisempikin vaihtoehto nuo original kokoset AMG aluvanteet 195/65 15 ja niihin hiljainen?.. Good Year EfficientGrip?
Olisiko joku kokeillut tuota rengasta jottei aivan suotta tuhlaa jos suuria ongelmia on....79ekpl asennukset ja 40e rahti päälle tyrematen katalookissa ja tuota ne merkin ja mallin perusteella suositti "paras" osiossa misukan ja pirellin kera.
Hakusessa,pieni melutaso,vierintävastus,kohtuu hinta ja kuitenkin jämäkkä rengas jollaiseksi tuota mainostellaan.......
Jotenkin epäilyttää nuo matalat kumit kolukärryksi muuttavan mukavuutta? Olisko ne nyt sitte tyylikkäämmät (pirun arvokkaat ainakin tavallisiin verraten) toriparkkiin vai mukavammat matka ajoon.....
Tai miten ne laakerikuormitukset jne...
Renkaan melu vois olla pienempikin....näissä alla olevissa AMG 15 tuumasissa ainakin nuo noranzan nastat on äänekkäämmät hyttiin kuin vakio jousilla.(tosin vakio oli 200D aikoinaan) hiljainen rengasääniltään nykyiseen verrattuna ja löysä kuin mikä kurvissa nykyiseen verraten mikä ei liene yllätys.>No menee kyllä näillä alustan osilla edelleen juurikin tuon mutkamukavuuden vuoksi vaikka hiukan ääntä onkin enemmän ,niin ei nyt sentään corollan malliin... .
Pari kesää ajelin noilla 225/45 R17" renkailla (misukat+ Nokian) jadealer kirjoitti:Mukavuutta tuo rengaskoko ei mielestäni heikennä mutta kaikki nivelet ja kulmat pitää olla tiptop kunnossa tai on huono ajaa.
Leveämpi rengas on äänekkäämpi.
Omasta mielestäni paras rengaskoko 124:ään on 205/55/16" ellei ajatella asiaa pelkästään ulkonäöllisesti.
Tai sitten orkkiskoko.
olivat oikein mukavia matka-ajossa.
Tulevana kesänä alle tulee 205/55 R16" ja tämä pelkästään
siitä syystä, että halusin toiset vanteet alle ja ne sattuvat
olemaan 16".
Hakusessa on koko ajan 17" vanteet (Amg Aero I)
t. masa
Find your own road...
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Katoppas vaan hyvää ei saa kummastakaan , mutta näin ulkonäköpuolesta välittämättä taitaa rullata halvemman hankintahinnan
rinkuloilla tämän kesän ja ehkäpä sitten talven jälkeen jo molemmat vaihtuu 16 tuumasiin......jos tsäkä käy ja verottaja suo.
Niin ja nöyrimmät kiitokset, helpottihan tuo valintaa ja tietääpä taas tarkemmin mitä etsiä jos sattuu silmään jostain osumaan.
rinkuloilla tämän kesän ja ehkäpä sitten talven jälkeen jo molemmat vaihtuu 16 tuumasiin......jos tsäkä käy ja verottaja suo.
Niin ja nöyrimmät kiitokset, helpottihan tuo valintaa ja tietääpä taas tarkemmin mitä etsiä jos sattuu silmään jostain osumaan.
Kiitosta vaan, taas tuli asiaa !Sergey kirjoitti:falkenin 452 on ainakin koossa 225/45/17 todella hyvä lankun alla. Pyöreäolkaisuus vielä tekee siitä entistä mukavamman uraisilla teillä.
-lienee hintalaatu ok.
EfficientGripit saan 330e asennettuna ja painotettuna, saa kelvata vaikka joudun jumppaamaan alle itse>nuuka, kun on niin 20e tuonkin homman itte tekee...
Ehkäpä vielä innostuu nuo 17 tuumasetkin tuunaamaan uusilla päällysteillä .
Köster kirjoitti:Kiitosta vaan, taas tuli asiaa !Sergey kirjoitti:falkenin 452 on ainakin koossa 225/45/17 todella hyvä lankun alla. Pyöreäolkaisuus vielä tekee siitä entistä mukavamman uraisilla teillä.
-lienee hintalaatu ok.
EfficientGripit saan 320e asennettuna ja painotettuna, saa kelvata vaikka joudun jumppaamaan alle itse>nuuka, kun on niin 30e tuonkin homman itte tekee...
Ehkäpä vielä innostuu nuo 17 tuumasetkin tuunaamaan uusilla päällysteillä .
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Nankang NS-2 tullut ajettua jo 4v. Hinta/laatusuhteeltaan hyvä rengas, toisin kulutus kestävyys ei ole parhaasta päästä, kun on pehmeällä seoksella.
Renkaita kun menee 2 pari takasia kesässä, niin ei oikein huvita mistään micheliinin laadusta maksaa. Yhdellä parillakin vois pärjätä, jos olisi laiskempi auto alla. Vääntö syö renkaita.
Rengas kokohan on sitten 215/40/18 ja 245/35/18.
Renkaita kun menee 2 pari takasia kesässä, niin ei oikein huvita mistään micheliinin laadusta maksaa. Yhdellä parillakin vois pärjätä, jos olisi laiskempi auto alla. Vääntö syö renkaita.
Rengas kokohan on sitten 215/40/18 ja 245/35/18.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Kyllä paras koko on 195/65-15, mitä tulee kulutukseen, mukavuuteen,
kestävyyteen ja hintaan. Ulkonäkö on makuasia, mutta minusta siinä aina
hyvä vaihtoehto on alkuperäinen rengaskoko.
Alkuperäisistä poikkeavalla rengastuksella kannattaa tarkistaa, ettei ET
muutu kovin paljon. Se voi aiheuttaa monia ongelmia (kulumista, vetelyä).
Paljon ylileveä rengas vanhassa autossa ei minusta ole tyylikäs, se on kuin
tekotissit mummolla.
Minulla oli 7" AMG-vanteellakin 195 leveä rengas ja se oli oikein hyvä.
Sisko piti näitäkin valtavan leveinä, jopa siinä määrin, että otti asian
puheeksi. Vanteessa oli leveä huuli ja se vaikutti ulkonäköön.
Continentalia käytin ja se oli joka suhteessa hyvä rengas. Olka oli erityisen
pyöreä, eikä mitään vetelyitä ollut.
Nokialaisissakaan ei olut pahaa sanottavaa.
Michelin Eenergy Saver piti niin pahan kuminan ja tärinän, että se oli
myytävä pois.
kestävyyteen ja hintaan. Ulkonäkö on makuasia, mutta minusta siinä aina
hyvä vaihtoehto on alkuperäinen rengaskoko.
Alkuperäisistä poikkeavalla rengastuksella kannattaa tarkistaa, ettei ET
muutu kovin paljon. Se voi aiheuttaa monia ongelmia (kulumista, vetelyä).
Paljon ylileveä rengas vanhassa autossa ei minusta ole tyylikäs, se on kuin
tekotissit mummolla.
Minulla oli 7" AMG-vanteellakin 195 leveä rengas ja se oli oikein hyvä.
Sisko piti näitäkin valtavan leveinä, jopa siinä määrin, että otti asian
puheeksi. Vanteessa oli leveä huuli ja se vaikutti ulkonäköön.
Continentalia käytin ja se oli joka suhteessa hyvä rengas. Olka oli erityisen
pyöreä, eikä mitään vetelyitä ollut.
Nokialaisissakaan ei olut pahaa sanottavaa.
Michelin Eenergy Saver piti niin pahan kuminan ja tärinän, että se oli
myytävä pois.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mitä suurempi nopeusluokka sitä pehmeämpi kumiseos sitä nopeammin pinta kuluu.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Meinasin saada hjärtslaagin kun tein puhelinkierros-tiedusteluja Oulun rengasliikkeisiin. Haen siis kesärenkaita eteen 225 leveät ja taakse 235 leveät, 17-tuuman vanteille.
Jos haluaa vähänkään ns. merkkirenkaita alle niin hinnat pyörii 700-800 euron luokassa. Eihän tässä nyt ole mitään järkeä. Nyt näyttää siltä että pääsee halvemmalla jos ostaa kapeat 16-tuuman vanteet ja niihin sitten 205-16 kumit. Mikä ihme nostaa sitä hintaa 17-tuumaisissa renkaissa, eihän se nyt ole vielä edes mikään iso vanne-/rengaskoko?
Jos haluaa vähänkään ns. merkkirenkaita alle niin hinnat pyörii 700-800 euron luokassa. Eihän tässä nyt ole mitään järkeä. Nyt näyttää siltä että pääsee halvemmalla jos ostaa kapeat 16-tuuman vanteet ja niihin sitten 205-16 kumit. Mikä ihme nostaa sitä hintaa 17-tuumaisissa renkaissa, eihän se nyt ole vielä edes mikään iso vanne-/rengaskoko?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Se on ihan markkinatalous mikä toimii rengaskaupassakin, eli kysynnän ja tarjonnan laki. 205-16 on tehdasasenteisena monessa mersussakin ja suurimalle osalle ne kelpaavat myös jatkokäytössä kohtuuhintaisina. Suuri menekki pitää hinnat kohtuullisina. Jos haluaa muuttaa rengaskokoa, niin samalla hinnalla saa ostettua kiinanp*skat tai sitten pitää latoa reilusti lisää euroja merkkirenkaisiin.Eldorado kirjoitti: Nyt näyttää siltä että pääsee halvemmalla jos ostaa kapeat 16-tuuman vanteet ja niihin sitten 205-16 kumit. Mikä ihme nostaa sitä hintaa 17-tuumaisissa renkaissa, eihän se nyt ole vielä edes mikään iso vanne-/rengaskoko?