auton muuttaminen etanolille konversiokitin avulla
auton muuttaminen etanolille konversiokitin avulla
http://bioadapter.com
Onkos kukaan laittanut tällaista purkkia mersuun??
Tänään näin moisen kapineen ensimmäistä kertaa ja ihmetykseni oli suuri. Ford mondeon konepellin alla oli moinen laite ja omistaja väitti kivenkovaan auton kuluttavan 7 litraa sadalla sitä E85 polttoainetta???
Toimintaperiaate on erittäin simppeli, sillä laite mittaa ecun ohjauspulssin pituuden ja laittaa sen perään oman lisäpulssinsa lisätäkseen polttoaineen määrän riittäväksi. On siinä tietty kaikenlaisia muitakin ominaisuuksia, mutta noin pääpiirteittäin.
Onkos kukaan laittanut tällaista purkkia mersuun??
Tänään näin moisen kapineen ensimmäistä kertaa ja ihmetykseni oli suuri. Ford mondeon konepellin alla oli moinen laite ja omistaja väitti kivenkovaan auton kuluttavan 7 litraa sadalla sitä E85 polttoainetta???
Toimintaperiaate on erittäin simppeli, sillä laite mittaa ecun ohjauspulssin pituuden ja laittaa sen perään oman lisäpulssinsa lisätäkseen polttoaineen määrän riittäväksi. On siinä tietty kaikenlaisia muitakin ominaisuuksia, mutta noin pääpiirteittäin.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Tämä kiinnostaa itseäkin, jos vaikka seuraava auto olisikin bensiiniversio.
Aika edulliselta vaikuttaa tuo linkin muunnoslaite, verrattuna vaikkapa
http://www.halpatek.fi/ tai
http://www.flexfuel-company.fi/Etanoli-muutossarjat.php
Aika edulliselta vaikuttaa tuo linkin muunnoslaite, verrattuna vaikkapa
http://www.halpatek.fi/ tai
http://www.flexfuel-company.fi/Etanoli-muutossarjat.php
joo. toi e85sen hinta on erittäin oikealta kuulostava nykyisin kun vertaa noihin muihin polttoaineisiin.. ja siksi koska tohon muutaman kilometrin päähän on näemmä vielä tullut tankkauspistekin niin kiinnostaa yhä enemmän.
eli kokeilkaa ihmeessä ja kertokaa mihin asentelette ja miten se toimii. sekin auttaisi jos saisi auton kulkemaan vaikka 70% e85 aineella lopun ollessa normi 95e pelkästään tollasen lisävarusteen kanssa.
sen verta oon käsittänyt että koska tota menee yleensä 30% enemmän kuin bensaa niin se vaatisi sitten samanverran polttoaineen lisäystä.. isommat osat kaasariin ja ruiskupeleissä isommat suuttimet ja tai paineen nostoa että ruikkii enemmän sitä nestettä samalla vaivalla.
ja sen oon kuullut että osa bensapumpuista ja letkuista ja tiivisteistä eivät kestä tota alkoholin lisäystä. (monissa autoissahan tää uusi 95ekin on nykysin "ei sopiva" aine kun on liikaa etanolia eli yli 5%)
eli kokeilkaa ihmeessä ja kertokaa mihin asentelette ja miten se toimii. sekin auttaisi jos saisi auton kulkemaan vaikka 70% e85 aineella lopun ollessa normi 95e pelkästään tollasen lisävarusteen kanssa.
sen verta oon käsittänyt että koska tota menee yleensä 30% enemmän kuin bensaa niin se vaatisi sitten samanverran polttoaineen lisäystä.. isommat osat kaasariin ja ruiskupeleissä isommat suuttimet ja tai paineen nostoa että ruikkii enemmän sitä nestettä samalla vaivalla.
ja sen oon kuullut että osa bensapumpuista ja letkuista ja tiivisteistä eivät kestä tota alkoholin lisäystä. (monissa autoissahan tää uusi 95ekin on nykysin "ei sopiva" aine kun on liikaa etanolia eli yli 5%)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Saapeissa ei tarvita edes boksia, pelkkä softan vaihdos riittää ainakin T7-koneisissa, ja pelaa ihan flexifuelina. Tuohon ex-Aeroon jäi kuitenkin tekemättä tankkausasemien puuttuessa täältä päin Suomea...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Juuri näin,jäipä sanomatta auto läppärin nokkaan ja sillä selvä,toki tein pikkasen muutakin kuten kuumemat tulpat ja pari muuta juttua....mutta hyvin yksinkertaista helppoa ja ennen kaikkea halpaa ajoaluokyio kirjoitti:Saapeissa ei tarvita edes boksia, pelkkä softan vaihdos riittää ainakin T7-koneisissa, ja pelaa ihan flexifuelina. Tuohon ex-Aeroon jäi kuitenkin tekemättä tankkausasemien puuttuessa täältä päin Suomea...
Flexfuelcomppany vastasi että tenavaan ei pelaa. Ohjeisti kuitenkin että lisää paluupuolelle bensanpainesäädin ja nosta paineita. Kyseessähän siis M102.962JKor75 kirjoitti:Tämä kiinnostaa itseäkin, jos vaikka seuraava auto olisikin bensiiniversio.
Aika edulliselta vaikuttaa tuo linkin muunnoslaite, verrattuna vaikkapa
http://www.halpatek.fi/ tai
http://www.flexfuel-company.fi/Etanoli-muutossarjat.php
Toinen vaihtoehto ois kaasuttaminen eli maakaasulle. Se ois halvempaa kuin re85 ajelu, mutta muutos maksaa kaiketi noin 2500eur joka vaatii jo reippaasti kilometrejä jotta maksaa itsensä järkiajassa.
Sergey ainaki sano et ei tenavaan tarvi ku kaks rikkaa lisätä paineensäätimen sisälle nii avot... 85:sta tankkiin...AK47 kirjoitti:Flexfuelcomppany vastasi että tenavaan ei pelaa. Ohjeisti kuitenkin että lisää paluupuolelle bensanpainesäädin ja nosta paineita. Kyseessähän siis M102.962JKor75 kirjoitti:Tämä kiinnostaa itseäkin, jos vaikka seuraava auto olisikin bensiiniversio.
Aika edulliselta vaikuttaa tuo linkin muunnoslaite, verrattuna vaikkapa
http://www.halpatek.fi/ tai
http://www.flexfuel-company.fi/Etanoli-muutossarjat.php
Toinen vaihtoehto ois kaasuttaminen eli maakaasulle. Se ois halvempaa kuin re85 ajelu, mutta muutos maksaa kaiketi noin 2500eur joka vaatii jo reippaasti kilometrejä jotta maksaa itsensä järkiajassa.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Niin. totta se pelaa varmaan kummallakin tavalla mutta ois kiva saada ohjaus jolla sais säädön niin että vois ajaa myös sekoituksella jonka etanolimäärä on mitä on.RoopeK kirjoitti:Sergey ainaki sano et ei tenavaan tarvi ku kaks rikkaa lisätä paineensäätimen sisälle nii avot... 85:sta tankkiin...AK47 kirjoitti:Flexfuelcomppany vastasi että tenavaan ei pelaa. Ohjeisti kuitenkin että lisää paluupuolelle bensanpainesäädin ja nosta paineita. Kyseessähän siis M102.962JKor75 kirjoitti:Tämä kiinnostaa itseäkin, jos vaikka seuraava auto olisikin bensiiniversio.
Aika edulliselta vaikuttaa tuo linkin muunnoslaite, verrattuna vaikkapa
http://www.halpatek.fi/ tai
http://www.flexfuel-company.fi/Etanoli-muutossarjat.php
Toinen vaihtoehto ois kaasuttaminen eli maakaasulle. Se ois halvempaa kuin re85 ajelu, mutta muutos maksaa kaiketi noin 2500eur joka vaatii jo reippaasti kilometrejä jotta maksaa itsensä järkiajassa.
olikos tää täällä jo? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20309.0
tollahan saisi kai siis ohjattua auton flexifueliksi eli kaikki bensat kelpaisi.
ei oo mikään halpa sadan euron juttu (vaan yli 500+ asennus) mutta luulen että monille kelpaisi se mahdollisuus että saa ajella millä seoksella tahansa.
jossain suomalaisella e85 sivulla ja keskustelussa kuulin että joku ukrainassa/englannissa toimiva etanoli muutospalojen myyjä on muuttunut epäluotettavaksi ja hitaaksi viime kuukausien aikana.
vanhemmissa saabeissa eli esim 9000 saappaissa kuulemma saa valittua joko tai boxin ohjauksesta.. eli joko bensalla tai e85sella.. ei molemmilla tai niiden sekoituksilla.. tää tieto ei yhtään helpota mun sisäistä kieroutumaa haluta 9000 turbosaabbi.
noissa uudemmissa saappaissa eli v 2000 jälkeen tehdyissä (t7 koneissa)kai saa tehtyä pienellä vaivalla ton flexifuel asetuksen että autossa kelpaa mikä tahansa bensa litku seos.
mikähän mahtaa olla ns. halvin ostohinnaltaan oleva auto johon ton flexifuel muutoksen saa tehtyä helpoimmalla. tai sellainen auto jossa saa tehtyä helposti ja halvalla pelkän e85 muutoksen ohjausboxiin. ja auto ei siitä olisi moksiskaan.
tosin.. en tiedä kuinka monta vuotta suomen valtio on lupautunut tukemaan tota etanolibensaa tukiaisten muodossa.. onko tässä taas kehittymässä pienimuotoinen dieselhuijaus mikä tapahtui tässä männä vuosina.. kansa opetettiin haluamaan pieniä dieseleitä ekologisin syin ja kun kaikki niitä osti ja halusi niin polttoaineen yms hintoja nostettiinkin törkeesti.
nyt tämä "vihreäksi mainostettu" e85 on koevedos vaiheessa ..tienraivaajat opettelee niksit.. kun isompi osa kansasta alkaa haluamaan ostamaan flexifuel autoja niin tuetaan hintaa vielä pari vuotta, kunnes tarpeeksi iso prosentti uusista ja uudehkoista autoista on niitä ja sitten jossain valtion joukoissa "huomataankin" yhtäkkiä yllättävästi sopiva verotus ja rankaisurako niiden omistajille. isketäänkin sillekin lisäpolttoaine vero tms.. ekologisista syistä tietenkin. ei sen takia että valtion pitää verottaa ja rokottaa pihiä kansaa.
tollahan saisi kai siis ohjattua auton flexifueliksi eli kaikki bensat kelpaisi.
ei oo mikään halpa sadan euron juttu (vaan yli 500+ asennus) mutta luulen että monille kelpaisi se mahdollisuus että saa ajella millä seoksella tahansa.
jossain suomalaisella e85 sivulla ja keskustelussa kuulin että joku ukrainassa/englannissa toimiva etanoli muutospalojen myyjä on muuttunut epäluotettavaksi ja hitaaksi viime kuukausien aikana.
vanhemmissa saabeissa eli esim 9000 saappaissa kuulemma saa valittua joko tai boxin ohjauksesta.. eli joko bensalla tai e85sella.. ei molemmilla tai niiden sekoituksilla.. tää tieto ei yhtään helpota mun sisäistä kieroutumaa haluta 9000 turbosaabbi.
noissa uudemmissa saappaissa eli v 2000 jälkeen tehdyissä (t7 koneissa)kai saa tehtyä pienellä vaivalla ton flexifuel asetuksen että autossa kelpaa mikä tahansa bensa litku seos.
mikähän mahtaa olla ns. halvin ostohinnaltaan oleva auto johon ton flexifuel muutoksen saa tehtyä helpoimmalla. tai sellainen auto jossa saa tehtyä helposti ja halvalla pelkän e85 muutoksen ohjausboxiin. ja auto ei siitä olisi moksiskaan.
tosin.. en tiedä kuinka monta vuotta suomen valtio on lupautunut tukemaan tota etanolibensaa tukiaisten muodossa.. onko tässä taas kehittymässä pienimuotoinen dieselhuijaus mikä tapahtui tässä männä vuosina.. kansa opetettiin haluamaan pieniä dieseleitä ekologisin syin ja kun kaikki niitä osti ja halusi niin polttoaineen yms hintoja nostettiinkin törkeesti.
nyt tämä "vihreäksi mainostettu" e85 on koevedos vaiheessa ..tienraivaajat opettelee niksit.. kun isompi osa kansasta alkaa haluamaan ostamaan flexifuel autoja niin tuetaan hintaa vielä pari vuotta, kunnes tarpeeksi iso prosentti uusista ja uudehkoista autoista on niitä ja sitten jossain valtion joukoissa "huomataankin" yhtäkkiä yllättävästi sopiva verotus ja rankaisurako niiden omistajille. isketäänkin sillekin lisäpolttoaine vero tms.. ekologisista syistä tietenkin. ei sen takia että valtion pitää verottaa ja rokottaa pihiä kansaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Tässä sulle halpaa(suomen halvin 04vm farkku saappi)Flexfuel saappia! www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=494353#494353NonSenCe kirjoitti:olikos tää täällä jo? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20309.0
tollahan saisi kai siis ohjattua auton flexifueliksi eli kaikki bensat kelpaisi.
ei oo mikään halpa sadan euron juttu (vaan yli 500+ asennus) mutta luulen että monille kelpaisi se mahdollisuus että saa ajella millä seoksella tahansa.
jossain suomalaisella e85 sivulla ja keskustelussa kuulin että joku ukrainassa/englannissa toimiva etanoli muutospalojen myyjä on muuttunut epäluotettavaksi ja hitaaksi viime kuukausien aikana.
vanhemmissa saabeissa eli esim 9000 saappaissa kuulemma saa valittua joko tai boxin ohjauksesta.. eli joko bensalla tai e85sella.. ei molemmilla tai niiden sekoituksilla.. tää tieto ei yhtään helpota mun sisäistä kieroutumaa haluta 9000 turbosaabbi.
noissa uudemmissa saappaissa eli v 2000 jälkeen tehdyissä (t7 koneissa)kai saa tehtyä pienellä vaivalla ton flexifuel asetuksen että autossa kelpaa mikä tahansa bensa litku seos.
mikähän mahtaa olla ns. halvin ostohinnaltaan oleva auto johon ton flexifuel muutoksen saa tehtyä helpoimmalla. tai sellainen auto jossa saa tehtyä helposti ja halvalla pelkän e85 muutoksen ohjausboxiin. ja auto ei siitä olisi moksiskaan.
tosin.. en tiedä kuinka monta vuotta suomen valtio on lupautunut tukemaan tota etanolibensaa tukiaisten muodossa.. onko tässä taas kehittymässä pienimuotoinen dieselhuijaus mikä tapahtui tässä männä vuosina.. kansa opetettiin haluamaan pieniä dieseleitä ekologisin syin ja kun kaikki niitä osti ja halusi niin polttoaineen yms hintoja nostettiinkin törkeesti.
nyt tämä "vihreäksi mainostettu" e85 on koevedos vaiheessa ..tienraivaajat opettelee niksit.. kun isompi osa kansasta alkaa haluamaan ostamaan flexifuel autoja niin tuetaan hintaa vielä pari vuotta, kunnes tarpeeksi iso prosentti uusista ja uudehkoista autoista on niitä ja sitten jossain valtion joukoissa "huomataankin" yhtäkkiä yllättävästi sopiva verotus ja rankaisurako niiden omistajille. isketäänkin sillekin lisäpolttoaine vero tms.. ekologisista syistä tietenkin. ei sen takia että valtion pitää verottaa ja rokottaa pihiä kansaa.
hah. juu, ehkä tuollaiseksi on ok hinta, mutta "halpa" auto se ei ole.
halvan auton yläraja minusta menee sellaisessa summassa jonka joku duunari voi tienata parissa kuukaudessa.. eli sellainen jonka voi ostaa käteisellä muutaman kuun säästämisellä ilman että joutuu miettimään lainoja. eli käytännössä se menee jossain 300-2000e välillä. mitä halvempi sitä parempi tietenkin.
ps. minkäs rotune toi musta hurtta on, groenendal?
halvan auton yläraja minusta menee sellaisessa summassa jonka joku duunari voi tienata parissa kuukaudessa.. eli sellainen jonka voi ostaa käteisellä muutaman kuun säästämisellä ilman että joutuu miettimään lainoja. eli käytännössä se menee jossain 300-2000e välillä. mitä halvempi sitä parempi tietenkin.
ps. minkäs rotune toi musta hurtta on, groenendal?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-94 tai uudempi tonnari muutamalla satasella mutta sitten mennään kokoajan etanolilla. Satkujen vuosimalleja en muista kun siellä on jopa motornikkejä välissä.NonSenCe kirjoitti:mikähän mahtaa olla ns. halvin ostohinnaltaan oleva auto johon ton flexifuel muutoksen saa tehtyä helpoimmalla. tai sellainen auto jossa saa tehtyä helposti ja halvalla pelkän e85 muutoksen ohjausboxiin. ja auto ei siitä olisi moksiskaan.
Hitsausvehkeet pitää olla... mersussakin kestävemmät pellit...
Tai flexifuelina tosiaan nuo T7-koneiset. Eli esim. 9-3 turbo vuosituhannen vaihteesta, hinnat taitaa lähteä parista tonnista. Oman Aeroni luovutin eteenpäin vajaalla neljällä tonnilla, normiturboja pitäisi saada huomattavasti halvemmallakin.et kirjoitti:-94 tai uudempi tonnari muutamalla satasella mutta sitten mennään kokoajan etanolilla. Satkujen vuosimalleja en muista kun siellä on jopa motornikkejä välissä.NonSenCe kirjoitti:mikähän mahtaa olla ns. halvin ostohinnaltaan oleva auto johon ton flexifuel muutoksen saa tehtyä helpoimmalla. tai sellainen auto jossa saa tehtyä helposti ja halvalla pelkän e85 muutoksen ohjausboxiin. ja auto ei siitä olisi moksiskaan.
Hitsausvehkeet pitää olla... mersussakin kestävemmät pellit...
T7:n erottaa vanhemmasta koneesta siitä, että tuo sytkäkasetti on musta eikä punainen:
Tässä on T5
Ja tässä T7.
Tosin tuosta T5:stakin saa flexifuelin, mutta muistaakseni ei ihan pelkällä softalla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Jari Nysten
- Viestit: 389
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Jari Nysten
- Viestit: 389
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
**TÄÄLLÄ** paljon asiaa aiheesta.
Laittelen kokemuksia juu myöhemmin.
Laittelen kokemuksia juu myöhemmin.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
- Jari Nysten
- Viestit: 389
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Hyvin on sujunut, kulutus puoli on laskematta.J-P K kirjoitti:Joko oot koppeutunu ajokuntoon? Mites tämä kokeilu on sujunut?Jari Nysten kirjoitti:Mä laitoin toissapäivänä 400SE: hen 2x bioadapterin.
En ole ollut ajokunnossa käydäkseni hakemassa RE85:sta tankkiin.
Mutta hyvin on toiminut ihan raakaa RE85 käyttäen.
Hieman kylmänä lähtiessä vedonpuutetta joka tosin menee ohi 30 sekunnissa.
Ei lohkolämmitintä, ei käytetty edes coldstarttia.
Nyt taas noin puolet tankissa bensaa, syystä että valkeakoskelta ei saa RE85.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.11.2012 15:34
Sen verran voin kommentoida että mulla oli vm 2000 mondeossa tuollainen ukrainalainen bioadapter boxi kiinni noin 9kk ajan elikkäs reilu 40 tuhatta kilsaa ja hyvin pelasi. Ei ollu mitään ihmeitä ongelmia sen kanssa, kylmällä kelillä starttaus oli pidempi kuin bensalla. Halpaa ajoahan tuo ainakin oli, kulutuksessa en juuri muutosta huomannut mutta eipä sitä kyllä tullut mittailtuakaan