SUUTTIMEN TIIVISTE JA MOOTTORIÖLJYVUOTO
SUUTTIMEN TIIVISTE JA MOOTTORIÖLJYVUOTO
Tervehdys.!
Olen uusi täällä foorumilla. Toivottavasti joku vastailee asiallisesti pikku ongelmiini.
Jonkun verran diesel tekniikasta ja koneidenn moottoreiden ym korjauksesta perillä olevana, ( noin 20v. 1976-1996) fiat traktorihuoltoa pitäneenä, haluaisin/ olisin kiitollinen saamaan muutamaan mb c200cdi vm 2004 autoa koskeviin kysymyksiin vastauksia.
1. Auto oli huollossa koska vesipumppua/ ohjaustehostinta ym. laitteitä käyttävän hihnan kiristin pyörä hajosi.
2. Kaikki välipyörät, kiristinpyörä ja vesipumppu uusittiin.
3. samassa yhteydessä huomasivat, että 25.4.2012 uusituista suuttimen tiivisteprikoista 1 sylinterin prikka vuoti. Uusivat sen takuuseen.
4. Nyt kuitenkin noin 300-400 kilometrin jölkeen auton tietokone ilmoitti, että lisää 1,5l öljyä koneeseen. Ennen ei ole moista tarvinnut tehdä vaikka ajettu öljyillö noin 15-20000 km.
5. Otin suojan moottori päältä pois, ja huomasin, että 1. suuttimen kohdalta räiskyy moottoriöjlyä. Mistä kyseinen öljy voi vuotaa.?? En ole asiaa tarkemmin tutkinut, ja tietenkin vien auton uudelleen kyseiseen korjaamoon.
Pikkuhiljaa rupeaa vaikuttamaan siltä, että taitasis olla viisainta tehdä tällaiset tiivisteiden ym. vaihdot itse, verootenkin, kun korjaamolle on aiemminkin sattunut kaikenlaisia, pulttien ym. kiristämättä jättämisiä.
Tiedot kiitollisena vastaan ottaen.
Olen uusi täällä foorumilla. Toivottavasti joku vastailee asiallisesti pikku ongelmiini.
Jonkun verran diesel tekniikasta ja koneidenn moottoreiden ym korjauksesta perillä olevana, ( noin 20v. 1976-1996) fiat traktorihuoltoa pitäneenä, haluaisin/ olisin kiitollinen saamaan muutamaan mb c200cdi vm 2004 autoa koskeviin kysymyksiin vastauksia.
1. Auto oli huollossa koska vesipumppua/ ohjaustehostinta ym. laitteitä käyttävän hihnan kiristin pyörä hajosi.
2. Kaikki välipyörät, kiristinpyörä ja vesipumppu uusittiin.
3. samassa yhteydessä huomasivat, että 25.4.2012 uusituista suuttimen tiivisteprikoista 1 sylinterin prikka vuoti. Uusivat sen takuuseen.
4. Nyt kuitenkin noin 300-400 kilometrin jölkeen auton tietokone ilmoitti, että lisää 1,5l öljyä koneeseen. Ennen ei ole moista tarvinnut tehdä vaikka ajettu öljyillö noin 15-20000 km.
5. Otin suojan moottori päältä pois, ja huomasin, että 1. suuttimen kohdalta räiskyy moottoriöjlyä. Mistä kyseinen öljy voi vuotaa.?? En ole asiaa tarkemmin tutkinut, ja tietenkin vien auton uudelleen kyseiseen korjaamoon.
Pikkuhiljaa rupeaa vaikuttamaan siltä, että taitasis olla viisainta tehdä tällaiset tiivisteiden ym. vaihdot itse, verootenkin, kun korjaamolle on aiemminkin sattunut kaikenlaisia, pulttien ym. kiristämättä jättämisiä.
Tiedot kiitollisena vastaan ottaen.
Moi.!
Kiitos vastauksestasi
En ole tarkemmin tutkinut. Juuri ajattelin, että lähden paineilmalla puhdistamaan kyseisen kohdan, ja tutkin tilannetta. Seuraa palstaa, ilmoittelen täällä', jos saan selville vutokohdan. Se on meko moinen, koska auton allekkin juotaa moottorin kupeita, ja koteloita pitkin, niin että maassakin on öljyä.
Palataan asiaan.
Kiitos vastauksestasi
En ole tarkemmin tutkinut. Juuri ajattelin, että lähden paineilmalla puhdistamaan kyseisen kohdan, ja tutkin tilannetta. Seuraa palstaa, ilmoittelen täällä', jos saan selville vutokohdan. Se on meko moinen, koska auton allekkin juotaa moottorin kupeita, ja koteloita pitkin, niin että maassakin on öljyä.
Palataan asiaan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ensimäine mitä tulee mieleen on että ölyn vaidossa on laiteettu öljyä
juuri ja juuri alarajaan ja sitten kun autoll hiukan ajeltu/lämpö vaihtelle niin
tipahta taso rajanalle,
suutin jutusta tulee miellen että se suutimen suunalta roiskuva on diseliä
(mutta vanha kone korjaaja sen kyllä erottaisi)
mikä roiskuu vuotavasta pohja prikanvälistä tai halkimennestä holkki mutterista, löysälle jäänestä sähhkö"päästä"
öljyä vois tulla rikki meneestä ventiili kopasta(ei niin tavotonta että halkeaa/murtuu jumituneen suutimen irrotukseta,
mutta jos suutin oli juuri ollut irtia ja sen jälkeen ei vuotanut niin sitten on tuskin ehtinyt jumitumaan niin palljon että ei sovinnola irti lähtisi,
toinen vois olla huohotus systeemi
juuri ja juuri alarajaan ja sitten kun autoll hiukan ajeltu/lämpö vaihtelle niin
tipahta taso rajanalle,
suutin jutusta tulee miellen että se suutimen suunalta roiskuva on diseliä
(mutta vanha kone korjaaja sen kyllä erottaisi)
mikä roiskuu vuotavasta pohja prikanvälistä tai halkimennestä holkki mutterista, löysälle jäänestä sähhkö"päästä"
öljyä vois tulla rikki meneestä ventiili kopasta(ei niin tavotonta että halkeaa/murtuu jumituneen suutimen irrotukseta,
mutta jos suutin oli juuri ollut irtia ja sen jälkeen ei vuotanut niin sitten on tuskin ehtinyt jumitumaan niin palljon että ei sovinnola irti lähtisi,
toinen vois olla huohotus systeemi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hei.
Kiitos vaan vastauksista, mutta kyllä tosiaan dieselin ja moottoriöljyn haju on aivan, eri, ja jos suutin vuotaa dieseliä, niin sen haju tulee jopa auton sisälle, (näin ainakin aiemmin)
Täytyy puhdistella paikat ja katsella.
Moottoriölyä se on, kun vuotaa uloskin, se menee suuttimien kiinnityslinjaa pitkin moottorin takapäähän, mistä vuotaa tippoina uos.
Kiitos vaan vastauksista, mutta kyllä tosiaan dieselin ja moottoriöljyn haju on aivan, eri, ja jos suutin vuotaa dieseliä, niin sen haju tulee jopa auton sisälle, (näin ainakin aiemmin)
Täytyy puhdistella paikat ja katsella.
Moottoriölyä se on, kun vuotaa uloskin, se menee suuttimien kiinnityslinjaa pitkin moottorin takapäähän, mistä vuotaa tippoina uos.
Moro vsaan.
Joo katottiin sitä tuolla hallissa tarkemmin, ja lattameisselin levyinen reikä näkyy olevan venkttiilikopan etureunassa jakoketju siitä roiskii öljyä pihalle. helevetti huonolla tuurilla siitä olis saattanu irrota sellamem peukalonkynnen kokonen pala, ja sitä tietä jakoketjun väliin, ja silleen On se kun on ulosvetäjät suuttimille, ja pelit, silti pitää sorkkaraudoilla repiä osia irti. Kyllä ne joskus oli noissa minunkin hommissa suuttimet niin pikeentyny tiukkaan, että tuntu että katkeaako runko ennenkun lähtee, mutta taidolla vaan ehjänä pois. No joillekkin on leka työkalu, toisille rikkomisväline,,, Ha ha,,,,,Mulla on kuvaakin siitä reiästä, kun saan ne tuolta kamerasta ulos.
Joo katottiin sitä tuolla hallissa tarkemmin, ja lattameisselin levyinen reikä näkyy olevan venkttiilikopan etureunassa jakoketju siitä roiskii öljyä pihalle. helevetti huonolla tuurilla siitä olis saattanu irrota sellamem peukalonkynnen kokonen pala, ja sitä tietä jakoketjun väliin, ja silleen On se kun on ulosvetäjät suuttimille, ja pelit, silti pitää sorkkaraudoilla repiä osia irti. Kyllä ne joskus oli noissa minunkin hommissa suuttimet niin pikeentyny tiukkaan, että tuntu että katkeaako runko ennenkun lähtee, mutta taidolla vaan ehjänä pois. No joillekkin on leka työkalu, toisille rikkomisväline,,, Ha ha,,,,,Mulla on kuvaakin siitä reiästä, kun saan ne tuolta kamerasta ulos.