Automaatti luistaa mahdottoman paljon kylmänä. Miksi?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Automaatti luistaa mahdottoman paljon kylmänä. Miksi?

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Mulla on 928 possu vm. -79 ja siinä on kolmilovinen ässämersun automaatti. Loota luistaa tosi paljon kun auton laittaa käymään ulkona vietetyn ajan jälkeen näillä keleillä. samoin jos heti käynnistyksen jälkeen laittaa vaihteen päälle niin miettii jonkin aikaa.

Lämpimänä toimii muuten kuten pitääkin mutta kolmoselle vaihtaessa ajoittain paukauttaa.

Onko öljyt vain vähissä vai rupeenko etsimään uutta laatikkoa?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kato nyt ensin ne öljyt
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Fenton kirjoitti:Kato nyt ensin ne öljyt
Ei onnistu ihan helpolla kotioloissa vaikkei tietokonetta tarvikkaan. Mittatikkua ei ole, pitäisi päästä auton alle. Vaihteisto on takapenkkien alla joten koko autoa pitäisi saada ylöspäin, ja perästä päin vielä reilusti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No siitä öljyn tarkistamisesta tai jopa vaihdosta kannattaa alottaa.

Ja auto pitää olla suorassa kun öljyt tarkistetaan.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Joo kyllähän tuo öljy on meleko tärkeässä roolissa automaatin toimintaa...että ei muuta kuin nosturille ja roppu auki. Tietysti hieman osviittaa saa jo ulkoisellakin tutkimuksella....onko laatikko kourrutettu kauttaaltaan vuotavalla öljyllä, vähän nokottaa öljypohjan tiivisteestä tai täysin kuiva ympäriinsä, mutta silti sinne pitää päästä näkemään öljytaso ja milloin ne on viimeksi vaihdettu ja jos vaihdettu, tuliko edes sinneppäinkään mitä siellä olisi pitänyt öljylaadun/merkin olla, ja jos ei tiedossa, niin suosista vaihtaa sinne ne öljyt mitä siellä pitää olla virallisen manuaalin mukaan (eikä kuunnella sitä kylän viisainta, jolla toiminut jopa peräöljyllä automaatti :wink: )


....ja vasta tämän jälkeen miettiä onko laatikossa vikaa 8)


edit. ai niin, siinähän on Mersun laatikko, että ehkä joku osaa sanoa vian/syyn jo tiedossa olevilla oireilla :pappa:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

öljyt ja vaihteistoöljynsuodatin on tuoreet, viime kesältä ja ajettu alle 500 kilsaa. Oletettavasti öljyt on oikeat kun on huoltoliikkeessä vaihdettu ja siellä kyllä pitäisi mersun lootaölpät osata vaihtaa. Toki jos öljyn määrä on noilla kilsoilla huvennut niin paljon niin työtä sekin aiheuttaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”