Missä viipyy V-8 superturbo, vai viipyykö?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
HVM

Missä viipyy V-8 superturbo, vai viipyykö?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Niin, onkos ameriikahuimien mualimanlopun diiselikaseista rakennettu näitä kiukkuisempia versioita? Minun korviini ei ole kantautunut tietoa että olisi.

Vai tukehtuuko homma jakajapumppuun? :roll:

Tuli vaan mieleen kun istuksin tässä päivänä eräänä turpotiisseli chevyn kyydissä, lutmakka peli, mutta kärsii pahasti tehonpuutteesta. :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

On niitä tehty mutta ei niinkään nuista GM:n vinkkeleistä kun eivät niin pomminvarmoja ole vakionakaan. Mutta tehty on nuistakin http://www.student.oulu.fi/~jpontys/diesel.html

Oulusta löytyy yksi varsin vahva cummins http://samba.student.oulu.fi/~jpontys/cummins.html mutta tuo sivu ei ole enään käytössä. Tuo on kyllä suoranainen opetus-sivusto ja harmi ettei sitä löydy - en itseasiassa löytänyt edes googlettamalla :cry: Tekun penkissä muistaakseni jonkin verran toistatuhatta newtonia ja kaakit luokkaa 800 8)
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kyllä ne lätäkön tuollapuolen rakentelevat noin 1000-heppaisia pelejä, pääasiallisesti Cumminsseista. Google kertonee loput? :wink:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Joo, jenkeillä on paljonkin referenssiä yli 1000hp cumminsseista. Löytyy mukavia varttimailipätkiäkin missä dodget liikahtaa ihan kivasti. Jopa kotimainen super-turbomersukin joutuu jo tiukille :wink:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:On niitä tehty mutta ei niinkään nuista GM:n vinkkeleistä kun eivät niin pomminvarmoja ole vakionakaan. Mutta tehty on nuistakin http://www.student.oulu.fi/~jpontys/diesel.html
Tuossapa samaisen herran DTurbo-harjoitteluprojekti: http://www.62-65-dieselpage.com/readers/timo.htm

Asuu tossa parinkilsanpäässä...Oon koittanut sitä usuttaa appiukkonsa S124:n kimppuun, mut ei oo vielä ottanut tulta.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No onhan niitä olemassa, hävisipä tämäkin aukko sivistyksestä :arrow: se on nyt aukoton. 8)
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

XUX63 kirjoitti:Oulusta löytyy yksi varsin vahva cummins http://samba.student.oulu.fi/~jpontys/cummins.html mutta tuo sivu ei ole enään käytössä. Tuo on kyllä suoranainen opetus-sivusto ja harmi ettei sitä löydy - en itseasiassa löytänyt edes googlettamalla :cry: Tekun penkissä muistaakseni jonkin verran toistatuhatta newtonia ja kaakit luokkaa 800 8)
Cummins Suburbaniin rojekti löytyy osoitteesta http://www.devilscastle.net/ (ei muuten ole Oulussa tuo rakenteilla vaikka alkuperäiset sivut olivatkin oulun yliopiston palvelimella.)

Tekulla kävi tänäsyksynä uudempi RotkeRam joka antoi 500+hv ja ~1500Nm rullille tuplaturpojen säestyksellä ja ~4bar ahdoilla. Oli tuostakin joku kuva jossainpäin nettiä, taisi Kalajoen tienoilta olla.

Ja miksei Chevyn kaseista ole tehty superturpoja, homma kaatuu siihen että kampiakselin laakeripukit pettävät jo vakiotehoillakin...
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Melitos kirjoitti:Ja miksei Chevyn kaseista ole tehty superturpoja, homma kaatuu siihen että kampiakselin laakeripukit pettävät jo vakiotehoillakin...
On toki tehty, läheskään aina ei tosin ihan vakiohiluilla.
Muistetaampa sellainenkin juttu, ettei kukaan tyhmäkään, normaalilompakolla henkilö varustettu lähde tekemään OM603 vaparista 500 heppaa eihän? Kaikki ne on turbon vahvistetuilla osilla toteutettu.

Eräskin turbo (vai peräti tupla- en muista) chevy II helsingistä löytyy, 350 peruskoneena, ollut kasassa nelisen vuotta jo. Tehojakin pisaa.
Muitakin on, kyllä niistä yleensä jotain hajoaa sehän on selvä, tai oikeastaan sama juttu kuin mersujen kanssa, ei ne hajoa, niihin vain vaihdetaan kuluvia osia :wink: :lol:

Edelleen muistutan että Chevyn 350 & co on maailman suosituimpia virityskoneita. Osia saa hyvin laidasta laitaan, myös hintahaitarissa. Teholukemiakin löytyy jos jonkinlaisia. :wink:
Avatar
santtu
Viestit: 172
Liittynyt: 01.10.2005 9:14
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

raul kirjoitti:
Eräskin turbo (vai peräti tupla- en muista)

tupla
-blöö-
dodge dart -67-
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

raul kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Ja miksei Chevyn kaseista ole tehty superturpoja, homma kaatuu siihen että kampiakselin laakeripukit pettävät jo vakiotehoillakin...
On toki tehty, läheskään aina ei tosin ihan vakiohiluilla.
Muistetaampa sellainenkin juttu, ettei kukaan tyhmäkään, normaalilompakolla henkilö varustettu lähde tekemään OM603 vaparista 500 heppaa eihän? Kaikki ne on turbon vahvistetuilla osilla toteutettu.

Eräskin turbo (vai peräti tupla- en muista) chevy II helsingistä löytyy, 350 peruskoneena, ollut kasassa nelisen vuotta jo. Tehojakin pisaa.
Muitakin on, kyllä niistä yleensä jotain hajoaa sehän on selvä, tai oikeastaan sama juttu kuin mersujen kanssa, ei ne hajoa, niihin vain vaihdetaan kuluvia osia :wink: :lol:

Edelleen muistutan että Chevyn 350 & co on maailman suosituimpia virityskoneita. Osia saa hyvin laidasta laitaan, myös hintahaitarissa. Teholukemiakin löytyy jos jonkinlaisia. :wink:
Täysin samaa mieltä, itelläki tommonen 350 tallin lattialla.
Sitte sillä yhellä porukalla on parikin kappaletta 454+tuplaturbot
Mutta eikös tässä kyselty nimenommaan diisseleitä?
HVM kirjoitti:ameriikahuimien mualimanlopun diiselikaseista rakennettu näitä kiukkuisempia versioita
Niitten kanshan GM:llä oli alussa vähä hakusessa. :roll:
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”