X-pipe, mistä?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

X-pipe, mistä?

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Elikkäs kysymys kuuluu että mistä suomessa saa tälläisen liitos putken pakoputkeen, kun tällaiselle olisi tarvista, ja missä hinnat liikkuvat suomessa

Kuva
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eipä toi ole paha tehdä itekään... :roll:

Ota neljä 90-asteen mutkaa, katkaise kaksi puoliksi, niin saat neljä 45-asteista ja kaksi 90-asteista. Hitsaile niistä tommoset "vasen 45, oikea 90, vasen 45" kipaleet. Sitten "polvesta" siivu pois ja kikkareet yhteen. Päihin muhvit tai laipat ja valmista tuli.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Eikös niistä taka-akselin ylitysputkista tommonen tulis tosi helpolla, "polvista" yhteen vaan.
Pro HVM
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tulee, mutta tuleeko liian iso?

Tommosta ei muuten vanhalla Esabilla pysty hitsaamaan. Se on fakta. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Martelius :idea: Uskon että löytyy hyllystä.
Datsun Bluebird
Mb Vito
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sivonen kirjoitti:Tommosta ei muuten vanhalla Esabilla pysty hitsaamaan. Se on fakta. :shock:
Höpöhöpö, jos kerta Nisua pystyy hitsaamaan, niin menee tommonenkin.
:wink: :lol:
Toihan on kuitenkin ainakin millistä tavaraa...
Pro HVM
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Höh, ei pöhölö menny vipuun. :(
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sivonen kirjoitti:Höh, ei pöhölö menny vipuun. :(
Jaa, oisko mun ny pitäny tekassa yks niinku malliksi?
Pro HVM
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Rässi66 kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Höh, ei pöhölö menny vipuun. :(
Jaa, oisko mun ny pitäny tekassa yks niinku malliksi?
No tuskin kahta samanlaista pystyy tekeen ???


:lol: :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pakko nyt sitten kysyä mikä merkitys tuollaisella putkella on?Tasaako jotenkin pakokaasujen virtausta eri sylintereissä vaiko mitenkäkö...
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Tasoittaa vastapaineen. Eli jos tuosta nyt ottaa keskipöntön veke niin vääntöalue muuttuu ja todennäköisesti tehot putoaa jonkunverran, kun tuo m119 on juurikin vastapainekone, sama nyt tuollainen laittaa putkeen kun kerran joutuu uusimaan putkea, kun vaihtoehtona on suorat putket tai tuo siihen tilalle. Pitää tässä soitella ja jos ei ala löytymään niin pitää alkaa itse kötöstää. Saa nähdä minkä verran vaikuttaa ääniin kun nyt on jo kohtuu hyvät sävelet rosteriputkistossa ;) ..tietenkää ees pikkulinnut pysy puussa ku ohi ajaa :D
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Joskus nuorena miehenä värkättiin ameriikalaisiin kasikoneisiin ns. H-putki, piti olla sama vaikutus. Pakoputket yhdistettiin mahdollisimman lähellä pakosarjaa toisiinsa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Toinen vaihtoehto on sitten H-putki, löytyy omasta Kaminasta.
Jenkkilässä näistä on peistä taitettu paljonkin, tässä kiteytys:
www.stangnet.com kirjoitti:As a general rule, H pipes allow for more low-end torque and slightly less Horse Power than X pipes do. Also, the sound note is quite different. The X pipe has a raspy sound while the H pipe is more “muscle car” sounding. As mentioned, the mid-pipe choice seems to a personal sound preference and most people who use chambered mufflers opt for the H pipe, while the straight through users tend to choose the X pipe. Typically, the X pipe/straight through muffler combination yields higher HP and lower torque than the H pipe/chambered muffler design.
Soundi voisi olla otollisempi H-putkella. Alavääntökin paranis.
Ainakin paljon helepompi tehä.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo H-putki löytyy myös DeSoton putkistosta. :D

Omia kokemuksia ei ole ilman h-putkea mutta monet sanoneet että parantaa alavääntöä ja pehmentää ääniä. :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mika.T kirjoitti:

Omia kokemuksia ei ole ilman h-putkea mutta monet sanoneet että parantaa alavääntöä ja pehmentää ääniä. :D
Kleemanilla kun olin kouluttautumassa ja tuli MB:n SL :n putkistoa tutkailtua. No tuli siinä puheeksi tuo H -putkikin.

Kleemannin asentajan Kennethin mielipide poistamisesta oli...


"If You take that of, it`s sound`s like fishing boat".... blub...blub..blub.:lol:
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 19.1.2007 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

:D jenkkifoorumilta löytyy aika paljon juttua tuon x pipen asennuksesta ja tyytyväistä kommenttia tullu aika paljon, yks oli jopa dynottanu amg:nsä niin olikohan saanut 7-8hp lisää tuolla hommalla. se nyt ei pääsääntöinen tarkoitus tässä oo vaan saada tuo 30kg painava keskipönttö veke, joka kaiken lisäksi on mennyt jo huonoksi. tekijäkin löytyi x putkelle ja hinta on inhimillinen, sellainen että ei kannata itse alkaa taiteilla sitä. tulee kuitenki yhden sortin kötöstys, niinku saranoistaki jotka entiseen tein :D
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Tuo X-putki muuttaa ainakin ääniä paljon tasaisemmiksi noissa vanhoissa ameriikan veekaseissa. Kaverilla on tuommoinen isolohko-Challengerissa. Taisipa tehdä noin miten Sivonen sanoikin. Tehollista hyötyä saa jonkin verran ainakin jos on tehoihin nähden alimitoitetut putket. Näin olen ollut ymmärtävinäni ameriikan lehtien testeistä. Pääsee kaasut vitaamaan vähän niinku molempia putkia pitkin.
Summitilta voipi vähän kattella valmiita malleja ja hintahaarukkaa. Suomesta saa varmaan esimerkiksi Racersplacelta tai US-Partsilta
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

äänet tuossa on nyt suht kohdallaan, vaan varmaan ens kesän aikaan paranee viel hieman ku vähän väkertää ;) nyt on semmonen luputtava kasi ollu tyhjäkäynnillä mut ku kaasua polkasee niin murahtanu ihan kivasti. saa nyt nähä mimmoset tulee, kokeilemallahan se selvii
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

OT? Miulapa oli GPz-Kawassakin tehtaan jäliltä semmonen H-putki. :lol:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No entäpä jos laittaa O-putken
:idea:
Muitakin huipputuotteita näkyy löytyvän tästä firmasta :happy:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Tässä tullaan taas tähän eli mistä loppupeleissä on kyse? Eli minusta parhaan pölinän jenkkeihin saa erillisillä putkilla. Sellainen mukava vähän epätasainen pölinä. 8)

Mutta sitten tuohon yhdistämiseen. Putkeen tulee kevyt alipaine jokakerta kun yhdestä pytystä tullut pakokaasu poistuu putkesta. Tämä alipaine parantaa seuraavan avautuvan pakoventtiilin virtausta imemällä pakokaasua putkeen. Jos putket on erillään niin tämä etu osittain häviää johtuen sytytysjärjestyksestä ja tästä syystä putket halutaan yhdistään. Tietenkin yhdistämismenetelmissä on sitten erikoulukuntia. Eikös nuo vastapaine-jutut ja pakoimpulssit ole noita kaksitahtisten murheita?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu, noista jenkkien H-putkista tuli pikkupoikana luettua V8:sta,arvelinkin että samaa ajetaan tuolla takaa...
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mites tuo X-putki tai H-putki toimisi V6:sen kanssa, vai toimisiko?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”