W114 ongelmia...
W114 ongelmia...
Nyt kaivattaisiin vähän helppiä. Kyseessä on 250 kahdella Zenithillä. Auto on ollut itselläni vasta vajaan viikon, eikä aikaisempaa kokemusta kyseisestä koneesta löydy.
Eli asiaan... auto käynnistyy laakista, sekä kylmänä että kuumana. Tyhjäkäynti OK.
Ongelma ilmenee kiihdytettäessä paikaltaan. Kevyellä kaasulla lähtee liikkeelle, mutta vaikka painaisi poljinta pohjaan saakka, kiihtyminen tapahtuu hyvin verkkaisesti. Kun kaasua painaa enemmän niin toisinaan vähän köhii, mutta sammumaan en ole vielä saanut. Havaintona vielä semmoinen seikka, että välillä tuntuu vastaavan kaasuun paremmin, koneen lämmöillä en ole havainnut vaikutusta asiaan.
Sitten kun vauhtiin ollaan päästy, niin liikkuu ja vastaa kaasuun kohtuullisen hyvin.
Eli semmoista. Edellinen omistaja sanoi, että kaasareissa eivät bensapinnat ole ihan kohdillaan. Voisiko olla siinä? Toisaalta auto on seissyt talven yli, eikä sillä ole juurikaan tänä vuonna ajeltu, ehkäpä se kaipaa vähän ajoa?
Kaasarispesialistit tuntuvat nykyään olevan harvassa ja niilläkin muutamalla on useamman viikon jonot... Eikä näin hyvillä ilmoilla raaskisi auto seisottaa parkissakaan... eli kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Eli asiaan... auto käynnistyy laakista, sekä kylmänä että kuumana. Tyhjäkäynti OK.
Ongelma ilmenee kiihdytettäessä paikaltaan. Kevyellä kaasulla lähtee liikkeelle, mutta vaikka painaisi poljinta pohjaan saakka, kiihtyminen tapahtuu hyvin verkkaisesti. Kun kaasua painaa enemmän niin toisinaan vähän köhii, mutta sammumaan en ole vielä saanut. Havaintona vielä semmoinen seikka, että välillä tuntuu vastaavan kaasuun paremmin, koneen lämmöillä en ole havainnut vaikutusta asiaan.
Sitten kun vauhtiin ollaan päästy, niin liikkuu ja vastaa kaasuun kohtuullisen hyvin.
Eli semmoista. Edellinen omistaja sanoi, että kaasareissa eivät bensapinnat ole ihan kohdillaan. Voisiko olla siinä? Toisaalta auto on seissyt talven yli, eikä sillä ole juurikaan tänä vuonna ajeltu, ehkäpä se kaipaa vähän ajoa?
Kaasarispesialistit tuntuvat nykyään olevan harvassa ja niilläkin muutamalla on useamman viikon jonot... Eikä näin hyvillä ilmoilla raaskisi auto seisottaa parkissakaan... eli kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Viimeksi muokannut Tarmo, 17.10.2006 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ne on muuten vanhemmiten ihan mualimanlopun mehumaijat ne Zenithit. Joskus aikoinaan niiden kanssa on tullut tapeltua ihan kotitarpeiksi, synkronointi taitaa olla se yleisin vika, tai sitten alipainevuoto, tai sitten hapettumat, tai sitten kulumaviat, tai sitten...
Aukeaakos kakkoskurkut, tai onko ne raollaan koko ajan laiha seos?
Muuan 525 bemussa oli ottiatuota Tarmon kuvailema vika, syyllinen löytyi lopulta kannentiivisteen lahonneista liekkirenkaista paineet seilasi pyttyjen välillä miten sattuu.
Mersulla on ollut suunnilleen aina perversioita kaasarien suhteen, ei se elo juuri sen auvoisempaa ole juuttuvakurkkuisen Zenithinkään kanssa...
Aukeaakos kakkoskurkut, tai onko ne raollaan koko ajan laiha seos?
Muuan 525 bemussa oli ottiatuota Tarmon kuvailema vika, syyllinen löytyi lopulta kannentiivisteen lahonneista liekkirenkaista paineet seilasi pyttyjen välillä miten sattuu.
Mersulla on ollut suunnilleen aina perversioita kaasarien suhteen, ei se elo juuri sen auvoisempaa ole juuttuvakurkkuisen Zenithinkään kanssa...
Omgelma ainakin osittain tuossa selvisi... eikkäs laatikko elää vähän omaa elämäänsä. Välillä tuntuu olevan nelosen pesässä vaikka ollaan vasta lähdössä liikkeelle, ihme homma ettei tunnu vetävän. Pakkovaihteilla pelaa suht OK, mitä nyt kolmoselta vaihtaa neloselle suht nopsaan.
Kaasarin säädöissäkin on kyllä jotain pientä, sillä kun Aki H heilutteli tyhjäkäynnillä olevan pystärin pakoputken edessä tyhjää muovista limupulloa jonkun sekunnin, ehti se jo sulaa toiselta puolelta muodottomaksi.
Kaasarin säädöissäkin on kyllä jotain pientä, sillä kun Aki H heilutteli tyhjäkäynnillä olevan pystärin pakoputken edessä tyhjää muovista limupulloa jonkun sekunnin, ehti se jo sulaa toiselta puolelta muodottomaksi.
No niin, nyt pystäri on "tikissä"... tai ainakin melkein. Syynä huonoon käyntiin oli edellisen omistajan tekemät viritykset, eli kaasarit olivat ihan päin vittua säädetty, sitten vielä bonuksena vuotava imusarja.
Nyt siis käy ja kukkuu, ja kävin eilen leimallakin... ei tosin mennyt läpi, syynä mykät jarruvalot. Pienen tutkimuksen jälkeen tehdyt havainnot:
-Sulake on ehjä
-Polttimot ovat ehjät ja lampunkannat eivät ole ruosteessa tms.
-"Jarruvalokytkin" on ehjä
Eli jostain matkalta löytynee vika, mutta mistä? Vinkkejä mistä jatketaan..
Nyt siis käy ja kukkuu, ja kävin eilen leimallakin... ei tosin mennyt läpi, syynä mykät jarruvalot. Pienen tutkimuksen jälkeen tehdyt havainnot:
-Sulake on ehjä
-Polttimot ovat ehjät ja lampunkannat eivät ole ruosteessa tms.
-"Jarruvalokytkin" on ehjä
Eli jostain matkalta löytynee vika, mutta mistä? Vinkkejä mistä jatketaan..
Wike-> Saman sulakkeen takana on muutakin, oisko ollut vilkut ja bensamittari... eli pitäisi olla tosiaa tikissä. Juu, kytkimen mittasin kyllä. Kai se on ruvettava johotja kaivelemaan...
A. Hara->Katsoin parhaimmaksi jättää niiden kanssa pelaamisen ammattimiehille... eli vein koslan Autopalvelu harklinille, joka ne rukkasi kuntoon. Laatikossa ei loppujen lopuksi ollut mitään vikaa, nyt kun kone käy nätisti, niin laatikkokin toimii... outo juttu.
A. Hara->Katsoin parhaimmaksi jättää niiden kanssa pelaamisen ammattimiehille... eli vein koslan Autopalvelu harklinille, joka ne rukkasi kuntoon. Laatikossa ei loppujen lopuksi ollut mitään vikaa, nyt kun kone käy nätisti, niin laatikkokin toimii... outo juttu.