W114 ongelmia...

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

W114 ongelmia...

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Nyt kaivattaisiin vähän helppiä. Kyseessä on 250 kahdella Zenithillä. Auto on ollut itselläni vasta vajaan viikon, eikä aikaisempaa kokemusta kyseisestä koneesta löydy.

Eli asiaan... auto käynnistyy laakista, sekä kylmänä että kuumana. Tyhjäkäynti OK.
Ongelma ilmenee kiihdytettäessä paikaltaan. Kevyellä kaasulla lähtee liikkeelle, mutta vaikka painaisi poljinta pohjaan saakka, kiihtyminen tapahtuu hyvin verkkaisesti. Kun kaasua painaa enemmän niin toisinaan vähän köhii, mutta sammumaan en ole vielä saanut. Havaintona vielä semmoinen seikka, että välillä tuntuu vastaavan kaasuun paremmin, koneen lämmöillä en ole havainnut vaikutusta asiaan.
Sitten kun vauhtiin ollaan päästy, niin liikkuu ja vastaa kaasuun kohtuullisen hyvin.

Eli semmoista. Edellinen omistaja sanoi, että kaasareissa eivät bensapinnat ole ihan kohdillaan. Voisiko olla siinä? Toisaalta auto on seissyt talven yli, eikä sillä ole juurikaan tänä vuonna ajeltu, ehkäpä se kaipaa vähän ajoa?

Kaasarispesialistit tuntuvat nykyään olevan harvassa ja niilläkin muutamalla on useamman viikon jonot... Eikä näin hyvillä ilmoilla raaskisi auto seisottaa parkissakaan... eli kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Viimeksi muokannut Tarmo, 17.10.2006 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ne on muuten vanhemmiten ihan mualimanlopun mehumaijat ne Zenithit. :shock: Joskus aikoinaan niiden kanssa on tullut tapeltua ihan kotitarpeiksi, synkronointi taitaa olla se yleisin vika, tai sitten alipainevuoto, tai sitten hapettumat, tai sitten kulumaviat, tai sitten... :lol:

Aukeaakos kakkoskurkut, tai onko ne raollaan koko ajan :arrow: laiha seos? :idea:

Muuan 525 bemussa oli ottiatuota Tarmon kuvailema vika, syyllinen löytyi lopulta kannentiivisteen lahonneista liekkirenkaista :arrow: paineet seilasi pyttyjen välillä miten sattuu. :shock:

Mersulla on ollut suunnilleen aina perversioita kaasarien suhteen, ei se elo juuri sen auvoisempaa ole juuttuvakurkkuisen Zenithinkään kanssa... :jerkit:
Avatar
Muffler
Viestit: 94
Liittynyt: 05.11.2005 15:53
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Muffler »

Kyl se ongelma on siinä että niitä ei vaan pidetä kunnossa.
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Muffler kirjoitti:Kyl se ongelma on siinä että niitä ei vaan pidetä kunnossa.
Eiks tän vois laittaa tonne Mekkaan? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tarmo kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Kyl se ongelma on siinä että niitä ei vaan pidetä kunnossa.
Eiks tän vois laittaa tonne Mekkaan? :roll:

:lol: Joo, laitellaan. :lol:
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Omgelma ainakin osittain tuossa selvisi... eikkäs laatikko elää vähän omaa elämäänsä. Välillä tuntuu olevan nelosen pesässä vaikka ollaan vasta lähdössä liikkeelle, ihme homma ettei tunnu vetävän. Pakkovaihteilla pelaa suht OK, mitä nyt kolmoselta vaihtaa neloselle suht nopsaan.

Kaasarin säädöissäkin on kyllä jotain pientä, sillä kun Aki H heilutteli tyhjäkäynnillä olevan pystärin pakoputken edessä tyhjää muovista limupulloa jonkun sekunnin, ehti se jo sulaa toiselta puolelta muodottomaksi. :lol:
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

No niin, nyt pystäri on "tikissä"... tai ainakin melkein. Syynä huonoon käyntiin oli edellisen omistajan tekemät viritykset, eli kaasarit olivat ihan päin vittua säädetty, sitten vielä bonuksena vuotava imusarja.

Nyt siis käy ja kukkuu, ja kävin eilen leimallakin... ei tosin mennyt läpi, syynä mykät jarruvalot. Pienen tutkimuksen jälkeen tehdyt havainnot:
-Sulake on ehjä
-Polttimot ovat ehjät ja lampunkannat eivät ole ruosteessa tms.
-"Jarruvalokytkin" on ehjä

Eli jostain matkalta löytynee vika, mutta mistä? Vinkkejä mistä jatketaan.. :?: :!:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Mittaa että tuleeko sulakkeelle virtaa, jos tulee niin siitä vain seuraamaan johtoja lampuille asti. Tarkistithan kytkimen mittaamalla?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Sääditkö zeniitit itse?
Saitko laatikonkin kuntoon?
Vaihdoitko sulakkeen siitä huolimatta että se näyttää ehjältä? :lol:

Tuo W114:n tuplakaasarikutonen (M180?) on mielestäni komee 8) ...ja jos vielä kaksoiskaasutinsysteemi pelaa mukavasti ilman isompaa kulumaa niin sitä hienompaa. :)
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Wike-> Saman sulakkeen takana on muutakin, oisko ollut vilkut ja bensamittari... eli pitäisi olla tosiaa tikissä. Juu, kytkimen mittasin kyllä. :D Kai se on ruvettava johotja kaivelemaan...

A. Hara->Katsoin parhaimmaksi jättää niiden kanssa pelaamisen ammattimiehille... eli vein koslan Autopalvelu harklinille, joka ne rukkasi kuntoon. Laatikossa ei loppujen lopuksi ollut mitään vikaa, nyt kun kone käy nätisti, niin laatikkokin toimii... outo juttu.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tarmo kirjoitti:Laatikossa ei loppujen lopuksi ollut mitään vikaa, nyt kun kone käy nätisti, niin laatikkokin toimii... outo juttu.
No eikö se aski kuuntele koneen alipaineita ja säädy siitä?
Nyt jos koneen käynti seikkailee, niin ne alipaineetkin on sieltä tänneppäin.
Pro HVM
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Ninpä se taitaa noissa vanhemmissa olla?
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Oisko takavaloille menevä liitin vaan hapettunnu ku ei jarruvalot pelaa...?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

No niin, nyt pelaa valot. :idea: Räpläsin sulaketta vielä kertaalleen ja rupesi pelaamaan... oli vaan hapettunut, vaikkei hetsilleen siltä näyttänyt. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”