Kulutus w115 2.3l bensa ?

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Kulutus w115 2.3l bensa ?

Viesti Kirjoittaja saot »

Eli mikä olisi kyseisen auton maantie ja kaupunki kulutus suurin piirtein?
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

2,3 litran kone pystärissä ei varmaankaan ole alkuperäinen installaatio? Oliko moottorin numeroa tiedossa?

Ihan varmaa on että ilman myötätuulta tai alamäkeä sillä ei juuri alle kympin syönteihin pääse. Pari kymppiä menee helpostikin jos on vähän jotain vikaa jossain tai raskas jalka. Eipähän ainakaan tule ekohippi olo.
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja saot »

Ei oo koneen numeroa tiedossa. Ainoastaan, että rivi kutonen ja kaasari.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Juhanit kirjoitti:2,3 litran kone pystärissä ei varmaankaan ole alkuperäinen installaatio?
Niitä on alkuperäisenä neloskoneella ja kutoskoneella... W114 230.6 ja W115 230... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

enpä usko että alle kympillä menee. pikemminkin 10-15. eihän ne siis paljoa kuluta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

RoopeK kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:2,3 litran kone pystärissä ei varmaankaan ole alkuperäinen installaatio?
Niitä on alkuperäisenä neloskoneella ja kutoskoneella... W114 230.6 ja W115 230.4 :wink:
:roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Jaa mutta onhan mullakin ollut W114 -langissa 2.3 litran kuutonen. M180 kahdella kaasarilla. Lohko oli ostettaessa halki joten kulutukset jäi mittaamatta.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Eiköhän tuo kaiken vie minkä tankkaa. :wink:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Keskikulutus 11,2.
Die Stricht-8-Modelle - kirjan mukaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mulla oli joskus tuollainen 230 neloskoneella. Siinä ei ollut kaikki kunnossa, koska se lähti kylmänä erittäin huonosti käyntiin, mutta lämpimänä ihan hyvin. Nelivaihteinen manuaali oli ja ei se kulutus ollut mitenkään lähellä kymppiä. Kulki kyllä ihan hyvin verrattuna yleisesti 1990-luvun alussa liikenteessä olleisiin vehkeisiin.
saot
Viestit: 20
Liittynyt: 10.7.2011 21:41

tekniikan päivitys?

Viesti Kirjoittaja saot »

Ehkä utopinen idea, mutta jos pystäriin ymppäis uudemman mersun tekniikan, joku kuus mukinen 90 luvun kone. Onko kiinnitykset kuinka muuttuneet tuossa ajassa. :shock: Millaista konetta kannattais miettiä ja mitä katsastus setä moisesta sanoo.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: tekniikan päivitys?

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

saot kirjoitti:Ehkä utopinen idea, mutta jos pystäriin ymppäis uudemman mersun tekniikan, joku kuus mukinen 90 luvun kone. Onko kiinnitykset kuinka muuttuneet tuossa ajassa. :shock: Millaista konetta kannattais miettiä ja mitä katsastus setä moisesta sanoo.
Joku M103 tai M104 vois olla aika makee. Täällä oli 2,6 kutvonen myynnissäkin ja ilmon perusteella vois olla jopa kohtuu edullinenkin :wink:

viewtopic.php?t=36772

Kulutus ei tosin uudemmalla tekniikalla varmaan suuntaan tai toiseen juuri heilu :roll:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eikös siihen lassi.p:n entiseen 123:een (melko likellä pystäriä) sullottu pellin alle M110:n tilalle M104 2,8...? Eli eihän se nyt mikään mahdottomuus ole... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Pystärin konehuoneessa OM606:
Kuva

Alkuperäiset tukitangot täytyy rälläköidä pois tieltä:
http://www.motorbase.com/uploads/2006/0 ... cf0782.jpg
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Ajeli Juhanin entisellä longilla, 2,3 nelonen kone, kulutus oli 11-16 riippuen miten ajeli.
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
hismajestics
Viestit: 14
Liittynyt: 04.8.2012 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

eseestie kirjoitti:Pystärin konehuoneessa OM606:
Kuva

Alkuperäiset tukitangot täytyy rälläköidä pois tieltä:
http://www.motorbase.com/uploads/2006/0 ... cf0782.jpg
Nostetaanpa...

Mistä olet tuon kuvan bongannut? Kaipaisin tietoa tukitangoista, olen väsäämässä samantyyppistä ratkaisua.
Avatar
viitala115
Viestit: 140
Liittynyt: 07.1.2014 14:30
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja viitala115 »

Nonii olipa hyvä että löyty tällainenki kuva. Itellekki tulossa alkuviikosta pystäriin om605
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”