R107 ostoapua Tampereelle (EDIT: ostettu lauantaina 350 SLC)
R107 ostoapua Tampereelle (EDIT: ostettu lauantaina 350 SLC)
Tervehdys!
10 vuotta mennyt ilman Mersua ja taas on yksi tallissa. Nyt siellä seisoo 350 SLC -73. Ensimmäinen tarkastamani autoehdokas oli museorekisterissä oleva avo, joka oli hintaansa nähden lievä katastrofi. Toisen auton kanssa onnisti. Jonkin verran laittamista on tässäkin, mutta ei mikään epätoivoinen tapaus, eikä museorekisteriin ole edes tarkoitus saattaa näillä näkymin. Häiritsevin vika tuossa on ehkä lokarin kromikaaret, jonka alla tuntuu olevan takakaarissa hieman pehmeää. Pitääpä ottaa ne irti joku päivä ja estää ruosteen leviäminen kaaren ulkopuolelle. Jos autoa joskus maalataan, niin sittenhän kaaret voi tehdä uusiksi.
Tämä automalli ei ole kovin tuttu, mutta kyllähän siihen on mukava iltaisin tallissa tutustua. Tuohan on D-jetillä, jota osa moittii, mutta ainakin ensimmäiset 100km auto toimi hyvin. Lähtee käyntiin todella hienosti. Kuumetessaan hieman pätkähteli välillä, mutta autossa näytti ainakin olevan aika huonot tulpanjohdot eikä tulppien vaihdostakaan ole tietoa.
Voin pistää kuvia ihmeteltäväksi, jos jotakuta kiinnostaa, kunhan saan auton pihalle joku aurinkoinen päivä. Auton värinä on hieno vaaleansininen metallihohtoväri.
10 vuotta mennyt ilman Mersua ja taas on yksi tallissa. Nyt siellä seisoo 350 SLC -73. Ensimmäinen tarkastamani autoehdokas oli museorekisterissä oleva avo, joka oli hintaansa nähden lievä katastrofi. Toisen auton kanssa onnisti. Jonkin verran laittamista on tässäkin, mutta ei mikään epätoivoinen tapaus, eikä museorekisteriin ole edes tarkoitus saattaa näillä näkymin. Häiritsevin vika tuossa on ehkä lokarin kromikaaret, jonka alla tuntuu olevan takakaarissa hieman pehmeää. Pitääpä ottaa ne irti joku päivä ja estää ruosteen leviäminen kaaren ulkopuolelle. Jos autoa joskus maalataan, niin sittenhän kaaret voi tehdä uusiksi.
Tämä automalli ei ole kovin tuttu, mutta kyllähän siihen on mukava iltaisin tallissa tutustua. Tuohan on D-jetillä, jota osa moittii, mutta ainakin ensimmäiset 100km auto toimi hyvin. Lähtee käyntiin todella hienosti. Kuumetessaan hieman pätkähteli välillä, mutta autossa näytti ainakin olevan aika huonot tulpanjohdot eikä tulppien vaihdostakaan ole tietoa.
Voin pistää kuvia ihmeteltäväksi, jos jotakuta kiinnostaa, kunhan saan auton pihalle joku aurinkoinen päivä. Auton värinä on hieno vaaleansininen metallihohtoväri.
Viimeksi muokannut kt10734, 22.2.2017 20:16. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Noin, kromikaaret irroitettu ja alta paljastuikin lähes virheettömät lokarinkaaret, kävipäs tuuri. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa takavaimennin, tiivistää perän öljyvuoto, vaihtaa kaikki nesteet, säätää sytytys ja tehdä muuta perushuoltoa. Ja niin, käyttää leimalla.
Takalokarin etuosassa, helmakotelon takapäässä on hieman pehmeä kohta. Tietäisikö kukaan hyvää peltiseppää/maalaria Uudenmaan alueelta, esim. Järvenpään/Mäntsälän suunnalta?
Takalokarin etuosassa, helmakotelon takapäässä on hieman pehmeä kohta. Tietäisikö kukaan hyvää peltiseppää/maalaria Uudenmaan alueelta, esim. Järvenpään/Mäntsälän suunnalta?
Terve, laitahan ehottomasti kuvia näytille, tämä on hieno korimalli ja kiinnostaa kuulla kaikenlaisia kokemuksia (rouvan kans joskus aateltu ostaa moinen ja kierrellä sitten siellä sun täällä )
Ainoa "miinus" näissä on ettei ole tähteä konepellillä näyttämässä tietä
Ainoa "miinus" näissä on ettei ole tähteä konepellillä näyttämässä tietä
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Juu, kiitos vinkistä! Pitänee käyttää näytillä tuossa Mäntsälän Autosuojauksessa, jos kerran hitsihommiakin tekee ja osaa hommansa. Itse en viitsi alkaa polttamaan talliani. Voisi samalla suojauttaa ainakin nuo kynnyskotelot sisältä ja mahdollisesti massauttaa hieman pohjaa.
Koitan napsia autosta kuvia tänne tosiaan, jahka ennätän.
Koitan napsia autosta kuvia tänne tosiaan, jahka ennätän.
Noin, laskin vanhat jäähdytysnesteet pois alavesiletkusta. Riittääkö tämä tyhjennys vinkkelikoneessa vai pitääkö ottaa jotain proppuja lohkosta irti? Neste oli hyvännäköistä.
Ajattelin pistää vihreää nestettä tilalle (näkyy paremmin paisarissa), nyt oli punaista. Mikä olisi oikea määrä? Lienee fiksua ostaa Haynesin korjausopas, vai olisko jollain parempaa ehdotusta? Tilasin jo antikvariaatista Boschin D-Jetronic -kirjan.
Pitääkö tuota muuten ilmata jotenkin erityisesti vai täyttää vain paisarista, käyttää, ja täyttää lisää?
Paljon kysymyksiä. Kiitos jo etukäteen, jos joku voi auttaa.
Ajattelin pistää vihreää nestettä tilalle (näkyy paremmin paisarissa), nyt oli punaista. Mikä olisi oikea määrä? Lienee fiksua ostaa Haynesin korjausopas, vai olisko jollain parempaa ehdotusta? Tilasin jo antikvariaatista Boschin D-Jetronic -kirjan.
Pitääkö tuota muuten ilmata jotenkin erityisesti vai täyttää vain paisarista, käyttää, ja täyttää lisää?
Paljon kysymyksiä. Kiitos jo etukäteen, jos joku voi auttaa.
Jostain luin että pitää tehdä kunnollinen jäähdytysjärjestelmän huuhtelu jos meinaa vaihtaa nesteen värin.
Tekee mössöä/paakkuja jos menee sekasin.
H
Tekee mössöä/paakkuja jos menee sekasin.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Joo, hyvä muistutus. Se kannattaa varuilta tehdä. Vettä koneeseen, käyttää kuumaksi, laskee pois ja täyttää vihreällä.
EDIT: Luin juuri tuossa, että väri ei kerro silti paakkuuntuuko nuo keskenään. Se, että mitä aine on, propyleeniglykolia vai etyleeniglykolia, puolestaan vaikuttaa asiaan. Näitä aineita ei saa sekoittaa keskenään.
Eli kun en tiedä mitä ainetta autossa on, on parasta huuhdella joka tapauksessa tuo kone.
EDIT: Luin juuri tuossa, että väri ei kerro silti paakkuuntuuko nuo keskenään. Se, että mitä aine on, propyleeniglykolia vai etyleeniglykolia, puolestaan vaikuttaa asiaan. Näitä aineita ei saa sekoittaa keskenään.
Eli kun en tiedä mitä ainetta autossa on, on parasta huuhdella joka tapauksessa tuo kone.
Täällä se kokelas taas kyselee...
Tyhjensin koneen alavesiletkusta. Puhdasta vettä meni koneeseen sen jälkeen vain 7,5L. Varaosaliike Fixuksesta kerrottiin, että järjestelmä on 15-litrainen. Pitääkö nesteet tyhjentää siis jostain muualta kuin alavesiletkusta vai olenko saanut väärää tietoa?
Taidan käydä vaihtamassa vihreät nesteet long life -nesteisiin, niin ei tarvitse tätä hommaa tehdä vähän ajon takia niin useasti.
Tyhjensin koneen alavesiletkusta. Puhdasta vettä meni koneeseen sen jälkeen vain 7,5L. Varaosaliike Fixuksesta kerrottiin, että järjestelmä on 15-litrainen. Pitääkö nesteet tyhjentää siis jostain muualta kuin alavesiletkusta vai olenko saanut väärää tietoa?
Taidan käydä vaihtamassa vihreät nesteet long life -nesteisiin, niin ei tarvitse tätä hommaa tehdä vähän ajon takia niin useasti.
Aika paljon jää vielä lohkoo, letkuihn ja lämppäriin. Olis hyvä huuhdella, ja irrottaa vielä termostaatti, niin sais "kaiken" nesteen pois. Eri asia sitten gielä kaikki sakkaumat.
Kysäses ruostekorjausta jm-autohuollosta Jpäästä
Ja katopa onko perässä huohotin, joka tukossa.
Kysäses ruostekorjausta jm-autohuollosta Jpäästä
Ja katopa onko perässä huohotin, joka tukossa.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kiitos.pekkovee kirjoitti:Aika paljon jää vielä lohkoo, letkuihn ja lämppäriin. Olis hyvä huuhdella, ja irrottaa vielä termostaatti, niin sais "kaiken" nesteen pois. Eri asia sitten gielä kaikki sakkaumat.
Kysäses ruostekorjausta jm-autohuollosta Jpäästä
Ja katopa onko perässä huohotin, joka tukossa.
Taidan vetää uudet vedet vielä sisään ja tyhjentää, vaihtaa uuden termarin varuilta ja pistää uudet punaiset nesteet sisään, niin ei pitäisi olla paakkuuntumisvaaraa punaisien jämien kanssa, ainakaan myyjän puheiden mukaan...tiedä näistä sitten. Proput on niin kettumaisessa paikassa lohkossa, että ilman nosturia ei kannata alkaa proppujen irroitukseen.
Pitää tuo huohotin tsekata. Perä on aika märkä.
Käväsen ajaen jm-autohuollossa ja Mäntsälän Autosuojauksessa, kunhan tulee kesärengaskelit, niin katsotaan kumpaan päädyn.
Tuli eilen ostettua King XDL 15w-40 mineraaliöljyt koneeseen. Otaksun, että menee tuollaisessa vanhassa padassa ihan ok...
Eilen veto nyki hieman kylmänä ja kävi ilmeisesti välillä 7:llä. Myös aikasemmin teki kerran samaa joutokäynnillä. Pitääpäs vaihtaa vielä tulpanjohdot varuilta, kun entiset on aika haperon ja vanhan näköiset jo. Muuten auto toimii hyvin. Mukava lullukka, jolla on kiva ajaa hissukseen.
NYX: MB 350 SLC -73
EX: MB 320CE -92
EX: MB 320CE -92
Tulpanjohdotkin on nyt vaihdettu ja auto toimii todella hienosti.
Vaihdelaatikkoon lisäsin öljyä litran (oli jostain syystä vähissä) niin alkoi vaihdotkin menemään sulavasti.
Tuo aikasempi Kingin moottoriöljy ei myöskään sopinut jakoketjunkiristäjälle ja startatessa kuului toisinaan kalkatusta pari sekuntia, joten vaihdoin öljyt Teboil Moniaste 15W-40 -mineraaliöljyyn. Nyt käynnistyksetkin ovat hiljaisia eli ketjun kiritys toimii heti startatessa. Tulipahan huuhdeltua kone "väliöljyillä", jotka oli koneessa pari sataa kilsaa. Uudet öljyt on pysyneet kirkkaina jo hyvän ajomatkan verran todnäk. tuon huuhtelun ansiosta.
Vaihdelaatikkoon lisäsin öljyä litran (oli jostain syystä vähissä) niin alkoi vaihdotkin menemään sulavasti.
Tuo aikasempi Kingin moottoriöljy ei myöskään sopinut jakoketjunkiristäjälle ja startatessa kuului toisinaan kalkatusta pari sekuntia, joten vaihdoin öljyt Teboil Moniaste 15W-40 -mineraaliöljyyn. Nyt käynnistyksetkin ovat hiljaisia eli ketjun kiritys toimii heti startatessa. Tulipahan huuhdeltua kone "väliöljyillä", jotka oli koneessa pari sataa kilsaa. Uudet öljyt on pysyneet kirkkaina jo hyvän ajomatkan verran todnäk. tuon huuhtelun ansiosta.
NYX: MB 350 SLC -73
EX: MB 320CE -92
EX: MB 320CE -92