Millainen on 300:sen bensan moottori ominaisuuksiltaan?
Millainen on 300:sen bensan moottori ominaisuuksiltaan?
Onko esim. 300 se-malleissa oleva 188 hv:n moottori luotettava kone? Onko kansi/nokkavikoja? Antaako tuo moottori W126:n korille riittävän suorituskyvyn? Onko moottori hiljainen ja edustava kabiinin puolelle?
Liekö mun kone sitten ainoa joka ei huoju eikä sammahtele....joskin puolilämpimänä voi vaatia toisenkin starttauksen....Mika.T kirjoitti:On muuten täysin sama tekniikka paketti kuin 124 kopassa. ässässä lisänä öljynjäähdytin.
Vanhemmissa koneissa nokka-akselin kulumisia. Venttiilit alkaa naputella.
Ja ruiskuna perinteinen KE-jetronicci. Jossa useinmiten tyhjäkäynti ongelmia.
Koneen etupäähän, kylkeen oikealle puolelle on muuten stanssattu "S", jos nokka on jo vahvempaa materiaalia.
Käyttökoneena muuten mukava, menee manuaalina pienellä ja jaksaa kohtuullisesti vetää joka kierrosluvulla. Räväkkää menoa halutessa on kyllä ajettava kovemmilla kiepeillä, kierroskone tuo on. Ja ääniltään niin sivistynyt, että pykälää "liian pienellä vaihteella" ajaminen voi käydä puolivahingossa.
Nokka-akselit poislukien kone on kyllä vahva, joskin lämmitys- ja jäähdytyskäyttö pitkän mosan kanssa on syytä muistaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Tuossahan niitä tärkeimpiä jo tulikin,mutta kerrotaan nyt vielä omia mietteitä: Koneessa on ihan kivasti voimaakin, tulee tosin vasta isoilla kierroksilla.Vääntöä voisi siis olla hieman enemmänkin.Mutta mukava kone,todella hiljainen ja tasaisesti käyvä.Bensa maistuu pätkäajossa,mutta matka-ajelussa pääsee jo kohtuu pienellä,S124:sessa 8 nurkilla matkakulutus.
Itse konehan on kestävä,poislukien nuo vanhempien nokkaviat.Harmittavaa koneessa on sen ruiskun häiriöt,ja jossain määrissä taitaa liittyä syttypuolikin siihen.Taitaa jokaisessa olla jossain vaiheessa käyntihäiriöitä,ja niitten etsiminen ei ole hauskaa
Eli kun tuollaista ostaa niin koneesta ei saa kuulua minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä,ei nakutusta tai mitään.Kone käy kunnossa ollessaan tosi tasaisesti ja hiljaisesti.Minkäänlaisia käyntihäiriöitäkään ei saisi olla esim. nykimistä, tyhjäkäynnin oltava kohdallaan,puolilämpöisenä lähdettävä käyntiin kaikilla,kylmänä ja lämpöisenä lähtee hyvin käyntiin...Ovat melko pirullisia vikoja siis korjata.Itse ottaisin ennemmin vaikka nakuttavan koneen kuin nykivän
Itse konehan on kestävä,poislukien nuo vanhempien nokkaviat.Harmittavaa koneessa on sen ruiskun häiriöt,ja jossain määrissä taitaa liittyä syttypuolikin siihen.Taitaa jokaisessa olla jossain vaiheessa käyntihäiriöitä,ja niitten etsiminen ei ole hauskaa
Muistelisin että sinullakin tuon koneen kanssa on häiriöitä ollutAku P kirjoitti:Liekö mun kone sitten ainoa joka ei huoju eikä sammahtele....joskin puolilämpimänä voi vaatia toisenkin starttauksen....
Eli kun tuollaista ostaa niin koneesta ei saa kuulua minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä,ei nakutusta tai mitään.Kone käy kunnossa ollessaan tosi tasaisesti ja hiljaisesti.Minkäänlaisia käyntihäiriöitäkään ei saisi olla esim. nykimistä, tyhjäkäynnin oltava kohdallaan,puolilämpöisenä lähdettävä käyntiin kaikilla,kylmänä ja lämpöisenä lähtee hyvin käyntiin...Ovat melko pirullisia vikoja siis korjata.Itse ottaisin ennemmin vaikka nakuttavan koneen kuin nykivän
Njoo, on siinä pari kertaa tyhjäkäynti humpannut, mutta uudelleenkäynnistämällä on alkanut toimia hienosti. Nyt pelaa mielestäni mainiosti.AM kirjoitti:Muistelisin että sinullakin tuon koneen kanssa on häiriöitä ollutAku P kirjoitti:Liekö mun kone sitten ainoa joka ei huoju eikä sammahtele....joskin puolilämpimänä voi vaatia toisenkin starttauksen....
Ja tuo pieni kulutushan liittyy nimenomaan manuaaliin; mersun automaateissa nelonen on suora vaihde ja kone esim. mun autossa huutaa satasta ajettaessa jo 3000 kiepin paikkeilla.
Onhan se lähempänä vääntöaluettaan silloin jo, mutta on tuolla vissi vaikutus kulutukseen silti...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Nokan materiaali on vaihtunut 9/88.kardaani kirjoitti:Minä vuonna tuli vahvempi nokka-akseli?
Tuo kaiketi vain jos on Wis:n ohjeiden mukaan jälkeenpäin vaihdettu nokka-akseliAku P kirjoitti:Koneen etupäähän, kylkeen oikealle puolelle on muuten stanssattu "S", jos nokka on jo vahvempaa materiaalia.
Tehtaalla käsittääkseni merkintää ei ole tehty.
Taitaa kestää n. 200tkm. Mullakin vaihdettu 40 tonnia sitten.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Nnniin. Mulla oli kyllä ihan avaamaton kone, jossa S komeili. Tiedä häntä.Jani kirjoitti:Nokan materiaali on vaihtunut 9/88.kardaani kirjoitti:Minä vuonna tuli vahvempi nokka-akseli?
Tuo kaiketi vain jos on Wis:n ohjeiden mukaan jälkeenpäin vaihdettu nokka-akseliAku P kirjoitti:Koneen etupäähän, kylkeen oikealle puolelle on muuten stanssattu "S", jos nokka on jo vahvempaa materiaalia.
Tehtaalla käsittääkseni merkintää ei ole tehty.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97