Millainen on 300:sen bensan moottori ominaisuuksiltaan?

Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Millainen on 300:sen bensan moottori ominaisuuksiltaan?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko esim. 300 se-malleissa oleva 188 hv:n moottori luotettava kone? Onko kansi/nokkavikoja? Antaako tuo moottori W126:n korille riittävän suorituskyvyn? Onko moottori hiljainen ja edustava kabiinin puolelle?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On muuten täysin sama tekniikka paketti kuin 124 kopassa. :D ässässä lisänä öljynjäähdytin.

Vanhemmissa koneissa nokka-akselin kulumisia. Venttiilit alkaa naputella.

Ja ruiskuna perinteinen KE-jetronicci. Jossa useinmiten tyhjäkäynti ongelmia.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mika.T kirjoitti:On muuten täysin sama tekniikka paketti kuin 124 kopassa. :D ässässä lisänä öljynjäähdytin.

Vanhemmissa koneissa nokka-akselin kulumisia. Venttiilit alkaa naputella.

Ja ruiskuna perinteinen KE-jetronicci. Jossa useinmiten tyhjäkäynti ongelmia.
Liekö mun kone sitten ainoa joka ei huoju eikä sammahtele....joskin puolilämpimänä voi vaatia toisenkin starttauksen.... :roll:

Koneen etupäähän, kylkeen oikealle puolelle on muuten stanssattu "S", jos nokka on jo vahvempaa materiaalia.

Käyttökoneena muuten mukava, menee manuaalina pienellä ja jaksaa kohtuullisesti vetää joka kierrosluvulla. Räväkkää menoa halutessa on kyllä ajettava kovemmilla kiepeillä, kierroskone tuo on. Ja ääniltään niin sivistynyt, että pykälää "liian pienellä vaihteella" ajaminen voi käydä puolivahingossa.

Nokka-akselit poislukien kone on kyllä vahva, joskin lämmitys- ja jäähdytyskäyttö pitkän mosan kanssa on syytä muistaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

On mukava kulkunen, ainoastaan ehkä alavääntöä vois olla enemmän, mutta kun kierrokset on 4000rpm pinnassa niin kyllä lähtee.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Minä vuonna tuli vahvempi nokka-akseli? Kärsiikö ton auton luonne jos se on manuaali? Ja mitä tarkoittaa pienikulutuksinen tässä tapauksessa?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossahan niitä tärkeimpiä jo tulikin,mutta kerrotaan nyt vielä omia mietteitä: Koneessa on ihan kivasti voimaakin, tulee tosin vasta isoilla kierroksilla.Vääntöä voisi siis olla hieman enemmänkin.Mutta mukava kone,todella hiljainen ja tasaisesti käyvä.Bensa maistuu pätkäajossa,mutta matka-ajelussa pääsee jo kohtuu pienellä,S124:sessa 8 nurkilla matkakulutus.

Itse konehan on kestävä,poislukien nuo vanhempien nokkaviat.Harmittavaa koneessa on sen ruiskun häiriöt,ja jossain määrissä taitaa liittyä syttypuolikin siihen.Taitaa jokaisessa olla jossain vaiheessa käyntihäiriöitä,ja niitten etsiminen ei ole hauskaa :roll:
Aku P kirjoitti:Liekö mun kone sitten ainoa joka ei huoju eikä sammahtele....joskin puolilämpimänä voi vaatia toisenkin starttauksen....
Muistelisin että sinullakin tuon koneen kanssa on häiriöitä ollut :roll:

Eli kun tuollaista ostaa niin koneesta ei saa kuulua minkäänlaisia ylimääräisiä ääniä,ei nakutusta tai mitään.Kone käy kunnossa ollessaan tosi tasaisesti ja hiljaisesti.Minkäänlaisia käyntihäiriöitäkään ei saisi olla esim. nykimistä, tyhjäkäynnin oltava kohdallaan,puolilämpöisenä lähdettävä käyntiin kaikilla,kylmänä ja lämpöisenä lähtee hyvin käyntiin...Ovat melko pirullisia vikoja siis korjata.Itse ottaisin ennemmin vaikka nakuttavan koneen kuin nykivän :roll:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Liekö mun kone sitten ainoa joka ei huoju eikä sammahtele....joskin puolilämpimänä voi vaatia toisenkin starttauksen....
Muistelisin että sinullakin tuon koneen kanssa on häiriöitä ollut :roll:
Njoo, on siinä pari kertaa tyhjäkäynti humpannut, mutta uudelleenkäynnistämällä on alkanut toimia hienosti. Nyt pelaa mielestäni mainiosti.

Ja tuo pieni kulutushan liittyy nimenomaan manuaaliin; mersun automaateissa nelonen on suora vaihde ja kone esim. mun autossa huutaa satasta ajettaessa jo 3000 kiepin paikkeilla.
Onhan se lähempänä vääntöaluettaan silloin jo, mutta on tuolla vissi vaikutus kulutukseen silti...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

kardaani kirjoitti:Minä vuonna tuli vahvempi nokka-akseli?
Nokan materiaali on vaihtunut 9/88.
Aku P kirjoitti:Koneen etupäähän, kylkeen oikealle puolelle on muuten stanssattu "S", jos nokka on jo vahvempaa materiaalia.
Tuo kaiketi vain jos on Wis:n ohjeiden mukaan jälkeenpäin vaihdettu nokka-akseli :roll:
Tehtaalla käsittääkseni merkintää ei ole tehty.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Luulis että tänä päivänä olisi jo aika moneen vaihdettu uusi kestävämpi nokka, vai miten nopiasti sillä on tapana kulua?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Taitaa kestää n. 200tkm. Mullakin vaihdettu 40 tonnia sitten.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jani kirjoitti:
kardaani kirjoitti:Minä vuonna tuli vahvempi nokka-akseli?
Nokan materiaali on vaihtunut 9/88.
Aku P kirjoitti:Koneen etupäähän, kylkeen oikealle puolelle on muuten stanssattu "S", jos nokka on jo vahvempaa materiaalia.
Tuo kaiketi vain jos on Wis:n ohjeiden mukaan jälkeenpäin vaihdettu nokka-akseli :roll:
Tehtaalla käsittääkseni merkintää ei ole tehty.
Nnniin. Mulla oli kyllä ihan avaamaton kone, jossa S komeili. Tiedä häntä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tuolla Mekassakin on muutama sananen ko. moottorista.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”