On niillä esson miehillä ollut jotain perääkin tuossa jutussa. Tosin tuo juttu ei millään tavalla liity mersuun, vaan ZF4hp22-tyyppiseen vaihteistoon, joka löytyy: Volvo 740 diesel, volvo 940 diesel, Bmw, audi, saab. Sitä on käytetty jossain 82-95 välillä. Esimerkiksi automaattidieselvolvolle tehdään pakokaasutesti "ryntäyttämällä" konetta kierrosluvulle 1500 kolmen sekunnin aikana. Jos savutusarvo jää alla 3.0 läpäisee volvo katsastuksen.HVM kirjoitti:Kysymys viisaille:
"Esson parlamentti" kauhisteli tänään kun kerroin tehneeni ässään forte-pesun. Suurin huolenaihe oli "Nostithan takapyörät ilmaan ja ajoit autolla D päällä koko pesun ajan? Vaihdelaatikon kitkalevyt hioutuvat sileiksi jos autoa käyttelee vapaalla 30min."
Käynkö sanomassa Essolla jotta leipovat kintaaseensa? Jonkun uudemman vaihteiston kyseessä ollessa saattaisin tuon selityksen jopa nielläkin. Vaikka jonkun tiptronikin.
Itse ilmiöhän menee tuossa askissa siten, että vuotavien tiivisteiden takia pääsee öljyä vuotamaan vaihteiston A-kytkinpakalle. Vuotava öljy kytkee pakkaa osittain päälle, ja kitkalevyt ottavat kevyesti kiinni ja lopulta palavat. Tuon laatikon kanssa ei siis kaasuun kosketa ennen kuin vaihde on silmässä, muuten voi levitä aski.