Starttimoottori kyrvähti - M103:n käynnistys koheni

Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Starttimoottori kyrvähti - M103:n käynnistys koheni

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kävipä tuossa loman aikana niin, notta alkuperäisen starttimoottorin tunnit tulivat täyteen. No ei siinä mitään, uutta mötikkää tilalle ja kas: ne kuuluisat M103:n pidemmät käynnistyssessiot jäivät menneisyyteen.

Uusi starttimoottori pyörittää korvakuulolta konetta tuplasti vanhaa ja väsynyttä murikkaa nopeammin. Pannu käynnistyy kaikissa lämpötiloissa kertapieraisulla, kun vanhalla startilla sai saatella konetta alkuun pidempään.

Onko 103-moottorilla ja miksei muillakin jokin kriittinen käynnistyskierrosten nopeus, joka tulee ylittää moitteettoman käynnistyvyyden varmistamiseksi?
Siinä vain voisi olla yksi osatekijä näiden kuuluisien käynnistyspulmien taustalla.
Väsynyt startti -> liian alhainen käynnistysnopeus -> käynnistyvyyspulma, joka ei vältämättä olekaan kokonaan moottorin itsensä syytä
:shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ainakin näissä vanhoissa tiisseleissa olen huomannut vähän samaa vikaa, jos startti vaan pyörii liian hitaasti niin ei se vaan niin käynnisty :) ainakaan kylymänä

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”