M103 nykii ja nypyttää vedätyksessä, hilfe!!

Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

M103 nykii ja nypyttää vedätyksessä, hilfe!!

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mikäs nyt iski luottomoottoriin - tänä aamuna kun läksittiin työmaata kohden, alkoi kone muutaman kilometrin jälkeen aivan ykskaksyllättäen nykiä, kun konehuoneeseen esitti kiihdytyspyynnön. Tasakaasulla motti vetää puhtaasti, mutta jos vähänkin antaa lisäkaasua, alkaa jonkinsortin nypytys, joka sitten tasaantuu kun kierrokset ovat nousseet tarpeeksi.
Tyhjäkäynti täristää aavistuksen, mutta kun konetta esim. valoissa ryntäyttää, käynti tasaantuu - mutta paikalta lähtiessa on kyllä kengurubensaa jonkin verran.

Kuinkahan tuolla uskaltaa ylipäätään vielä ajella, huoltoaika on saatu vasta ensi viikon torstaille. Vai osaisiko tuota korjuutella itse?
Mistä haetaan syypäätä? Tulpilla on menty 35.000 km, olisiko vikapää ehkä niissä maisemissa? Bensapumppu on melko uusi. Vai takkuavatko suuttimet? Vai onko puola pian entinen? Vai syttyboxi? Eikö kone saa tarpeeksi kakkua vai onko kipinä kitulias?

Kyllä se on kohta dieselkauppaan lähtö, 429.000 km on jo hyvä suorite koneelle, johon ei viimeisen 5 vuoden ja 166.000 km aikana ole kuin vaihdettu öljyjä, suodattimia ja tulppia. Ja tulpanjohdot.

Hovijonglööri aamusella kehaisi, notta omaan OM606:een sai ohjelmoimalla 220 hv (takapyöristä :twisted: ) ja 500 Nm. Sillä jo ehtii, vaikka koppana olisi W140.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kyllä ainakin minulla nuo tämän keväiset käynti ongelmat johtuivat tulpista.
Olettaen että jakajankansi on sulla kunnossa, niin veikkaisin tulppia. bossin 4-kärkiset ei ainakaan ole käypäset M103:een
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Otin tuossa puhelinanalyysin myös LD:n suuntaan ja tulppia tai jakajankatta/pyöriäistä epäiltiin sielläkin. Siitä aljetaan, otetaan ne halvemmat vikavaihtoehdot työn alle ensin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein, kosketuspinnatkin menee näköjään kannesta tuossa ajassa huonoksi, eikä lähde enää hiomalla, tulpatkin on jo noilla kilsoilla aika kuluneet, viimeksi sytkäjohdoillakin oli 20 tonnin vaihtoväli :) , mutta vain siitä syystä, että ne kokivat pienen onnettomuuden, päälykuoreen tuli nirhauma :shock:

no ok, myönnetään että kansi ja pyörijä kestäisi kyllä ehkä sen toisen mokoman enemmän, mutta noilla vaihdoilla minimoin kaikki nykimis ja käyntiongelmat, ruisku on sitten asia erikseen.

Kärkiväli oli muuten kasvanut puolella 15 tuhatta ajetuissa tulpissa uusiin verrattuna :idea:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Benzo kirjoitti:Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein,
M103:een kansi maksaa lähempänä sataa euroa ja tuohon pyörijä päälle =
ei tee mieli vaihtaa liian usein.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mie oon syksysin yleensä ajanut sellasen ruiskunpuhdistusaineen tankillisen kanssa läpi, ei ole vielä käyntihäröjä tullut. Niin ja ne tulpat vaihan kerran vuoteen, samoin ilmanputsarin filtterin.
Saattaahan se olla jos joku tulpanjohto lyö läpi, ootko pimeällä käyny pellin alle kurkkimassa :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Benzo kirjoitti:Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein,
Hölömöläisten hommaa... Mie ajoin opiskelu aikoina -89 gorillalla yli 200tkm samoilla syttöosilla :!: En etes tuluppia vaihtanu... Mitä sitä tyhyjää ku pelasi hyvin. :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mitenkäs vanhat tulupanjohot Kaapolla on? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jos se on kuullut jostain että on vaihtosuunnitelmia, alkoi mustasukkaiseksi ja protestiksi pistää vikaa kehiin.
Eli korjaantuu taputtelemalla kojelautaa ja sanomalla että et ajatellut daamista luopua vaan pääsee rauhallisemmille eläkepäiville Kaapon hellään huolenpitoon. :D

Tai sitte ne tulupat :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Heleppo vika näin ammattilaiselle. :idea: Vaihtoon seuraavat kikkulat:

-Määräjakaja

-Sytkäboksi

-Puola

-Tulpat

-Sytkäpiuhat

-Bensapumppu

-Bensansuodatin

Nyt pitäs taas pelata hyvin. :ope:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sivonen kirjoitti:Mitenkäs vanhat tulupanjohot Kaapolla on? :roll:
Vajaa vuoden vanhat ovat johdottimet.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mika.T kirjoitti:
Benzo kirjoitti:Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein,
Hölömöläisten hommaa... Mie ajoin opiskelu aikoina -89 gorillalla yli 200tkm samoilla syttöosilla :!: En etes tuluppia vaihtanu... Mitä sitä tyhyjää ku pelasi hyvin. :lol:
miten niin, tulpat on ainakin noilla metreillä jo kuluneet, eikä kansikaan enää uusi ole jos kosketuspinnoissa on hiiltä niin paljon ettei hiomalla enää lähde, eikä M 103 moseen kansi paljon kalliimpi ole kuin M 102 koseen, johon se maksaa 33 € , mutta näin minä kohdaltani "varmistan" sen, ettei auto jätä tien päälle, ruiskunkin uusisin kaikkine oheis komponentteineen ynnä muut sytytysboksit joka syksy, mutta se on jo liian kallista, siinähän ne bensakoneen "tiellejättävät" noin suurin piirtein olikin :wink:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

HVM laittoikin jo listan, siellä taitaa puhua kokemuksen syvä rintaääni, no ne kun vaihtelee niin kai se taas pelaa jonkunaikaa.
Turhaa niitä osia on yhtä kerrallaan arpoa, kaikki kun vaihtaa kerralla niin pääsee helpommalla. :director:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Boss kirjoitti:HVM laittoikin jo listan, siellä taitaa puhua kokemuksen syvä rintaääni, no ne kun vaihtelee niin kai se taas pelaa jonkunaikaa.
Turhaa niitä osia on yhtä kerrallaan arpoa, kaikki kun vaihtaa kerralla niin pääsee helpommalla. :director:
Joo, bensapumpun rele unohtui vielä kiireessä mainita, sekä myöskin ylijännitesuoja. :idea:

Viime talvena tuli alaa opiskeltua sen verran, että nyt samassa tilanteessa olevana ostaisin kerralla tuon koko kasan rojua. Palikka kerrallaan ostellen rahtikulut karkaavat räpylästä. :evil:

Määräjakaja jäi tosin vielä vaihtamatta, mutta eiköhän se viikon sisään h*oraannu sekin. :idea:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuossahan on tulppien vaihtoväli kaiketi 20tkm, että saattaa olla vaihdon paikka jos 35tkm on huristeltu :roll:

Imuvuotokin vois tollasta aiheuttaa.

Benzo kirjoitti:eikä M 103 moseen kansi paljon kalliimpi ole kuin M 102 koseen, johon se maksaa 33 €
On se aika paljon kalliimpaa, jos kansi maksaa tuplaten, ja pyörijä 3x M102:sen hinnan :lol:

Ja mitään bremiä ei kannata käyttää :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Auto oli aamusta lähtien tallissa ja nyt kotimakalla nypytys hävinnyt tiehensä. Tänään on kyllä ilman kosteus ollut varmaankin 15000 %, ilmeisesti päivän kuivuttuaan paikat taas pelaavat.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

HVM kirjoitti:
Joo, bensapumpun rele unohtui vielä kiireessä mainita, sekä myöskin ylijännitesuoja. :idea:
Parasta ennaltaehkäisyä on pitää nuo osat + laturin hiilipaketti takapaksissa valmiina.
Näin minä tein TE:n kanssa, eikä se koskaan sitten kakonutkaan....ilman niitä olisi varmaan ryitty ja pätkitty herra ties miten.
Murphyn laki jne, tehän tiedätte... :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”