M103 nykii ja nypyttää vedätyksessä, hilfe!!
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
M103 nykii ja nypyttää vedätyksessä, hilfe!!
Mikäs nyt iski luottomoottoriin - tänä aamuna kun läksittiin työmaata kohden, alkoi kone muutaman kilometrin jälkeen aivan ykskaksyllättäen nykiä, kun konehuoneeseen esitti kiihdytyspyynnön. Tasakaasulla motti vetää puhtaasti, mutta jos vähänkin antaa lisäkaasua, alkaa jonkinsortin nypytys, joka sitten tasaantuu kun kierrokset ovat nousseet tarpeeksi.
Tyhjäkäynti täristää aavistuksen, mutta kun konetta esim. valoissa ryntäyttää, käynti tasaantuu - mutta paikalta lähtiessa on kyllä kengurubensaa jonkin verran.
Kuinkahan tuolla uskaltaa ylipäätään vielä ajella, huoltoaika on saatu vasta ensi viikon torstaille. Vai osaisiko tuota korjuutella itse?
Mistä haetaan syypäätä? Tulpilla on menty 35.000 km, olisiko vikapää ehkä niissä maisemissa? Bensapumppu on melko uusi. Vai takkuavatko suuttimet? Vai onko puola pian entinen? Vai syttyboxi? Eikö kone saa tarpeeksi kakkua vai onko kipinä kitulias?
Kyllä se on kohta dieselkauppaan lähtö, 429.000 km on jo hyvä suorite koneelle, johon ei viimeisen 5 vuoden ja 166.000 km aikana ole kuin vaihdettu öljyjä, suodattimia ja tulppia. Ja tulpanjohdot.
Hovijonglööri aamusella kehaisi, notta omaan OM606:een sai ohjelmoimalla 220 hv (takapyöristä ) ja 500 Nm. Sillä jo ehtii, vaikka koppana olisi W140.
Tyhjäkäynti täristää aavistuksen, mutta kun konetta esim. valoissa ryntäyttää, käynti tasaantuu - mutta paikalta lähtiessa on kyllä kengurubensaa jonkin verran.
Kuinkahan tuolla uskaltaa ylipäätään vielä ajella, huoltoaika on saatu vasta ensi viikon torstaille. Vai osaisiko tuota korjuutella itse?
Mistä haetaan syypäätä? Tulpilla on menty 35.000 km, olisiko vikapää ehkä niissä maisemissa? Bensapumppu on melko uusi. Vai takkuavatko suuttimet? Vai onko puola pian entinen? Vai syttyboxi? Eikö kone saa tarpeeksi kakkua vai onko kipinä kitulias?
Kyllä se on kohta dieselkauppaan lähtö, 429.000 km on jo hyvä suorite koneelle, johon ei viimeisen 5 vuoden ja 166.000 km aikana ole kuin vaihdettu öljyjä, suodattimia ja tulppia. Ja tulpanjohdot.
Hovijonglööri aamusella kehaisi, notta omaan OM606:een sai ohjelmoimalla 220 hv (takapyöristä ) ja 500 Nm. Sillä jo ehtii, vaikka koppana olisi W140.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Kyllä ainakin minulla nuo tämän keväiset käynti ongelmat johtuivat tulpista.
Olettaen että jakajankansi on sulla kunnossa, niin veikkaisin tulppia. bossin 4-kärkiset ei ainakaan ole käypäset M103:een
Olettaen että jakajankansi on sulla kunnossa, niin veikkaisin tulppia. bossin 4-kärkiset ei ainakaan ole käypäset M103:een
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein, kosketuspinnatkin menee näköjään kannesta tuossa ajassa huonoksi, eikä lähde enää hiomalla, tulpatkin on jo noilla kilsoilla aika kuluneet, viimeksi sytkäjohdoillakin oli 20 tonnin vaihtoväli , mutta vain siitä syystä, että ne kokivat pienen onnettomuuden, päälykuoreen tuli nirhauma
no ok, myönnetään että kansi ja pyörijä kestäisi kyllä ehkä sen toisen mokoman enemmän, mutta noilla vaihdoilla minimoin kaikki nykimis ja käyntiongelmat, ruisku on sitten asia erikseen.
Kärkiväli oli muuten kasvanut puolella 15 tuhatta ajetuissa tulpissa uusiin verrattuna
no ok, myönnetään että kansi ja pyörijä kestäisi kyllä ehkä sen toisen mokoman enemmän, mutta noilla vaihdoilla minimoin kaikki nykimis ja käyntiongelmat, ruisku on sitten asia erikseen.
Kärkiväli oli muuten kasvanut puolella 15 tuhatta ajetuissa tulpissa uusiin verrattuna
M103:een kansi maksaa lähempänä sataa euroa ja tuohon pyörijä päälle =Benzo kirjoitti:Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein,
ei tee mieli vaihtaa liian usein.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mie oon syksysin yleensä ajanut sellasen ruiskunpuhdistusaineen tankillisen kanssa läpi, ei ole vielä käyntihäröjä tullut. Niin ja ne tulpat vaihan kerran vuoteen, samoin ilmanputsarin filtterin.
Saattaahan se olla jos joku tulpanjohto lyö läpi, ootko pimeällä käyny pellin alle kurkkimassa
Saattaahan se olla jos joku tulpanjohto lyö läpi, ootko pimeällä käyny pellin alle kurkkimassa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jos se on kuullut jostain että on vaihtosuunnitelmia, alkoi mustasukkaiseksi ja protestiksi pistää vikaa kehiin.
Eli korjaantuu taputtelemalla kojelautaa ja sanomalla että et ajatellut daamista luopua vaan pääsee rauhallisemmille eläkepäiville Kaapon hellään huolenpitoon.
Tai sitte ne tulupat
Eli korjaantuu taputtelemalla kojelautaa ja sanomalla että et ajatellut daamista luopua vaan pääsee rauhallisemmille eläkepäiville Kaapon hellään huolenpitoon.
Tai sitte ne tulupat
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
miten niin, tulpat on ainakin noilla metreillä jo kuluneet, eikä kansikaan enää uusi ole jos kosketuspinnoissa on hiiltä niin paljon ettei hiomalla enää lähde, eikä M 103 moseen kansi paljon kalliimpi ole kuin M 102 koseen, johon se maksaa 33 € , mutta näin minä kohdaltani "varmistan" sen, ettei auto jätä tien päälle, ruiskunkin uusisin kaikkine oheis komponentteineen ynnä muut sytytysboksit joka syksy, mutta se on jo liian kallista, siinähän ne bensakoneen "tiellejättävät" noin suurin piirtein olikinMika.T kirjoitti:Hölömöläisten hommaa... Mie ajoin opiskelu aikoina -89 gorillalla yli 200tkm samoilla syttöosilla En etes tuluppia vaihtanu... Mitä sitä tyhyjää ku pelasi hyvin.Benzo kirjoitti:Itse vaihdan jakajankannen ja pyörijän, sekä tulpat 15 tuhannen välein,
HVM laittoikin jo listan, siellä taitaa puhua kokemuksen syvä rintaääni, no ne kun vaihtelee niin kai se taas pelaa jonkunaikaa.
Turhaa niitä osia on yhtä kerrallaan arpoa, kaikki kun vaihtaa kerralla niin pääsee helpommalla.
Turhaa niitä osia on yhtä kerrallaan arpoa, kaikki kun vaihtaa kerralla niin pääsee helpommalla.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Joo, bensapumpun rele unohtui vielä kiireessä mainita, sekä myöskin ylijännitesuoja.Boss kirjoitti:HVM laittoikin jo listan, siellä taitaa puhua kokemuksen syvä rintaääni, no ne kun vaihtelee niin kai se taas pelaa jonkunaikaa.
Turhaa niitä osia on yhtä kerrallaan arpoa, kaikki kun vaihtaa kerralla niin pääsee helpommalla.
Viime talvena tuli alaa opiskeltua sen verran, että nyt samassa tilanteessa olevana ostaisin kerralla tuon koko kasan rojua. Palikka kerrallaan ostellen rahtikulut karkaavat räpylästä.
Määräjakaja jäi tosin vielä vaihtamatta, mutta eiköhän se viikon sisään h*oraannu sekin.
Tuossahan on tulppien vaihtoväli kaiketi 20tkm, että saattaa olla vaihdon paikka jos 35tkm on huristeltu
Imuvuotokin vois tollasta aiheuttaa.
Ja mitään bremiä ei kannata käyttää
Imuvuotokin vois tollasta aiheuttaa.
On se aika paljon kalliimpaa, jos kansi maksaa tuplaten, ja pyörijä 3x M102:sen hinnanBenzo kirjoitti:eikä M 103 moseen kansi paljon kalliimpi ole kuin M 102 koseen, johon se maksaa 33 €
Ja mitään bremiä ei kannata käyttää
Parasta ennaltaehkäisyä on pitää nuo osat + laturin hiilipaketti takapaksissa valmiina.HVM kirjoitti:
Joo, bensapumpun rele unohtui vielä kiireessä mainita, sekä myöskin ylijännitesuoja.
Näin minä tein TE:n kanssa, eikä se koskaan sitten kakonutkaan....ilman niitä olisi varmaan ryitty ja pätkitty herra ties miten.
Murphyn laki jne, tehän tiedätte...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97