Moottorin huolto M110

Vastaa Viestiin
Avatar
Rinkilämersukuskit
Viestit: 44
Liittynyt: 08.4.2007 17:57
Paikkakunta: Kemi

Moottorin huolto M110

Viesti Kirjoittaja Rinkilämersukuskit »

Eli tarkotus ois tässä lähitulevaisuudessa purkaa tuo ässän sydän tuhannen piparin päreiksi ja tehdä täydellinen huolto koko motille. Nii ois hyvä jos joku vois kertoo että mitä kaikkee kannattee/pitää vaihtaa kun koneen kilon palasina käyttää? Ja tietenkin kaikennäköinen ohjeistaminen sekä opastaminen on tervetullutta :oops:
MB W126 280SE -81 (Projekti)
Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Se perinteinen kuplavolkkarimiehen keväthuolto, eli tulpat, johdot, männät, putket. :lol: Tai jos kuitenkin riittäisi renkaat ja laakerit (lohkolle tarvittaessa hoonaus). Tiivisteet ja sunmuut semmoiset tietysti myös.

Tuo kannattanee lukea: NAPS
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7108
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alakerrasta mulla oli M110 koneesta kiertokankienlaakerit aivan loppu.
Runkolaakerit oli ihan hyvät 400tkm ajetussa koneessa.
cmb
Viestit: 66
Liittynyt: 11.6.2006 11:55

Viesti Kirjoittaja cmb »

Hävis tuossa omasta m110 koneesta 2. sylinteriltä puristukset ja savua tulee kiittettävästi. Kansiremppa koneeseen oli tehty, eli olisko männänrenkaat kakkoselta jumissa / poikki?. Paljonkohan suunnilleen menee osiin jos tuon koneen aukasis, hoonais ja rengastais? Ja mistä kannataa hommata osat?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Osia voisi kysäistä Autokorjaamo Koskiselta: viewtopic.php?t=1143

Kyllä siihen hintaa tulee, yläkerran aukaisu maksaa parisen sataa. Alakerrassa onkin sitten kalliimpia osia. :lol:
"Täydellinen yläpään tiivistesarja" -nimisessä paketissa ei muistaakseni ole venttiilinvarren kumeja. Varmista että nekin tulee ostettua.

ps. Saa toki alakertaan kurkkaamattakin menemään parikymmentä mummon tonnia, jos homma karkaa käsistä. :oops:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
cmb
Viestit: 66
Liittynyt: 11.6.2006 11:55

Viesti Kirjoittaja cmb »

Entäs jos käyttäs alakautta 2. männän pois, onnistuuko? Kansi kun on siis vasta rempattu ja kone pelaa muuten todella hyvin, puristukset muissa tasaset ja hyvät. Kun ei viittis korinvaihto vehkeen koneeseen kovin paljoa sijottaa..
Avatar
Rinkilämersukuskit
Viestit: 44
Liittynyt: 08.4.2007 17:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Rinkilämersukuskit »

Muistaakseni ei mäntää saa alakautta poies.. En oo ihan varma, joku korjaa jos oon väärässä?!?
MB W126 280SE -81 (Projekti)
Kuva
Avatar
Rinkilämersukuskit
Viestit: 44
Liittynyt: 08.4.2007 17:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Rinkilämersukuskit »

Niin tosiaan vois mainita että tuli se moottori purettua aivan osiksi.. Vitossylinterissä oli pyöriny jotain metallia.. Oli sylinteri aivan naarmuilla. Muissa pytyissä näkyi vielä hoonausjäljet 8) Sitten oli venttiilit osunu joka pytyssä kanteen.. Varmaan kaikki venttiilit solmussa. Menee periaatteessa koko motti uusiksi.. On tää harrastus sitten niin ihanan kallista :twisted:
MB W126 280SE -81 (Projekti)
Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kannattais ehkä harkita uuden moottorin ostamista... Pelkiästään uusista venttiileistä tulee muistaakseni parisen sataa eypoa hintaa, sillä ostaa jo koko koneen jos tuuri käy. :roll:

Sitten tietysti vielä männät, lohko- kansi- ja venttiilityöt, tiivisteet, muut huolto-osat yms... Ei halpaa. :?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Rinkilämersukuskit kirjoitti: Sitten oli venttiilit osunu joka pytyssä kanteen..
Eikös tuo oo ihan normaalia :?: :lol:

Anteeksi, oli pakko 8)
pyra
Viestit: 29
Liittynyt: 06.2.2006 16:32
Paikkakunta: Loppi

M110 huolto

Viesti Kirjoittaja pyra »

Tere mulla mennyt jo pari tonnia osiin.Tietääkö kukaan mistä löytyisi 86,5mm ylikokomännät kun pitäis tuo väljä lohko porauttaa tai sitten hyvä kuntoinen stanu lohko (hoonauksella hyvä) ???

jari.pyra@nsn.com
040-5274628
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla olis mutta itte tartten kannen siitä :D koneesta katkennu startatessa jako ketju :roll: mäntien kokoa en tiijä kun kansi vielä paikallaan :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”