Ilmamäärämittari?

Vastaa Viestiin
Avatar
mika.g
Viestit: 20
Liittynyt: 18.9.2007 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Ilmamäärämittari?

Viesti Kirjoittaja mika.g »

Tämmönen osa jäi käteen kun etsin ilmamäärämittaria, osaisiko joku kertoa mikä osa on kyseessä? Auto on SE 500 `79 ja osa sijaitsee koneen etuosassa ilmanputsarinkotelon alla. Osassa oli kiinni kaksi ilmaletkua. Osassa on koodi 0 280 140 ja messinginvärisessä ulokkeessa lukee -(tai joku viiva?)30°

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kovasti näyttäs lisäilmaventtiililtä. Eli siiis kapine, joka vuotaa ilmaa kaasuläpän ohi koneen ollessa kylmä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Joo kovasti näyttää lisäilmaluistilta.

Mitä sie siitä ilmamäärämittarista?

Se on semmonen lautanen nuissa K-jeteissä.

http://www.autogas.org.uk/components/bs ... tronic.jpg
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
mika.g
Viestit: 20
Liittynyt: 18.9.2007 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mika.g »

Tyhjäkäynti on aika korkea niin ajattelin että vika vois olla ilmamäärämittarissa? Kiekat on käynnistäessä jossain reilusti yli 1000:ssa ja tippuu kyllä vähitellen noin 1000:een, mutta sekin on aika paljon... Ideoita/vinkkejä?
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

No ensinnäkin ilmamäärämittari on se iso läppä ilmanputsarin alla. Tuo kapine on nimeltään lisäilmaluisti.

Omasta vikaantui tuo osa juuri niin, että kylmäkäynti nousi turhan korkeaksi. , mutta koneen lämmettyä kaikki toimi kyllä normaalisti. Tuotahan voi testata. Kun sitä lämmittää, pitäisi sen läpi menevän kanavan sulkeutua.

Noissa on ruuvista säädettävä tyhjäkäynti. Onhan sitä yritetty säätää pienemmälle?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
mika.g
Viestit: 20
Liittynyt: 18.9.2007 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mika.g »

Jep, yritetty on, mutta heikoilla tuloksilla. Se kuusiokolo on ilmesesti aika heikossa hapessa.. täytyy yrittää vielä.. Oliko niin että vastapäivään pitäisi tyhjäkäyntikiekkojen laskea?
Avatar
mika.g
Viestit: 20
Liittynyt: 18.9.2007 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mika.g »

Löyty, pelittää. Kiitoksia!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: Ilmamäärämittari?

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mika.g kirjoitti:Tämmönen osa jäi käteen kun etsin ilmamäärämittaria, osaisiko joku kertoa mikä osa on kyseessä? Auto on SE 500 `79 ja osa sijaitsee koneen etuosassa ilmanputsarinkotelon alla. Osassa oli kiinni kaksi ilmaletkua. Osassa on koodi 0 280 140 ja messinginvärisessä ulokkeessa lukee -(tai joku viiva?)30°

Kuva
Kuva
Kuva
joo ton mokkulan nimi on lisäilma venttiili ja sen messinkisessä päässä on numero-30c tilasin tänään kl:stä uuden hinnaks sanovat 320€ lupas vähän alennusta,saas nähä :?:
Avatar
mika.g
Viestit: 20
Liittynyt: 18.9.2007 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mika.g »

no huh, onpa yksinkertaisella osalla hintaa!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mutta kyllä on vitt*mainen vaihtaakki,koitin imusarjan alta irrottaa mutta ei tule mitään :roll: imusarja pois ja sitten se on kuin tarjottimella :D
ja tässä letku hässäkkä,mistä mahollisuus imu vuotoihin

Kuva

eihän noita voi etes paikallaan ollessa tutkia,saati sitten vaihtaa
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Muista vaihtaa samalla imusarjan tiivisteet uusiin, kun irroitit sen. Jos ne vuotaa, niin voipi tulla turhaan kallis remontti eteen.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

adenauer300 kirjoitti:Muista vaihtaa samalla imusarjan tiivisteet uusiin, kun irroitit sen. Jos ne vuotaa, niin voipi tulla turhaan kallis remontti eteen.
no varmasti vaihdan :D on ihan tarpeeksi työläs tehä kerran saati sitten kahesti :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kun uusi lisäilma venttiili on tullut ja asennettu niin teen tosta vanhasta halkiöeikkauksen ja pistän sen tänne näytille :idea:
tein kerran yhdestä turbiinista halkileikkauksen ja vein sen oman pitäjän ammattikoululle,kun itse olin koulussa niin ei olut kuin yksi kuva (sekin huono)mistä näky minkälainen värkki on sisästä,tässä osat liikku täysin :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”