Pumppu asentui varsin vaivattomasti ja ilmeisesti toimiikin, eikä vuoda. Vanha metalliputki ja letku sopi kuin nenä päähän, kaippa
nekin on jo vähintään kertaalleen vaihdetut. Vanhassa pumpussa oli välystä millikaupalla joka suuntaan, hihnapyörä heilui kuin hullun m*lkku.
Sitten teoriaa, jonka vahvistusta odotan. Koko tapahtumaketju on alunperin lähtenyt liikkeelle kierosta viskon hihnapyörästä. Se söi hihnan päreiksi ja aiheutti edestakasta junkjunks-liikettä, joka taas osaltaan vaikutti vesipumpun hajoamiseen, jonka megaluokan välys taas rikkoi laturin laakerin. Pumppu vihelteli vienosti jo viime vuonna ja nestettä katosi maltillisesti. Laitoin uuden laturin + hihnan viime vuonna ja hälyäänet katosivat lähes kokonaan, kunnes taas kuukausi sitten alkoi kuulua dik-dik-dik ääntä ja sen jälkeen pumpun rolinaa yms. epämääräistä. Eli tuo mielipuolisesti ronklottava pumppu rikkoi jo toisen laturin laakerin, jota ilmeisesti edesauttoi se että hihnankiristimen iskari on aivan kaput ja itse hihnasta on lähtenyt ainakin yhdestä kohtaa parin tuuman matkalta urat huitsin Nevadaan.
Ja eihän tässä vielä kaikki ollut; konepellin saranakin meni p*skaksi eli peltiä ei saa kiinni millään p*rkeleellä ennenku saranan on korjannut tai ostanut uuden. Ei paljoa huvittais irrotella lokaria, mutta pakko se kait on. On muuten harvinaisen paska auto loppujen lopuksi.

En tiedä, mutta ihan perseestä on.