Eroavaisuudet 2 sylinteriä?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Eroavaisuudet 2 sylinteriä?

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Arvon asialinjan ässämiehet. Valistakaa vähän;

Miten eroavat alustaltaan, jarruiltaan ja muilta osiltaan 126SEL-mallit eri kokoisilla moottoreilla? Eli onko 6- ja 8-pyttyisten yksilöiden kesken suoritettava moottorinvaihto helppoa kuin heinänteko, vai meneekö kaikki uusiin kantimiin? :shock:

Entä onko eri kokoisilla V8-koneilla varustettujen autojen kesken eroa muussa kuin etujousissa?

Nimim. Eräästä konevikaisesta yksilöstä vainun saanut... :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Eroavaisuudet 2 sylinteriä?

Viesti Kirjoittaja pp d »

JuMu S kirjoitti:Arvon asialinjan ässämiehet. :D
:shock: :shock: :mrgreen:
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Re: Eroavaisuudet 2 sylinteriä?

Viesti Kirjoittaja JS »

pp d kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:Arvon asialinjan ässämiehet. :D
:shock: :shock: :mrgreen:
Aivan.. taitaa olla parempi vaihtaa foorumia.. ;)
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Re: Eroavaisuudet 2 sylinteriä?

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Arvon asialinjan ässämiehet.
Melko hienostunut tapa sanoa 'Pyytäisin muita kuin HVM ja Kaapo ottamaan kantaa ongelmaani.' Pisteet JuMulle. :fu:

Tuntuuhan noita vastauksia jo hyvin tulevankin kun osasi tehdä oikean kysymyksenasettelun. :roll: :mrgreen:
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Re: Eroavaisuudet 2 sylinteriä?

Viesti Kirjoittaja Arto N »

A. Hara kirjoitti: Tuntuuhan noita vastauksia jo hyvin tulevankin kun osasi tehdä oikean kysymyksenasettelun. :roll: :mrgreen:
Kyllä :D
Niitähän tänne satelee :lol:

Ja ettei ihan lööperiksi menisi niin täytyy asiantuntijana vastata herran kysymykseen :?

300:sessa on kuusi sylinteriä peräkkäin :ope:
Kasissa on sitten 4 tai 8 sylinteriä peräkkäin :ope:
Riippuen onko sylinteri vee-muodossa vai peräkkäin :ope:
Eli onko moottori veekasi vai suora kasi :ope:

Ja tuskimpa jarruissa on mitään eroa.
Jos ne on molemmat automaattivaihteisia niin jarrupoljinkin on yhtä leveä :ope:

Mutta Kaapolla on keppivaihteinen auto niin hän voisi toki itsekkin kertoa jarrueroista :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jaaha, eli se avainsana tähän ot-sisäpiiriin pääsemiseen olikin "126". :lol:

No kiitoksia kaikille vastanneille tähänastisista vastausyrityksistä. Autokuume alkaa jo helpottaa, kun alkaa tajuta mihin on ryhtymässä... :ttu:

Mutta arvostaisin suuresti, mikäli tämän pohjattoman yleistietämyksen joukosta joku asiaa koskeva tiedonjyvänenkin esille putkahtaa... :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Alustat on kaikissa samat, 560 asti. Kasikoneisissa on alumiiniset takatukivarret, sen verran eroa viimeaikaisten keskusteluiden perusteella löytyy. Jouset ja jousenaluskumit määräytyy sitten varusteiden ja koneen mukaan. :idea:

Jarrut siis 560 asti samat, vai mitä tässä kysyttiin? :shock:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Onneksi löytyy Foorumilta edes yksi vakavamielinen autoharrastaja, joka osaa vastata esitettyihin kysymyksiin selkeästi vailla turhia huumorinkukkasia. 8) :lol:

Kiitos kaikille muillekin vastanneille.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:Onneksi löytyy Foorumilta edes yksi vakavamielinen autoharrastaja, joka osaa vastata esitettyihin kysymyksiin selkeästi vailla turhia huumorinkukkasia. 8) :lol:

Kiitos kaikille muillekin vastanneille.
8) Joo, mitä sitä joutavia viisastelemaan, kyse on kuitenkin vakavamielisestä autofoorumista. :shock:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt vasta osui silmään tämä asiatopikki. Vinhaa, kerrankin näin :? No vastattu näköjään jo on eli jarrut ovat samaa kaliiperia, joko Ate tai Bendix. 6-pyttyisesissä siis jarrut ovat tavallaan ylimitoitetut tai sitten kasikoneinen ei pysähdy kunnolla :lol: Aten sanotaan olevan parempi, Bentixit tahtovat jumittaa sylinterejä satulaan jne. Tämä on perimätietoa isoilta pojilta.

Jousia on muistaakseni ainakin neljää eri jäykkyyttä eteen ja taakse, ja kuten Tajunkankaan "siemenruiskutuksen KE-Jetronic" :shock: ilmoitti, loput painoeroista passataan oikeaan korkeuteen jousenaluskumeilla.
Iskarit tietenkin valitaan aina mielihalujen mukaan, ei välttämättä siten mitä tehdas on linjalla laittanut.

Joten: karvalakkiseen 260 SE:hen saa täysladatun 500 Sellin jouset ja alustakäytöksen, jolloin turhan kallistelun voi jättää unholaan. Ja vastavuoroisesti siihen ökymalliin saa 260:n alustan, jos haluaa ajettavuuden muistuttavan loppuunajettua vm. 71 Caddy Eldoradoa.

Olisikos paksummat kallistuksenvakaajat vasta 560:ssa vai jo 500:ssa?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niin ja kasikoneisissa on automaattilaatikossa turbiinikoppa suurempi kuin kuutos koneisissa.

Eli superi kone ei passaa kasin laatikkoon. Taisipa tuo kasien 722.3 laatikko olla joiltain osian lujempi kuin pienempi koneisten 722.3
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Perä on myös eri. Kasikoneisissa on pitkä tai tosi pitkä perävälitys, riippuen miten iso kasi keulalla on. 500Sel kiertää satasessa vain 2000. Kuutosissa on puolestaan aika lyhyt.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eli moottoritekniikan päivitys onnistuu noihin isompiin melkolailla helpommasti kuin pikkuveljiinsä. Tätä ajoinkin takaa, kiitokset kaikille vastanneille. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Viesti Kirjoittaja laapottij »

JuMu S kirjoitti:Eli moottoritekniikan päivitys onnistuu noihin isompiin melkolailla helpommasti kuin pikkuveljiinsä. Tätä ajoinkin takaa, kiitokset kaikille vastanneille. :D
Onkos tästä olemassa mustaa valkosella jos tekee elinmuokkauksen kutvosesta kasiksi ja meinaa saada täällä susirajallakin konttorin setät hiljaiseksi... Eli nykyinen 280s ja tuleva 500. ja autossa viisilovinen manunaali. Kiitos ja anteeks kun tarviaa rautakangesta mutta katastus mies on haasteellinen yksilö vakuutettavaksi. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”