W126 madallus + perän kumitallat ja sen semmosta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jaagou kirjoitti:no nii, käyttöautolta löyty kummit eteenkin... :D mut kuinka paksut kumit olis sopivat taakse...? että olisi tasapainossa, eteen tilasin matalimmat..... : :)
No jos se on ennen kulkenut hyvässä asennossa, niin ota taakse suhteessa samanlaiset kuin oli ennenkin? Ennen edessä 3-nänniset ja takana 4 :arrow: nyt 1 ja taakse 2 :?: :idea:

Ihan mahoton sanoa. Takajouset kun on yleensä kuoleutuneet kelvottomiksi, ja etujouset on alapäistään poikki. :shock:
Avatar
Mike Hoo
Viestit: 49
Liittynyt: 22.7.2006 21:56
Paikkakunta: Turkkunen

Viesti Kirjoittaja Mike Hoo »

Anteeksi mä sotken muiden topikin mutta tuli tossa kuukausi sitte hommattua itelle ässä ja vielä 6 konella 300 se.
Mutta ku meennää 120 ja hiukan päälle alkaa ässä ravistaa..? mistä tuollanen vois johtua, pienemissä nopeuksissa ei mitään haivaittavissa. Kyllä pitää itekkin ottaa rälläkkä kauniseen käteen jos sais sen sieltä maasturi korkeuksista. Tarttis vaan saada ne jouset ensin pois alta.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ja renkaat oli tasapainossa? Kardaanin kannatinkumi ehjä?

Elä sitten koske niihin jousiin millään pilipalipuristimilla, mersuun tarvitaan semmoset sisäpuolelle menevät.
Halavennus-marketin jousilla lähtee helepolla pää/käsi asentajalta.
Pro HVM
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

HVM kirjoitti:
jaagou kirjoitti:no nii, käyttöautolta löyty kummit eteenkin... :D mut kuinka paksut kumit olis sopivat taakse...? että olisi tasapainossa, eteen tilasin matalimmat..... : :)
No jos se on ennen kulkenut hyvässä asennossa, niin ota taakse suhteessa samanlaiset kuin oli ennenkin? Ennen edessä 3-nänniset ja takana 4 :arrow: nyt 1 ja taakse 2 :?: :idea:

Ihan mahoton sanoa. Takajouset kun on yleensä kuoleutuneet kelvottomiksi, ja etujouset on alapäistään poikki. :shock:

autoon tulossa myös -45 lesfjös:in sarja mutta ei kokemusta kuinka on auton asento jos laittaa kunpaankin päähän matalimmat kummit.... :roll: kun tällä hetkellä on kuin lentoon lähdössä... :ei_tajuu:
Avatar
Mike Hoo
Viestit: 49
Liittynyt: 22.7.2006 21:56
Paikkakunta: Turkkunen

Viesti Kirjoittaja Mike Hoo »

Juu emmä ajatellu niillä biilteman puristimilla mitään tehdä. Mut toi tärinä ihmetyttää. Tätyypi tarkistaa toi kanntain kumi. Noista renkaista en osaa sanoa mitään. Tarttis käydä tarkistuttamssa. Voisko pieni laahava ääni tulla tuosta kumista vai ihan perästä? ku 60-80 km nopeudessa veto päällä pitää häiritsevää laaahaus ääntä.
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

pariviikkoa sitten vaihoin ässään etu jouste juuri noilla biltema mallin puristimilla ja hyvin onnistu :shock: täysin selvinpäin ei kyllä hommaan uskaltanut käydä :lol:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tänään oli sopivasti aikaa käydä ässän keulan kimppuun kun tuo keuliminen alkoi jo ottaa päähän. Foorumin hengen mukaisesti madallus suoritettiin tietysti rälläkällä ja fysiikan lakeja uhmaamalla käyttäen Bilteman jousipuristimia.

Etujousi on ihan tajuttoman pitkä ässässä, mutta olka-akselin kun irroittaa yläpäästä niin jousen saa kammettua pois paikoiltaan. Vietereistä lähti 1+1/4 kierrosta, joka tuntui olevan ehkä aavistuksen liikaa. Katsotaan miten tuohon korkeuteen tottuu ja sitten passaillaan jousen kumeilla.
Kuvia ei vielä ole, mutta ehkä tulee jos saan kameran käsiin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Samuli H kirjoitti:... ja fysiikan lakeja uhmaamalla käyttäen Bilteman jousipuristimia.
Tuo on kyllä vaarallista leikkiä. Ei tarvii mokata kuin kerran jos huono tuuri käy... :naughty:
No itteppä tiiät mitä teet.

Laitappa joo kuvia. :idea:
Pro HVM
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tuossa muutama kuva lopputuloksesta.

Vähän ylimainostettua on tuo jousien vaihdon vaarallisuus peruspuristimilla. Tietysti jos meinaa normipuristimella kiertää koko kierteen loppuun niin paketista tulee aika räjähtävä. Tässä tapauksessa olka-akseli oli yläpäästä irti ja iskari poissa niin puristimille ei enää jäänyt paljon tarvetta puristaa.

1
2
3

Aika hyvälle korkeudelle tuo lopulta jäi.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

en yhtä äkkiä löytäny, mut saako sellliin mistään taakse säädettäviä varsia et saa pyörät suoraan.... :?: :?: vai pitäneekö itse ruveta patentoimaan.... :roll:
ei tosta oikeen erota mut: http://s135.photobucket.com/albums/q151 ... ese029.jpg
autoa laskettu lisää kuvien jälkeen et on tällä hetkellä enemmän vinossa... :? ja onkohan tuola edessä minkäänlaista säätö mahdollisuutta... :?:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

eikö kellään tietoa.... :?: :?: :ää:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaagou kirjoitti:eikö kellään tietoa.... :?: :?: :ää:
kattelen illalla jos löytäisin sulle jotakin kuvia/kuva,nyt en kerkiä :roll:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä pari kuvaa :D
http://kuvablogi.com/nayta/776113/
taka päässä ei ole minkään laista säätöä :shock: kun vaihtaa kaikki kumit ja holkit niin se on siinä :wink:
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

kiitos kuvasta, mutta mutta onkohan tonne taakse saatavana jostain säädettävää tankoa..... :?: ainakin kaverilla on w124:ssa vaihdettu säädettävät :ei_tajuu: mut ei muista mistä se on ne tilannu.... :naughty:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/ ... 040437.JPG Eipä takanakaan ole paljon mahollisuuksia tangoille saatika sitten säädöille.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Runtula kirjoitti:http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/ ... 040437.JPG Eipä takanakaan ole paljon mahollisuuksia tangoille saatika sitten säädöille.
eipä näköjään.... :? pitänee sit ajaa pyörät vinossa... :cry:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaagou kirjoitti:
Runtula kirjoitti:http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/ ... 040437.JPG Eipä takanakaan ole paljon mahollisuuksia tangoille saatika sitten säädöille.
eipä näköjään.... :? pitänee sit ajaa pyörät vinossa... :cry:
tuli tossa mieleen että onko sun taka poikki palkki ehjä,ettei olis ruosteen takia taipunut ja muuttanut pyörän kulmia :shock:
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

touhottaja kirjoitti:
jaagou kirjoitti:
Runtula kirjoitti:http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/ ... 040437.JPG Eipä takanakaan ole paljon mahollisuuksia tangoille saatika sitten säädöille.
eipä näköjään.... :? pitänee sit ajaa pyörät vinossa... :cry:
tuli tossa mieleen että onko sun taka poikki palkki ehjä,ettei olis ruosteen takia taipunut ja muuttanut pyörän kulmia :shock:

En usko, kyllä se johtunee madalluksesta jos olis pari centtiä korkeemmalla ni olis melkeen suoras.... :roll: mutku haluaa ajaa matalalla... :D mut mistäs pystyisin helpoiten varmistamaan ettei ruoste oo tullu moikkaileen.... :?: :?: :o
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kolistele jollain, vaikka pienellä vasaralla alta ja päältä,kyllä sen äänestä erottaa jos on pehminny :shock: ja samalla tutkit tukivarret ettei ole ruosteen aiheuttama vääntyminen :roll: mitkä kulmat sulla on pielessä :?:
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

camber, eikös se tua oo ku mulla on pyörät taittunu ylhäältä sisään päin... :?: ja haluasin et ne sais takas ilman perän nostamista.... :roll:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos kaikki takapään kumit on hyvä,niin kyllä taitaa olla säätämätön paikka :roll:
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

hmm mitäs kaikkee kumi hommia sieltä löytyy ja pystyykö niiten kuntoo oikee tarkasteleen.... :?: :?: no vinoon ne kuitenkin jää, mut olis hyvä kattoo ettei aivan väljää olisi.... :lol: 8)
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

poikkipalkin molemmissa päissä on isot kumityynyt,sitten tukivarsissa on kaksi kumia/varsi :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

126ssa EI ole takapäässä säätöjä. :pappa:

jos alusta on madallettu niin sen takarenkaiden kallistuksen kanssa on elettävä. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”