nippeliä ja nappeli putsailua
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
nippeliä ja nappeli putsailua
putsailin melekein koko kesän ässän nippeleitä ja nappeleita, ruuveja ja muttereita sekä hiukan isompia kiinnikkeitä
liottelin, hinkkasin, pesin, putsasin pakalla/tapilla kierteitä, rapsuttelin puukolla maaleja, massoja ja taas liottelin, pesin ja lopuksi lämmittelin niitä uunissa 150 asteessa
sitten otin muutaman roskapussin, laitoin ämpäriin ja pussien sisään tyynyliinan ja sinne rojautin koko nippeli hässäkän ja lähetin ne nivalaan
Mecapinta oy:hyn keltapassivoitavaksi, viikon olivat reisussa ja tulivat takaisin kotiin olivat meleko kommeen näkösiä ja tältä ne sitten näytti
nyt tarttee vielä plärätä ne laatikostoihin
liottelin, hinkkasin, pesin, putsasin pakalla/tapilla kierteitä, rapsuttelin puukolla maaleja, massoja ja taas liottelin, pesin ja lopuksi lämmittelin niitä uunissa 150 asteessa
sitten otin muutaman roskapussin, laitoin ämpäriin ja pussien sisään tyynyliinan ja sinne rojautin koko nippeli hässäkän ja lähetin ne nivalaan
Mecapinta oy:hyn keltapassivoitavaksi, viikon olivat reisussa ja tulivat takaisin kotiin olivat meleko kommeen näkösiä ja tältä ne sitten näytti
nyt tarttee vielä plärätä ne laatikostoihin
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olipas kiva kun sai kehuja KIITOS
tollaseen pinnotukseen kun laittaa osia niin niitten puhtaus on AjaO ei pinnotus firmassa ole mahollisuutta alkaa peseskelee osia, ne vaan liottelee kaiketi niitä ensin ja sitten alakaa se varsinainen pinnotus, eli jos kappaleessa on maalia taikka massaa kaikki jää pinnotuksen alle, sitten vielä sellanen, että jos kappaleen pinta on ruoste kopertanu huonolle pinnalle se näkyy sellasena mattana ropelona (laitan myöhemmin kuvan) varsinki valupinta
tollaseen pinnotukseen kun laittaa osia niin niitten puhtaus on AjaO ei pinnotus firmassa ole mahollisuutta alkaa peseskelee osia, ne vaan liottelee kaiketi niitä ensin ja sitten alakaa se varsinainen pinnotus, eli jos kappaleessa on maalia taikka massaa kaikki jää pinnotuksen alle, sitten vielä sellanen, että jos kappaleen pinta on ruoste kopertanu huonolle pinnalle se näkyy sellasena mattana ropelona (laitan myöhemmin kuvan) varsinki valupinta
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Puhumattakaan siitä että pinnoittamon liemet eivät ole kertakäyttöisiä, eivätkä ihan halpoja, hävittääkään aikanaan. Sontaiset ja rasvaiset osat voivat pilata liuokset laakista.
On "entisöijiä" ja sitten tämmösiä mittarinneulan maalaajia kuin Touho. Hyvä että on.
On "entisöijiä" ja sitten tämmösiä mittarinneulan maalaajia kuin Touho. Hyvä että on.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Eihän nyt toki omaan kannata nuita laittaa, myy 0.08eur kilohinnalla josta joku meseläinen haluu tingata puolet. Sit on hyvä....touhottaja kirjoitti:kattoo ny raatsiiko laittaa niitä ässään, no ainakin oikein huonon ruuvin tilalle vois tuosta pyöritellä, taikka sitten putsaan vanahan ja tervaan sen
En oikein ymmärrä miksi ei putsattu lasikuulalla tms ruosteita pois jos oli tarkoitus tehä kunnolla. Puukon kärki putsausvehkeenä on huono sekä puukolle että putsattavalle kohteelle ja etenkin putsaavalle henkilölle...
Paska lähtee soodalla hyvin, maalikin jos ei kunnon maalia. Ruosteeseen lasikuulaa tai teräsraetta yms.
Aika hommahan nuissa on pyöritellä ne takas... Muistuuko vielä kaikkioen osien paikka mieleen? Ja onkos kori sinkittävänä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu, tiedän, tiedän, ilimanhan ne pitäs antaa ja vielä maksaa rahtit, mutta kun ei ole myytävänäAK47 kirjoitti:Eihän nyt toki omaan kannata nuita laittaa, myy 0.08eur kilohinnalla josta joku meseläinen haluu tingata puolet. Sit on hyvä....touhottaja kirjoitti:kattoo ny raatsiiko laittaa niitä ässään, no ainakin oikein huonon ruuvin tilalle vois tuosta pyöritellä, taikka sitten putsaan vanahan ja tervaan sen
En oikein ymmärrä miksi ei putsattu lasikuulalla tms ruosteita pois jos oli tarkoitus tehä kunnolla. Puukon kärki putsausvehkeenä on huono sekä puukolle että putsattavalle kohteelle ja etenkin putsaavalle henkilölle...
Paska lähtee soodalla hyvin, maalikin jos ei kunnon maalia. Ruosteeseen lasikuulaa tai teräsraetta yms.
Aika hommahan nuissa on pyöritellä ne takas... Muistuuko vielä kaikkioen osien paikka mieleen? Ja onkos kori sinkittävänä?
tiedän että olen huolimaton tällästen hommien kanssa, mutta kun ei ole lasikuulaa millä hönkiä, enkä kehannu muutamaa prikkaa viiä hiekkapuhallettavaksi, mutta puukko on hyvä ja lähin sootapuhaltaja on päälle sadankilsan päässä
heleppohan nuo on takas pistää, ruuvaa vaan sammaanpaikkaan mistä otin ne ja jos ei ole ihan varmaa niin kahtoo siinä osapuilleen n. kolomentuhannen kuvan joukosta mistä otin ne, heleppo homma niinku heinän teko
juu korin laitoin sinkittäväksi, käskivät koiranleuvat ottaa lasit pois että uppoo paremmin kun ei oo reikiä permannossa
Tollaset hiluthan pyöris ku lottopallot ku alkais puhaltelee
Esim. sitruunahapollahan tuollaiset pikku hilut on kätevä putsata. En sitte tiedä miten puree rehelliseen p*skaan yms., että välttyykö tuolta hinkkaamiselta silläkään, mutta ruosteet ainakin lähtee kätevästi.
Esim. sitruunahapollahan tuollaiset pikku hilut on kätevä putsata. En sitte tiedä miten puree rehelliseen p*skaan yms., että välttyykö tuolta hinkkaamiselta silläkään, mutta ruosteet ainakin lähtee kätevästi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kyllähän se sitruunahappo ruosteeseen puree, jää semmoinen tumma pinta.
Tokihan passivointi hidastaa ruostumista, ei siinä mitään.... Ja on siistin näköinen. Joskushan alkuperäiset osat on myös passivoitu.
Kiva olisi jos joskus tulisi kuva vanhasta lintasta ja sit se ois purettu niin pieniksi kun menee ja kaikista osista ruosteet pois ja käsittelyt tai uusimiset ja takas läjään... Semmoista harvoin näkee... Varsinki että kori korjataan viimeisen päälle eikä vaan pellistä leikata suunnilleen sopivaa palaa joka sikafleksillä kiinni...
Mitäs toi passivointi kustantaa ja onko osille koko/muotorajoitusta?
Tokihan passivointi hidastaa ruostumista, ei siinä mitään.... Ja on siistin näköinen. Joskushan alkuperäiset osat on myös passivoitu.
Kiva olisi jos joskus tulisi kuva vanhasta lintasta ja sit se ois purettu niin pieniksi kun menee ja kaikista osista ruosteet pois ja käsittelyt tai uusimiset ja takas läjään... Semmoista harvoin näkee... Varsinki että kori korjataan viimeisen päälle eikä vaan pellistä leikata suunnilleen sopivaa palaa joka sikafleksillä kiinni...
Mitäs toi passivointi kustantaa ja onko osille koko/muotorajoitusta?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
noo, ensin liottelin niitä väkevässä fosforihapossa, huuhtelin sen jälestä raaputtelin liikoja ruosteita pois ja laitoin 10-15% lämmitettyyn sitruunahappoon, siinä paripäivää (irrottaa myös kalvanoidin) sitten huljuttelin niitä pesuaineessa ja huuhtelu ja uuniin 150 asteessa tunninverran kuivamassa ja oli valamiina pinnotukseen
MEGAPINTA OY suoritti pinnotuksen ja hyvin sen tekikin
pienet erät maksaa siinä 100€+alvi ja eestakanen rahti tuohon päälle katto megapinnan sivuilta millaset kappaleet siellä hoituu
http://www.mecapinta.fi/
MEGAPINTA OY suoritti pinnotuksen ja hyvin sen tekikin
pienet erät maksaa siinä 100€+alvi ja eestakanen rahti tuohon päälle katto megapinnan sivuilta millaset kappaleet siellä hoituu
http://www.mecapinta.fi/
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
en mää oikeistaan alustanosia sinkittänyt, kun muutaman prikan ja kynkän kiinnitysruuvit, mutta sitten kylläkin ruuveja muttereita aluslevyjä sankarautoja kiinnikkeitä ym.
ja nyt lähetin vähän lissää pinnotukseen, tuliskohan yhteen laskettu paino siinä 50kg huittelle ens perjantaina pitäis olla nekin taas kotona, laitan kuvan jos muistan
tarttee laittaa ne uunin lämpöseen jahka tulevat
ja nyt lähetin vähän lissää pinnotukseen, tuliskohan yhteen laskettu paino siinä 50kg huittelle ens perjantaina pitäis olla nekin taas kotona, laitan kuvan jos muistan
tarttee laittaa ne uunin lämpöseen jahka tulevat
Ok näytti vaan alustan osia olevan tuossa kasassa.
Itse olen myös heittänyt osia sinkkiin, kun töissä sinkkautan melkein kaikki tuotteet.
Tosin olen maalannut sen jälkeen.
70c/kg maksaa sinkkaus.
Miksi ne uuniin täytyy laitta sinkkauksen jälkeen.
50 kg sinkkaus rahteineen kun laitan hieman firman tavaroita mukaan maksaa 35 e
Itse olen myös heittänyt osia sinkkiin, kun töissä sinkkautan melkein kaikki tuotteet.
Tosin olen maalannut sen jälkeen.
70c/kg maksaa sinkkaus.
Miksi ne uuniin täytyy laitta sinkkauksen jälkeen.
50 kg sinkkaus rahteineen kun laitan hieman firman tavaroita mukaan maksaa 35 e
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mites, kukas verot maksaa kyllä toisten kelepaa, halapaa tuntuu sulla olevan sinkittäminensec 560 kirjoitti:Ok näytti vaan alustan osia olevan tuossa kasassa.
Itse olen myös heittänyt osia sinkkiin, kun töissä sinkkautan melkein kaikki tuotteet.
Tosin olen maalannut sen jälkeen.
70c/kg maksaa sinkkaus.
Miksi ne uuniin täytyy laitta sinkkauksen jälkeen.
50 kg sinkkaus rahteineen kun laitan hieman firman tavaroita mukaan maksaa 35 e
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
nonniin, nyt sitten tuli nippelit ja nappelit takasin kotiin, taas oli tosi hyvää työta
ei sitten muuta kun hilippeet lämpöseen reiluksi tunniksi ja hissukseen lämmön pudotus elikkä tänään pois
tänään aloin lajittelemaan hiukan niitä lokeroihin ja pusseihin
tässä niitä olis sitten vähän leviteltynä
on se taas mukava jatkaa kotteron kasailua hissukseen
tarttee kyllä sannoo, että tuli aikas kommeet polttoaine putket jakajalle
ei sitten muuta kun hilippeet lämpöseen reiluksi tunniksi ja hissukseen lämmön pudotus elikkä tänään pois
tänään aloin lajittelemaan hiukan niitä lokeroihin ja pusseihin
tässä niitä olis sitten vähän leviteltynä
on se taas mukava jatkaa kotteron kasailua hissukseen
tarttee kyllä sannoo, että tuli aikas kommeet polttoaine putket jakajalle
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jaha, tuli taas hiukan hinkattua osia, nyt vuorossa taka kallistuksen vakaajat
hinkkasin yks kerrallaan vakaajat täysin puhtaaksi maalista ja ruosteesta sitten väsäsin niille maalaus tellinkin ja vakaajat siihen ja suihkimaan tummaa pintaan ja tälläsiä niistä tuli
ja numerotkin löyty
ja sitten valamiina
hinkkasin yks kerrallaan vakaajat täysin puhtaaksi maalista ja ruosteesta sitten väsäsin niille maalaus tellinkin ja vakaajat siihen ja suihkimaan tummaa pintaan ja tälläsiä niistä tuli
ja numerotkin löyty
ja sitten valamiina
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eiköhän se osote maha löytyä, eihän se muuten pellaa, jos ei löyvy niin osina koko roskan pois mutta onhan sitä tullu taas hiukka raavittua osia kuntoonEasy Rider kirjoitti:Saattaneisko joutua hetken jos kaksi rohmimaan nuita hilijuunalaatikoita, ennenkö joka ruuville ja rikalle löytyy oikea osote.
Sieviä kyllä ovat ku sianpallerot.
tässä ne on likkoomassa putkessa
kuivatus menossa huuhtelun jäläkeen, lainasin uunia akalta
takapyörän navat maalattuna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tässä näitä olis taas valamiina paikalleen laitettavaksi
olishan näitä, mutta eiköhän tästäkin saa jo jotakin käsitystä mitä on tekeillä
nippelit tuli aamulla kottiin niin alottelin heti niitten "selaamisen" ja melekein päivä siinä tärväänty lajitellessa ja samalla erottelin tarvittavat nippelit autoon
olishan näitä, mutta eiköhän tästäkin saa jo jotakin käsitystä mitä on tekeillä
nippelit tuli aamulla kottiin niin alottelin heti niitten "selaamisen" ja melekein päivä siinä tärväänty lajitellessa ja samalla erottelin tarvittavat nippelit autoon
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Galvaaninen pinnoitus ei tartu eristeisiin. Kromatut keinoaineiset reteonnupitkin on ensinnä grafiittimaalattu jotta vie sähköä.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 12.8.2016 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.