Uuden auton vahaus? Mikä on oikea aine?
Uuden auton vahaus? Mikä on oikea aine?
Eno osti tuossa sellasen Nissanin Navaran.
Se on siis se King capin manttelinperijä. Sellanen pick up tatsuni.
Aika Helevetin hienokin se on. Kirjotan koeajo raportin kun vaan ehin / saan aikaseksi.
Mutta mennäänpäs asiaan. Minä oon tuon mun enon sellanen "hovimekaanikko".
Se luottaa minuun kun tautiin jne..
Mutta oikeesti siis. Huomenna pulttaan tuohon kärryyn kiinni karjapuskurin, aurinkolipan ja muuta custom-tilpehööriä. (koskas mennään asiaan ?)
No asiaan mennään nyt. Tuo uusi auto, huomenna aion myös pestä ja vahata sen. Mitä tuotteita käytän
Nyt ei ole kyse tuotteiden hinnasta, vaan mikä on paras
Millä käsitellä uuden auton pinta?
Mikä on paras käsittely?
Rajataan hiukan aihetta. Asetetaan pikku pikku reunaehto... mikä ois paras käsittely minkä voi tehdä yhen päivän (=12 tuntia) aikana.
Neuvoja antakaa mulle, oi suuret gurut
Se on siis se King capin manttelinperijä. Sellanen pick up tatsuni.
Aika Helevetin hienokin se on. Kirjotan koeajo raportin kun vaan ehin / saan aikaseksi.
Mutta mennäänpäs asiaan. Minä oon tuon mun enon sellanen "hovimekaanikko".
Se luottaa minuun kun tautiin jne..
Mutta oikeesti siis. Huomenna pulttaan tuohon kärryyn kiinni karjapuskurin, aurinkolipan ja muuta custom-tilpehööriä. (koskas mennään asiaan ?)
No asiaan mennään nyt. Tuo uusi auto, huomenna aion myös pestä ja vahata sen. Mitä tuotteita käytän
Nyt ei ole kyse tuotteiden hinnasta, vaan mikä on paras
Millä käsitellä uuden auton pinta?
Mikä on paras käsittely?
Rajataan hiukan aihetta. Asetetaan pikku pikku reunaehto... mikä ois paras käsittely minkä voi tehdä yhen päivän (=12 tuntia) aikana.
Neuvoja antakaa mulle, oi suuret gurut
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Hmm...
Kiitti neuvosta Haikara.
Mielessä olleet nuo Autoglymin tuotteet
Taidan tuon puoleen kääntyä.
Muuten, mitens nämä kovavaha jutut?
Onko kukaan kokeillut
Jos käyttää autoglymin kovavahaa.... Yks vahaus vuoteen kuulemma riittä.
Mutta mutta. Onko oikeesti näin? Mitä on tämä Autoglymin kovavaha tyypiltään?
Kiitti neuvosta Haikara.
Mielessä olleet nuo Autoglymin tuotteet
Taidan tuon puoleen kääntyä.
Muuten, mitens nämä kovavaha jutut?
Onko kukaan kokeillut
Jos käyttää autoglymin kovavahaa.... Yks vahaus vuoteen kuulemma riittä.
Mutta mutta. Onko oikeesti näin? Mitä on tämä Autoglymin kovavaha tyypiltään?
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Tätä mie väittäsin aika "kovaksi" vahaksi. Hyvän lopputuloksen varmasti saisi, jos vahaisi auton ensin juuri tuolla yllämainitulla mustalla ja sitten tuo kulta pintaan. Tämmöisellä reseptillä minä käsittelin yhden mustan klonksvaakkenin ja kyllä siitä hyvä kieltämättä tuli.Junnu R kirjoitti: Mitä on tämä Autoglymin kovavaha tyypiltään?
Oman ceen käsittelin muutama viikko sitten Glymin punainen+kulta yhdistelmällä, kuvia on tuolla. Auto on vieläkin yhtä kiiltävä, kuin vasta vahattuna, on tuo tullut pestyäkin tässä toistakymmentä kertaa vahauksen jälkeen. Tuntuisi kestävän vahapinta.Junnu R kirjoitti:Muuten, mitens nämä kovavaha jutut?
Onko kukaan kokeillut
Se kuivumisaika.... Jäsen Benzo kertoili eräässä topikissa näistä glymin vahojen kuivumisajoista, itsekkään en pitänyt auto-glymin vahoja ennen mitenkään erityisen hyvinä, kun en osannut käyttää niitä.Ei myöskään tee rasvamaista lopputulosta, kuten Auto Glymin kultaetikettinen tekee
BMW 318d -09
Hieman ot mutta navaran maalipinnasta noin yleensä....
Naapurilla on tuollainen musta. Komia se oli uutena, mutta 4kk jälkeen . Joutui jo myllytyksen uhriksi kuulemma. Maalipinta oli jo niin karmeassa kunnossa. Eikä ole pidosta kiinni kun edellisissä autoissa ei mitään ongelmia.
Naapurilla on tuollainen musta. Komia se oli uutena, mutta 4kk jälkeen . Joutui jo myllytyksen uhriksi kuulemma. Maalipinta oli jo niin karmeassa kunnossa. Eikä ole pidosta kiinni kun edellisissä autoissa ei mitään ongelmia.
Tää on saman tasoista legendaa kuin nämä V8 koneiden 10l kulutukset kaupunkiajossaJunnu R kirjoitti: Yks vahaus vuoteen kuulemma riittä.
kerran vuodessa vahaa ei mielestäni ole olemassakaan.itse käytän kyllä prestaa(en tosin tota nopeeta).glymin musta on hyvää ainetta samoin sonaxin nanovaha nro 1,ja tänään vetelin vielä sonaxin päälle korrekin uutta testivoittajaa nanoshinea.lipakat on pinnat.korrekki ei vaan meinaa millään päästä eroon tuosta työn määrästä,mutta kun vahan poiston suorittaa rasselilla niin hyvä tulee.autoa ei mielestäni vahata orjallisesti kahta kertaa vuodessa vaan silloin kun siihen on aihetta!!!!vahaus menettää merkityksen siinä vaiheessa kun pinta on paskana sadan harjapesun jäljiltä ja joudutaan myllyttämään jo pari vuotta vanhaa autoa.kun auto on uusi ja vahaa levittää usein niin pintahan pysyy hyvänä koko auton elinkaaren???
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2008 16:38
Mitä uuden auton pintaan...
Jos sinulla on ihan uusi auto, voit vahata sen joko AG:n Extra Glossilla, Ultra Deepillä tai sitten uudella Hi Defenition Waxilla.. Kaikilla vahoilla onnistuu alle 2 tunnissa. Glossin pitää kuivua vähintään tunnin. Deepin 15 min ja HD:n 15-60 minuuttiin riippuen lämpötilasta. Jos haluat vahata vain kerran vuodessa, suosittelen joko Deeppiä alle ja Glossia päälle tai HD Waxia yksin...
Suomessa suositellaan auto vahattavaksi 2 kertaa vuodessa. Syksyllä, jotta suojattaisiin auto talvea vastaan ja keväällä, jotta saataisiin talven suolajäämät pois.
Suomessa suositellaan auto vahattavaksi 2 kertaa vuodessa. Syksyllä, jotta suojattaisiin auto talvea vastaan ja keväällä, jotta saataisiin talven suolajäämät pois.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Korrekin vahat on minun mielestäni ainaki olleet ihan hyviä ja helppotöisiä, sehän tuossa uudessa maalipinnassa täytyy muistaa että vaha ei saa sisältää mitään hiovia aineosia. Korrekin helppovahalla ainakin pääsee helpolla ja siinä ei minun käsittääkseni ollut mitään hiovia aineitakaan seassa. Eikä tartte ootella kuivumisia, on kuivunut kyllä jo siihen mennessä ko on saanu levitettyäkkin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Uuden auton vahaus? Mikä on oikea aine?
Ruostesuojaus, eli Tectyl tms. Ja tämä ei ollut kettuilua, vaan sen tekisin ensimmäisenä, jos itse joskus tuollaisen uuden ihanuuden pihaan saisin.Junnu R kirjoitti:... mikä ois paras käsittely minkä voi tehdä yhen päivän (=12 tuntia) aikana.
Sitten Autoglymit tai Prestat päällypuolelle. No kaikki tuo menee 12h sisään...
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2008 16:38
no tosta...
Prestan fast waxista voin sanoa, että ei sit kestä kun pari pesua..
Jos sitäkään..
Jos sitäkään..
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2008 16:38
Ja sit tosta uudesta maalipinnasta..
Sen voi vahata vaikka heti jos vahassa on ns .ei reagoivia silikoneja... ja mun tietääkseni niitä ei löydy kuin Autoglymiltä.. Silikonia on lähes joka vahassa ja se tekee sen helmeileväksi. Kun helmeily loppuu, se ei tarkoita että vaha on poissa..
Ja jos oikeesti haluatte päästä helpolla ja saada kestävän pinnan, kokeilkaapas Autoglymin Aqua Waxia.. Peset auton ja sit heti suihkaset sen päälle ja levität mikrokuidulla. samalla kuivaat auton. Voit levittää sen kaikille muille pinnoille paitti tuulilasille. sit kun oot sen levittänyt, niin pyyhit ylimääräsen pois.. testatttu jo 30 pesua ja vieläkin toimii..
Ja jos oikeesti haluatte päästä helpolla ja saada kestävän pinnan, kokeilkaapas Autoglymin Aqua Waxia.. Peset auton ja sit heti suihkaset sen päälle ja levität mikrokuidulla. samalla kuivaat auton. Voit levittää sen kaikille muille pinnoille paitti tuulilasille. sit kun oot sen levittänyt, niin pyyhit ylimääräsen pois.. testatttu jo 30 pesua ja vieläkin toimii..
Uskaltaiskos tuollasen kanssa sitten jatkossa pesujen jälkeen käyttää Autoglymin Aqua Waxia?Stasi kirjoitti:Uudelle maalille ehdottomasti Prestan Paint sealant. Kestää pitkään ja ei ole todellakaan isotöinen vahattava.
Lintan (W124) kanssa olen jo luovuttanut, mutta jos ruumisautoon saa joskus kiiltävän pinnan, niin sellaisena sen soisi myös pysyvän.
www.mersuforum.net - Se aito alkuperäinen käpyfoorumi!
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2008 16:38
Prestan sealant...
No eipä tainnut oikeen pärjätä testissä... tavis vaha Extra Glossikin pärjäs paremmin..
Ylläpitopesuihin kannattaa käyttää ihan vaan vahashampoota, ei mitään sen erikoisempia tarvitse. Paitsi jos on pinttynyttä likaa, esim. talvisin, niin painepesuri, liuotin, pesusieni ja vahashampoo on hyvä yhdistelmä! Meinasi vielä unohtua... Kun laittaa Paint Sealantin ensimmäisen kerran niin pinnasta pitää saada kaikki vanhat aineet pois. Mutta sama taitaa päteä kaikkiin vahoihin, eihän ne vanhaan vahaan tartu.Saul kirjoitti:Uskaltaiskos tuollasen kanssa sitten jatkossa pesujen jälkeen käyttää Autoglymin Aqua Waxia? Lintan (W124) kanssa olen jo luovuttanut, mutta jos ruumisautoon saa joskus kiiltävän pinnan, niin sellaisena sen soisi myös pysyvän.
Sama jätkä, eri verkkarit...