Uuden auton vahaus? Mikä on oikea aine?

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Uuden auton vahaus? Mikä on oikea aine?

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Eno osti tuossa sellasen Nissanin Navaran.
Se on siis se King capin manttelinperijä. Sellanen pick up tatsuni.
Aika Helevetin hienokin se on. Kirjotan koeajo raportin kun vaan ehin / saan aikaseksi.

Mutta mennäänpäs asiaan. Minä oon tuon mun enon sellanen "hovimekaanikko".
Se luottaa minuun kun tautiin jne..

Mutta oikeesti siis. Huomenna pulttaan tuohon kärryyn kiinni karjapuskurin, aurinkolipan ja muuta custom-tilpehööriä. (koskas mennään asiaan ?)

No asiaan mennään nyt. Tuo uusi auto, huomenna aion myös pestä ja vahata sen. Mitä tuotteita käytän :?:
Nyt ei ole kyse tuotteiden hinnasta, vaan mikä on paras :?:
Millä käsitellä uuden auton pinta?
Mikä on paras käsittely?

Rajataan hiukan aihetta. Asetetaan pikku pikku reunaehto... mikä ois paras käsittely minkä voi tehdä yhen päivän (=12 tuntia) aikana.

Neuvoja antakaa mulle, oi suuret gurut :roll:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Auto Glym Mustaetikettinen pullo. Hinta n. 25€UR / puteli, mutta helppo ja upea lopputulos.
Ei myöskään tee rasvamaista lopputulosta, kuten Auto Glymin kultaetikettinen tekee, vaan tyyliin"levitä, anna kuivahtaa ja pyyhi pois.

Itse laitoin uuteen autoon ja voin suositella.
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Hmm...

Kiitti neuvosta Haikara.
Mielessä olleet nuo Autoglymin tuotteet :wink:

Taidan tuon puoleen kääntyä.

Muuten, mitens nämä kovavaha jutut?
Onko kukaan kokeillut :?:

Jos käyttää autoglymin kovavahaa.... Yks vahaus vuoteen kuulemma riittä.

Mutta mutta. Onko oikeesti näin? Mitä on tämä Autoglymin kovavaha tyypiltään?
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Kovavahat on tosi jees, mutta aika vaivalloisia.

Korrekilla oli ainakin männävuosina myynnissä "Uuden auton vaha", ja jumankauta että kyllä uuden maalipinnan sai sillä kiiltämään. Suosittelen. Suomalaista vielä!
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

En kyllä yhtään tiedä voiko vahaus enää tän helpommaksi tulla :shock:
Kuva
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Junnu R kirjoitti: Mitä on tämä Autoglymin kovavaha tyypiltään?
Tätä mie väittäsin aika "kovaksi" vahaksi. Hyvän lopputuloksen varmasti saisi, jos vahaisi auton ensin juuri tuolla yllämainitulla mustalla ja sitten tuo kulta pintaan. :roll: Tämmöisellä reseptillä minä käsittelin yhden mustan klonksvaakkenin ja kyllä siitä hyvä kieltämättä tuli.
Junnu R kirjoitti:Muuten, mitens nämä kovavaha jutut?
Onko kukaan kokeillut :?:
Oman ceen käsittelin muutama viikko sitten Glymin punainen+kulta yhdistelmällä, kuvia on tuolla. Auto on vieläkin yhtä kiiltävä, kuin vasta vahattuna, on tuo tullut pestyäkin tässä toistakymmentä kertaa vahauksen jälkeen. Tuntuisi kestävän vahapinta.
Ei myöskään tee rasvamaista lopputulosta, kuten Auto Glymin kultaetikettinen tekee
Se kuivumisaika.... :D Jäsen Benzo kertoili eräässä topikissa näistä glymin vahojen kuivumisajoista, itsekkään en pitänyt auto-glymin vahoja ennen mitenkään erityisen hyvinä, kun en osannut käyttää niitä. :roll:
BMW 318d -09
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Hieman ot mutta navaran maalipinnasta noin yleensä....
Naapurilla on tuollainen musta. Komia se oli uutena, mutta 4kk jälkeen :shock: . Joutui jo myllytyksen uhriksi kuulemma. Maalipinta oli jo niin karmeassa kunnossa. Eikä ole pidosta kiinni kun edellisissä autoissa ei mitään ongelmia.
Junnu R kirjoitti: Yks vahaus vuoteen kuulemma riittä.
Tää on saman tasoista legendaa kuin nämä V8 koneiden 10l kulutukset kaupunkiajossa :lol: :wink: :idea:
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Jos Navaran väri on tumma, silloin tuon AG:n Ultra Deep Shine (se musta) ja jos väri on vaalean sävyinen, voi ihan uuden pinnan laittaa pelkästään tuolla kultaisella Glymillä ( Extra Gloss Protection)
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

kerran vuodessa vahaa ei mielestäni ole olemassakaan.itse käytän kyllä prestaa(en tosin tota nopeeta).glymin musta on hyvää ainetta samoin sonaxin nanovaha nro 1,ja tänään vetelin vielä sonaxin päälle korrekin uutta testivoittajaa nanoshinea.lipakat on pinnat.korrekki ei vaan meinaa millään päästä eroon tuosta työn määrästä,mutta kun vahan poiston suorittaa rasselilla niin hyvä tulee.autoa ei mielestäni vahata orjallisesti kahta kertaa vuodessa vaan silloin kun siihen on aihetta!!!!vahaus menettää merkityksen siinä vaiheessa kun pinta on paskana sadan harjapesun jäljiltä ja joudutaan myllyttämään jo pari vuotta vanhaa autoa.kun auto on uusi ja vahaa levittää usein niin pintahan pysyy hyvänä koko auton elinkaaren???
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Avatar
_Antti
Viestit: 142
Liittynyt: 23.4.2006 10:49
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

EzKo kirjoitti:En kyllä yhtään tiedä voiko vahaus enää tän helpommaksi tulla :shock:
Kuva


Ei voi ja on sitte hyvää litkua, koko auton vahaus alle 10min.
Kiilto on hyvä ja pinnasta tuloo tosi lipoonen.
Tomppascar
Viestit: 9
Liittynyt: 17.5.2008 16:38

Mitä uuden auton pintaan...

Viesti Kirjoittaja Tomppascar »

Jos sinulla on ihan uusi auto, voit vahata sen joko AG:n Extra Glossilla, Ultra Deepillä tai sitten uudella Hi Defenition Waxilla.. Kaikilla vahoilla onnistuu alle 2 tunnissa. Glossin pitää kuivua vähintään tunnin. Deepin 15 min ja HD:n 15-60 minuuttiin riippuen lämpötilasta. Jos haluat vahata vain kerran vuodessa, suosittelen joko Deeppiä alle ja Glossia päälle tai HD Waxia yksin...

Suomessa suositellaan auto vahattavaksi 2 kertaa vuodessa. Syksyllä, jotta suojattaisiin auto talvea vastaan ja keväällä, jotta saataisiin talven suolajäämät pois.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eiköhän se auton ruostesuojaus ole nyt kaikista tärkein tehtävä :roll: sen jälkeen kunnon pesu ja vahaus :idea:
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Tuli mieleen että miten pian uuden auton saa vahata? Onko maalilla joku kuivumisaika, vai voiko lyödä heti vahat pintaan. :?:
Viimeksi muokannut karvine, 18.5.2008 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karvine kirjoitti:Tli mieleen että miten pian uuden auton saa vahata? Onko maalilla joku kuivumisaika, vai voiko lyödä heti vahat pintaan. :?:
eiköhän sen vahan voi laittaa 6kk maalauksen jälkeen :roll: luulis uuden auton maalin olleen päällä sen puolivuotta ennen kun se ostajalle tulee :idea:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Korrekin vahat on minun mielestäni ainaki olleet ihan hyviä ja helppotöisiä, sehän tuossa uudessa maalipinnassa täytyy muistaa että vaha ei saa sisältää mitään hiovia aineosia. Korrekin helppovahalla ainakin pääsee helpolla ja siinä ei minun käsittääkseni ollut mitään hiovia aineitakaan seassa. Eikä tartte ootella kuivumisia, on kuivunut kyllä jo siihen mennessä ko on saanu levitettyäkkin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Stasi
Viestit: 244
Liittynyt: 16.4.2006 11:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Stasi »

Uudelle maalille ehdottomasti Prestan Paint sealant. Kestää pitkään ja ei ole todellakaan isotöinen vahattava. :pappa:
Sama jätkä, eri verkkarit...
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Re: Uuden auton vahaus? Mikä on oikea aine?

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Junnu R kirjoitti:... mikä ois paras käsittely minkä voi tehdä yhen päivän (=12 tuntia) aikana.
Ruostesuojaus, eli Tectyl tms. Ja tämä ei ollut kettuilua, vaan sen tekisin ensimmäisenä, jos itse joskus tuollaisen uuden ihanuuden pihaan saisin.

Sitten Autoglymit tai Prestat päällypuolelle. No kaikki tuo menee 12h sisään... :D
Kuva
Tomppascar
Viestit: 9
Liittynyt: 17.5.2008 16:38

no tosta...

Viesti Kirjoittaja Tomppascar »

Prestan fast waxista voin sanoa, että ei sit kestä kun pari pesua..
Jos sitäkään..
Tomppascar
Viestit: 9
Liittynyt: 17.5.2008 16:38

Ja sit tosta uudesta maalipinnasta..

Viesti Kirjoittaja Tomppascar »

Sen voi vahata vaikka heti jos vahassa on ns .ei reagoivia silikoneja... ja mun tietääkseni niitä ei löydy kuin Autoglymiltä.. Silikonia on lähes joka vahassa ja se tekee sen helmeileväksi. Kun helmeily loppuu, se ei tarkoita että vaha on poissa..

Ja jos oikeesti haluatte päästä helpolla ja saada kestävän pinnan, kokeilkaapas Autoglymin Aqua Waxia.. Peset auton ja sit heti suihkaset sen päälle ja levität mikrokuidulla. samalla kuivaat auton. Voit levittää sen kaikille muille pinnoille paitti tuulilasille. sit kun oot sen levittänyt, niin pyyhit ylimääräsen pois.. testatttu jo 30 pesua ja vieläkin toimii..
Avatar
Saul
mersuforum.net ylläpitäjä
Viestit: 178
Liittynyt: 17.10.2005 13:17
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saul »

Stasi kirjoitti:Uudelle maalille ehdottomasti Prestan Paint sealant. Kestää pitkään ja ei ole todellakaan isotöinen vahattava. :pappa:
Uskaltaiskos tuollasen kanssa sitten jatkossa pesujen jälkeen käyttää Autoglymin Aqua Waxia?

Lintan (W124) kanssa olen jo luovuttanut, mutta jos ruumisautoon saa joskus kiiltävän pinnan, niin sellaisena sen soisi myös pysyvän.
www.mersuforum.net - Se aito alkuperäinen käpyfoorumi! ;)
Tomppascar
Viestit: 9
Liittynyt: 17.5.2008 16:38

Prestan sealant...

Viesti Kirjoittaja Tomppascar »

No eipä tainnut oikeen pärjätä testissä... tavis vaha Extra Glossikin pärjäs paremmin.. :D
Avatar
Stasi
Viestit: 244
Liittynyt: 16.4.2006 11:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Stasi »

Saul kirjoitti:Uskaltaiskos tuollasen kanssa sitten jatkossa pesujen jälkeen käyttää Autoglymin Aqua Waxia? Lintan (W124) kanssa olen jo luovuttanut, mutta jos ruumisautoon saa joskus kiiltävän pinnan, niin sellaisena sen soisi myös pysyvän.
Ylläpitopesuihin kannattaa käyttää ihan vaan vahashampoota, ei mitään sen erikoisempia tarvitse. Paitsi jos on pinttynyttä likaa, esim. talvisin, niin painepesuri, liuotin, pesusieni ja vahashampoo on hyvä yhdistelmä! :contract: Meinasi vielä unohtua... :arrow: Kun laittaa Paint Sealantin ensimmäisen kerran niin pinnasta pitää saada kaikki vanhat aineet pois. Mutta sama taitaa päteä kaikkiin vahoihin, eihän ne vanhaan vahaan tartu.
Sama jätkä, eri verkkarit...
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Tuolla glymin Ultra Deep Shine:llä on tullut noita uudenpia ja ei pikisiä pintoja vahailtua :arrow: Hankasimpan eilenillalla talven piet helmoista Zainon clay bar:illa :arrow: kerrassaan hieno tuote. Vain tavan Auto glymin autonpesuainetta suihkupulloon ja tuolla hangaten helmat läpi. Piki lähti todella helposti :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”