Ikkunan tummennuskalvojen poisto??
Ikkunan tummennuskalvojen poisto??
Taas tuli mekkeri hankittua , mekkeri mihin laitettuna takasivulaseihin ja takalasiin tommoset kalvot. Eikä oikein satu minun silmiini oikein ,eli pois pitäs saada. Netistä kyllä löyty kaikenlaista vinkkiä mutten noita ossaa oikein totella ,joten kysellään taas täältä. Kaikki vinkit tervetulleita etenkin ton takalasin suhteen ,missä lämppärin johdotus ja radioantenni.
Ite poistanut noita "jätesäkkejä" ikkunoista ihan vaan varovasti repimällä... Välillä lähtee ihan siististi koko kalvo ilman sen kummempaa puljaamista ja välillä jää pikku läiskiä sitä väriä siintä itse kalvosta ikkunaan ne lähtee esim tinnerillä kevyesti hinkkaamalla.
Pitäis lailla kieltää tollaset pellekalvot takalaseissa! Mehukkain tilanne on se jos pelkät takasivuikkunat on päällystetty jollain 100% kalvolla ja etusivuissa tai takalasissa ei ole mitään
Pitäis lailla kieltää tollaset pellekalvot takalaseissa! Mehukkain tilanne on se jos pelkät takasivuikkunat on päällystetty jollain 100% kalvolla ja etusivuissa tai takalasissa ei ole mitään
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
tota lämpöö jollain foorumilla varottelivat käyttämästä,saattaa kulemma aiheuttaa lasiin jonkinlaista jännitettä. ei välttämäti heti hajota ,mutta josainvaiheessa ,lasia. tiiä häntä. käytti varmaan jottain kuumailma puhallinta. no,kohan kelit vähän paranee ,niin kyllä ne tuolta oluen voimalla pois saahaan. takalasiin noi tehty 3 suirosta joten helpottannee.
ja kiitokset porukoille vielä.teihin voipi aina luottaa.
ja kiitokset porukoille vielä.teihin voipi aina luottaa.
Tolkku tietenkin tässäkin. Siksi en käyttänyt Isojen Poikien Hiustenkuivainta vaan Braunia. Lisäksi, liian kuumalla jo kalvon muovikin sulahtaa, eikä sekään ole hyvä.melsu kirjoitti:tota lämpöö jollain foorumilla varottelivat käyttämästä,saattaa kulemma aiheuttaa lasiin jonkinlaista jännitettä...
-T
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Ei s...tana että tiukassa kalvo. Tunnissa sai takasivuikkunasta valtaosan poies, mutta hyvän jos meinaa joutuu kyllä ovipahvin irrottelemaan. Pelottaa ton takalasin kimppuun käyminen. Pitänee ensviikolla käyä yrityksessä joka noita laittelee. Jos heillä jotain myrkkyä mikä helpottas. Pakko olla helpompikin tapa. Noihin jäysteisiin jota lasiin jäi niin sinoli tehos hyvin.
Rohkaisen vielä kerran kokeilemaan mainitsemaani hiustenkuivaajaa.melsu kirjoitti:Ei s...tana että tiukassa kalvo. Tunnissa sai takasivuikkunasta valtaosan poies, mutta hyvän jos meinaa joutuu kyllä ovipahvin irrottelemaan. Pelottaa ton takalasin kimppuun käyminen...
Kun saat kelmua raolleen, lämmität rauhakseen sitä kohtaa, josta olet juuri irroittamassa, ja samalla vedät kalvoa irti. Näin sekä tarvittavan voiman että ikkunaan jäävän liiman määrä vähenevät.
Ja kun lämmitystä tekee rauhakseen ja vähän liikuttelee puhallinta - siis ei puhalla pistemäisesti yhteen kohtaan - en usko jännitysasioiden tulemiseen riskiksi. Hieman leveämmälle alueelle lämmittäminen kun ei maalaisjärjellä juurikaan eroa tilanteesta, jossa auto sijaitsisi etelämaalaisessa auringossa ja ikkuna olisi puoliksi avoinna.
-T
On muuten kohtalaisen tympeää irroittaa vanhoja kelmuja.
Tenavasta kelmut lähti suunnilleen kulmasta repäisemällä, mutta ne olikin jotain 1% valonläpäisyllä varustettuja auringonpimennysjöötejä.
Farkussa oli aidot violetiksi haalistuneet tarvikepiraattikelmut. Nysväsin niitä yhden sunnuntain partakoneen terällä ja kuumailmapuhaltimella... Sain itse plastiikan irti tuntien nypläämisellä, mutta liima jäi. Kokeilin klähmään asetonista nitromorssiin kaikkia myrkkyjä mutta klähmä voitti.
Kelmuttaja piikkasi niitä pesuaineella ja siklillä, mutta jotain jäi uusienkin tummennusten alle. Pikkulasit takaovessa on vieläkin liimaköhnässä.
Tenavasta kelmut lähti suunnilleen kulmasta repäisemällä, mutta ne olikin jotain 1% valonläpäisyllä varustettuja auringonpimennysjöötejä.
Farkussa oli aidot violetiksi haalistuneet tarvikepiraattikelmut. Nysväsin niitä yhden sunnuntain partakoneen terällä ja kuumailmapuhaltimella... Sain itse plastiikan irti tuntien nypläämisellä, mutta liima jäi. Kokeilin klähmään asetonista nitromorssiin kaikkia myrkkyjä mutta klähmä voitti.
Kelmuttaja piikkasi niitä pesuaineella ja siklillä, mutta jotain jäi uusienkin tummennusten alle. Pikkulasit takaovessa on vieläkin liimaköhnässä.
Datsuni on mun ratsuni.
Mulla on olemassa semmonen varsi mihin tullee partakoneen terä kiinni millä lähtee ihan hyvin kalvot liimoineen päivineen irti lasista. Juuri otin nissanista jotain ikivanhoja tarroja irti laseista sillä ja hyvä tuli...
Jos jää jotain liimajäämiä niin asetoni + ikkunarapa on kanssa yksi konsti tai sitten asetoni + tuollainen kaavin...
Jos jää jotain liimajäämiä niin asetoni + ikkunarapa on kanssa yksi konsti tai sitten asetoni + tuollainen kaavin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Kyselin liikkeestä joka noita askartellee paikoilleen. Laittavat märkää esim. sanomalehteä lasille ja antavat pari tuntia olla kosteana siin kalvon päällä. Lähtee kuulemma helposti. En tosin ite viel kokkeillu.
Ovipahveja takanta aloin irrottellee, ni en keksiny miten oven kiinnivetokahvan ois irrotellu. Täältä olin lukenu että ruuvi löytys, mut taitaa olla malliltaan -93-97 , tosta en ruuvia löytäny. Auto siis mallia C ja -98.
Ovipahveja takanta aloin irrottellee, ni en keksiny miten oven kiinnivetokahvan ois irrotellu. Täältä olin lukenu että ruuvi löytys, mut taitaa olla malliltaan -93-97 , tosta en ruuvia löytäny. Auto siis mallia C ja -98.
Kokeilin tota sanomalehtikonstia ja ei oikein usko riittänyt homan toimivuuteen muutaman tunnin pehmitysyrittämisen aikana. Tiivisteenirroitus-spray pehmitti ja keraamisen lieden puhdistusrapa irroitti liimaliman ja lopuksi pyyhin asetoonilla pinnasta loput liimarippeet ja sitten pesu miedolla ikkunanpesuvesilitkulla ja pyyhintä kuivaksi talouspaperilla ja ei enää koskaan tummennuskalvoja takas laseihin. (ainakaan niitä samoja halpiksia)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Lisättäneen yksi toimiva vinkki....
Fairy vedellä lähtee, Fairy on muuten ainut pesuaine mikä sulattaa sen liiman kivuttomasti...
Eli fairia ja vettä ja tämä ohje vieläpä ammattimiehen kertomana
Fairy vedellä lähtee, Fairy on muuten ainut pesuaine mikä sulattaa sen liiman kivuttomasti...
Eli fairia ja vettä ja tämä ohje vieläpä ammattimiehen kertomana
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
kuuma ilima puhaltimella sievästi lämmittämällä niinkuin eerola :kin tuossa vinkkasi.
liimat lähti itsellä kun pyyhki ensin reilusti ksyleenillä ja sen jäläkeen löi lasinpesu ainetta (olikoha wurhin rei purkissa olevaa sitä vaahtoavaa tavaraa) liima muuttui sinertäväksi ja lähti aivan muovi lastalla pois. ja liima oli siinä tilassa vain vähän aikaa, sen jälkeen muuttui taas "kovaksi", eli nopea piti olla.
ÄLÄ rappaa pelkästään mattopuukon terällä, näyttää ettei jälkiä tule, mutta auringossa ne näkyvät.. näin kävi itselle yhden auton kanssa..
liimat lähti itsellä kun pyyhki ensin reilusti ksyleenillä ja sen jäläkeen löi lasinpesu ainetta (olikoha wurhin rei purkissa olevaa sitä vaahtoavaa tavaraa) liima muuttui sinertäväksi ja lähti aivan muovi lastalla pois. ja liima oli siinä tilassa vain vähän aikaa, sen jälkeen muuttui taas "kovaksi", eli nopea piti olla.
ÄLÄ rappaa pelkästään mattopuukon terällä, näyttää ettei jälkiä tule, mutta auringossa ne näkyvät.. näin kävi itselle yhden auton kanssa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi