Ikkunan tummennuskalvojen poisto??

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Ikkunan tummennuskalvojen poisto??

Viesti Kirjoittaja melsu »

Taas tuli mekkeri hankittua , mekkeri mihin laitettuna takasivulaseihin ja takalasiin tommoset kalvot. Eikä oikein satu minun silmiini oikein ,eli pois pitäs saada. Netistä kyllä löyty kaikenlaista vinkkiä mutten noita ossaa oikein totella ,joten kysellään taas täältä. Kaikki vinkit tervetulleita etenkin ton takalasin suhteen ,missä lämppärin johdotus ja radioantenni.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ite poistanut noita "jätesäkkejä" ikkunoista ihan vaan varovasti repimällä... Välillä lähtee ihan siististi koko kalvo ilman sen kummempaa puljaamista ja välillä jää pikku läiskiä sitä väriä siintä itse kalvosta ikkunaan :arrow: ne lähtee esim tinnerillä kevyesti hinkkaamalla.
Pitäis lailla kieltää tollaset pellekalvot takalaseissa! Mehukkain tilanne on se jos pelkät takasivuikkunat on päällystetty jollain 100% kalvolla ja etusivuissa tai takalasissa ei ole mitään :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
ShakeWell
Viestit: 61
Liittynyt: 11.2.2008 8:20
Paikkakunta: Savolaisten ameriikka (Kotka)

Viesti Kirjoittaja ShakeWell »

Kuumailmapuhaltimesta oli apua kun revin ja vaihdoin sivulasien kalvoja, tosin silloin oli pakkasta :shock:
Mersun Sprinter oli ja meni
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Meillä tuli hirmu tora ja tappelu ko poika alko asetonilla liottaa loppuja.
Kylymäkonnee puhaltimen kannoin painaan ilimaa hyttään jotta ei tuuperru.
Viimene keino asetoni mutta hyvä tuuletus ja kumihanskat käteen.
Eikä ainakaan tallissa.
VALMET 5oo -69
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Revi iha normaalisti irti klasista vedenkanssa.
Ja liima joka jää klasiin kiinni lähtee vedellä ja esim.partakoneenterällä nätisti...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

melsu kirjoitti:missä lämppärin johdotus ja radioantenni.
tabuli kirjoitti:partakoneenterällä nätisti...


:roll: :roll:
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Varovasti repimällä ja loput Nesteeltä ostetulla "tehopesuaineella"

:D
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Itse otin irti rouvan hiustenkuivaajalla lämmittelemällä. Se pehmensi liimaa juuri sen verran että lähti pois käytännössä kertaheitolla. Ne pienet liimanrippeet jotka jäivät poistin apteekkialkoholilla (siis ei juotavaksi kelpaavalla).
-T

Kuva
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

tota lämpöö jollain foorumilla varottelivat käyttämästä,saattaa kulemma aiheuttaa lasiin jonkinlaista jännitettä. ei välttämäti heti hajota ,mutta josainvaiheessa ,lasia. tiiä häntä. käytti varmaan jottain kuumailma puhallinta. no,kohan kelit vähän paranee ,niin kyllä ne tuolta oluen voimalla pois saahaan. takalasiin noi tehty 3 suirosta joten helpottannee.

ja kiitokset porukoille vielä.teihin voipi aina luottaa.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

melsu kirjoitti:tota lämpöö jollain foorumilla varottelivat käyttämästä,saattaa kulemma aiheuttaa lasiin jonkinlaista jännitettä...
Tolkku tietenkin tässäkin. Siksi en käyttänyt Isojen Poikien Hiustenkuivainta vaan Braunia. Lisäksi, liian kuumalla jo kalvon muovikin sulahtaa, eikä sekään ole hyvä.
-T

Kuva
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Hetkinen Mutta :roll:
Eikös ne asennettaessa kastella vedellä, vesiliukoistahan sen silloin pitäs olla.
Vai kuinka ne asennetaan. :roll:
Ruttuun ....niin ainakin.... se kyllä tiedetään :lol: :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Vesi on asennusvaiheessa sen takia, että kalvoa voidaan liikuttaa ja lääppiä lastalla ilmakuplat pois ennenkuin kalvossa oleva tarraa tarttuu lasiin

:D
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

Ei s...tana että tiukassa kalvo. Tunnissa sai takasivuikkunasta valtaosan poies, mutta hyvän jos meinaa joutuu kyllä ovipahvin irrottelemaan. Pelottaa ton takalasin kimppuun käyminen. Pitänee ensviikolla käyä yrityksessä joka noita laittelee. Jos heillä jotain myrkkyä mikä helpottas. Pakko olla helpompikin tapa. Noihin jäysteisiin jota lasiin jäi niin sinoli tehos hyvin.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

melsu kirjoitti:Ei s...tana että tiukassa kalvo. Tunnissa sai takasivuikkunasta valtaosan poies, mutta hyvän jos meinaa joutuu kyllä ovipahvin irrottelemaan. Pelottaa ton takalasin kimppuun käyminen...
Rohkaisen vielä kerran kokeilemaan mainitsemaani hiustenkuivaajaa.

Kun saat kelmua raolleen, lämmität rauhakseen sitä kohtaa, josta olet juuri irroittamassa, ja samalla vedät kalvoa irti. Näin sekä tarvittavan voiman että ikkunaan jäävän liiman määrä vähenevät.

Ja kun lämmitystä tekee rauhakseen ja vähän liikuttelee puhallinta - siis ei puhalla pistemäisesti yhteen kohtaan - en usko jännitysasioiden tulemiseen riskiksi. Hieman leveämmälle alueelle lämmittäminen kun ei maalaisjärjellä juurikaan eroa tilanteesta, jossa auto sijaitsisi etelämaalaisessa auringossa ja ikkuna olisi puoliksi avoinna.
-T

Kuva
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

On muuten kohtalaisen tympeää irroittaa vanhoja kelmuja.

Tenavasta kelmut lähti suunnilleen kulmasta repäisemällä, mutta ne olikin jotain 1% valonläpäisyllä varustettuja auringonpimennysjöötejä.
Farkussa oli aidot violetiksi haalistuneet tarvikepiraattikelmut. Nysväsin niitä yhden sunnuntain partakoneen terällä ja kuumailmapuhaltimella... Sain itse plastiikan irti tuntien nypläämisellä, mutta liima jäi. Kokeilin klähmään asetonista nitromorssiin kaikkia myrkkyjä mutta klähmä voitti.
Kelmuttaja piikkasi niitä pesuaineella ja siklillä, mutta jotain jäi uusienkin tummennusten alle. Pikkulasit takaovessa on vieläkin liimaköhnässä.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mulla on olemassa semmonen varsi mihin tullee partakoneen terä kiinni millä lähtee ihan hyvin kalvot liimoineen päivineen irti lasista. Juuri otin nissanista jotain ikivanhoja tarroja irti laseista sillä ja hyvä tuli...
Jos jää jotain liimajäämiä niin asetoni + ikkunarapa on kanssa yksi konsti tai sitten asetoni + tuollainen kaavin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Viesti Kirjoittaja melsu »

Kyselin liikkeestä joka noita askartellee paikoilleen. Laittavat märkää esim. sanomalehteä lasille ja antavat pari tuntia olla kosteana siin kalvon päällä. Lähtee kuulemma helposti. En tosin ite viel kokkeillu.
Ovipahveja takanta aloin irrottellee, ni en keksiny miten oven kiinnivetokahvan ois irrotellu. Täältä olin lukenu että ruuvi löytys, mut taitaa olla malliltaan -93-97 , tosta en ruuvia löytäny. Auto siis mallia C ja -98.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kokeilin tota sanomalehtikonstia ja ei oikein usko riittänyt homan toimivuuteen muutaman tunnin pehmitysyrittämisen aikana. Tiivisteenirroitus-spray pehmitti ja keraamisen lieden puhdistusrapa irroitti liimaliman ja lopuksi pyyhin asetoonilla pinnasta loput liimarippeet ja sitten pesu miedolla ikkunanpesuvesilitkulla ja pyyhintä kuivaksi talouspaperilla ja ei enää koskaan tummennuskalvoja takas laseihin. (ainakaan niitä samoja halpiksia)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Lisättäneen yksi toimiva vinkki....

Fairy vedellä lähtee, Fairy on muuten ainut pesuaine mikä sulattaa sen liiman kivuttomasti...

Eli fairia ja vettä ja tämä ohje vieläpä ammattimiehen kertomana
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
matias_
Viestit: 56
Liittynyt: 16.1.2011 12:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

mulla ainaki lähti hyvin ku tempasin kalvon irti ja sitten Sinolilla pyyhin, sitä ku vaan laitto reilusti niin hyvin helposti lähti :D
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Bensalla se minä vaan.. ei kai siitä muuhun ole? :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

kuuma ilima puhaltimella sievästi lämmittämällä niinkuin eerola :kin tuossa vinkkasi.

liimat lähti itsellä kun pyyhki ensin reilusti ksyleenillä ja sen jäläkeen löi lasinpesu ainetta (olikoha wurhin rei purkissa olevaa sitä vaahtoavaa tavaraa) liima muuttui sinertäväksi ja lähti aivan muovi lastalla pois. ja liima oli siinä tilassa vain vähän aikaa, sen jälkeen muuttui taas "kovaksi", eli nopea piti olla.

ÄLÄ rappaa pelkästään mattopuukon terällä, näyttää ettei jälkiä tule, mutta auringossa ne näkyvät.. näin kävi itselle yhden auton kanssa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”