Vanteiden kiillotus
Vanteiden kiillotus
Elikkäpä,minkä karheuksisella paperilla kannattaa alottaa kiillotus?Meinaan huulloksen vaan saaja kiiltämään.Maalinpoisto aineella silipasin lakat pois ja alta paljastu ihmeenki hyvä tehtaan sorvipinta.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Tämä on varmaan sopivin topicci kysellä. Elikkäs, mersun ostin tuossa aikalailla viikko sitten. Mukana tuli ilmeisesti mersun omat aluvanteet kesäkumeilla, nuo vanteet kuitenkin kärsii pahasta kanttari-ihottumasta lähes jokainen joten ajattelin että kiillottaisin niistä reunat.
Kysyisin siis että onko mitään toivoa saada hyvää niistä, meinaan että ne naarmut on melko syviä. Itse ajattelin että porakoneeseen hiomalaikka ja vaikkapa 120 paperi ja sillä pinta niin tasaiseksi että ei ole syviä naarmuja, siitä sitten normaalien kiillotusnormien mukaisesti eteenpäin.
Kuvia ei ole juuri nyt tarjota, mutta jos ilman kuvia ei ole mahdollisuutta sanoa niin huomenissa päivänvalossa onnistuu sekin. Jos niitä ei saa kiilloitettua niin melkein pakko laittaa jotkut toiset vanteet, ovat melko törkeässä kunnossa...
Kysyisin siis että onko mitään toivoa saada hyvää niistä, meinaan että ne naarmut on melko syviä. Itse ajattelin että porakoneeseen hiomalaikka ja vaikkapa 120 paperi ja sillä pinta niin tasaiseksi että ei ole syviä naarmuja, siitä sitten normaalien kiillotusnormien mukaisesti eteenpäin.
Kuvia ei ole juuri nyt tarjota, mutta jos ilman kuvia ei ole mahdollisuutta sanoa niin huomenissa päivänvalossa onnistuu sekin. Jos niitä ei saa kiilloitettua niin melkein pakko laittaa jotkut toiset vanteet, ovat melko törkeässä kunnossa...
kuvat kehiin. aika hurjia saa kunnostettua kyllä.
tuol jo jotai taas joristu... viewtopic.php?t=24196
jos on tehtaan jäljiltä niin ei kannata turhan karkealla aloitella. yli 1200 on lähes turhaa työtä, riippuen mitä kiillotusaineita käyttää.
itte oon kohteesta riippuen tietty käyttäny seuraavia karkeuksia:
40, 60, 80, 120, 180, 240, 320, 400, 600, 800, 1000, 1200...
Sen jälkeen kiillottanut Menzerna vahoilla, www.laikat.com :
esikiillotusvahaa SISAL-laikalla
esikiillotusvahaa normaalilla rättilaikalla
loppukiillotusvahaa normaalilla rättilaikalla (ei saa sekottaa eri vahoja yhteen laikkaan!)
loppukiillotusvahaa hienolla rättilaikalla
sinolilla puhtaaksi
Tältä näyttää rätillä esikiillotettu vanne:
tuol jo jotai taas joristu... viewtopic.php?t=24196
jos on tehtaan jäljiltä niin ei kannata turhan karkealla aloitella. yli 1200 on lähes turhaa työtä, riippuen mitä kiillotusaineita käyttää.
itte oon kohteesta riippuen tietty käyttäny seuraavia karkeuksia:
40, 60, 80, 120, 180, 240, 320, 400, 600, 800, 1000, 1200...
Sen jälkeen kiillottanut Menzerna vahoilla, www.laikat.com :
esikiillotusvahaa SISAL-laikalla
esikiillotusvahaa normaalilla rättilaikalla
loppukiillotusvahaa normaalilla rättilaikalla (ei saa sekottaa eri vahoja yhteen laikkaan!)
loppukiillotusvahaa hienolla rättilaikalla
sinolilla puhtaaksi
Tältä näyttää rätillä esikiillotettu vanne:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kävin kuvat ottamassa, lisäsin tuonne: http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercedes-Benz%20300ree/
Tottahan toki tuo pahin vanne oli alimmaisena pinossa, kaksi keskimmäistä oli jäätyneet toisiinsa kiinni. Näkyy olevan ihan Carlssonin vanteet? Kenellä tietoa mistä nuihin mahtais löytää nuita keskikuppeja ku ei tullu mukana?
Tottahan toki tuo pahin vanne oli alimmaisena pinossa, kaksi keskimmäistä oli jäätyneet toisiinsa kiinni. Näkyy olevan ihan Carlssonin vanteet? Kenellä tietoa mistä nuihin mahtais löytää nuita keskikuppeja ku ei tullu mukana?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
nuo osumat ei kyllä ole ku maalivaurioita ja iha vähä alumiini... iha helpot korjata. Rälläkkään vaan 80-120 paperi ni lähtee nopeeta sileeks. Jos saat sorvis pyöritettyä, ni sit voi käyttää isoa metalliviilaa jonka karkeus 40.
Ebay yms käytetyn kaman markkinapaikat o ainoo paikka mistä keskiöt saa.
huomaa, made in WEST germany... eli ainaki 21v vanhat.
Ebay yms käytetyn kaman markkinapaikat o ainoo paikka mistä keskiöt saa.
huomaa, made in WEST germany... eli ainaki 21v vanhat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Noniin, sitten ei tule ongelmaksi tuo korjaus. Sorvin kanssa viilailuun ei ole mahdollisuutta. Itse en ole koskaan E-baysta tilaillut, onko miten luotettava ja helppokäyttöinen?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
helpoin ja luotettavin... paypal maksulla saa rahat takas jos tavara ei ookkaa sitä mitä luvattu. paypaliin voi yhdistää visa electronin tai muut oikeat luottokortit. muistaa vaan sallia nettiostot.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pitääpä tutustua. Onneksi tässä on aikaa kevääseen vielä paljon joten kerkee tekemään ja hommaamaan. Kiitos nopeista vastauksista Sergey! Ei montaa minuuttia menny niin uus vastaus jo odottamassa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ite oon ymmärtäny tuon Sinolin käytön niin että kiilloituksen jälkeen sitä sivellään siihen jolloin pinta hapettuu todella nopeasti, sitä hapettumaa ei juurikaan näe mutta kiilto pysyy pitkään.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jooo puhdistus sinolilla. Työvaiheissa olen puhdistanut aina asetonilla, vaha liukenee nopeammin mutta asetonista jää raidat. Sinoli valmiiseen pintaan.
Kukaan ei osaa varmaksi sanoa miksi se sinoli on hyvä mutta vahvin epäilys on tosiaan se että se hapettaa pinnan, eli tulee kiinteä alumiinioksidipinta ja sillä on hyvä korroosiokesto. Ja sen kyllä näkeekin. oikein huippukiiltävään pintaan kun sitä vetäsee, niin pintaan tulee sellainen aavistuksen sinertävä sävy, ja sehän on siis vallkoista alumiinioksidia.
vrt eloksoidut alumiinit esim prätkissä, jotka kestää vuosikymmeniä puhtaana, pinta on tosin 100x paksumpi ja siten myös kesto.
Kukaan ei osaa varmaksi sanoa miksi se sinoli on hyvä mutta vahvin epäilys on tosiaan se että se hapettaa pinnan, eli tulee kiinteä alumiinioksidipinta ja sillä on hyvä korroosiokesto. Ja sen kyllä näkeekin. oikein huippukiiltävään pintaan kun sitä vetäsee, niin pintaan tulee sellainen aavistuksen sinertävä sävy, ja sehän on siis vallkoista alumiinioksidia.
vrt eloksoidut alumiinit esim prätkissä, jotka kestää vuosikymmeniä puhtaana, pinta on tosin 100x paksumpi ja siten myös kesto.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mistä huomaa tai tietää eron normaalin rättilaikan ja hienon rättilaikan?Sergey kirjoitti:
Sen jälkeen kiillottanut Menzerna vahoilla, www.laikat.com :
esikiillotusvahaa SISAL-laikalla
esikiillotusvahaa normaalilla rättilaikalla
loppukiillotusvahaa normaalilla rättilaikalla (ei saa sekottaa eri vahoja yhteen laikkaan!)
loppukiillotusvahaa hienolla rättilaikalla
sinolilla puhtaaksi
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
JOS soodalla saa kaikki värit pois, niin tietty alustasta riippuen, voi olla että ei tarvi aloittaa ku vasta 800. nelisatasel mä oon yleensä alottanu... en tosin ole monesti puhalluttanut kun se o nii kallista verrattuna rälläkän laikkoihin.
Materiaalin karkeudessa on ihan sormin havaittava ero, hienossa se kangaskuitu on tosiaanki paljon hienompaa ja tasajakoisempaa... miellyttävämpää. Ja myös hinta on selvästi eri.^^Club kirjoitti:Mistä huomaa tai tietää eron normaalin rättilaikan ja hienon rättilaikan?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ok. Ite oon kiillotellu ihan perus lumppulaikalla, mutta molemille vahoille oli omat laikat. Ens kesälle kun vanteita taas kiillottelen niin vois kokeilla vetää paremmilla laikoilla tuon loppukiillonSergey kirjoitti:JOS soodalla saa kaikki värit pois, niin tietty alustasta riippuen, voi olla että ei tarvi aloittaa ku vasta 800. nelisatasel mä oon yleensä alottanu... en tosin ole monesti puhalluttanut kun se o nii kallista verrattuna rälläkän laikkoihin.
Materiaalin karkeudessa on ihan sormin havaittava ero, hienossa se kangaskuitu on tosiaanki paljon hienompaa ja tasajakoisempaa... miellyttävämpää. Ja myös hinta on selvästi eri.^^Club kirjoitti:Mistä huomaa tai tietää eron normaalin rättilaikan ja hienon rättilaikan?
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Kyllä mää luulen että nuissa omissaki vanne seteissä on tekemistäLate S kirjoitti:^^club,kiillotappa samalla mun vanteet loppuun
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Minkä kokoisilla lumppu ym laikoilla pyörittelette vanteet kiiltäviksi ja onko niitä eri mallisia esim porakoneeseen ja silleen.Kait se porakone on se ainut oikea,vai.
Viimeksi muokannut supersepe, 02.1.2011 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Motonetistä löytyy. Ite kiillotellu Fareclan tököteillä, loppukiillotuksessa ChromeGlanssia porakoneen kanssa. Itelle ainakin kelvannut hyvin. Aluksi tietenkin hiomapapereilla hionut tasaiseksi pinnan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
laikkojen koot vaihtelee mul o valikoimis 100-300mm halkasijoita ja muutamia kartion mallisia. tykkään eniten 250mm koosta, se passaa mun halpisporakoneelle hyvin. motonetin / tarjoustalon / laikat.com aloittelijan setti on mainio. tulee mukana kaikki tarvittava eikä ole kallis!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20