Uusi kovapinta nanolakka, eka pesu ja vahaus näkyy naarmuja
Uusi kovapinta nanolakka, eka pesu ja vahaus näkyy naarmuja
Onkohan kaikki ihan normaalilla taholla kun ainakin tasopinnoilla tarkkaan kattoen auringossa / tietyssä kulmassa näkyy jo ekan pesun ja vahauksen jälkeen pyörö naarmuja, meillä kun on noita autoja enemmän kun kaksi niin tuo maalattu auto on ollut kesän sen verta vähällä ajolla että nyt vasta kolmen kuukauden jälkeen pesin ja vahasin ekaa kertaa tuon maalatun auton. eli auto on viikoittain kyllä huuhdottu pesurilla mutta käsittely alko näin
Pesin auton kahden ämpärin tekniikalla villasella pesukintaalla, sen jälkeen autoglymin super resin polish autoglymin sienellä pyöritettynä, kiillotus autoglymin mikrokuituliinalla. Tämän jälkeen pintaan autoglymin HD carnaubavaha...tänään kattelin kun aurinko tuli viistosti takaluukun pintaa niin aurinkolasit päässä pinta oli pyörre naarmuilla, ilman aurinkolasejakin ne erottuu tietystä kulmasta mutta heikommin.
Miten tämä voi olla mahdollista
Kyseessä kuitenkin PPG:n uusin ja kovin nanolakka
Pesin auton kahden ämpärin tekniikalla villasella pesukintaalla, sen jälkeen autoglymin super resin polish autoglymin sienellä pyöritettynä, kiillotus autoglymin mikrokuituliinalla. Tämän jälkeen pintaan autoglymin HD carnaubavaha...tänään kattelin kun aurinko tuli viistosti takaluukun pintaa niin aurinkolasit päässä pinta oli pyörre naarmuilla, ilman aurinkolasejakin ne erottuu tietystä kulmasta mutta heikommin.
Miten tämä voi olla mahdollista
Kyseessä kuitenkin PPG:n uusin ja kovin nanolakka
Mersuja
Ei varmaankaan normaalia kun tuon oman lintankin jynssääminen oli tosi hommaa että saa mitään aikaiseksi tuumasi Maikki
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuo PPG:n uusin nano kovalakka oli tullu markkinoille noin 4 kk aiemmin kun se vedettiin mersun pintaan, näin ainakin maalaamon omistaja ja PPG:n edustaja sanoivat kun sattuivat molemmat olemaan paikalla kun hommasta neuvoteltiin. Kehuivat että on sitten sen verran kova lakka että kestää ja suojaa erilailla kun "vanhemmat versiot" ja kaks kerrosta sitä vastaa neljää kerrosta vanhempia lakkoja,..no ok
olen ehä keskivertoa tarkempi mutta ihmettelen suuresti jos tasopinnalla näkyy jo pyörteitä tässä vaiheessa, eihän nuo tietysti joka valossa näy mutta ihmetyttää. Tietäs vaan missä nyt mättää niin osais jatkoja sen mukaisesti.
olen ehä keskivertoa tarkempi mutta ihmettelen suuresti jos tasopinnalla näkyy jo pyörteitä tässä vaiheessa, eihän nuo tietysti joka valossa näy mutta ihmetyttää. Tietäs vaan missä nyt mättää niin osais jatkoja sen mukaisesti.
Mersuja
Jospa se on ehtiny kovettua jo pöntössämcee kirjoitti:Tuo PPG:n uusin nano kovalakka oli tullu markkinoille noin 4 kk aiemmin kun se vedettiin mersun pintaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Miten kestänee konepesun?
Jospa ne naarmut on nano-naarmujamcee kirjoitti:
Kyseessä kuitenkin PPG:n uusin ja kovin nanolakka
Hyvähän se on että joku ilmoittaa tällaisista havainnoista ihan ääneen ettei useampi "pety" uuteen hypetystuotteeseen.
Ehkä se laikka ei ole tarkoitettu kaltaisillesi tarkoille ja "himohinkkaajille". Se voi olla lanseerattu tavallisille kuluttajille.
On kyllä totta että uusi tuulilasi tai maalaus ei pitkään pysy uutena...
Kerro toki jatkohavainnoista.
Samalla lailla ne kaikki nanolakat ja timanttilakat ja muut kovalakat naarmuttuu pesunaarmuille kuin muutkin lakat. Ainut ero on vaan että näitä kovalakkoja on ärsyttävämpi myllyttää
Pientä pyörönaarmua tulee aina kun pintaan kosketaan. Vaikka sulla olis mikä pesuaine ja mikä pesuväline ja vaikka kuinka hellästi hiplaisit niin aina tulee naarmua. Sille ei voi minkään.
Tavat ja välineet sulla kuulostaa olevan oikein eli mahdollisimman vähän naarmuttavat.
Se vaan voipi olla että ihan jo maalarinkin jäljiltä pinnassa on ollut pyörönaarmua. Maalaritkin kun useimmiten myllyttää pinnan maalauksen jälkeen että saavat pinnasta tasaisen. Jos on ollut vähänkään ripeämpiliikkeinen maalarin jälkeinen myllyttäjä niin voipi hyvinkin olla hänen aiheuttamia naarmusia mitä nyt sulla pomppii silmille.
Pientä pyörönaarmua tulee aina kun pintaan kosketaan. Vaikka sulla olis mikä pesuaine ja mikä pesuväline ja vaikka kuinka hellästi hiplaisit niin aina tulee naarmua. Sille ei voi minkään.
Tavat ja välineet sulla kuulostaa olevan oikein eli mahdollisimman vähän naarmuttavat.
Se vaan voipi olla että ihan jo maalarinkin jäljiltä pinnassa on ollut pyörönaarmua. Maalaritkin kun useimmiten myllyttää pinnan maalauksen jälkeen että saavat pinnasta tasaisen. Jos on ollut vähänkään ripeämpiliikkeinen maalarin jälkeinen myllyttäjä niin voipi hyvinkin olla hänen aiheuttamia naarmusia mitä nyt sulla pomppii silmille.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minä en ymmärrä noita pesukintas ym. juttuja ollenkaan. Olen kyllä lukenut, mutta ei vaan aukea sen jutun idea. Uusi auto kun ostetaan esimerkiksi mersu, niin sen kun käyttää olosuhteista riippuen viikoittain tai kuukausittain automaattipesussa, niin näyttää vielä kymmenen vuoden päästäkin hienolta. Ainoastaan rekisterikilpien mustat maalit katoaa, mutta uusia kilpiä saa pikkurahalla katsastuskonttorilta.
Toisin on niiden autojen kanssa, joita ei pestä koskaan tai pestään pari kertaa vuodessa. Ne on jo alta kymmenvuotiaana entisiä maalipinnan osalta. Ei ole väliä pestäänkö käsin vai koneella, mutta autosta tulee hyvin paljon nopeampaa entinen, jos sitä ei pestä säännöllisesti.
Kaikennäköinen vahojen hierominen on turhaa. Saa sillä kiillon aikaiseksi, mutta se katoaa muutamassa tuhannessa kilometrissä vahasta riippumatta.
Toisin on niiden autojen kanssa, joita ei pestä koskaan tai pestään pari kertaa vuodessa. Ne on jo alta kymmenvuotiaana entisiä maalipinnan osalta. Ei ole väliä pestäänkö käsin vai koneella, mutta autosta tulee hyvin paljon nopeampaa entinen, jos sitä ei pestä säännöllisesti.
Kaikennäköinen vahojen hierominen on turhaa. Saa sillä kiillon aikaiseksi, mutta se katoaa muutamassa tuhannessa kilometrissä vahasta riippumatta.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En näihin maskeeraus-, maalaus-, vahaushommiin yleensä kommentoi kun en niistä juurikaan mitään ymmärrä, luotan niissä asioissa ammattilaisiin.Meissenkeri kirjoitti:Kaikennäköinen vahojen hierominen on turhaa. Saa sillä kiillon aikaiseksi, mutta se katoaa muutamassa tuhannessa kilometrissä vahasta riippumatta.
Mutta nyt kyllä, kun olen päässyt aiheeseen tutustumaan Rassausmiiteissä.
Kunnolla kun homman tekee sellainen joka tietää mitä tekee, niin pysyy jopa kymmeniäkin tuhansia.
Kyllähän auto pysyy kauniimpana jos sen pesee kahden sankon tekniikalla ja vahaa pari kertaa vuoteen kunnon aineilla. Itellä on ollut tapana ajaa konepesun kautta mutta olen yrittänyt parantaan tapojani
Tuossakin kuvassa näykyy mun mielestä hyvän vahauksen antama kiilto ja sen syvyys.
Tuossakin kuvassa näykyy mun mielestä hyvän vahauksen antama kiilto ja sen syvyys.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jotkut karnabau-vahat tosiaan jättävät sellaisen "rasvaisen" holopinnan joka sitten katoaa pesussa tai parissa. Lie jotain öljyjä mitä käytetään vahassa pehmentämään vahaa ja nousee sitten pintaan pyörimään. Tuosta glymin vahasta ei ole omia kokemuksia mutta ainakin Dodon hybridivahalla on tätä taipumusta. Joskus auttaa useampi pyyhintä hyvälaatuisella mikrokuituliinalla ja joskus ei muu kuin pari pesua...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Jep, näitä tulee lähes päivittäin vastaan... "Ei siinä minun mielestä kauheasti naarmuja ole" sanotaan puhelimessa ja auto halliin, pesu ja loistevaloissa näkyy harmaa pyörönaarmuinen pinta jonka omistaja luulee olevan musta.... Otetaan siihen halvin mahdollinen vahausvaihtoehto ja sitten ihmetellään että miksi se on tuon näköinen kun kaikki virheet on saatu pestyä esille ja perusvahalla sinetöity että varmasti näkyy jokainen pienikin mikronaarmu auringossa...Meissenkeri kirjoitti:Uusi auto kun ostetaan esimerkiksi mersu, niin sen kun käyttää olosuhteista riippuen viikoittain tai kuukausittain automaattipesussa, niin näyttää vielä kymmenen vuoden päästäkin hienolta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ei se nanolakka ihan täyttä skeidaa voi olla. Tuo mun tällä hetkellä pihassa oleva 500tkm ajettu -09 E-sarjalainen esim. oli ihan "hämähäkin seittiä" täynnä kun taksissa käytetty pesukoneissa usein. Kävin fiksarilla myllytyksellä ja ihme on valtava. Kaiken naarmun alla ehjä maalipinta.
Rekkari kilpi oli niin hiekkapuhallettu ettei kohta selvää saa> tilasin uuden. Muu keula sisältää noin 10kpl merkittävämpää kiveniskua. Normaalisti nämä ois ihan hiekkapuhallettuja maalipinnoilleen. Autoa ei ole koskaan maalailtu keulapäästä tms.
Rekkari kilpi oli niin hiekkapuhallettu ettei kohta selvää saa> tilasin uuden. Muu keula sisältää noin 10kpl merkittävämpää kiveniskua. Normaalisti nämä ois ihan hiekkapuhallettuja maalipinnoilleen. Autoa ei ole koskaan maalailtu keulapäästä tms.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla