Muistuttaa voi monella tavalla,en usko että kuuluu tänne ruodittavaksi?Jiin kirjoitti:Syystä että? Vai tarkoittaako "se rennompi vaihtoehto" ettei epärehellistä kauppiasta saa muistuttaa että hän on velassa usealle ihmiselle?
Ylläpito voi tosiaan poistaa tän jos näin kerran on.
Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Joo, ainakin tämä on väärä topikki moiseen hommaan.pumba kirjoitti:Muistuttaa voi monella tavalla,en usko että kuuluu tänne ruodittavaksi?Jiin kirjoitti:Syystä että? Vai tarkoittaako "se rennompi vaihtoehto" ettei epärehellistä kauppiasta saa muistuttaa että hän on velassa usealle ihmiselle?
Ylläpito voi tosiaan poistaa tän jos näin kerran on.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Asiat pitää hoitaa kuntoon mutta ne ei hoidu kuntoon täällä ruotimalla niinkuin edellä todettu Tänne on asiantuntevat pesuun, puunaukseen ja fiksaukseen erittäin tervetulleita
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jotta nyt palataan vähän takaisin raiteille niin otetaas tähän väliin vähän kuvia Oli meidänkin talli kerrankin ekologinen tai ainakin mielikuva ohikulkijoille oli ympäristöystävällinen
Vuoronperään ennen ja jälkeen kuvia
Viitisen tuntia pesemistä, viistoista tuntia kiillottelua, pari tuntia sisustan putsailua, pari tuntia pikkunäpräämistä ja tunti vedellä semmoinen "kestopinnoite" kuin CarPro CQuartz UK. Tämä on siis 1-komponenttinen kvartsipinnoite, tarkoitettu harrastelijoille. Oikein hoidettuna nämä ovat kestäneet harrastelijoiden laittamana ja hoitamana pariakin vuotta britanniassa Katsotaan miten Suomessa
Vuoronperään ennen ja jälkeen kuvia
Viitisen tuntia pesemistä, viistoista tuntia kiillottelua, pari tuntia sisustan putsailua, pari tuntia pikkunäpräämistä ja tunti vedellä semmoinen "kestopinnoite" kuin CarPro CQuartz UK. Tämä on siis 1-komponenttinen kvartsipinnoite, tarkoitettu harrastelijoille. Oikein hoidettuna nämä ovat kestäneet harrastelijoiden laittamana ja hoitamana pariakin vuotta britanniassa Katsotaan miten Suomessa
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Ei enhään vahaaminen riittäny kun mondeosta lähti vanhat maalit taannoin pesussa pois, noh uuttahan saa aina suihkittua
Ei ihan osunut väri samaksi mutta tuohon kun on niin hankala löytää sopiva maali kun auton värikoodilla saa viininpunaista maalia. No ei se ole niin tarkkaa, on tuo parempi kuin musta puskuri punaisilla rinkuloilla sumuvalojen ympärillä...
Ei ihan osunut väri samaksi mutta tuohon kun on niin hankala löytää sopiva maali kun auton värikoodilla saa viininpunaista maalia. No ei se ole niin tarkkaa, on tuo parempi kuin musta puskuri punaisilla rinkuloilla sumuvalojen ympärillä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
On tommonen prius mauton auto,kaikin puolin...kuin lyhtypylväs,yhtä huomaamaton ennen kun törmääWolfie kirjoitti:Jotta nyt palataan vähän takaisin raiteille niin otetaas tähän väliin vähän kuvia Oli meidänkin talli kerrankin ekologinen tai ainakin mielikuva ohikulkijoille oli ympäristöystävällinen
Vuoronperään ennen ja jälkeen kuvia
Viitisen tuntia pesemistä, viistoista tuntia kiillottelua, pari tuntia sisustan putsailua, pari tuntia pikkunäpräämistä ja tunti vedellä semmoinen "kestopinnoite" kuin CarPro CQuartz UK. Tämä on siis 1-komponenttinen kvartsipinnoite, tarkoitettu harrastelijoille. Oikein hoidettuna nämä ovat kestäneet harrastelijoiden laittamana ja hoitamana pariakin vuotta britanniassa Katsotaan miten Suomessa
On. Mutta pisti muuten raapimaan ohimoa muutaman kerran kun yritettiin saaha tuo vessa liikkeelle On noita ennenkin ajeltu autoja joissa on start/stop nappi eikä avainkäynnistys, ennenkin ajettu automaattia, ennenkin ajettu jalalla käytettävää seisontajarrua, muttei koskaan vehjettä jossa nuo kaikki ja vielä sähkömoottori polttomoottorin ja vaihteiston välissä sekä kaikki japanialaisten suunnittelemana
Meni meinaan vartti saada vehje suostumaan liikkeelle ulos tallista
Meni meinaan vartti saada vehje suostumaan liikkeelle ulos tallista
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Olin tällä kertaa tylsä tuotevalinnoissani ja vetäsin mersuun autoglymin punasen x1 ja kultasen x3. Tuli helkutin hyvä, saa nähdä kauanko vahat kestää. Kiva vahailla tommosta maalipintaa mitä ei ole koskaan naarmutettu pesu- tai lumiharjalla....
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Syypäähän tuohon glymin punaisen heikkoon kestoon on se ettei sitä ole tarkoitettukkaan suojatuotteeksi vaan enemmänkin puhdistamaan pintaa ja peittelemään pinnassa olevia pieniä virheitä ja tuomaan kiiltoakin. Periaatteessa se on siis jonkinlainen kliinerin ja glazen yhdistelmä jona se ajaa asiansa ihan ok. SRP:n yksi kivoja ominaisuuksia on myös se ettei se vaikuta juurikaan päälle laitettavan suojatuotteen kestoon kun suurin osa glazeista heikentää kestoa.
Se kultaetikettinen Extra Gloss Protection on siis tarkoitettu siihen punaisen päälle laitettavaksi mutta sekin kaipaisi jotain uudistusta. Onhan se ollut huipputuote vielä joskus 70-luvulla mutta nykypäivänä on varmasti kaikki kilpailijat vähintäänkin samalla tasolla ja suurin osa mennyt ohikkin. Kestoltaanhan tuo on keskiverto markettivahaluokkaa eli sen 2-3 kuukautta kunhan ei pääse kertaakaan kosketuksiin liuottimien kanssa, ei edes bioliuottimien. Ylläpitopesuihinhan glymikin suosittelee omaa hoitoshamppootaan jolla muuten saa vahaamattomankin pinnan helmeilemään.
Se kultaetikettinen Extra Gloss Protection on siis tarkoitettu siihen punaisen päälle laitettavaksi mutta sekin kaipaisi jotain uudistusta. Onhan se ollut huipputuote vielä joskus 70-luvulla mutta nykypäivänä on varmasti kaikki kilpailijat vähintäänkin samalla tasolla ja suurin osa mennyt ohikkin. Kestoltaanhan tuo on keskiverto markettivahaluokkaa eli sen 2-3 kuukautta kunhan ei pääse kertaakaan kosketuksiin liuottimien kanssa, ei edes bioliuottimien. Ylläpitopesuihinhan glymikin suosittelee omaa hoitoshamppootaan jolla muuten saa vahaamattomankin pinnan helmeilemään.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Se punanen on mielestäni ihan käypä puhdistukseen. Kiilto ja kesto täytyy sitte laittaa jostain toisesta purkista.
Kesto noissa tuotteissa on just sitä mitä markettituotteelta voi odottaakkin. Aiemmin mainittu 2-3kk pitänee hyvin paikkansa jos ei pese liuottimilla.
Työtunnit menee muuten aika samoihin jos kerran vuoteen laittaa kllinerin ja kunnon kiinteän vahan, tai sitten vetää vaan 4x vuodessa ag:n punasen. Se neljästi punasella laitettu näyttää vaan hitosti puhtaammalta kaiken aikaa.
Kesto noissa tuotteissa on just sitä mitä markettituotteelta voi odottaakkin. Aiemmin mainittu 2-3kk pitänee hyvin paikkansa jos ei pese liuottimilla.
Työtunnit menee muuten aika samoihin jos kerran vuoteen laittaa kllinerin ja kunnon kiinteän vahan, tai sitten vetää vaan 4x vuodessa ag:n punasen. Se neljästi punasella laitettu näyttää vaan hitosti puhtaammalta kaiken aikaa.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
4 x vuodessa ag:n punaiseen menee yli tuplaten aikaa verrattuna siihen jos laittaa 2 kertaa vuodessa kiinteän vahanOskuV kirjoitti:Työtunnit menee muuten aika samoihin jos kerran vuoteen laittaa kunnon kiinteän vahan, tai sitten vetää vaan 4x vuodessa ag:n punasen. Se neljästi punasella laitettu näyttää vaan hitosti puhtaammalta kaiken aikaa.
Mie näppäsin tuossa yhdeltä edustajata Diamondbriten kestovahaa putlin, vuodn kestoa lupaili sille hän, jonkin verran puhdistavia ominaisuuksia sisältää ja pikaisesti testattuna käyttö on erittäin helppoa... Totuus kestosta yms tule ilmi vasta myöhemmin mutta jos kestoa olisi puolikin vuotta niin tuo on melko oiva aine... Sama valmistajahan tekee myös 6 vuoden kestolla pinnoitteita takuulla, tosin takuuehtoja ei osunut silmiin äkkiä katsottuna netissä ja edustajan kanssa ei niistä pinnoitteista kauheasti puheltu kun pitäisi olla valtuutettu pinnoittaja ennen kuin saisi ne käyttöönsä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Edelleen vesi helmenä, vahattu elokuussa viimeksi kyseisellä aineella.
Toki noita autoglymejä pitää käyttää pareittain, muttei ne hyviä ole siltikään.
Tuplaten menee aikaa, ja rahaa. Simonizillä vahaa varmasti 25x henkilöauton ja purkki maksaa sen ~15€.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Simppapurkki oli kympin puuilossa.
Sitä oli muuten nestemäisenäkin siellä, onkohan yhtä kestävää/helpompaa/jotenkin erilaista tuohon kiinteään verrattuna?
Sitä oli muuten nestemäisenäkin siellä, onkohan yhtä kestävää/helpompaa/jotenkin erilaista tuohon kiinteään verrattuna?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Nestemäinen on hemmetisti työläämpää kuin kiinteä Simo, sen kun täytyy kuivahtaa niin on aivan järjetön homma pyyhkiä pois. Kiinteän kun levittää siten että levitys esim lokasuojaan ja heti pyyhkii pois niin pääsee melko helpolla. Ja erittäin ohuelti levittää niin voi jopa antaa olla pinnassa tovin aikaa, esim levittää koko autoon ja sitten pyyhkii pois... Sillä yhdellä simppapurkilla vahaa yli 50 kertaa keskikokoisen henkilöautonou812 kirjoitti:Simppapurkki oli kympin puuilossa.
Sitä oli muuten nestemäisenäkin siellä, onkohan yhtä kestävää/helpompaa/jotenkin erilaista tuohon kiinteään verrattuna?
Se on kiinteä vaha jonka voi levittää koneellakin mutta useimmiten levitetään käsin erittäin ohut kerros ja pyyhitään tottakai käsin pois niinkuin kaikki vahat aina ja iänkaikenOnko tää 467S sellaista, joka pitää myllyttää koneella vai meneekö omin käsin?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tuo minun 25x sisältää kaksi vahapintaa per sessio
Koneella kokeilin kerran kiillottaa, ei tullut hyvä. Jotenkin tuntuu että meni sameaksi koko pinta. Käsin pala kerrallaan, ei kannata antaakaan kuivua, sitten tulee hiki. Antaa kuivua sitten vasta kiiltävänä
Koneella kokeilin kerran kiillottaa, ei tullut hyvä. Jotenkin tuntuu että meni sameaksi koko pinta. Käsin pala kerrallaan, ei kannata antaakaan kuivua, sitten tulee hiki. Antaa kuivua sitten vasta kiiltävänä
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Hikisimppa on kyllä nimensä veroinen tuote. Nätti kiilto, työläs laittaa. Se kestää sen 1/2 vuotta jos ei erehdy pesemään liuottimella. Jos erehtyy niin saapi hikoilla uudemman kerran, simppa ei mun kokemuksella kestä mietojakaan liuottimia. Just viime syksynä laittelin molempiin autoihin simpat ja eihän ne kauaa kestäny kun taxikliinerillä pesee kerta viikkoon.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Prestan taxicleaner on hiilivetyliuotin, se syö vahan kuin vahan nopeasti.
Mie olen monesti ko olen tuota simppaa käyttäny niin miettiny että mistä se tullee se hiki-simppa nimi, levitys, kiillotus heti eikä tunnin päästä, samanlaista on käyttää muunmuuassa Megun #16 ja Collinite 915 ja moni muukin vaha
Mie olen monesti ko olen tuota simppaa käyttäny niin miettiny että mistä se tullee se hiki-simppa nimi, levitys, kiillotus heti eikä tunnin päästä, samanlaista on käyttää muunmuuassa Megun #16 ja Collinite 915 ja moni muukin vaha
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Just näin.JaniH kirjoitti:Prestan taxicleaner on hiilivetyliuotin, se syö vahan kuin vahan nopeasti.
-
Mun pitää nyt varmaan avata tämä mun taktiikka näiden meidän kahden auton pidossa ja laitan vaikka pienen vertailun kahdesta erilaisesta taktiikasta pesujen ja vahailujen suhteen. Eli miksi käytän toisessa autossa vuodesta toiseen ei vahaturvallista TaxiCleaneria ja vahaan 4x vuoteen AG punaisella vaikka parempiakin tuotteita on olemassa. Samaan aikaan teen kuitenkin toiseen autooni kaiken "oppikirjan mukaan" hyvillä aineilla ja tavoilla.
No, yksi vaikuttava tekijä on se että saan Taxiclaneria töistä linjastosta hintaan nolla euroa litra ja AG:n punaista olen joskus saanut ison läjän samaiseen hintaan. Vielä kun pesut ja vahailut hoituu palkallisena työaikana niin....
Hyvää tässä taktiikassa on hinnan lisäksi se että auto on aina puhdas kun tiheään autoa huuhtoo, ehkä 1-2krt /vko. Lisäksi pintaan ei tarvitse kajota juuri koskaan kintaalla, vaan koko homma menee koskematta maalipintaan = ei pesunaarmuja. Ja onhan se helppoa kun auton "pesu" eli huuhtominen kestää sen 5min/ kerta ja puhdasta tulee.
Huonoa taktiikassa on se ettei vahat tietenkään kestä kauaa pinnassa kun liuottimella pesee jatkuvasti. Vahan vähentymisen rupeaa huomaamaan siitä ettei pelkkä painepesurilla huuhtominen + taxicleaner enää riitä puhdistamaan pintaa. Ja eihän se nyt moitteettoman siistiksi tule jos ei kinnasta käytä, mutta ihan ok kuitenkin.
Toisessa, eli rouvan käytössä olevassa Volvossa taktiikka on perinteisempi, koska mulla ei ole mahdollisuutta pestä ja puunata sitä viikottain työpaikalla. Siinä olen pyrkinyt tekemään vähemmän, mutta huolellisemmin ja parempia aineita käyttäen. Käytönnössä kinnaspesut parin viikon välein Dodon btbm:llä. Lisäksi kaksikertaa vuoteen olen vahailut clanerilla+ joku kiinteä päälle.
Hyvää : Vahauksen jälkeen pinta on tosi hyvän näköinen pitkään.
Huonoa : Auto on usein likainen johtuen harvemmista pesukerroista. Lisäksi täyspuunaus vie kertapanostuksena aika paljon aikaa ja aineetkaan ei ole ihan ilmaisia.
Summa summarum : Mun auto on aina perus siisti vaikkakin vähän "väärin" puunattuna. Ainakin jos pesukinnaslaisilta ja ammattilaisilta kysyy. Rouvan auto taas saattaa välillä näyttää hyvinkin likaiselta vaikka kaikki onkin tehty oikeaoppisesti. Lisäksi mun omaan autoon tehdyt 5min pikahuuhtasut tuntuu huomattavasti miellyttävämmiltä kuin puolentunnin- tunnin pesusessiot kintaan kanssa Volvoon. Kummankin auton pesuun menee noin 1-2 tuntia/ kk ja vahaukseen nelisen tuntia/ vuosi.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Tjooh, aika harvoin sitä omiinkaan autoihin kintaalla koskee (nykyään tosin melkein joka pesukerralla kun tahtoo pesuvälit mennä niin pitkiksi ettei pelkällä foamilla lähde puhtaaksi) kun kerran viikkoon pesuun riittää se kun hutaisee vaahdot niskaan, huuhtelee ja lähtee samointein liikenteeseen niin vesi juoksee pinnoilta pois eikä jää pisaroista kuivumisjälkiä . Prestan Taicleaner on tarjoitettu Oskuseni juuri tuollaiseen kerran kaksi viikossa pikapesuun, vie lian pois ja jättää kiiltävän pinnan jälkeensä, optimoitu juurikin taksien yms menopelien käyttöön. Eikä ole suola ja piki ongelmia kun talven yli tuolla pesee autoa, vahata saa vain kerran kuukaudessa =).
Ja hieman asiaakin sekaan eli Jäsen Pu,ban Volvo oli hoidettavana jälleen joten muutama kuvatus:
Ensin pieni säikäytys:
Sitten kevennys:
Ja lopulta se todellisuus:
Ei vieläkään täydellinen mutta tuo pinta on todellakin haastava, tuntuisi että setti jola saa jälkiä pois niin jättää uusia jälkiä joihin seuraava settiei purekkaan, vaikeaa, työlästä, haastavaa... Vielä mie joku päivä perhana tuon saan naarmuttomaksi mutta tänään ei ollut se päivä...
Ja hieman asiaakin sekaan eli Jäsen Pu,ban Volvo oli hoidettavana jälleen joten muutama kuvatus:
Ensin pieni säikäytys:
Sitten kevennys:
Ja lopulta se todellisuus:
Ei vieläkään täydellinen mutta tuo pinta on todellakin haastava, tuntuisi että setti jola saa jälkiä pois niin jättää uusia jälkiä joihin seuraava settiei purekkaan, vaikeaa, työlästä, haastavaa... Vielä mie joku päivä perhana tuon saan naarmuttomaksi mutta tänään ei ollut se päivä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nyt tekisi mieli hommata inan tuota nykyistä parempi myllytysvärkki ja Shine Maten vekottimet näyttäisi olevan budjetiltaan harrastelijan random-käyttöön sopuleita.
Kertokaa viisaammat plussat ja miinukset Shine Mate EP801 ja ERO600 laitteista, mitkä olisi tarjolla täällä.
Itseä jotenkin viehättäisi kokonsa (ja painon) puolesta tuo ERO600 mutta mitä tarkoittaa "nopeus 2500-6500 värähdystä per minuutti" verrattuna "nopeus 700-2500 r/min"? Ilmoitetaanko epäkestoissa vain kierrosalue tuolla värähtely nimikkeellä?
Toki muitakin suositeltavia alle 200€ värkkejä saa ehdotella, jos semmoisia löytyy
Kertokaa viisaammat plussat ja miinukset Shine Mate EP801 ja ERO600 laitteista, mitkä olisi tarjolla täällä.
Itseä jotenkin viehättäisi kokonsa (ja painon) puolesta tuo ERO600 mutta mitä tarkoittaa "nopeus 2500-6500 värähdystä per minuutti" verrattuna "nopeus 700-2500 r/min"? Ilmoitetaanko epäkestoissa vain kierrosalue tuolla värähtely nimikkeellä?
Toki muitakin suositeltavia alle 200€ värkkejä saa ehdotella, jos semmoisia löytyy
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11