Toffeelaikka.tn62634 kirjoitti:Minulle voisi neuvoa aineen, jolla vanteiden liimapainojen tarrat lähtisivät helpolla irti. Bilteman pienpoistoainetta oli hyllyssä, mutta se ei ihan parasta ollut. Bräkleen ei myöskään toiminut.
Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Täällä kun ajellaan vain pirkkaversioilla niin aito ja alkuperäinen kävi pinnoituksessa
lähtötilanne

Sonaxin esipesuaine pinnassa

Peilinkotelosta näkee maalipinnan kunnon

jälkeen:

Kiillotus oli aika simppeli homma ainoastaan etutavaratilan kansi vai miksi tuota kutsuisi vaati enenmmän huomiota. Villalaikka ja Menzernan karkein tahna ekana kierroksena. Muuten Lake Countryn oranssi laikka ja 4CR 8030 ja viimeistelynä vihreä hexi ja Megun 205
50/50


nahkapenkit myös puhdistettiin ja käsiteltiin suoja-aineella
ennen

jälkeen

Sitten pinnan puhdistus myllytysaineiden jämistä, pinnoite pintaan. Reilu tunnin kuivuminen ja tehosteaine päälle. Pinnoitteena siis Sonax CC36 jolle luvataan 3 vuoden kesto.


lähtötilanne

Sonaxin esipesuaine pinnassa

Peilinkotelosta näkee maalipinnan kunnon

jälkeen:

Kiillotus oli aika simppeli homma ainoastaan etutavaratilan kansi vai miksi tuota kutsuisi vaati enenmmän huomiota. Villalaikka ja Menzernan karkein tahna ekana kierroksena. Muuten Lake Countryn oranssi laikka ja 4CR 8030 ja viimeistelynä vihreä hexi ja Megun 205
50/50


nahkapenkit myös puhdistettiin ja käsiteltiin suoja-aineella
ennen

jälkeen

Sitten pinnan puhdistus myllytysaineiden jämistä, pinnoite pintaan. Reilu tunnin kuivuminen ja tehosteaine päälle. Pinnoitteena siis Sonax CC36 jolle luvataan 3 vuoden kesto.


Näitä kuvia katsellessa tulee vahvasti ajatus, että pitää viedä oma musta kans ammattilaiselle! Hän saa sitten tehdä helahoidon kiveniskemien paikkailuista lähtien. Omana työnä voi autoa vahailla mutta siihenkään ei tunnu olevan aikaa vaikka löytyy kotoa hyvä tallikin
Puhuvat ruuhkavuosista...

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Olin syksyllä mainoksen uhri ja ostin Korrek Pro kahden aineen kestopinnoitteen ja käsittelin sillä syyskuun lopussa vajaa vuoden vanhan auton mielessä, että ei tällä kyllä mitään tee!
Pari päivää sitten pesin auton. Edelleen vesi helmeilee pinnasta, kuin vasta vahatusta autosta ja kiilto näyttää silmämääräisesti olevan edelleen tallella. Mikä parasta, niin tuotteiden käyttö oli helppoa ja onnistui ensi yrittämällä. Kunhan kelit lämpiävät, niin täytyy käsitellä auto uudestaan.
Pari päivää sitten pesin auton. Edelleen vesi helmeilee pinnasta, kuin vasta vahatusta autosta ja kiilto näyttää silmämääräisesti olevan edelleen tallella. Mikä parasta, niin tuotteiden käyttö oli helppoa ja onnistui ensi yrittämällä. Kunhan kelit lämpiävät, niin täytyy käsitellä auto uudestaan.
Tuo aito ja alkuperäinen tuli markkinoille vuosi ämpärin jälkeenMaikki kirjoitti:Täällä kun ajellaan vain pirkkaversioilla niin aito ja alkuperäinen kävi pinnoituksessa

Laakson Tesla?


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuli omaan autoon testattua pikavahaakin kun viime toukokuussa levitetty vaha alkoi jo antautua...
Sonaxin carnauba spraywax. Voi suihkuttaa joko märälle pinnalle tai kuivalle pinnalle ja levittää vahanlevityssienellä. Ite kokeilin jälkimmäisellä tavalla.
Kestoksi luvataan 4-5 pesua ja ainakin 2 pesua on kestäny hyvin. Uskomaton kiilto ja liukkaus sillä ainakin tulee
50/50

koko kylki käsiteltynä

Sonaxin carnauba spraywax. Voi suihkuttaa joko märälle pinnalle tai kuivalle pinnalle ja levittää vahanlevityssienellä. Ite kokeilin jälkimmäisellä tavalla.
Kestoksi luvataan 4-5 pesua ja ainakin 2 pesua on kestäny hyvin. Uskomaton kiilto ja liukkaus sillä ainakin tulee
50/50

koko kylki käsiteltynä

Toffeelaikka on kyllä hyvä kunhan pitää järjen päässä sen kanssa.tn62634 kirjoitti:Vetäisin ne vanteet sillä toffeelaikalla ja lähti. Kiitos!
Samoin itseä kiinnostaisi kiillotuttaa auto asiantuntijalla, mutta se on ilmeisesti usean päivän projekti ja eihän mies voi ilman autoa olla...
Pesukinnas.com taisi olla sinulle tuttu? Sieltä voisi huudella myllyttäjää maakunta kohtaisella alueella. Vaatii rekisteröitymisen että näkee kyseisen alueen.
Auton pystyy monelle harrastajalle jättämään viikonlopuksi "hoitoon" jos arkipäivät tuottavat ongelmia.
Kokeiles piruuttasi Sonaxin Briljant Shine Detaileria (tuttujen kesken BSD), kestää helpolla pari-kolme kuukautta vaikka vain kuivauksen yhteydessä levittää.Maikki kirjoitti:Kestoksi luvataan 4-5 pesua ja ainakin 2 pesua on kestäny hyvin. Uskomaton kiilto ja liukkaus sillä ainakin tulee
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Meilläpäin olisi kyllä tekijä tiedossakin. Hänkään ei vaan taida olla pinnoitteita käyttänyt. Tietysti jos jatkan ihan vahoilla, kun tykkään vahata autoa. Talvikuukausina vaan se on mahdotonta. Ajoa tulee 45000 km ainakin vuoteen autoa kohti niin väkisinkin ne vahat lähtevät. No, katsotaan. Auton vaihto mielessä niin vielä ei ole kiire.Jsj75 kirjoitti:tn62634 kirjoitti:
Samoin itseä kiinnostaisi kiillotuttaa auto asiantuntijalla, mutta se on ilmeisesti usean päivän projekti ja eihän mies voi ilman autoa olla...
Pesukinnas.com taisi olla sinulle tuttu? Sieltä voisi huudella myllyttäjää maakunta kohtaisella alueella. Vaatii rekisteröitymisen että näkee kyseisen alueen.
Auton pystyy monelle harrastajalle jättämään viikonlopuksi "hoitoon" jos arkipäivät tuottavat ongelmia.
Itse joudun myös puuhastelemaan ulkona eli talvella ei oikein ole vahaus mahdollisuutta.
Talvella pesut kun ilma on plussan puolella.
Nyt ajattelin tilata tätä jos sillä pääsisi talven yli ja saisi hieman venytettyä vahaus välejä. Tuolla voi myös pestä pinnoitettua autoa.
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-bathe+-400-ml
Vahaus on mukavaa puuhaa mutta aika usein kun olisi aikaa ja inspiraatiota niin ilma ei ole suotuisa vahailuun.
Joskus miettinyt jotain pop up teltaa jonka alla voisi puuhastella jos on epävakaista ilmaa luvassa.
Talvella pesut kun ilma on plussan puolella.
Nyt ajattelin tilata tätä jos sillä pääsisi talven yli ja saisi hieman venytettyä vahaus välejä. Tuolla voi myös pestä pinnoitettua autoa.
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-bathe+-400-ml
Vahaus on mukavaa puuhaa mutta aika usein kun olisi aikaa ja inspiraatiota niin ilma ei ole suotuisa vahailuun.
Joskus miettinyt jotain pop up teltaa jonka alla voisi puuhastella jos on epävakaista ilmaa luvassa.
Sama juttu. Olen sen verran köyhän talon isäntä, että ei ole traktoria eikä konehallia. Auto joutuu olemaan pressutallissa, mutta se on varmaan ihan ok-vaihtoehto säilytykseen pihalla.
Ihailen kyllä heitä, joilla on kunnon tallit ja vehkeet. Pesuri on sentään Kränzle, mutta aikansa pienintä mallia. Paino sentään 17 kg huokuu jotain laatua.
Se Fusson vaha seuraavaksi tilaukseen ja pien- sekä raudanpoistoaineet uusiksi kevätvahausta varten esim. Biltemasta tai sitten merkkituotteita. Bilteman tuotteita ei silti sovi väheksyä. Sieltä saa tietyt jutut äärimmäisen halvalla kuten hiekkasihdin ämpäriin ym.
Sitten kysymys: Isän autoon ostin vanteet, joista ulkokehän naarmut on korjattu hiomalla. Riittäisikö ihan spraylakka näihin kohtiin? Käyttöesineestä kyse ja isä täyttää 72, joten AMG-pyörien ei tarvitse olla ihan showlaatua.
Ihailen kyllä heitä, joilla on kunnon tallit ja vehkeet. Pesuri on sentään Kränzle, mutta aikansa pienintä mallia. Paino sentään 17 kg huokuu jotain laatua.

Se Fusson vaha seuraavaksi tilaukseen ja pien- sekä raudanpoistoaineet uusiksi kevätvahausta varten esim. Biltemasta tai sitten merkkituotteita. Bilteman tuotteita ei silti sovi väheksyä. Sieltä saa tietyt jutut äärimmäisen halvalla kuten hiekkasihdin ämpäriin ym.
Sitten kysymys: Isän autoon ostin vanteet, joista ulkokehän naarmut on korjattu hiomalla. Riittäisikö ihan spraylakka näihin kohtiin? Käyttöesineestä kyse ja isä täyttää 72, joten AMG-pyörien ei tarvitse olla ihan showlaatua.

Kränzlen hankin seuraavaksi kun vanha Kärcher lopettaa toiminnan.
Bilteman vannepesu on myös hyvää. Sitäkin löytyy paria versiota.
Koirien tassut pyyhitään lenkin jälkeen Bilteman sinisellä mikrokuituliinalla. Se on tarpeeksi iso ja pitkä nukkainen. Lähtee kurat todella hyvin. Hinta alle 4€.
Kyllä paljas alumiini kannattaa jollain suojata. Itse ottaisin vanteen mukaan ja kävisin automaaleja myyvässä liikkeesä kysymässä mitkä olisi oikeat aineet korjata jäljet.
Halvimmat kilikalit kannattaa jättää hyllyyn ja pistää muutama euro lisää niin saa laadukkaamat tarvikkeet. Yleensä maaleja myyvissä liikkeissä on myös budjetti luokan tuotteita joissa laatu on kuitenkin ihan toista kun marketti tuotteet.
Olen siinä käsityksessä että mattapintaisten ikkunakarmien ongelma on että ne kiillottuu hankauksessa. Eli kaikki hankaus saa ne kiiltämään lisää.
En osaa sanoa onko tuohon jotain ainetta millä ne saisi kunnostettua. Kysy vaikka autonhoitokaupan Jannelta olisiko hänellä ratkaisua tuohon. Yksi vaihtoehto on teippauttaa ne uudelleen mataksi.
Bilteman vannepesu on myös hyvää. Sitäkin löytyy paria versiota.
Koirien tassut pyyhitään lenkin jälkeen Bilteman sinisellä mikrokuituliinalla. Se on tarpeeksi iso ja pitkä nukkainen. Lähtee kurat todella hyvin. Hinta alle 4€.

Kyllä paljas alumiini kannattaa jollain suojata. Itse ottaisin vanteen mukaan ja kävisin automaaleja myyvässä liikkeesä kysymässä mitkä olisi oikeat aineet korjata jäljet.
Halvimmat kilikalit kannattaa jättää hyllyyn ja pistää muutama euro lisää niin saa laadukkaamat tarvikkeet. Yleensä maaleja myyvissä liikkeissä on myös budjetti luokan tuotteita joissa laatu on kuitenkin ihan toista kun marketti tuotteet.
Olen siinä käsityksessä että mattapintaisten ikkunakarmien ongelma on että ne kiillottuu hankauksessa. Eli kaikki hankaus saa ne kiiltämään lisää.
En osaa sanoa onko tuohon jotain ainetta millä ne saisi kunnostettua. Kysy vaikka autonhoitokaupan Jannelta olisiko hänellä ratkaisua tuohon. Yksi vaihtoehto on teippauttaa ne uudelleen mataksi.
Pitkästä aikaa mesekin työnalle. Helppo nakki kun kuskinpuoli maalattu vasta porokolarin takia ja muutenkin oli hyvässä kunnossa
Lähtötilanne


Normisetit alkuun. Fareclan claykinnasta täytyy kehua. Todella nopeaa putsata maalipinta vs pinellä claynpalalla hinkata menemään.
Kiillotus epäkeskolla, Sonax EX04-06 ja kiekkoina olisko flexin tai kenenlie keltainen ja oranssi hunajakenno
perinteinen 50/60

ja päälle CC36 pinnoite



Lähtötilanne


Normisetit alkuun. Fareclan claykinnasta täytyy kehua. Todella nopeaa putsata maalipinta vs pinellä claynpalalla hinkata menemään.
Kiillotus epäkeskolla, Sonax EX04-06 ja kiekkoina olisko flexin tai kenenlie keltainen ja oranssi hunajakenno
perinteinen 50/60

ja päälle CC36 pinnoite



Bilteman hyllystä en eilen löytänyt raudanpoistoa, vaikka hain. Motonetista saa ainakin tätä, vaikkei ihan raudanpoistotuote olekaan: Sonax Xtreme vannepesu. Ei taida sielläkään olla raudanpoistotuotetta.C-Klasse kirjoitti:Mikä olis perus Motonetista tai Biltemalta löytyvä hyvä aine raudanpoistoon? Ei jaksais yhtä tuotetta netistä ostaa jos löytyis kauppareissullakin.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mä en ole huomannut että B-H:n Finis Wax olis pahemmin ottanut nokkiinsa Auto Foamista, mutta en ala väittelemäänkään. Viton myllytetyistä kyljistä ja meikkausmaalatusta kuskinoven kynnyksestä lähti sinistä väriä kun vaahdottelin viime kesänä. Kyllä se aika ärhäkkää on se Auto Foami.
Sen huomasin eilen, että Motox liuotinaine on aika ärhkäkkää kun 1:5 -seoksella kuivaan pintaan suihkittuna näytti siltä että pietkin lähtivät auton kyljistä. Ainakin jotain tervanväristä lätäkköä muodostui valumavesistä.
Auton kyljet ja perä ovat todella karheassa kunnossa. Viimeksi vahasin ja putsasin 2015 joulukuus. Seuraavaksi raudanpoistoon jne. Tallissa mukava tehdä, mutta pihalla peseminen kylmää hommaa.
Sen huomasin eilen, että Motox liuotinaine on aika ärhkäkkää kun 1:5 -seoksella kuivaan pintaan suihkittuna näytti siltä että pietkin lähtivät auton kyljistä. Ainakin jotain tervanväristä lätäkköä muodostui valumavesistä.
Auton kyljet ja perä ovat todella karheassa kunnossa. Viimeksi vahasin ja putsasin 2015 joulukuus. Seuraavaksi raudanpoistoon jne. Tallissa mukava tehdä, mutta pihalla peseminen kylmää hommaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI