Kaverin 124:sta vahattu tuolla ICE vahalla ja peltikylkinen kun on niin komiasti saa vetää listoihinkin, tulee hienon tummat ja eipä ole hallaa tehnynnä vielä..Wolfie kirjoitti:Maalaamattomille muoviosille ei oikein ole vahaa. Useimmat vahat jättää valkoista töhnää maalaamattomille muoviosille.
Maalattuja muoviosia tietysti saa ja pitääkin vahata ihan millä haluaa.
Maalaamattomille mikä tahansa muovinhoitoaine, esim Autoglymin Bumper Care.
Tosin muistaakseni TurtleWaxin ICE vaha väittää ettei jätä mitään jämiä muoviosille. Periaatteessa sillä voinee muovitkin vahata, mutta sitä en osaa sanoa tekeekö se hallaa pidemmän päälle.
Itse käyttäisin ja käytänkin nimenomaan muoveille tarkoitettuja aineita, ne on ainakin turvallisia.
Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
® Mesen Porkkana-klubi
Tullut käytettyä Autoglym:n Aqua Wax ja tuolla samalla vahaillut muoviosat, sekä sivulasit.Jussi L. kirjoitti:Kaverin 124:sta vahattu tuolla ICE vahalla ja peltikylkinen kun on niin komiasti saa vetää listoihinkin, tulee hienon tummat ja eipä ole hallaa tehnynnä vielä..Wolfie kirjoitti:Maalaamattomille muoviosille ei oikein ole vahaa. Useimmat vahat jättää valkoista töhnää maalaamattomille muoviosille.
Maalattuja muoviosia tietysti saa ja pitääkin vahata ihan millä haluaa.
Maalaamattomille mikä tahansa muovinhoitoaine, esim Autoglymin Bumper Care.
Tosin muistaakseni TurtleWaxin ICE vaha väittää ettei jätä mitään jämiä muoviosille. Periaatteessa sillä voinee muovitkin vahata, mutta sitä en osaa sanoa tekeekö se hallaa pidemmän päälle.
Itse käyttäisin ja käytänkin nimenomaan muoveille tarkoitettuja aineita, ne on ainakin turvallisia.
Jos esim. W124 vahailee, niin silloin tuolla Aqua Wax:lla muut muoviosat, mutta puskureiden isot mustat listat sitten Bumper Care töhnällä.
Ja tosiaan, purkin kyljessä taitaa olla maininta, että toimii muoviosille, kun taasen normaalit vahat jättää kyllä valkoisiksi muovit.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Joo, tuo ICE kelpaa vetä peltikylkises lankussa kyllä puskuritkin muuten, mutta se musta keskiosa sitten bumber carella yms. Sivulistathan ovat myös melko sileät joten siksi kestävät hyvin ICEa.JaniH kirjoitti:Tjooh, jos muovipinta on liukaspintainen niin kestää vahata kun taas karheapintainen vaatii muovinhoitoaineen.
Omia autojani puunaan turtlen cleanerilla jos jotain pikeä yms. Mutta pääasiassa collinitea pintaan säännöllisesti, tuntuu olevan kestävää vahaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Osaiko ketään sanoo et saisko jostain huittisten läheltä noita presta hornet short cut laikkoja?
On päässy toi punanen väri hiukan virttyyn ni aattelin eka pesasta auton prestan aineella sitten käydä auton savella läpitte ja sitten myllyttää tuolla prestan hionoimmalla myllytysaineella ku tuli tommonen myllytys kone hankittua mut laikkoja en saanu tilattua ku prestan sivut oli jumisa.
On päässy toi punanen väri hiukan virttyyn ni aattelin eka pesasta auton prestan aineella sitten käydä auton savella läpitte ja sitten myllyttää tuolla prestan hionoimmalla myllytysaineella ku tuli tommonen myllytys kone hankittua mut laikkoja en saanu tilattua ku prestan sivut oli jumisa.
Eurassa ainakin saa yhteen tarvikeliikkeeseen tilattua Prestan että myös meguiarsin ammattipuolen tuotteita. Autoasi-ketjun myymälä, Lähteenmäeksi kutsutaan omistajan mukaan, virallista nimeä en edes tiedä =)
Ja jos haluat parempaa niin Projectech Laitilassa myy muunmuuassa Chemigal Guyssin Hex-Logic laikkoja. Sekä haluttaessa myös oikeita kiillotusaineita sekä vahoja noiden Prestan pikafiksausaineiden tilalle =)
Ja jos haluat parempaa niin Projectech Laitilassa myy muunmuuassa Chemigal Guyssin Hex-Logic laikkoja. Sekä haluttaessa myös oikeita kiillotusaineita sekä vahoja noiden Prestan pikafiksausaineiden tilalle =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tuli mieleeni muuten että Kiviniittyhän myy Meguiar'sin kuluttajatuotteita, ne tulee samasta tukusta kuin Prestakin joten niidenkin kautta saanee tilattua.
Joo, en niiden kestoa ala moittimaan ja peitto-ominaisuuksiltaan erinomaisia aineita, "ammattifiksari" fiksaa auton prestan tuotteilla autoliikkeelle, auto on pirun hieno kunnes asiakas ostaa sen ja kun vahat on kuluneet pois pinnasta (eli noin puolen vuoden päästä) auto onkin täynnä karvalaikan jälkiä jotka on alkujaan piilotettu vahan alle...
Joo, en niiden kestoa ala moittimaan ja peitto-ominaisuuksiltaan erinomaisia aineita, "ammattifiksari" fiksaa auton prestan tuotteilla autoliikkeelle, auto on pirun hieno kunnes asiakas ostaa sen ja kun vahat on kuluneet pois pinnasta (eli noin puolen vuoden päästä) auto onkin täynnä karvalaikan jälkiä jotka on alkujaan piilotettu vahan alle...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Itte oon kerran mersun myllyttäny ja kesti aika kauan vaikka välillä tarttiki pestä liukkarilla. Joo vois tuolta kiviniityltäki noita aineita saada mut ei välttämättä tän vuoden puolella
Yleensä ku oon tilannu sitä kautta jotain ni tulee joko väärä osa tai kestää tolkuttoman kauan ja siltiki viä tulee yleensä väärä
Yleensä ku oon tilannu sitä kautta jotain ni tulee joko väärä osa tai kestää tolkuttoman kauan ja siltiki viä tulee yleensä väärä
Niin, eihän nuo "ammattifiksarit" edes panosta sataprosenttisesti vaihtoautoihin. Yksityisten käsittelyt sitten tehdäänkin vähän eri laadulla.JaniH kirjoitti:Tuli mieleeni muuten että Kiviniittyhän myy Meguiar'sin kuluttajatuotteita, ne tulee samasta tukusta kuin Prestakin joten niidenkin kautta saanee tilattua.
Joo, en niiden kestoa ala moittimaan ja peitto-ominaisuuksiltaan erinomaisia aineita, "ammattifiksari" fiksaa auton prestan tuotteilla autoliikkeelle, auto on pirun hieno kunnes asiakas ostaa sen ja kun vahat on kuluneet pois pinnasta (eli noin puolen vuoden päästä) auto onkin täynnä karvalaikan jälkiä jotka on alkujaan piilotettu vahan alle...
® Mesen Porkkana-klubi
Niin, osa tekee yksityisasiakkaan auton kunnolla, osa taas ei, molempia on tullut nähtyä. Hintaa kysyttäessä sen yleensä jo tietää että millainen lopputulos sieltä tulee =)
Itselläni tekisi mieli perustaa fiksaamo mutta täältä puuttuu autoliikkeet jotka toisivat sen leivän pöytään, yksityisasiakasta kun ei tahdo olla kun keväisin ja jonkinverran syksyisin, talvella ehkäpä muutama pesu viikossa.
Itselläni tekisi mieli perustaa fiksaamo mutta täältä puuttuu autoliikkeet jotka toisivat sen leivän pöytään, yksityisasiakasta kun ei tahdo olla kun keväisin ja jonkinverran syksyisin, talvella ehkäpä muutama pesu viikossa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Totta se hintahomma..JaniH kirjoitti:Niin, osa tekee yksityisasiakkaan auton kunnolla, osa taas ei, molempia on tullut nähtyä. Hintaa kysyttäessä sen yleensä jo tietää että millainen lopputulos sieltä tulee =)
Itselläni tekisi mieli perustaa fiksaamo mutta täältä puuttuu autoliikkeet jotka toisivat sen leivän pöytään, yksityisasiakasta kun ei tahdo olla kun keväisin ja jonkinverran syksyisin, talvella ehkäpä muutama pesu viikossa.
Mulla kaveri on töissä ihan toimistohommissa mutta tekee sivuharrastuksena toiminimellä autofiksauksia, ihan kelvosti ollut asiakkaita, etenkin keväisin piisaa hommia, mutta sillä sama juttu että ei iha kunnolla voi "fiksaamoa" laittaa kun ei saa mitää vakioasiakkaita että tosiaan leipärahan tekisi.
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään oli vuorossa pojan kummin auto. Kävi huollossa ja toiveena oli, että "et kehtois pestä ja vahata".
Joo.... Ei voi kieltäytyä kunniasta kun nainen nätisti pyytää.
Ensin pesu, normaalit kuviot, mitä nyt etupuskuri täynnä kuolleita sääskiä yms. Viimeksi kuulemma pesty viime syksynä koko auto. No, ymmärretään kun ei ole mahdollisuutta yms.
Pesun jälkeen totesin, että ompa vaan aika naarmuilla. Myös autoliikkeen fiksin jäljet nähtävissä. Hologrammia yms.
En sitten saanut aikaiseksi hankkia parempia laikkoja Bilteman Cykloon (tai onhan tuolla ne sonaxit, mutta panttaan ne omaan käyttöön). Vahaksi valikoitui päivitetty DiamondBriten puhdistava vaha. Myyjä tätä suositteli kun kädessä oli vastaava "uusi" autoglymin punainen. Tarkoitus ei ollut tehdä mitään myllytykseen verrattavaa vaan ihan koneellinen vahaus. Joten DiamondBrite mukaan.
Joitakin alueita piti ottaa kahteen kertaan kun ensimmäisellä kerralla ei jälki miellyttänyt.
Aikani siinä turasin ja värkkäsin. Aattelin olla sitten noheva ja kuvata auton jossain muualla kuin pihassa. Poikkesin naapurin pellolle menevälle tielle... VIRHE. Siinä vaiheessa kun luistonesto ilmoitti ensimmäisen kerran itsestään tiesin, että tästä ei hyvää seuraa... KAASUA ja auto pihaan... Pikainen pesu ja oottelemaan kuivumista. Sain sitten kuvat otettua ja tuossapa yksi valmiista autosta. (helmoissa on sitten tukikelpoista peltoa).
Omistaja oli tyytyväinen kun laitoin kuvat menemään.
Joo.... Ei voi kieltäytyä kunniasta kun nainen nätisti pyytää.
Ensin pesu, normaalit kuviot, mitä nyt etupuskuri täynnä kuolleita sääskiä yms. Viimeksi kuulemma pesty viime syksynä koko auto. No, ymmärretään kun ei ole mahdollisuutta yms.
Pesun jälkeen totesin, että ompa vaan aika naarmuilla. Myös autoliikkeen fiksin jäljet nähtävissä. Hologrammia yms.
En sitten saanut aikaiseksi hankkia parempia laikkoja Bilteman Cykloon (tai onhan tuolla ne sonaxit, mutta panttaan ne omaan käyttöön). Vahaksi valikoitui päivitetty DiamondBriten puhdistava vaha. Myyjä tätä suositteli kun kädessä oli vastaava "uusi" autoglymin punainen. Tarkoitus ei ollut tehdä mitään myllytykseen verrattavaa vaan ihan koneellinen vahaus. Joten DiamondBrite mukaan.
Joitakin alueita piti ottaa kahteen kertaan kun ensimmäisellä kerralla ei jälki miellyttänyt.
Aikani siinä turasin ja värkkäsin. Aattelin olla sitten noheva ja kuvata auton jossain muualla kuin pihassa. Poikkesin naapurin pellolle menevälle tielle... VIRHE. Siinä vaiheessa kun luistonesto ilmoitti ensimmäisen kerran itsestään tiesin, että tästä ei hyvää seuraa... KAASUA ja auto pihaan... Pikainen pesu ja oottelemaan kuivumista. Sain sitten kuvat otettua ja tuossapa yksi valmiista autosta. (helmoissa on sitten tukikelpoista peltoa).
Omistaja oli tyytyväinen kun laitoin kuvat menemään.
Kyllä se Jani oli juuri tuo aine. Pienemmässä purkissa. Aika heteron väristä, semmosta ihq:n vaaleenpunasta. Miellyttävä tuoksu ja erittäin juokseva koostumus.
Jos pohjat olisi olleet paremmat niin tuo aine olisi päässyt oikeuksiinsa. Varmaan osansa oli myös noilla laikoilla. Pitäisköhän ottaa itseään niskasta kiinni ja hommata talvilomaksi tämä sarja: http://www.prospect.fi/product_info.php?products_id=139
Kokonaisuuteen olen tyytyväinen kun ottaa huomioon kokemuksen vähyyden koneellisen kiillotuksen / vahauksen suhteen.
Sen verran se sitten tökkäsi silmään tuo "Punainen", että piti illalla pestä ja vahata sekin
Jos pohjat olisi olleet paremmat niin tuo aine olisi päässyt oikeuksiinsa. Varmaan osansa oli myös noilla laikoilla. Pitäisköhän ottaa itseään niskasta kiinni ja hommata talvilomaksi tämä sarja: http://www.prospect.fi/product_info.php?products_id=139
Kokonaisuuteen olen tyytyväinen kun ottaa huomioon kokemuksen vähyyden koneellisen kiillotuksen / vahauksen suhteen.
Sen verran se sitten tökkäsi silmään tuo "Punainen", että piti illalla pestä ja vahata sekin
1. Esipesuaine (Taxi Cleaner) pintaan http://www.automaalit.net/Presta-Taxi-X ... -1-gallona
2. Huolellinen huuhtelu tehokkaalla painepesurilla n. 40-50 asteisella vedellä
3. Pesu lampaanvillakintaalla Dodon btbm:llä http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=291
4. Kuivaus liinalla tai mikrokuidulla. Kuivaus vaiheessa tulee ehkä kerran kuussa suihkittua Autoglymin AguaWaxia http://www.kiiltovaunu.org/aqua-suihkut ... -1308.html
Joskus kiireessä tulee vedettyä vain Taxi cleanerit pintaan ja pesu/ huuhtelu painepesurilla. Menee ehkä 5min ja isommat kurat saa aika hyvin kyytiä. Pesen auton 1-2 kertaa/ vko.
Kunnon vahauksen auto saa 2-3 kertaa vuodessa + Aguawax n. kerran/kk.
Kuulostaa työläältä muttei todellakaan ole. 1/2 tuntia tai max tunti viikossa riittää. Useimmiten pesun kanssa pääsee aika vähällä koska auto pestään usein ja pinnassa on aina vahaa. Ja onhan se kiva kun kaverit jaksaa aina hämmästellä miten mun auto voi olla aina niin puhdas. Eikä toi puuhastelu ilmaisessa pesuhallissa muutenkaan kovin vastenmielistä ole
2. Huolellinen huuhtelu tehokkaalla painepesurilla n. 40-50 asteisella vedellä
3. Pesu lampaanvillakintaalla Dodon btbm:llä http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=291
4. Kuivaus liinalla tai mikrokuidulla. Kuivaus vaiheessa tulee ehkä kerran kuussa suihkittua Autoglymin AguaWaxia http://www.kiiltovaunu.org/aqua-suihkut ... -1308.html
Joskus kiireessä tulee vedettyä vain Taxi cleanerit pintaan ja pesu/ huuhtelu painepesurilla. Menee ehkä 5min ja isommat kurat saa aika hyvin kyytiä. Pesen auton 1-2 kertaa/ vko.
Kunnon vahauksen auto saa 2-3 kertaa vuodessa + Aguawax n. kerran/kk.
Kuulostaa työläältä muttei todellakaan ole. 1/2 tuntia tai max tunti viikossa riittää. Useimmiten pesun kanssa pääsee aika vähällä koska auto pestään usein ja pinnassa on aina vahaa. Ja onhan se kiva kun kaverit jaksaa aina hämmästellä miten mun auto voi olla aina niin puhdas. Eikä toi puuhastelu ilmaisessa pesuhallissa muutenkaan kovin vastenmielistä ole
Mulla se menee näin: BH:n foamit pintaan ja annan valua noin 5 min ja sen jälkeen painehuuhtelu ja vedet pois paineilmalla.
Ei paljoo rasita tokihan se sitte talvella tarttee jo kinnaspesua jos edes ajan talvella ylipäänsä.
Ei paljoo rasita tokihan se sitte talvella tarttee jo kinnaspesua jos edes ajan talvella ylipäänsä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Sehän riippuu ihan siitä missä ja miten paljon ajaa. Ite kun ajelen lähinnä noita suolattuja valtateitä pitkin ja mulla kertyy 500-1000km pesujen välissä niin auto on aina pestessä likainen. Ihan sama mitä vahaa siihen on hierottu ja kuinka usein, niin aina on auto pestessä niin kuranen/ pikitahroissa/ keula itikoita täynnä, että pelkkä huuhtaisu ei tee kuin vihaiseksi. Vaha toki auttaa mutta paraskaan vaha ei ole poistanut mekaanisen puhdistuksen tarvetta.
Toki puhtauskriteereitäkin on erilaisia
Toki puhtauskriteereitäkin on erilaisia
oot kyl ihan oikeessa, mut tolla tarkoitinkin et jos huuhtasee ja sit pesee sienen kanssa vahashampoolla ei tarvi turhaan erikseen vedellä mitn liguidwaxeja mut se on kyl totta että ei oo semmosta pinnotetta tai vahaa mikä säästäisi mekaanisen työstön kokonaan mut vaha helpoittaa sitä helmojen hinkkaamista, ei pinty piet kylkiin ku muistaa vahaa ja pestä säännöllisesti
Ja muistattehan että nämä pesuaineet missä lukee isolla kyljessä VAHASHAMPPOO sisältää lähinnä silikoonia ja suurin osa noista syö vahapinnan liki silmissä... Mieluumminkin kannattaa käyttää vahaturvallisia shamppoita tai sitten jos haluaa vahapitoista shamppoota käyttää niin esim Dodo Juicelta löytyy carnabau pitoinen pesuaine...
Mie käytän ylläpitopesuihin tätä: http://www.chemicalguys.com/Premium_Car ... 301_16.htm
Ämpärilliseen 2,5 ml kesällä ja 5 ml talvella riittää annostukseksi =)
Mie käytän ylläpitopesuihin tätä: http://www.chemicalguys.com/Premium_Car ... 301_16.htm
Ämpärilliseen 2,5 ml kesällä ja 5 ml talvella riittää annostukseksi =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tota vetäsin tällä kertaa tohon uusimpaan tulokkaaseen 3 kerrosta pintaan, en tällä kertaa kuitenkaan sitä seitsemää, noin päivän verran kuivu per kerros
ja talvipesut olen aina suorittanut tuolla
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2890/pes ... su-hot-wax
syökö tuo pesuaine nopeasti pois tuota megua, no varmaan ehkä niin käy mutta syö se suolakin.. mutta oiskohan ihan markettitavarana parempaa toisaalta talvipesun täytyy olla tehokaskin.
ja talvipesut olen aina suorittanut tuolla
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2890/pes ... su-hot-wax
syökö tuo pesuaine nopeasti pois tuota megua, no varmaan ehkä niin käy mutta syö se suolakin.. mutta oiskohan ihan markettitavarana parempaa toisaalta talvipesun täytyy olla tehokaskin.
Mersuja
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Olen kuullut tuosta. Mistäänhän ei voi olla 100% varma kun ei ole mittaria mutta uskoisin että tämä kyseinen aine kolmella kerroksella antanee tupla suojan.JaniH kirjoitti:Minkä värinen auto?
Ja mcee:lle sen verran että labratesteissä kolmella kerroksella vahaa on saatu noin puolet ohuempi kerros kuin yhdellä, tosin kyseessä ollut kiinteä vaha =)
Oisko ollu ehdottaa hyvää talvi vahapesua joka säästää vahapintaa.
Mersuja
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Bilt Hamberin Auto-Wash on yksi markkinoiden vahaturvallisimpia pesuaineita. Tosin ei sisällä itsessään mitään ylimääräistä.
Dodolla on joku vahashamppoo mikä sisältää carnaubaa, sama taisi olla Megullakin. Tuosta Citrus Washista mitä itse käytän en oikein edes tiedä mitä sisältää mutta purkin kyljessä on maininta kiillon säilyttäjästä/buustaajasta, tosin en ole moista huomannut mutta ei ole vahapintaakaan syönyt vaan esim Glymin kulta pysyi pinnassa kolmisen kuukautta kun ylläpitopesut tein tuolla mikä oli itselleni melkoinen yllätys...
Dodolla on joku vahashamppoo mikä sisältää carnaubaa, sama taisi olla Megullakin. Tuosta Citrus Washista mitä itse käytän en oikein edes tiedä mitä sisältää mutta purkin kyljessä on maininta kiillon säilyttäjästä/buustaajasta, tosin en ole moista huomannut mutta ei ole vahapintaakaan syönyt vaan esim Glymin kulta pysyi pinnassa kolmisen kuukautta kun ylläpitopesut tein tuolla mikä oli itselleni melkoinen yllätys...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
noi citrus pohjaiset pesu aineet on ihan ammattikäytössäkin aika yleisiä, ite kans omaa autoo pesseenä parhaillaan 3x viikos, ku ollu hiljaista, niin ei se sen nopeemmin vahaa tai pinnotetta pinnalta syö ja sonaxin vahashamppoo mitä nyt saa perus motonetistäkin 6e purkki, niin käytetään carnauba vahaa, ja toimii aika lailla hyvin