Mistä löytyisi penkkien pesuun JIFFYÄ udukkaasti

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Mistä löytyisi penkkien pesuun JIFFYÄ udukkaasti

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Joku yleensä myy edukkaasti mutta tosiaan mistä tuota Jiffyä kannattaisi hakea esim 5 litran pönikkä , jos vaikka kokeilisi painehuuhtelupesuria :lol:
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tules meille, niin pestään penkit kimpassa! Mulla on tarvittavat laitteet ja aineet... Pääsisin mäkin fiilisteleen langin takapenkille.. 8)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Ville500 kirjoitti:Tules meille, niin pestään penkit kimpassa! Mulla on tarvittavat laitteet ja aineet... Pääsisin mäkin fiilisteleen langin takapenkille.. 8)
Kiitos kutsusta, en kyllä meinaa noita nahkapenkkejä tuolla pestä, mutta jostain muuta kangaspenkkia kyllä kokeillaan ja on sitten yksi tosi paskainen Paugeot 505 selkänoja , siinä näkee toimiiko, juu noita "helmiä" on kiva olla.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Niin kyllä kait tuonne takapenkille voisi joskus muutenkin päästä ihastelemaan, kun taisi olla joku fiksauspaikka tulossa :lol:
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

supersepe kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Tules meille, niin pestään penkit kimpassa! Mulla on tarvittavat laitteet ja aineet... Pääsisin mäkin fiilisteleen langin takapenkille.. 8)
Kiitos kutsusta, en kyllä meinaa noita nahkapenkkejä tuolla pestä, mutta jostain muuta kangaspenkkia kyllä kokeillaan ja on sitten yksi tosi paskainen Paugeot 505 selkänoja , siinä näkee toimiiko, juu noita "helmiä" on kiva olla.
Kokeilemaan vaan... Samahan se on onko autosta penkki, vai olohuoneesta sohva. :wink:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Ville500 kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Tules meille, niin pestään penkit kimpassa! Mulla on tarvittavat laitteet ja aineet... Pääsisin mäkin fiilisteleen langin takapenkille.. 8)
Kiitos kutsusta, en kyllä meinaa noita nahkapenkkejä tuolla pestä, mutta jostain muuta kangaspenkkia kyllä kokeillaan ja on sitten yksi tosi paskainen Paugeot 505 selkänoja , siinä näkee toimiiko, juu noita "helmiä" on kiva olla.
Kokeilemaan vaan... Samahan se on onko autosta penkki, vai olohuoneesta sohva. :wink:
Meinaat siis nahkajakkaroita tuolla koneella ,vai , voi olla, jotenkin vaan kuvittelin ,että painehuuhtelu olisi kangasjutskille, Kissasaippuaa olen nahalle laitellut , se on jo ainakin viimevuosisadan alun hyvä keksintö jopa nahkahanskoille :lol: , juu minulla ihan kloppina piti olla "siannahkahanskat" ja niihin ekä kertaa tätini ohjeillä kokeilin ja hyvää tuli :oops:
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

supersepe kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:
supersepe kirjoitti: Kiitos kutsusta, en kyllä meinaa noita nahkapenkkejä tuolla pestä, mutta jostain muuta kangaspenkkia kyllä kokeillaan ja on sitten yksi tosi paskainen Paugeot 505 selkänoja , siinä näkee toimiiko, juu noita "helmiä" on kiva olla.
Kokeilemaan vaan... Samahan se on onko autosta penkki, vai olohuoneesta sohva. :wink:
Meinaat siis nahkajakkaroita tuolla koneella ,vai , voi olla, jotenkin vaan kuvittelin ,että painehuuhtelu olisi kangasjutskille, Kissasaippuaa olen nahalle laitellut , se on jo ainakin viimevuosisadan alun hyvä keksintö jopa nahkahanskoille :lol: , juu minulla ihan kloppina piti olla "siannahkahanskat" ja niihin ekä kertaa tätini ohjeillä kokeilin ja hyvää tuli :oops:
Nahkapenkkejä en oo vielä fiksannu, mut kangaspenkkejä sitäkin enemmän! Juu, minäkään en vedellä leikkis nahkatuolin lähellä.. Hiukan väärin ymmärsin.. :oops:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

eikös nuo oo aika samoissa hinnoissa kaikkialla noi Jiffy pesuaineet? eli 40-50e 5litran pönttö.(oisko esim siivous.fi niin 45e..pamark.fi myi joskus alle 40e) ja kyllä tolla litran pullollakin pesee aika ison alan jos tottelee annostelu ohjetta. :) viidellä litralla kun "pitäisi" pystyä pesemään jo useamman kymmenen kertaa auto.

toinen mitä oon käyttänyt kangaspesuihin on tapi extract. se on ollut pikkasen aina halvempaakin. oisko ollut 30e/5litraa pamarkilla..

ja ei oo ihan niin "pesuaineen hajuinen" kuin jiffy.. eli jiffyssä hieman pistävämpi tuoksu tuoreeltaan.. itse oon tottunut jo kumpaankin ja haihtuuhan se pois. jotkut vaan sanoo että siinä on enemmän psykologinen vaikutus kun pesuaine tuoksuu vahvalta. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Paikalliseen työkalutukkuun on tulossa Jiffyä. Kävin pyytämässä, että tilatkee kun paikallinen rautakauppa ei sitä toimita.

Litrahinta on pikkusen avoin, mutta kun sen saa tuohon nurkalle niin säästyy rahti.

Missä on Kiillon aineet myynnissä niin periaatteessa heidän pitäisi saada jiffyä hyllyyn.

Aineena on ylläpitosiivoukseen oikein hyvä. Kaiken pinttyneimpään likaan ei ole se oikea aine, mutta niihin kohtiin voi käyttää jotain muuta. Hyväksi havaittu "pineline sopivasti laimennettuna".

Itse tulen pitämään tuon Jiffyn perusvalikoimassa. Aine on aika riittoisaa. :)
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

NonSenCe kirjoitti:kyllä tolla litran pullollakin pesee aika ison alan jos tottelee annostelu ohjetta. :) viidellä litralla kun "pitäisi" pystyä pesemään jo useamman kymmenen kertaa auto.
5-10 ml litraa kohden painehuuhtelukoneeseen...

Tätä ajattelin kokeilla jossain vaiheessa verhoilujen pesuun.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”