Appelsiinipinnann hionta
Appelsiinipinnann hionta
Hellurei!
Kertokaas viisaammat mitä tehdä kun värjäsin tuossa yhden auton ja muuten tuli hyvä mutta yksi valuma ja kattoon appelsiinipinta, ilmeisesti pitää hioa 1000-2000 paperilla vedessä käyttäen ja sitten vedellä kiillotuslaikalla ja hiomatahnalle mutta millaisilla? Auttakaa viisammat automaalausta omatoimisesti opettelevaa.
Kertokaas viisaammat mitä tehdä kun värjäsin tuossa yhden auton ja muuten tuli hyvä mutta yksi valuma ja kattoon appelsiinipinta, ilmeisesti pitää hioa 1000-2000 paperilla vedessä käyttäen ja sitten vedellä kiillotuslaikalla ja hiomatahnalle mutta millaisilla? Auttakaa viisammat automaalausta omatoimisesti opettelevaa.
Once you get fat you never come back.
Joo... Siis varmaan 2-komponenttimaaleja olet käyttänyt.
Anna sen ensin kunnolla kovettua, enne kuin rupeat hiemaan ja kiillottamaan. Siis anna kovettua ihan tosi tosi hyvin. Lämpimät kelit nopauttavat hommaa kovettumista kummasti. Fareclan hiomatahnoja olen käyttänyt. Jos alue on pieni, niin käsipelilläkin kiillotus onnistuu, mutta kone villalaikalla on lämpimällä kelillä hyvä apuri.
Anna sen ensin kunnolla kovettua, enne kuin rupeat hiemaan ja kiillottamaan. Siis anna kovettua ihan tosi tosi hyvin. Lämpimät kelit nopauttavat hommaa kovettumista kummasti. Fareclan hiomatahnoja olen käyttänyt. Jos alue on pieni, niin käsipelilläkin kiillotus onnistuu, mutta kone villalaikalla on lämpimällä kelillä hyvä apuri.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
harjottele valuman kanssa sitä hiontaa ja kiillottelua, sanoisin että 3000 paperi viimesenä meinaa tulla itkupotku parku jo sen valuman häivytyksen kanssa että kattoa en suosittelisi alkaa hiomaan ja kiillottamaan. valumassa sitte käytät kapulaa tai jotain hiomatukea eikä kannata oikestaan alle 800 vesipaperin ees mennä.
katon hivautat mataksi ja lakka tai väri uudestaan päälle niin ei mene aikaakaan paljoa ja saat hyvän noin mä tekisin jos maalari oisin eiku niin mähän oon
katon hivautat mataksi ja lakka tai väri uudestaan päälle niin ei mene aikaakaan paljoa ja saat hyvän noin mä tekisin jos maalari oisin eiku niin mähän oon
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Joo 2-k akryylilla maalasin ja tuossa huomasin että vaikka vedin ensin harson ja haihdutuksen jälkeen märäksi niin vähän mataksi jäi pinta jostain kohti vaikka suorakiiltoväri onkin, ilmeisesti ollut liian vähän ruiskussa painetta... Pitää antaa ensi viikkoon kuivua ja alkaa opiskella
Once you get fat you never come back.
ääh.. vuorokausi taikka 2 piisaa että kuivaa niin saat jo ruiskutella uutta päälle
ilmanvaihto riittäväksi sielä hallissa niin ei mattaannu niin helposti, ellei sitte sumu ole laskeutunut niin että on himmeä joka juontaa tavallaan siihen ilmanvaihtoon myös.
ite vedän tasopinnat yleensä jo ekalla kerralla justjust märäksi ja toisella kiepillä sitten holvataan valumisen riski tosin kasvaa mutta sillekkin oppii
ilmanvaihto riittäväksi sielä hallissa niin ei mattaannu niin helposti, ellei sitte sumu ole laskeutunut niin että on himmeä joka juontaa tavallaan siihen ilmanvaihtoon myös.
ite vedän tasopinnat yleensä jo ekalla kerralla justjust märäksi ja toisella kiepillä sitten holvataan valumisen riski tosin kasvaa mutta sillekkin oppii
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Minen tiärä maalaamisesta oikeastaan yhtään mitään ja aina on pakannu vaan hyvää tulemaan kun fiilispohjalta sohii menemään
Mutta ottipa kerran, tai pari silmään jotain ameriikkalaasta autonrakennus sarjaa seuratessa, että siellä ISOT pojat maalasi näyttelypelejä tyyliin: maalia niskaan het niin että varmasti on ja pintakin sen mukaista siis oikein kunnon appelsiinia ja sitten vain viisi miestä vesipullon ja hiomapapereiden kanssa päiväksi-kahdeksi pinnan kimppuun hioen auton kauttaaltaa takaisin sileäksi ja tuli niin maan perusteellisen komia Että näinkö ne tehdään virallisesti jos tehdään sitä täydellistä pintaa, eikä yritetäkkään saada ruiskuttamalla valmiiksi?
Mutta ottipa kerran, tai pari silmään jotain ameriikkalaasta autonrakennus sarjaa seuratessa, että siellä ISOT pojat maalasi näyttelypelejä tyyliin: maalia niskaan het niin että varmasti on ja pintakin sen mukaista siis oikein kunnon appelsiinia ja sitten vain viisi miestä vesipullon ja hiomapapereiden kanssa päiväksi-kahdeksi pinnan kimppuun hioen auton kauttaaltaa takaisin sileäksi ja tuli niin maan perusteellisen komia Että näinkö ne tehdään virallisesti jos tehdään sitä täydellistä pintaa, eikä yritetäkkään saada ruiskuttamalla valmiiksi?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
nuo vähät mitä ite oon joutunu kiillottamalla tekeen (jos johonkin jää kuiva tai valuma) niin tahtoo jäädä pientä naarmua vaikka miten kiillottelee,aina sinne jää jotain väliin jos isompaa tekee ja sitten vielä lisäksi se himmentää pintaa mielestäni aavistuksen varsinkin jos vähänkin jää niukalle vahaukselle niin tahtoo pyrkiä pintaan jopa roskien poiston jäljet ellei ole äärettömän tarkka,keljuahan tuossa esim roskienpoistossa on että se jälki näkyy vasta kuukauden päästä kun vahat alkaa olemaan lähtenyt. Eli mielummin mattaa uudestaan sileeksi niin tulee parempi pinta kuin ekalla kerralla koska alla on akryylipinta joka ei "ime" yhtään sitä pintaa enää appelsiinille
2h niin aikas varmasti on maalattu jo uudestaan isompikin alue. toisin kuin kiillottamalla isompaa menee aikaa tosiaan 5 miestä/päivä... lakkalitra maksanee 20-40e/l jos yhtään minkäänlaisia sopimuksia minnekkään tai vaihtoehtosesti käyttää halvempaa. ite käytellään car systemiä, ei oo kallista ja maalaamossakaan ei voi moittia lakan laatua
2h niin aikas varmasti on maalattu jo uudestaan isompikin alue. toisin kuin kiillottamalla isompaa menee aikaa tosiaan 5 miestä/päivä... lakkalitra maksanee 20-40e/l jos yhtään minkäänlaisia sopimuksia minnekkään tai vaihtoehtosesti käyttää halvempaa. ite käytellään car systemiä, ei oo kallista ja maalaamossakaan ei voi moittia lakan laatua
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tuli testattua vesihiontaa:
Appelsiinipintaa:
Tällä pyyhkelin käsin menemään:
Ja tämän sain aikaiseksi ensi kiillotuksella:
Sitten lissää kiillotusta:
Tuosta alempi osa vesihiottu ja kiillotettu, ylempi orginaalia appelsiinia:
Jonkunlainen kiilto tuli:
Kiillotukseen käytin rälläkkämallista kiillotuskonetta, Flexipadsin valkoista laikkaa, Chemical Guyssin vihreää ja sinistä Hex-Logic laikkaa sekä aineena Meguiar'sin Ultimate Compoundia. Treeniä vaatii vielä mutta onhan tuossa ryslerissä tuota pintaa mihin treenata =)
Ja näemmä tarttee leikata kynnet
Appelsiinipintaa:
Tällä pyyhkelin käsin menemään:
Ja tämän sain aikaiseksi ensi kiillotuksella:
Sitten lissää kiillotusta:
Tuosta alempi osa vesihiottu ja kiillotettu, ylempi orginaalia appelsiinia:
Jonkunlainen kiilto tuli:
Kiillotukseen käytin rälläkkämallista kiillotuskonetta, Flexipadsin valkoista laikkaa, Chemical Guyssin vihreää ja sinistä Hex-Logic laikkaa sekä aineena Meguiar'sin Ultimate Compoundia. Treeniä vaatii vielä mutta onhan tuossa ryslerissä tuota pintaa mihin treenata =)
Ja näemmä tarttee leikata kynnet
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Vesihionta on "so last season"
Kovax:in hiomatuotteilla voi hioa kuivana niin näkee mitä tekee kun vesilillinki ei ole haitoilla ja muutenkin on moninkerroin nopeampaa kuin vesihionta.
- 1500 super assilex joko käsin tai koneella kovalla alustalla
- sitten 2000 buflex
- viimeistely 3000 buflexilla
kiillotus onkin lapsellisen helppo homma
Lakkavalumat saa pois 1500 piparkakulla, viimeistely em tyyliin 2000 ja 3000:lla
Kovax:in hiomatuotteilla voi hioa kuivana niin näkee mitä tekee kun vesilillinki ei ole haitoilla ja muutenkin on moninkerroin nopeampaa kuin vesihionta.
- 1500 super assilex joko käsin tai koneella kovalla alustalla
- sitten 2000 buflex
- viimeistely 3000 buflexilla
kiillotus onkin lapsellisen helppo homma
Lakkavalumat saa pois 1500 piparkakulla, viimeistely em tyyliin 2000 ja 3000:lla
Mistee tuommoset kamppeet saapi? Linkkiä kiitos...Maikki kirjoitti:Vesihionta on "so last season"
Kovax:in hiomatuotteilla voi hioa kuivana niin näkee mitä tekee kun vesilillinki ei ole haitoilla ja muutenkin on moninkerroin nopeampaa kuin vesihionta.
- 1500 super assilex joko käsin tai koneella kovalla alustalla
- sitten 2000 buflex
- viimeistely 3000 buflexilla
kiillotus onkin lapsellisen helppo homma
Lakkavalumat saa pois 1500 piparkakulla, viimeistely em tyyliin 2000 ja 3000:lla
Once you get fat you never come back.
www.motip.fi ja sieltä klikkaa jälleenmyyjät niin näkee missä on lähin jälleenmyyjä
Joo nuo Kovaxin värkit oli kyllä miellyttävä tuttavuus. On tullu käytettyä töissä ja todettu käypäks. Varsinki jos on kiire niin ei tarvii kuivatella välissä...
W203 270CDI '01
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4
W123 300TDT '83
W903 316CDI '01
W638 2.3B '98
W638 108CDI '01
W123 300D '77
W108 '67
W168 1.9B '01
W203 220CDI '01
EX:
W209, W202x2, W201 x 3, w123 x 4