Tajufix-ultra interior & chassis treatment
Tajufix-ultra interior & chassis treatment
Olen tässä parina päivänä antanut kyytiä erään kaverini Volvo 850 Tdi -96:lle. Lähteä ovat saanet roskat, p*skat, rapa ja roiskeet.
Tämä 850 on maailmanhistorian ensimmäinen yksilö kyseistä merkkiä joka on saanut tämän suuren kunnian, tähän asti olen suonut huippukäsittelyn lähinnä teutonisille merkeille.
Virkistävä kokemus kaiken kaikkiaan, Volvon korin anatomia on tullut tutuksi. Oikea kyynärpää haisee mobilatille, miksiköhän?
Tajufix-ultra -käsittely sisältää seuraavat hoitotoimenpiteet:
-Pesu päältä.
-3 x vahaus päältä.
-Kiveniskemien hoito ja naamiointi.
-Muoviosien käsittely Autoglym bumper carella.
-Ammattitason sisäpesu: Penkit, lattiat, hattuhylly ja katto-ja oviverhoilut.
-Kojelaudan läpikäynti hammastikulla ja Holts-vinyylinhoitoaineella. (perintökamaa, tätä ei enää myydä missään, ei silikonia.)
-Ovenvälien pesu ja vahaus.
-Sisävalojen irrotus ja pesu konetiskiaineella.
-Tiivisteiden puhdistus ja voitelu, kunnon ja paikoillaan olon tarkistus.
-Korin listojen, tiivisteiden ja saumojen läpikäyminen tulitikulla.
-Hoito päättyy puuvillahierontaan ja kauniiseen runoon.
Homma on vielä vaiheessa, muutama väliaikakuva, pidän nyt ruokatuntia. :
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0864.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0863.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0862.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0859.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0858.jpg
Siitä se alkaa pikkuhiljaa muistuttaa autoa.
Tämä 850 on maailmanhistorian ensimmäinen yksilö kyseistä merkkiä joka on saanut tämän suuren kunnian, tähän asti olen suonut huippukäsittelyn lähinnä teutonisille merkeille.
Virkistävä kokemus kaiken kaikkiaan, Volvon korin anatomia on tullut tutuksi. Oikea kyynärpää haisee mobilatille, miksiköhän?
Tajufix-ultra -käsittely sisältää seuraavat hoitotoimenpiteet:
-Pesu päältä.
-3 x vahaus päältä.
-Kiveniskemien hoito ja naamiointi.
-Muoviosien käsittely Autoglym bumper carella.
-Ammattitason sisäpesu: Penkit, lattiat, hattuhylly ja katto-ja oviverhoilut.
-Kojelaudan läpikäynti hammastikulla ja Holts-vinyylinhoitoaineella. (perintökamaa, tätä ei enää myydä missään, ei silikonia.)
-Ovenvälien pesu ja vahaus.
-Sisävalojen irrotus ja pesu konetiskiaineella.
-Tiivisteiden puhdistus ja voitelu, kunnon ja paikoillaan olon tarkistus.
-Korin listojen, tiivisteiden ja saumojen läpikäyminen tulitikulla.
-Hoito päättyy puuvillahierontaan ja kauniiseen runoon.
Homma on vielä vaiheessa, muutama väliaikakuva, pidän nyt ruokatuntia. :
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0864.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0863.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0862.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0859.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0858.jpg
Siitä se alkaa pikkuhiljaa muistuttaa autoa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: Tajufix-ultra interior & chassis treatment
Kyllä alkaa, sen minkä Volvo voi - no juu, on noita itselläkin ollut. Etuveto ei vain iske.HVM kirjoitti: http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0858.jpg
Siitä se alkaa pikkuhiljaa muistuttaa autoa.
Mutta mitä on tapahtunut tuolle ratille viimeisessä kuvassa. Jos tuohon nyt istuisi, niin silmät kiinni voisi kuvitella ajavansa 96 Saappia - sen verran on linja vinossa
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Re: Tajufix-ultra interior & chassis treatment
Jätän tämän huomautuksen omaan arvoonsa.Kaapo kirjoitti:Kyllä alkaa, sen minkä Volvo voi - no juu, on noita itselläkin ollut. Etuveto ei vain iske.HVM kirjoitti: http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0858.jpg
Siitä se alkaa pikkuhiljaa muistuttaa autoa.
Mutta mitä on tapahtunut tuolle ratille viimeisessä kuvassa. Jos tuohon nyt istuisi, niin silmät kiinni voisi kuvitella ajavansa 96 Saappia - sen verran on linja vinossa
On siinä pyllykrillit. En ole ajellut sillä pakkasessa, mutta olettaisin että pissitulehdukselta vältytään.dealer kirjoitti:On hyvän näköinen (ja värinen) Volvoksi, ei näy olevan edes konepellissä kiveniskemiä.
Onko nuo nyt ne "puolinahkapenkit" joita tuontiautojen ostajat moittivat kylmiksi ? - tuontiVolvoissahan ei useinkaan ole penkinlämmittimiä.
Onhan tuossa lisäksi automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, luistonesto, sähkölasit, hälytin...mitä kaikkea lieneekään, en ole oikein edes perehtynyt.
Hirmusen riuskasti muuten kulkee kun on sillä räyhäkällä turpotiiselillä.
Oli menneeksi, sanon että olet osittain oikeassa. Kuvaustekniikkani on "hieman" ontuvaa, salama saa tummanharmaatkin paikat näyttämään violeteille. Ilman salamaa en osaa kuvata kun sen valitsimen on pakko olla koko ajan asennossa "auto." Tämä siis koskien sisäkuvia.PM kirjoitti:Noiden kuvien perusteella ei oikein saa selville että onko sille jo tehty jotain?
Muuten en saa edes kuvaa aikaiseksi.
No eipä tuo ainakaan kovin rapainen ole.
Kait se on sitten pakko vetää vielä neljäs kerros vahaa pintaan.
- HÄRSKI
- Yleismies
- Viestit: 190
- Liittynyt: 21.10.2005 9:40
- Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas
Re: Tajufix-ultra interior & chassis treatment
Siis miten volvo (pienellä) voi muka muistuttaa autoa?HVM kirjoitti:Siitä se alkaa pikkuhiljaa muistuttaa autoa.
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.
Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Laintaan
OT keisari kirjoittaa:
-Pesu päältä.
-3 x vahaus päältä.
-Kiveniskemien hoito ja naamiointi.
Palautetaan
Pitää ihan udella, onko tuo työjärjestys noin kun on kirjoitettu?
- eli auto on vahattu ja sen jälkeen vahan päälle vedellään paikkamaalia kiveniskujen päälle?
Itsekkin tulee kyllä kotona huomattua nuo kiveniskut vasta pesun ja vahauksen jälkeen, jonka seurauksena kaivan tinnerinpullon (ei mitään lakkabensiiniä) esiin ja pyyhin vahan pois kiveniskun päältä, paikkamaalaan ja vahaan kiltisti uudestaan
OT keisari kirjoittaa:
-Pesu päältä.
-3 x vahaus päältä.
-Kiveniskemien hoito ja naamiointi.
Palautetaan
Pitää ihan udella, onko tuo työjärjestys noin kun on kirjoitettu?
- eli auto on vahattu ja sen jälkeen vahan päälle vedellään paikkamaalia kiveniskujen päälle?
Itsekkin tulee kyllä kotona huomattua nuo kiveniskut vasta pesun ja vahauksen jälkeen, jonka seurauksena kaivan tinnerinpullon (ei mitään lakkabensiiniä) esiin ja pyyhin vahan pois kiveniskun päältä, paikkamaalaan ja vahaan kiltisti uudestaan
Niin, näitä iskemiähän ei maalata, tulee karmean näköistä jälkeä jos niihin tökkii maalia.markox kirjoitti:Laintaan
OT keisari kirjoittaa:
-Pesu päältä.
-3 x vahaus päältä.
-Kiveniskemien hoito ja naamiointi.
Palautetaan
Pitää ihan udella, onko tuo työjärjestys noin kun on kirjoitettu?
- eli auto on vahattu ja sen jälkeen vahan päälle vedellään paikkamaalia kiveniskujen päälle?
Itsekkin tulee kyllä kotona huomattua nuo kiveniskut vasta pesun ja vahauksen jälkeen, jonka seurauksena kaivan tinnerinpullon (ei mitään lakkabensiiniä) esiin ja pyyhin vahan pois kiveniskun päältä, paikkamaalaan ja vahaan kiltisti uudestaan
Salaisella Tajufix-menetelmällä saavutetaan loistava lopputulos, ja nyt ei puhuta värivahoista.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
dealer kirjoitti: Sitten tuli eteen ongelma; autoa ei saa kasteltua.
Hankala pestä.
Pikaohje ongelman ratkaisemiseksi:
a) hanki Chestertonin teollisuuskäyttöön tarkoitettua liuotinta.
Tarkkaa mallinumeroa en muista, mutta myydään 20 litran kelta-mustassa peltipänikässä
b) hanki sieni ja liuottimia kestävät kumihanskat
c) levitä sienellä liuotin auton päälle (tässä hommassa kannattaa pitää ne hanskat kädessä, kynsiä on ikävä kyniä ilmanottoaukkojen ritilöiden raoista pois, varsinkin ilman kynsiä...)
d) anna aineen vaikuttaa vähintään 20 minuuttia, jonka jälkeen huuhtele huolellisesti auto painepesurilla varoen roiskeita.
Tässä hommassa on joku suojamaski, suojalasit tms. myös hyvä olla päässä.
e) pese auto tavanomaisin menetelmin
Saako HVM:n jonoon lisätä yhden kakkosnelosenkin? Sillekin tarttis tehdä jotain. Alkaa pipareiden ja näkkäreiden murut penkeillä ja koirankarvat kyrsiä... Ei vain ole oikeaa inspiraatiota löytynyt ja sitten kun se löytyy niin terde toppaa homman alkuunsa. Etten sotke auto, höh...
Saattaisi löytyä myös muutama kiiven isku ja vahaus kesän jäljiltä on jo jokseenkin haalistunut.
Saattaisi löytyä myös muutama kiiven isku ja vahaus kesän jäljiltä on jo jokseenkin haalistunut.
Pesen auton sisältä jos nyhdät ne koirankarvat itse pois. Niitä ei saa evakuoitua mersusta kuin yksi kerrallaan. Mäyräkoiran karva+karvahattupenkki=Pikku Myy kirjoitti:Saako HVM:n jonoon lisätä yhden kakkosnelosenkin? Sillekin tarttis tehdä jotain. Alkaa pipareiden ja näkkäreiden murut penkeillä ja koirankarvat kyrsiä... Ei vain ole oikeaa inspiraatiota löytynyt ja sitten kun se löytyy niin terde toppaa homman alkuunsa. Etten sotke auto, höh...
Saattaisi löytyä myös muutama kiiven isku ja vahaus kesän jäljiltä on jo jokseenkin haalistunut.
Terveisiä Kaapolle, pääsevätkö piskit ässään? Vai oliko sinulla niitä piskejä edes? Muistanko ihan leppään?
Jos väität että niistä ei lähde karvaa niin sanon NÄÄÄÄÄP!
Mäyräkoiran karva on niin lyhyt ja terävä että se porautuu verhoiluun kuin mato omenaan, ei niitä sieltä tahdo erottaa. Otappa ja laita luuppi silmään ja vilkaise tarkemmin
Tajufix-ultra -käsittelyjä on tosiaankin tarjolla halukkaille.
HVM kirjoitti:On tässä allakka. Se on vaan ulukomaankielinen ja aika hankala käyttää. Sain koodattua sen esille:
Month:
Date:
Hour:
Min:
Jos näyttää että ei johonkin kenttää meinaa ottaa lukemaa niin paina ctrl+alt+del ja yritä uudelleen. En oikein tajua näistä.
Yritin purkaa tuota koodiakin mutta ei onnistunut sekään Jostain syystä, vaikka noudatin ohjeitanne kirjaimellisesti, en päässyt kuin syöttämään tiedot ja tuossa ctrl+alt+del vaiheessa kone jostain syystä aina boottasi ja koko homma piti alkaa alusta - olen tehnyt em nyt 17 kertaa ja tarvitsisin jo teknistä tukea
Lainaa nyt tuota omaa viestiäs, se pitäs näkyä siinä kun katot tarkasti siellä ruudussa jossa voi kirjoittaa.XUX63 kirjoitti:HVM kirjoitti:On tässä allakka. Se on vaan ulukomaankielinen ja aika hankala käyttää. Sain koodattua sen esille:
Month:
Date:
Hour:
Min:
Jos näyttää että ei johonkin kenttää meinaa ottaa lukemaa niin paina ctrl+alt+del ja yritä uudelleen. En oikein tajua näistä.
Yritin purkaa tuota koodiakin mutta ei onnistunut sekään Jostain syystä, vaikka noudatin ohjeitanne kirjaimellisesti, en päässyt kuin syöttämään tiedot ja tuossa ctrl+alt+del vaiheessa kone jostain syystä aina boottasi ja koko homma piti alkaa alusta - olen tehnyt em nyt 17 kertaa ja tarvitsisin jo teknistä tukea
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kas joo, löytyi....HVM kirjoitti:On tässä allakka. Se on vaan ulukomaankielinen ja aika hankala käyttää. Sain koodattua sen esille:
Jos näyttää että ei johonkin kenttää meinaa ottaa lukemaa niin paina ctrl+alt+del ja yritä uudelleen. En oikein tajua näistä.
Month: November or October
Date: some day between 1st and 29th
Hour: preferably not very early, like to sleep late if possible
Min: What? Flexible schedule is ok.
Joo, minuuteissa voidaan tarvittaessa joustaa, ja käy vaikka iltapäivälläkin. Päivämääräkin tuntuu olevan aika elastinen, informoinet tarkemmin kun tiedät.Ari66 kirjoitti:Kas joo, löytyi....HVM kirjoitti:On tässä allakka. Se on vaan ulukomaankielinen ja aika hankala käyttää. Sain koodattua sen esille:
Jos näyttää että ei johonkin kenttää meinaa ottaa lukemaa niin paina ctrl+alt+del ja yritä uudelleen. En oikein tajua näistä.
Month: November or October
Date: some day between 1st and 29th
Hour: preferably not very early, like to sleep late if possible
Min: What? Flexible schedule is ok.
Olisko pitänyt olla VIELÄ isompi kuvaXUX63 kirjoitti:No nyt toimii http://img.photobucket.com/albums/v619/ ... h_1024.jpg
Muokkasin kuvan linkiks T:Sjtv