Kuinkas tuo laki nykyään menee, eli onko tulli velvollinen antamaan verovelvolliselle tiedot, kuinka veropäätöksessä oleva verotusarvo on määräytynyt.
Kyseessä on tuomani Voyagerin veropäätös, jossa veroarvo on saatu Tullin käyttämän Mahti hintajärjestelmästä.
Kysyin Tullilta heidän tekemistä hintahavainnoista lisätietoa, koska veropäätöksessä ei oltu yksilöity yhtään hintahavaintoa ja sain Tullilta pyynnostä 23 sivuisen listuksen heidän havainnoista, mutta se on niin ylimalkainen, ettei siitä voi yksilöidä yhtään havaintoa = ei esim rekisteri numeroja / valmistenumeroita mainittu, vaikka nämä merkitään Tullin järjestelmään havaintoja tehdessä ( listauksessa oli vain tieto auton myyntipaikasta ja ajankohdasta, esim viikko 28, 30, 32,34,36,38 ).
Sain tullilta viestin, että jos haluan nämä yksilöinnit, joide perusteella autoni veropäätöksen ratkaisevasti määrittävä verotusarvo määräytyy, niin minun pitää maksaa siitä 89€/tunti ja aikaa menee arviolta 3-22 tuntia = 267€ - 1958€ .
Kukas tietää, että mikä lakipykälä voisi auttaa tuon tiedon saamiseen, ilman lisämaksua.
Tulli kieltäytyy antamasta tietoja verovelvolliselle
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Tulli kieltäytyy antamasta tietoja verovelvolliselle
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jaa-a, aika vaikea on kysymys. Oman pirssin verotus perustui Nettiauton ilmoituksiin, joissa ei ollut yhtään samaa mallia tai edes vuosimallia olevaa yksilöä. Eli vero määriteltiin 93-95 mallisten 350 td-mallien perusteella "näppituntumalla". Liitteessä oli listattuna seitsemän autoa ja niiden pyyntihinnat. Näistä sitten oli laskettu 300 td:n "markkinahinta". No nyt verotus viime viikolla pistetty poikki, saas nähdä mikä tulee hinnaksi ensi vuoden puolella, kun uusi autoverolaki ja sen seuraukset otetaan huomioon. Ei se ainakaa nouse.
Mutta aikamoista arpomista koko verotushomma tullissa on edelleen... Taitaa olla "millainen päivä ja pärstäkerroin tänään on" -pohjalta.
Mutta aikamoista arpomista koko verotushomma tullissa on edelleen... Taitaa olla "millainen päivä ja pärstäkerroin tänään on" -pohjalta.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista ... _14777.jspHallinto-oikeuden mukaan Tulli on ilmoittanut päätöksessään riittävän avoimesti tilastollisessa arvonmäärityksessä käytetyt hintatiedot ja sovelletun menettelyn, joiden perusteella verovelvollisella on ollut mahdollisuus riitauttaa sovellettu verotusarvo. Hallinto-oikeuden mukaan ajoneuvon verotusarvoa määritettäessä voidaan käyttää markkinoilta saataviin pyyntihintatietoihin perustuvaa tilastollista arvonmääritys-menetelmää. Tilastollisen arvonmäärityksen lisäksi myös muu markkinoilta mahdollisesti saatava selvitys tulee hallinto-oikeuden mukaan ottaa huomioon.
Tuon saa varmaan sitten vähentää verotuksessa89€/tunti ja aikaa menee arviolta 3-22 tuntia = 267€ - 1958€
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Väittävät, että markkina-arvossa ei hyväksytä yksin Korsumäen ja Rinta-Joupin antamia "markkinahintoja", vaan myös toisensuuntaiset arviot pitää ottaa huomioon. Eli vedätys ei saisi mennä läpi. Vastavoiman antaa hinta-arviolle esim. vakuutusyhtiöstä hankittu lunastushinta vastaavalle autolle, joka on eräänlainen markkina-arvo sekin, samoin virallisen tavarantarkastajan antama lausunto.
Hinnoitteluhan on ollut vääristynyttä jo pitkään, kun se on ollut pelkästään automyyjien sanomisten varassa. Mutta itse määrittämiään hintoja eivät kyllä ikinä maksaisi suoralla kaupalla tai edes vaihdossa. Joten kolmas markkinahinta on myös se hinta, jolla autoliike suostuu ostamaan pirssiin sisään. Näistä kolmesta kun hakee kirjallisen "tarjouksen", niin verovalitus on jo paremmissa kantimissa.
Hinnoitteluhan on ollut vääristynyttä jo pitkään, kun se on ollut pelkästään automyyjien sanomisten varassa. Mutta itse määrittämiään hintoja eivät kyllä ikinä maksaisi suoralla kaupalla tai edes vaihdossa. Joten kolmas markkinahinta on myös se hinta, jolla autoliike suostuu ostamaan pirssiin sisään. Näistä kolmesta kun hakee kirjallisen "tarjouksen", niin verovalitus on jo paremmissa kantimissa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Vain 7 autoa sun listauksessa.Kaapo kirjoitti:Väittävät, että markkina-arvossa ei hyväksytä yksin Korsumäen ja Rinta-Joupin antamia "markkinahintoja", vaan myös toisensuuntaiset arviot pitää ottaa huomioon. Eli vedätys ei saisi mennä läpi. Vastavoiman antaa hinta-arviolle esim. vakuutusyhtiöstä hankittu lunastushinta vastaavalle autolle, joka on eräänlainen markkina-arvo sekin, samoin virallisen tavarantarkastajan antama lausunto.
Hinnoitteluhan on ollut vääristynyttä jo pitkään, kun se on ollut pelkästään automyyjien sanomisten varassa. Mutta itse määrittämiään hintoja eivät kyllä ikinä maksaisi suoralla kaupalla tai edes vaihdossa. Joten kolmas markkinahinta on myös se hinta, jolla autoliike suostuu ostamaan pirssiin sisään. Näistä kolmesta kun hakee kirjallisen "tarjouksen", niin verovalitus on jo paremmissa kantimissa.
Mun saamassa Tullin listuksessa on yli 350 havaintoa 10 viikon ajalta, eikä yhtään havaintoa Nettiautosta, vaan kaikki 100% autoliikeistä, esim maahantuojaltan esittelyautoista.
Listauksessa on sekaisin bensat ja dieselit, isot ja pienet moottorit, vm 1995-2007, joten hieman monimutkaista matematiikkaa... Myös paljon havaintoja autoistamallista, joita tehdas ei ole koskaan edes tehnyt
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!